Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Karel Hoření
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek
od Karel Hoření » 12.02.2009 21:03
Tady jsi udeřil pravděpodobný hřebík na hlavičku. Není nad to nafasovat naftu a jezdit si na výlety.
Pochopitelně každý kdo nové auto nejezdí hned plný kouř,ale to co tu skupina "S" propaguje hraničí s demagogií.
-
Jan Přerovský
- Příspěvky: 25
- Registrován: 09.11.2003 13:34
Příspěvek
od Jan Přerovský » 12.02.2009 23:11
[ - 12.02.2009 20:43] pokud vim, tak Jirka Sucharda ti tady nic o autě a konkrétně tobě nepíše, jasně dal najevo jak to je a není. Výrobce si ke svému výrobku jasně vydá návod k použití a tak to je.Pokud to auto domrší majitel bez zajetí, tak si podle mě může celej náklaďák dát za klobou a neuznání reklamací a oprav je snad logické. Neni se o čem dohadovat, a o tom egu je to pěkná kravinka. Závist je hnusná věc viď. V dnešní době je každý za nové auto u ahsičů rád, jed rypáci rejou proč tohle a ne tamto, protože ho sami nemají.
-
Karel Hoření
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek
od Karel Hoření » 12.02.2009 23:32
Máme poměrně dobrou a novou techniku,takže závist bych sem netlačil. A osobně jsem přebíral CAS ještě za komančů.
Každá jednotka ať si postupuje podle svého,já jen konstatuji zadání o provozních podmínkách výrobců. Ale jestliže někdo uvede potřebu zajíždět nové auto 3,nebo 5 tis. kilometrů,tak to není nejen strojník,ale ani znalec dnešních vozidel.
-
Bubák
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.08.2008 13:41
Příspěvek
od Bubák » 13.02.2009 00:40
[hasič z Nového Boru Nový Bor - 12.02.2009 13:28] Nepamatuju se že by si tu někdo stěžoval na Scanii. A mám pocit že jich v ČR jezdí víc než "Volvyšť". Ohledně prostornosti kabiny bych si taky nebyl tak jistej. Někde jsem čet že jednou z mála kabin která se nemusí nastavovat je právě u tebou haněný Scanie, myslím že to bylo něco o Zígleru a Emergenci-One používá Scanie taky dost rádo.
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14.04.2006 21:38
Příspěvek
od » 13.02.2009 08:10
Chlapče Jane jak dlouho jsi u hasičů a kolik máš prosím naježděno s autama u HZS,že tu házíš takové rozumy a hájíš Suchardu a spol .Nejsi ty už taky ve spolku neohrožených chytrých na tomto webu?Jsem rád , že píšeš o návodu výrobce a když tu hasiči z Boru píší,že to tak mají od výrobce ,že auto nemusí zajíždět tak to tak dělají.Nevím co je na tom k nepochopení.To že to značka Tatra aj.chtějí jinak je jejich věc ale pochybuju o tom , že tam mají 5000 km to se mi zdá přemrštěný. re:Bubák nevím jestli si někdy to jejich Volvo viděl nebo Nového Města na M. ale jestli jo tak by si nemohl psát tento blud:Já měl to štěstí se s ním seznámit a můžu hodnotit jelikož v práci máme Scanii ve který je problém se ve třech lidech vzadu obléknout a toho místa moc není což u Volva nehrozí tam je místa až až a to si tam ještě nechali udělat hliníkovej foch, kdyby ten tam nebyl tak majím min 1,5 m placu až k předním sedačkám to je pro tebe málo?
-
Michal -miw- Šafus
- Příspěvky: 679
- Registrován: 25.05.2006 09:33
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Michal -miw- Šafus » 13.02.2009 08:17
[ - 13.02.2009 08:10]
Kolego anonyme, proč se tedy kolega z Nového Boru ptá, když má tak jasno jako ty? Zcela jasně se ptá "je toto normální?" a strhla se slušná diskuze, jestli to normální je, nebo není.
Dále pochybuješ o tom, jestli Tatra má 5000 km - co takhle přečíst si manuál a přestat pochybovat?
Hezký den přeji
webový exredaktor & webmaster
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 13.02.2009 08:35
[ - 13.02.2009 08:10] nevim co jsem ti udelal a proc se do me obouvas? A proc kvuli tomu napadas Honzu? Ja proste neverim, ze by u nakladniho auta neni zadny zabeh a ze vyrobce souhlasi s provozem u hasicu bez zabehu. Nesrovnavejme to s komercnimi auty resp. s komercnim provozem, kde se auto nastartuje necha chvili prohrat, pak se s nim rozjedu a kdyz uz je ohrate na porvozni teplotu apod tak s nim jedu treba do Finska, ale nove auto vetsinou ridi starsi zkusenejsi ridic (vetsinou za odmenu) ktery mu nedava cocku. Take jede chvili plny a obcas prazdny a auto se po ojeti proda a koupi nove.
U hasicu je auto temer stale nalozene na maximalni uzitnou nosnost, pak je poplach a s plne nalozenym autem s teplotou motoru cca 20 stupnu se jede temer na plny plyn metodou brzda - plyn k zasahu a ma vydrzet 20 let. JJS
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14.04.2006 21:38
Příspěvek
od » 13.02.2009 09:37
No to nevím co píše tatra ale spíš si myslím že to píše THT apočet 5000 km no nevím.Jiří už to tu psali , že jim zástupce značky žádný záběh nedoporučil ani nenařídil.No asi je tatra kvalitou někde jinde , když potřebuje 5000 km na zajetí oproti tomu jejich Volvu.O tom jestli je auto pořád naložený už tu třeba psal Martin Petržela, že to jsou podvozky na tahače na 40000 t což určitě žádný z CAS v ČR ani zdaleka nemá ty jsou tak max. na půlce .No a kolega z Boru se ptá asi proto , že to u nových Volv nezažil nějaké zajíždění a je mu divné , proč to tak je u jiných značek. No třeba je asi kvalitou značka Volvo někde jinde když to nevyžadují oproti jiným značkám a věří své práci a jak tu psal Martin Petržela zažil ve své práci vozidla s miliónem najetých km zažil si nějakou takovou tatru?.Jirko pro tebe když to nechápeš ještě jednou NEVYŽADUJÍ po nich zajetí tak proč jim vnucuješ myšlenku, že to není možný.Řídí se doporučením výrobce a tak je to správné a tak to má být . Určitě než byla nástavba podle info od nich to auto mělo nějakých možná 600 km na jízdách od prodejce k nim a od nich na různé montáže zařízení aj.
-
hasič z Nového Boru Nový Bor
- Příspěvky: 34
- Registrován: 06.11.2008 14:18
Příspěvek
od hasič z Nového Boru Nový Bor » 13.02.2009 09:39
[ Bubák - 13.02.2009 00:40] Já také nehaním Scánii, ale jen píšu, že kabina Volva je po vozidle Liaz momentálně největší kabina (ptej se i Jirky Suchardy ten naše vozidlo viděl). Jinak to bude asi také tím, že firma Volvo šla na náš hasičský trh déle.......dá se říct, že první Volvo mělo být u nás v Boru, ale byly nějaké nepříjemnosti ohledně financí, tak šlo to Volvo do Nového města na Moravě, a řeknu ti jedno asi dobře, protože při montáži našeho Volva v SPS Slatiňany bylo vozidlo děláno jinak, byla zachována nádrž na PHM(Nové město má nepříjemnosti z nádrží z MANa)naše Volvo je také nižší a už jsou zde i jiné přednosti. Druhé Volvo dělané z Polska posoudilo několik hasičů od HZS a JSDH a nebyla vznesena žádná kritika. Hold naše jednotka je jednou z těch, která začala razit cestu firmě Volvo a už je několik jednotek, kteří mají o vozidlo Volvo velký zájem a budou nejspíš jejich vlastníci. Za několik roků budeme moct posoudit tyto vozidla s ostatníma. Dnes se tyto vozidla posuzují v kamionové dopravě, kde hraje zn.Volvo na prvním místě.
-
hasič z Nového Boru Nový Bor
- Příspěvky: 34
- Registrován: 06.11.2008 14:18
Příspěvek
od hasič z Nového Boru Nový Bor » 13.02.2009 09:43
Ahoj všem, nechápu proč se dohadujete............hold každá automobilka má jiné nastavení a jiné hodnoty. Jinak řeknu jen jedno, že veškeré informace ohledně zn. Volvo Vám všem dodal Martin Petržela. Co mají ostatní já nevím, ale pravdou je to, že v roce 1989 kdy nám město pořizovalo T-815 6x6, tak se vozidlo také zajíždělo, včetně vozidla Liaz. Dnes jsou vozidla novější a asi toto již nepotřebují, teda aspoň automobil zn. Volvo.
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 13.02.2009 09:56
[ - 13.02.2009 09:37] ale ja to fakt chapu , sam jsem psal ze 5 je moc, ze optimalni mi pripada 3,5. Jen bych byl rad, jestli to je jen nazor Martina Petrzely, nebo ceskeho Volva a zda by to tedy nam, mene chapavym a opatrnym mohli dat z nejakeho manualu pisemne. To neni alibismus, jen bych to rad videl, nebot tomu neverim. Kterykoliv dopravce v CR (soukromy a maly) se ke svemu autu bude rozhodne chovat jinak, nez ve velke firme, kde se ridici stridaji a auta take maji ponekud kratsi dobu. JJS
-
bart
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek
od bart » 13.02.2009 11:00
[ - 13.02.2009 09:37]
Cislo 5 tis. km tady uvedl "hasic z noveho Boru" a kde k nemu prisel ja nevim. Taky nevim, proc ho davas do spojitosti konktretne s Tatrou. Jinak stale cekam, az se mi na mailu objevi manual z Volva, kde bude napsane, ze zabeh neni nutny . Plne souhlasim s JJS.
-
hasič z Nového Boru Nový Bor
- Příspěvky: 34
- Registrován: 06.11.2008 14:18
Příspěvek
od hasič z Nového Boru Nový Bor » 13.02.2009 11:24
[bart - 13.02.2009 11:00] Pokud si přečteš můj článek, tak zjistíš, že tyto informace mám od kluků z HZS Česká Lípa, kteří při přebírání Iveca mají najezdit 5 tis. km než půjde vozidlo na výjezd. Další v mém článku napsaná informace je od kluků z HZS Praha Radotín, kteří byly v soboru u nás na stanici s Merecedesem a mají to samé nařízení...........barte sorry, ale nevím kdo z nás dvou je tak trochu mimo. Jinak jak jsem ti již několikrát psal vše ohledně našich vozidel Volvo zde prezentoval Martin Petržela, který je pracovníkem f. Volvo Czech v Průhonicích, která nám vozidla dodala, předala, seřízená a s informací, že vozidla jsou seřízená a mohou na výjezd................více nemám co dodat a spíše mě příjde zarážející, že je několik jedinců, kteří to tady pořád nechápou. Hold kvalitní značka, která si za svou kvalitu ručí. Což asi ostatní automobilky neumí
-
bart
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek
od bart » 13.02.2009 11:31
[hasič z Nového Boru Nový Bor - 13.02.2009 11:24]
Mimo si asi ty, nekolikrat jsem ti psal, ze pokud to chces probrat, tak se ozvi na mail
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 13.02.2009 11:37
Boha, už toho nechte a přečtěte si, co jsem už napsal k záběhu výš !!!! Barte, mail ti pošlu, až se dostanu do práce a Martine, doufám, že se příští pátek uvidíme...Zdar.
-
Petr BORKA
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.11.2005 21:55
Příspěvek
od Petr BORKA » 13.02.2009 11:42
Re hasič z N.Boru
Tak předně se mi nezdá výkon motoru u vašeho Volva. Na šest válců 340 kW je opravdu dost, jestli to tak je pak je to super výkon. O spolehlivosti a zpracování vozidel Volvo snad nikdo nepochybuje, mám několik známých co s Volvem jezdí jak na MKD tak s tahačem těžkých přívěsů. Také jak radíš v jednom z příspěvků mám možnost se zeptat kolegy ve Švédsku a pokládám si otázku. Jak je možné, že Scania která jak píšeš je s kvalitou níže, prodává ve světě nesrovnatelně více vozidel pro hasiče a to včetně Švédska. Koukni na nějaké hasičské stránky z Austrálie, Nového Zélandu, Hong Kongu nebo Anglie. Volvo má skutečně větší kabinu než Scania. Je to tím, že Scania ačkoliv vyrábí také velkou kabinu / P - 31 / tak nám dodává menší typ / P - 28 /. Je to tedy spíše problém odběratele než dodavatele. V současné době uvádí na trh novou kabinnu, tzv. jezevčíka určenou pro nástavby Metz / žebříky / a známé Bronto. Ještě se chci zeptat, nebyl jsi loni v Brně na školení techniků strojní služby? Byli tam klucí co mají Volvo ale nevím už odkud byli.
-
hasič z Nového Boru Nový Bor
- Příspěvky: 34
- Registrován: 06.11.2008 14:18
Příspěvek
od hasič z Nového Boru Nový Bor » 13.02.2009 12:23
[Martin Petržela - 13.02.2009 11:37] Ahoj Marťas, bohužel nepřijedu jede tam táta a brácha.........musím s dětma do školky a školy, tak snad někdy jindy . Jinak moc díky za pomoc, protože tady je hodně lidí, tak nějak mimo a znají jen dvě značky vozidel
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“