Co říkáte na zajíždění nových vozidel HZS a JSDH
Co říkáte na zajíždění nových vozidel HZS a JSDH
Příspěvek od Návštěvník » 09.02.2009 13:42
- Jan Přerovský
- Příspěvky: 25
- Registrován: 09.11.2003 13:34
Příspěvek od Jan Přerovský » 09.02.2009 14:08
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 09.02.2009 14:23
Cely tento proces ma nekolik duvodu:
A) standardni vyrobene vozidlo (sklapec, valnik apod.) ma stridavy provoz - tedy jede plny, slozi, jede prazdna, kdyzto u hasicu je stale nalozen na povolenou nosnost. tudiz postupne zatezovani je pro vozidlo dobre.
B) standardni vyrobene vozidlo se nastartuje, necha chvili ohrat, pak pomalejsi a klidnejsi jizdou "do"ohreje na provozni teplotu a tu si pak v prubehu dne drzi - hasicska vozidla vyjizdeji plne nalozena na maximalni vykon od teploty okoli cca 10 az 20 stupnu!
C) jelikoz se na vozidle strida nekolik strojniku a nova vozidla se nefasuji kazdy rok, je vhodne pocas zabehu zaroven provest i zaskoleni ridicu za beznych podminek v doprave, aby pak lepe zvladali krizove situace pri vyjezdu.
Mimo to uvedene, je to dane i zarucnimi podminkami dodavatele vozidla (u nas THT) kde bylo uvedeno, ze s vozidlem se najedou potrebne kilometry, udela se prvni garancka a pak muze jit do vyjezdu. Jako automechanik jsem presvedcen, ze tento postup vozidlum vyhovuje a neni zbytecny. JJS
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek od Karel Hoření » 09.02.2009 14:40
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek od tatrablázen » 09.02.2009 14:55
k tomu už neni co dodat. zajížděli jsme i samotné motory 3tis.km když se dávala generálka. někdy se z brzdy povede a vydrží, měl jsem takovej motor v tatře v tahači.
u fasičů se připočítávali i motohodiny ke kilometrům v závislosti k opotřebení vozu byly na to tabulky a je to úplně odlišný než v civilnim sektoru.
jestli jste nezajížděli tak podle mě proto, že už nebylo na naftu a nebo ot někomu přišlo zbytečný. strojí řád u sebe nemam a z hlavy víc nevim
jinak to JJS popsal pěkně
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 17.10.2006 11:49
Příspěvek od Miroslav Tichý » 09.02.2009 15:18
A autíčko teď jde krásně za plynem
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 17.10.2006 11:49
Příspěvek od Miroslav Tichý » 09.02.2009 15:20
Bylo nám doporučeno najet aspoň 3500 km aby si sedla nástavba atd.
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 09.02.2009 16:58
nelze než souhlasit Jirko, Jak tady někteří píšou o zajetí motoru na bzdě, tak to se směji. Jinak, každý výrobce to má v manuálu jasně napsané co, jak a kolik. To že motor projde brzdou znamená, že vydrží a sedí nadstavení, ale jak bude tahat to záleží na tom záběhu.ž vidím někoho kdo si koupí nový osobák a bude ho točit naplno
-
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek od bart » 09.02.2009 17:25
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.11.2005 21:55
Příspěvek od Petr BORKA » 09.02.2009 17:32
Přesně tak, nezajíždí se přece jenom motor. Navíc když dostaneš auto ve kterém dosud nikdo ani neseděl, tak těch 3500 km využiješ zároveň k zaškolení 16 strojníků, kteří s vozidlem budou jezdit.
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: 06.11.2008 14:18
Příspěvek od hasič z Nového Boru Nový Bor » 09.02.2009 17:56
PS: až příjde Martin Petržela, tak bych ho požádal o nějaké informace k těmto km.............přeci jen pracuje u jedné značky a ví o tomto problému více
- Marek Bělský
- Příspěvky: 98
- Registrován: 26.06.2006 12:03
Příspěvek od Marek Bělský » 09.02.2009 18:14
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.11.2005 21:55
Příspěvek od Petr BORKA » 09.02.2009 19:40
To není vůbec o značce vozidla, 2 500 km se zajížděla i Tatra 148, když přišla nová, stejně tak Š 706. A dneska 3 500 km když to vydělíš 16ti strojníkama tak na zácvik to není zas tak moc. Samozřejmě je to na vás jak se rozhodnete s novým autem naložit. S kamiónama to nejde srovnávat. Je pravda že kamarád s novým MANem jede první jízdu do Holandska, kde zapřáhne plnou cisternu a hurá domu. Ale nezávodí a stačí když hlídá předepsané otáčky a motor v kopcích nedotahuje. A navíc nebude to auto mít 20 až 25 let jako je běžné u HZS / někdy i déle /
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 09.02.2009 20:08
Příspěvek od namerif » 09.02.2009 19:41
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 09.02.2009 20:05
Vzhledem k tomu, ze se s vasim sborem a jeho vedenim dost dobre znam (jsme pres kopec , docela me zarazi ze by se kluci k novym milackum takto chovali. Zabeh proste neni zbytecny, je predepsany vyrobcem a pokud ho nekdo nedodrzuje tak neni pouze ignorant, ale clovek, ktery si nevazi toho co ziskal.
My jsme behem zabehu udelali radu vyletu, navstivili jsme spoustu spratelenych sboru, vyuzili kilometry k navsteve a servisu Tatra primo v Koprivnici a auticko ted slape jak hodinky a strojnici jsou s nim sziti. JJS
-
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek od Martin Petržela » 09.02.2009 20:06
Nicméně platí, že s příchodem vylepšených výrobních technologií (materiály, povrchová úprava, rozměrové tolerance) a olejových náplní se zajíždění dá rozdělit na dva způsoby – šlapu na to a jezdím na výkon, pak motor zajedu rychleji, jezdím ekonomicky na spotřebu a zajetí trvá třeba až 80-100 000 km…. Ale nebál bych se toho, nezažil jsem, že by s V. motorem byly za posledních 10 let problémy z důvodu špatného zajíždění. Spíš bych se zaměřil na pravidelnou údržbu -oleje, filtry, seřizovací práce a pak bych neviděl problém. Intervaly se většinou počítají s ohledem na km a mth, ale nedílnou součástí je i druh provozu, celková hmotnost a nejdůležitější – spotřeba paliva, do které se promítne všechno, včetně způsobu jízdy a třeba i práce s čerpadlem.
Před vlastním ježděním je pak třeba dobrý i zkouknout výkonový diagram motoru a udělat si představu, v kterých otáčkách leží nejvyšší krouťák a zbytečně motor nepřetáčet, potom si vyzkoušet rozsahy převodů, jak nejlépe řadit atd…
Ohřívání motoru je jistě u hasičský aut problém, odpadá tu většinou možnost předehřevu bufíkem, ale co třeba předehřev elektrický (spirála v bloku)? Konstrukčně jednoduché a levné.
Ani u civilních firem dnes pojem zajíždění moc nefunguje, nezřídka převezmou novou soupravu, naloží 25 tun, turbo doruda a hurá napříč Evropou. Nechci tu dělat reklamu, ale švédské motory se bez větších problémů „dožívají“ i miliónu km bez větších problémů (záleží samozřejmě na tom, jak se o to kdo stará). A že to nejsou jen dálkaři, třeba jedna firma na svoz mléka měla auta 6x2, lítali s tím i terénem kolem kravínů 24 hodin denně, střídali 3 řidiče a taky se dožili toho miliónu.
Nevím jak ostatní značky, ale pokud budu mluvit za Volvo, tak to třeba žádnou „záběhovou prohlídku“ kromě výměny oleje v přední nápravě nemá a jezdí se až na určený interval.
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 09.02.2009 20:08
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 09.02.2009 20:08
Příspěvek od namerif » 09.02.2009 21:07
-
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek od Martin Petržela » 09.02.2009 21:25
- Jan Přerovský
- Příspěvky: 25
- Registrován: 09.11.2003 13:34
Příspěvek od Jan Přerovský » 09.02.2009 21:31
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA