Co říkáte na zajíždění nových vozidel HZS a JSDH
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek od Karel Hoření » 13.02.2009 22:38
Oba asi máme na věc stejný názor,žádný opravdový strojník by si svoje autíčko neoddělal nesmyslným zatěžováním motoru a ostatních strojních součástí.
Vzpoměl jsem si na příběh,kdy u nás poprvé kluci v LIAZu montovali do závodního speciálu převodovku Allison. Výrobce totiž uvádí,že se olej nemusí měnit po dobu životnosti. Na dotaz,že se s vozem bude závodit se jim pouze vysmáli,že při nějakých závodech není převodovka tak namáhaná jako v celodenním provozu.
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek od Karel Hoření » 13.02.2009 22:43
Tady není zájem uspokojit trh a požadavky jednotek. Od chvíle,kdy možnost pořizování nové techniky přeneslo GŘ na územní odbory se to jen tluče. Snad už se mraky roztrhají a bude se unifikovat i u hasičů.
Příspěvek od » 13.02.2009 23:36
tak jsem koukal na stránky Volva a zjistil jsem,že tady uvádíš hloupost, tvých 340 kW nejsou kW,ale 340 koní což je těch 255 kW jak zmiňuje Derek.Já jsem naše loňský Terrno taky zajížděl,najel 2450 km a šlo na garanční prohlídku.Bohužel s tím,že to něco při tom spapá musím já i obec počítat,když koupilo novej auťák.Vůbec neprotestovali a bez problému z rozpočtu dali na naftu peníze,protože ví že se s tím musí strojnící seznámit,auto to stejně musí najet.Jen otázka,naše má výšku rovnejch 3000 cm,vaše jaks psal 3330 cm,který myslíš že bude líp sedět a mít lepší jízdní vlastnosti?
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 13.02.2009 23:41
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek od Karel Hoření » 13.02.2009 23:56
-
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek od Martin Petržela » 14.02.2009 01:20
Holt ti tu stať ocituje pracovník servisu sám i s komentářem. Pořád se tu oháníš kvalifikací automechanika, tak věř, že i já mluvím z praxe, akorát z působení u jiné značky.
Takže ten záběh v manuálu (po přečtení prvního údaje tě asi napadne „tak vidíš“, ale přečti to prosím celé až do konce….):
Prvních 5000 km jezděte tak, aby jste ručku otáčkoměru drželi v zeleném poli.
Nejezděte příliš rychle s velkou zátěží, sledujte kontrolky!
Pamatujte:
Přistavte vozidlo k záručnímu servisu po 4 týdnech nebo po ujetí 10 000 km (Pro vozy vyrobené v Evropě je tato záruční prohlídka nabízena jen u vozů s automatickou převodovkou
Powertronic, s pomocným pohonem na setrvačníku nebo s poháněnou přední nápravou).
Všechny motory Volvo jsou před dodáním testovány při zkušební jízdě. To znamená, že máme kontrolu nad všemi tolerancemi a nebudeme uznávat poškození způsobené nesprávným způsobem jízdy.
Poznámka:
Přenos hnací síly nesmí být během prvních 1500 km přetěžován, protože to vyvolává nadměrné zahřátí všech převodů a pohonů.
A teď si to projděme postupně:
Zelené pole otáčkoměru – píšu v předchozích příspěvcích něco v tom smyslu ?
Pro srovnání – jedno podobné auto má v režimu nad 1600 otáček za 2 roky provozu najeto cca 7 %......(kouzlo telematiky ) a třeba sklápěčky kolikrát až přes 15
18 t není pro nákladní vůz s výkonem motoru 260 kW žádná zásadní zátěž, používají se i
pro soupravy s přívěsem do celkové hmotnosti 30 tun.
Příliš rychle: průměrná rychlost za 2 roky 45 km/h čistě jen jízda, přes 95 km/h najeto jen 2,5 % z km proběhu…
Záruční servis – všimni si slůvka JEN a opět si přečti výš, co o něm píšu
Přenos hnací síly: Převodovka VT 2214 je konstuována pro max.vstupní krouticí moment
2200 Nm, tenhle motor dává max. 1600 – je přetěžována ?
Zadní náprava RSS1365 a diferenciál jsou konstruovány pro max. hmotmost soupravy 56 tun. Jsou přetěžovány ? Kromě toho oba agregáty mají plně syntetickou náplň s intervalem výměny 400000 km nebo 3 roky, která zaručuje dobré mazací schopnosti už při teplotách pod 30 st.C.
Resumé: Pokud se s tím autem jezdí normálně, záběh proběhne, ani nevíš jak.
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek od Karel Hoření » 14.02.2009 01:36
Je na jednu stranu dobře,že se konkrétní problém probere ze všech stran,ale proč,když je věc jasná se stále hledá problém.
Přitom všichni víme,že země je kulatá a k...a chlupatá.
Asi by to chtělo nějakého diktátora.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek od tatrablázen » 14.02.2009 07:12
jenomže to je právě ten detail : 5000km určitým stylem.............což u vyjezdového vozu neexistuje. proto zřejmně ostatní zajíždí jenom volvo jezdí normálně
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 05.10.2008 14:15
Příspěvek od Tomas » 14.02.2009 08:18
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 04.09.2008 07:49
-
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek od Martin Petržela » 14.02.2009 10:18
Záleží i na převodech, je tam 12-ti kvalt převodovka včetně půlek a 2.nejrychlejší diferák.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 04.09.2008 07:49
Příspěvek od hasman » 14.02.2009 10:35
Příspěvek od » 14.02.2009 12:37
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: 10.02.2008 10:42
Příspěvek od Cuculus canorus » 14.02.2009 13:31
to neni anglicak se kteryma si hrajete o prestavce
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 14.02.2009 14:44
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 14.02.2009 16:01
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: 06.11.2008 14:18
Příspěvek od hasič z Nového Boru Nový Bor » 14.02.2009 19:01
Martin Kočí Nový Bor
Příspěvek od » 14.02.2009 19:07
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA