JPO V a dopravní nehody
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 03.01.2019 18:54
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od rowan » 10.11.2022 21:54
Kontroly z HZS toho taky moc nezmůžou. U nás chodí tak co 8-10 let. Sepíšou závady, obec pak napíše, že je odstranila a to je ani mnohdy neodstraní a je tase 10 let klid. A co vlastně HZS té obci může - velice nic, to mi sám říkal ten kontrolor.
Poplachové plány jsou někdy zvlášní, ale na druhou stranu chápu, že při té složitosti není reálné všechno udělat tak aby to bylo pro všechny ideální a někde ta hranice být musí. Nicméně pokud je něco většího, nehledně na stupeň, tak si stejně zvednou co uznají za vhodné. No a nedá se popřít, že sám operační to ovlivní. Je známá věc, že někteří si prostě víc vytěžují třeba svoje jednotky nebo spřátelené, ale samožřejmě v bezpečné míře. Třeba spadlý strom a jeden operátor pošle HZS a druhý by poslal JPO. A možností je moc.
A vlastně odpověď na původní otázku. Už ti to řekli mockrát. Nemáš předurčenost a můžeš dělat klidně stojky, ale nic si nepomůžeš. Jediná cesta je jednat s HZS a změně, ale je dost možné, že to nebudou chtít řešit.
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: 11.01.2012 13:50
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od Stanislav Petrásek » 11.11.2022 07:47
Mě nepřijde to, že vás poslali na únik plynu problematické. Bojový řád a konspekty jistě znáte, školíte se a tak zásah povedete s ohledem na vaše ochranné a detekční prostředky až do příjezdu JPO vybavené lépe na daný typ zásahu. Ve vašem případě, pokud jste nic neměli, tak např. potvrzení místa a typu události, uzavření plynu a odpojení elektřiny z bezpečného místa, vyznačení nebezpečné oblasti, evakuace, informování obyvatelstva, spolupráce s havarijní službou, apod. Práce by se pro vás našlo jistě dost. To samé by platilo i pro jiné nebezpečné látky. Přece jste u toho plynu nakonec neskončili samotní, ne?Jae píše: ↑09.11.2022 19:07Školení na nehody nemáme v jednotce všichni, ono to ani nejde z důvodů zmíněných. Taky vůbec není normální že se udělají dvě školení ročně pro 20 lidí. A to není jenom pro DN, to platí i pro dýchací techniku, ZZZ-16, a hromadu dalších. Co se týče nebezpečných látek, nevím kam přesně klasifikují zmení plyn, ale byli jsme vyslání k jeho úniku v domě a to v době, kdy jsme na to nic neměli. Od té chvíle jsme si už pořídili "čichače" na nejběžnejší plyny a nastudovali metodiku, ale poslat jednotku bez výbavy do takového prostředí chce hodně silný kafe.
Souhlasím i s těmi JPO V, naprostá většina jich nemá ani techniku k těm nejběžnějším událostem, jestli i vůbec mají v jednotce nějaký aktivní členy. Ale to je chyba systému, obec má nařízeno zřídit JSDH, nebo zajistit jednotku z vedlejší obce. Většina obcí tedy v rámci úspor zvolí raději zřízení jednotky vlastní, dá jí rozpočet 10 000 a starejte se.
Je pravda, že bez CAS si jednotka dnes (kromě spadlého stromu) ani neškrtne. Hasit z hydrantu je úplný nesmysl, neboť nemusí stačit tlak, a než ho jednotka v trávě někde vyhrabe, už tam stejně bude HZS s cisternou. I když.. cca 10 let zpátky tu byl rozsáhlý požár lesa, hasilo se přes dva dny. Kromě hromady okolních jednotek s cisternama a vrtulníku tam zasahovala i místní jednotka - my. A cisternu jsme tenkrát neměli. Oheň jsme mlátili lopatama. Jestli to bylo k užitku je ale na pováženou.
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 03.01.2019 18:54
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od rowan » 11.11.2022 08:26
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 22.10.2022 21:37
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od Jae » 11.11.2022 10:40
Stěžovat si nám začali i kolegové z vedlejší JPO II na to, jaké nesmyslné díry ten poplachový plán pro jejich jednotku má.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 22.10.2022 21:37
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od Jae » 11.11.2022 11:43
A co tak koukám tak tento problém s lidma řeší mnoho jednotek včetně HZS. U HZS se ale nedivím, já bych tam za ten nástupní plat taky dělat nešel, když víc vám dají i na pokladně v Lidlu.
Super by bylo, kdyby se na úrovni operačního střediska zavedla nějaká možná spolupráce mezi jednotkami. Kluci z dvojky jsou tak zoufalí, že by nejradši nabrali i lidi z okolních vesnic. Nejde ale čekat na to, až tam při vyhlášení poplachu dojedou. Proto by nebylo na škodu, kdyby spolu mohly jednotky spolupracovat a část lidí by byla zajištěna pro případ nutnosti třeba že sousední pětky.
V apkách jako je fireport nebo hasičům je hned vidět, kdo se nahlásil do výjezdu a pokud by nebylo dost lidí, vyrazí nasmlouvaná pětka svým zásahovým vozidlem dvojce pomoci jako pracovní síla do počtu. Nebo by si rovnou nějak rozdělili směny na pohotovost.
Dvojky by měly méně starostí o nedostatek členů v jednotce a pětky by dostali více tolik nutné praxe.
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 03.01.2019 18:54
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od rowan » 11.11.2022 13:39
Co se týká návrhu kooperace, teoreticky krásné, ale prakticky velmi těžko realizovatelné. Ale asi chápu dvojky, že tohoto mají plné zuby. Mě by to taky nebavilo muset držet pohotovost.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 22.10.2022 21:37
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od Jae » 11.11.2022 14:05
Ať už dvojka nebo pětka, v mnohém jsme si rovni. Třeba v tom že tě to musí bavit a zpravidla ze všech členů funguje jen hrstka. Dvojky mají na starost obrovské množství obcí už v prvním stupni a udržovat to v 8 aktivních lidech je nadlidský výkon.
Jinak nevím co HZS jinde, ale u nás teda mají o lidi velkou nouzi. Se směnama je tam docela problém. Určitě to ale stanice od stanice jiný, stejně jako není jsdh jako jsdh. Je to o lidech, o zájmu, o podpoře.
- Michal -miw- Šafus
- Příspěvky: 679
- Registrován: 25.05.2006 09:33
- Kontaktovat uživatele:
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od Michal -miw- Šafus » 11.11.2022 14:10
Nicméně ta navrhovaná "spolupráce" už dávno funguje, ne?
Když operační vidí, že jednotka nejede / že potvrdilo málo lidí (ano, v některých krajích na operačním vidí, kdo potvrdil a kdo ne a aktivně s tím pracují), pošle jinou jednotku. To už je vymýšlení kola :-)
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 03.01.2019 18:54
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od rowan » 11.11.2022 14:48
Jakože někdo jezdí za dvě jednotky, tedy obce. To funguje, v tom problém nevidím. Ale jak to psal tazatel, to mi příliš reálné nepřišlo.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 09.11.2022 23:13
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od Simo » 11.11.2022 15:59
No funguje.. Funguje. Ale jen pokud nevyjedou :)Michal -miw- Šafus píše: ↑11.11.2022 14:10K téhle diskuzi bych toho měl spoustu co říct...
Nicméně ta navrhovaná "spolupráce" už dávno funguje, ne?
Když operační vidí, že jednotka nejede / že potvrdilo málo lidí (ano, v některých krajích na operačním vidí, kdo potvrdil a kdo ne a aktivně s tím pracují), pošle jinou jednotku. To už je vymýšlení kola :-)
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 22.10.2022 21:37
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od Jae » 11.11.2022 16:04
V podstatě my nebo jiný sbor se můžeme zapsat také do členské základy u naší spřátelené JPO II, ale musíme se dopravit k nim do zbrojnice svými osobními auty - což je nereálné. Není možné použít v tomto případě ochranné vybavení naší jednotky ani se přepravit se místo zásahu, či do jejich zbrojnice naším DA s VRZ. A tím je tato podpůrná spolupráce v aktuální chvíli pasé.
Jen chci poukázat na to, že existují věcičky, které by se našemu přišly vhod. Rozumím tomu, že mi tu většina píše proč je to tak, nebo tak, ten je a ten není předurčenej. Vím jak to součaně je a o tom já diskutuji, protože nic není dokonalé. To je ostatně příběh Fireportu, hasiči byli nas... že kopis/HZS nemá žádné schopné řešení, tak si vyvinuli vlastní systém.
-
- Příspěvky: 217
- Registrován: 06.03.2013 07:26
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od duplesice » 11.11.2022 16:52
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 19.01.2019 08:41
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od CzPeta » 11.11.2022 16:59
-
- Příspěvky: 217
- Registrován: 06.03.2013 07:26
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od duplesice » 11.11.2022 17:20
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 22.10.2022 21:37
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od Jae » 11.11.2022 17:53
Ach jo. S lidmi je to kolikrát složité.duplesice píše: ↑11.11.2022 16:52Jen rychla realce. Nekdo za stav musi odovidat a to je zrizovatel. Kdyz ma malo lidi ve sve jednotce musi pritlacit, sahnout do kasy a trosku zabrat. Ono to jde, jen chtit A lidi bude mit dost. Pokud na ro nema, ma jit od toho. Nebo si fakt myslite, ze JSDH, ktera ma ve slove dobrovolna bude delat vse dobrovolne? Vazne si myslite, ze je spravne, aby jedna dobrovolna jednotka jezdila dobrovolne pomahat dobrovolne jednotce nekam vedle? A treba proc ne na druhou stranu republiky? Myslim si, ze v rizeni ma byt prehled a poradek. To, ze nekde kluci z 2 padaji na usta a je jich malo, neni chyba HZS. Proto vase napady na upravu poplachovych planu nejakou moznosti vypomoci je uplne mimo misu. Navic vetsinou kluci z 2 primo slouzi na stanici, tak se eventualne prihlaste rovnou tam. To vam nikdo nezakazuje. A muzete padat na usta ve sve dobrovolnosti vy. Meli by hasice v kategorii 2 plati lepe a hasicum v 3 a 5 by mohl dat stat nejake ulevy a bude mit lidi dost.
Samozřejmě, chci rozbourat celý poplachový systém v republice, jezdit na výjezdy na druhou stranu republiky, ideálně až do Německa. A určitě jsem někde psal že málo lidí u dobráků je chyba HZS, no není to tak, kolego? :)
Kolegové mají novou zbrojnici za téměř 40 milionů, nová vozidla, roční rozpočet pro jednotku v řadách milionů korun. Kde má město ještě přidat, aby ty kluky více motivovalo? Dát jim celý městský rozpočet?
Je správné aby jedna jednotka pomáhala druhé jednotce? Proč ne? O možné kombinaci více jednotek se v minulosti debaty již vedly, a jistě to ten slavný požární poplachový plán nerozbije. Já tu slyším převážně argumenty že je všechno naprosto perfektní, až se z toho kolikrát divím, jestli někteří diskutující vůbec u těch hasičů jsou. :)
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 31.07.2017 11:05
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od Slausek » 11.11.2022 23:23
rozepiš se, celkem mě zajímají tvé myšlenkové pochody, jak jinak než společnou službou na základně, by chtěla JPO V s výjezdem do 10minut dohánět sousední (řekněme 5km vzdálenou) JPO II s výjezdem do 5ti minut ?Jae píše: ↑11.11.2022 17:53Ach jo. S lidmi je to kolikrát složité.duplesice píše: ↑11.11.2022 16:52Jen rychla realce. Nekdo za stav musi odovidat a to je zrizovatel. Kdyz ma malo lidi ve sve jednotce musi pritlacit, sahnout do kasy a trosku zabrat. Ono to jde, jen chtit A lidi bude mit dost. Pokud na ro nema, ma jit od toho. Nebo si fakt myslite, ze JSDH, ktera ma ve slove dobrovolna bude delat vse dobrovolne? Vazne si myslite, ze je spravne, aby jedna dobrovolna jednotka jezdila dobrovolne pomahat dobrovolne jednotce nekam vedle? A treba proc ne na druhou stranu republiky? Myslim si, ze v rizeni ma byt prehled a poradek. To, ze nekde kluci z 2 padaji na usta a je jich malo, neni chyba HZS. Proto vase napady na upravu poplachovych planu nejakou moznosti vypomoci je uplne mimo misu. Navic vetsinou kluci z 2 primo slouzi na stanici, tak se eventualne prihlaste rovnou tam. To vam nikdo nezakazuje. A muzete padat na usta ve sve dobrovolnosti vy. Meli by hasice v kategorii 2 plati lepe a hasicum v 3 a 5 by mohl dat stat nejake ulevy a bude mit lidi dost.
Samozřejmě, chci rozbourat celý poplachový systém v republice, jezdit na výjezdy na druhou stranu republiky, ideálně až do Německa. A určitě jsem někde psal že málo lidí u dobráků je chyba HZS, no není to tak, kolego? :)
Kolegové mají novou zbrojnici za téměř 40 milionů, nová vozidla, roční rozpočet pro jednotku v řadách milionů korun. Kde má město ještě přidat, aby ty kluky více motivovalo? Dát jim celý městský rozpočet?
Je správné aby jedna jednotka pomáhala druhé jednotce? Proč ne? O možné kombinaci více jednotek se v minulosti debaty již vedly, a jistě to ten slavný požární poplachový plán nerozbije. Já tu slyším převážně argumenty že je všechno naprosto perfektní, až se z toho kolikrát divím, jestli někteří diskutující vůbec u těch hasičů jsou. :)
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 06.11.2022 18:48
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od PowPow » 13.11.2022 17:07
Cesta by to byla - ale znamenalo by to takřka každoroční revizi plošného pokrytí podle množství osob schopných fungovat v požadovaných časech a počtech. Protože i to kdy jak dokáže vyjíždět se mění ...
Máme podobnou situaci na okrsku. JPO V, pravidelně jezdící v 6 minutě, 14 lidí v jednotce, CASka jede když se sejde aspoň strojník, velitel a 2 hasiči, zbytek případně v zápětí odjíždí v DA a nemá problém minutku počkat. Nedaleko velké město s HZS a jednotkou JPO III, z druhé strany JPO II a HZS. Trojka nikdy nebudou, protože všichni jsou tam dřív než se naděješ.
O kousek dál, JPO III, často se štěstím jede ve 4 lidech, v katastru letiště a mnoho dalšího. Prostě to tak je.
Mimochodem, pokud vím tak každoroční revizi výjezdových časů, vybavení a množství lidí, a podle toho odpovídající kategorizaci jednotek provádějí na Slovensku. A není složité vyptat se kluků sousedů jak to funguje.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 19.01.2019 08:41
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od CzPeta » 14.11.2022 18:33
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 19.01.2019 08:41
Re: JPO V a dopravní nehody
Příspěvek od CzPeta » 14.11.2022 20:22
Zpět na „Zásahy - rady a postupy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA