Průjezd světelnou křižovatkou
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Karel Houda » 12.05.2008 15:18
Kolegové, nevíte náhodou kde všude v naší republice používají při jízdě k zásahu dálkové ovládání světelné křižovatky ( zelenou vlnu), popřípadě i v zahraničí.
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 10.03.2004 16:31
- Bydliště: Nasavrky
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Michal Bareš » 12.05.2008 15:18
Tady v Pardubicích to je na několika křižovatkách. Údajně to používají i vozidla ZZS. Funguje to tady už docela dlouho, instalovali to po nehodě CAS na jedné zdejší křižovatce.
http://www.rescueinfo.org
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
No a jake jsou s temito systemy zkusenosti? A jaka jsou uskali jejich pouziti? Je nutno krizovatku zapinat manualne nebo je vysilac stale v cinnosti a k prepnuti dojde automaticky, jakmile se vozidlo dostane do dosahu?
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.04.2004 15:03
Příspěvek od Peter Stehlik » 12.05.2008 15:18
Hasici Frankfurt s ZZS Frankurt to skouseji. Fungujeto pres GPS.Vice pod: http://www.greenway-systeme.com/gws/gws-allg.htm
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 03.03.2008 10:42
Příspěvek od Peter » 12.05.2008 15:18
Ma to tak fungovat, ze se urci misto vozu ve meste automaticky kdyz se zapne majak.Smerem kam sanitka jede jsou semafory preple na cervenou, krome s toho smeru odkud prijizdi ta sanitka, ta ma zelenou. U nas se to zatim skousi.Ve Frankfurt/Oder us to doce funguje.http://www.greenway-systeme.com/gws/gws-referenz.htm
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 01.02.2008 20:18
Příspěvek od Jarda EPS » 12.05.2008 15:18
Podle mne by bylo technicky jednoduché a optimální aby po vyslání signálu spadla na vsech semaforech červená. Potom můžu na maják projet v protisměru a mělo by všechno stát. Jistě, že pro čtyř proudé silnice se svodidly to nebude ideální Spoštění zelené pro určitý směr my přijde celkem technicky složité a jak zajistit, aby byla zelená jen na "mým" semaforu. Většina semaforů má propojeno několik zelených dohromady a předělámí logiky rozhodně není sranda ani finančně
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Karel Houda » 12.05.2008 15:18
Díky Peterovi Stehlíkovi za kontakt do Franfurktu, něco takového jsem potřeboval.Dík.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Karel Houda » 12.05.2008 15:18
Jardo, zařízení, které se u nás v ČR používá (Opticom) se dá nastavit jak na zelenou vlnu tak i na červenou. Je to jen otázka nastavení. Červená vlna se u nás v republice už zkoušela a prý se neosvědčila. Zatím se toto zařízení zkouší , co zatím vím v Pardubicích, Ostravě, Bratislavě. Kdyby jste ještě něco o tom věděli dejte vědět dík.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.04.2004 15:03
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 01.02.2008 20:18
Příspěvek od Jarda EPS » 12.05.2008 15:18
to je jeden z problémů jak zajistit včasné a spolehlivé spouštění zelené vlny právě ze směru odkud pojedu. A dál frekvence přenosu a kódování. Už vidim borce kterí se to budou snažit využít k vlastnímu urychlení cesty. Nevim jestli by vúbec bylo možné využití normálního pásma na 160MHz a propojení s GPS jako používají třeba plynaři. Každopádně s obávám, že ještě dlouhou dobu bude jedinným pomocníkem na křižovatce "SERGEJ" pod kapotou a parřák s rukou na tlačítku. Já osobně mám v plánu jednoduchej obvod a dvě trumpety a před křižovatkou zapnout HO-ŘÍ na podtlakovky! (akorát si musim dávat bacha na vzduch!!!)
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 24.04.2003 12:07
Příspěvek od Alby » 12.05.2008 15:18
Zdarec, ono to možná nebude až takový problém, jen to chce vnést trochu systému do koncepce a ne jak to funguje do teď. Že to nezávisle na „dejme tomu území bývalých okresů“ někdo vyzkouší na jedné křižovatce, něco nefunguje tak jak má a hned se toho zase zbavují.Je to jako s využitím GPS u záchranných složek, dělám na to disertačku a co jsem zatím zjistil, někde to má jen záchranka, někde jenom obecní policajti, prostě hrůza. Ale pokud se to ujasní pro všechny složky v rámci kraje(alespoň ty hlavní) byla by to parádička. Faktem je, že stávající dopravní situace v městě je horší a horší. Vjet s tatrovkou do křižovatky, vzbudí respekt, ale není vůbec jisté jestli se do ní přes zácpu dostanete. Kratší dojezdový čas = menší škody, zachráněné životy, že? Ahoj Petr
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 29.01.2005 15:37
Příspěvek od Josef Patočka » 12.05.2008 15:18
Osobně jsem pro,aby ve všech směrech svítila červená.V případě jakékoliv DN je na vině protijedoucí řidič a není o čem diskutovat.Vozidla s právem přednosti v jízdě mohou do křižovatky na červenou vjet.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
To by bylo asi nejrozumnější, auta v koloně před křižovatkou většinou mají určitý prostor na to, aby udělal větší prostor pro záchranáře, takže by tam asi problém nebyl...
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Jindřich Opluštil » 12.05.2008 15:18
Já osobně si myllím,že by bylo lepší nechat zelenou ve směru jízdy záchraného vozu.Přece jenom auta můžou stát ve všech jízdních pruzích a pak je to překážka,která se složitě zdolavá jak Tatře,nebo Dennisovi.Jakmile zjistí řidiči že je za ním několikatunové záchrané vozidlo,tak začínají reagovat každý jinak,zvlášť když mají na semafotu červenou.Chtělo by to jen promakat systém ve spolupráci s GPS.Zelená by se nastavila prostě podle směru jízdy auta.S tím,že by byla aktivována spuštěním majáků.
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Má to dvě výhody. Za jedno, nebude se nikdo snažit zneužít (načernodovézt) takové zařízená ve svém autě, protože si tím cestu neurychlý, ale se zpomalí. Na normalní křižovatce se dá kolona aut skutečně bezpečněji minout přejetím do protisměru. Ale na druhou stranu, pokud máte ve středu obrubní, tramvajový pás, či jinou překážku (svodidla apod.) zastavíte dlouhou kolonu na světlech a v to okamžiku i sebe, protože auta se nebudou mít bohužel pak kam uhnout. Vozidla stojící na červený o 100m vepředu vás jednak neuslyší, druhak v kladné případě neuvidí, takže nikdo neví odku d ta houkající potvora jede a tudíž kdo a kam se má uhnout. To je lepší jim dát zelenou a jak kolona jede mohou řidiči postupně si hledat místa kam se "uklidit". Podívejte se třeba na průmyslovou. Mezi světly se vám tam zastaví auta, dva tiráci vedle sebe, mezi nimi mezera cca 0,5m a chci vás vidět jak se mezi ně nacpete s CASkou. ;o)) Ale to byl jen příklad. Pro ty kdo tuto ulici v Práglu, matičce měst neznají, dva jízdní pruhy v jednom směru, na krajích svodidla, odstavný pruh není... Takže v takových křižovatkách jsem jednoznačně pro zelenou ve směru jedoucího vozu s právem přednosti v jízdě (klidně zelenou obousměrně kdyby to technicky jinak nešlo, je to furt menší zlo než červená vlna). V jiném případě , když mám stojící kolony kudy objet mi červená nevadí.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.03.2005 16:58
Příspěvek od Zdeněk Koutník » 12.05.2008 15:18
Nazdar všichni, prosím Vás o pomoc při hledání veškerých info okolo nových metod hašení skrze staveb.konstrukce. Mám info o Cobře a Piercing Nozzle, ale potřebuji sehnat ještě nějaké odkazy. Díky moc všem.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA