Převodník Matra-Motorola?
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Honza OK2ZDL » 12.05.2008 15:18
Ahoj, ví někdo jak přesně funguje převodník mezi analog. a digit. sítí? Jak a kdy se tento zpusob používá?
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
mas na mysli prevodnik mezi digitalni mutlikanalovou siti a klasickou konvenci ??? Jestli jo, tak teoreticky stejne jako jaky-koli crossband, akorat je potreba tam vrazit neco, co bude registrovat vstup do digitalni site - neco jak potvrzeni o prideleni kmitoctu. Na SmartNetu (trunkovy system od Motoroly) to lze, ale jestli to lze s Matrou, nevim. Ale zkus to : kup si jednu Matru a pres busy konektory propoj s konvecni stanici. Pak pozadej Policii ČR, aby ti umoznila vstup do jejich systemu a muzes testovat.... To je ale blbost, vid !!! ))
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 24.04.2003 12:07
Příspěvek od Alby » 12.05.2008 15:18
Zdravím,trochu by mě zajímalo, jak je to ze zneužitím. Pořád se všude krásně píše, že výhoda PEGASu je šifrování, radiostanice se dá zničit na dálku. A co takhle si někde sehnat příslušnou krabičku(převodník) napíchnu se(nebo si prostě) seženu nebo vypůjčím radiostanici a je to v poho? Je to tak jednoduché, nebo je to ošetřeno i tady?Zdarec Petr
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 10.03.2004 16:31
- Bydliště: Nasavrky
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Michal Bareš » 12.05.2008 15:18
Nevim, ale podle mě se i ten převodník hlásí do sítě jako další stanice a pokud nebude povolen, tak se nezaregistruje.Spíš by mě zajímalo, jestli někdo zkoušel dosah stanic Matra v direktním režimu?
http://www.rescueinfo.org
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
...mel hlasit do systemu jako nova stanice ??? Myslim si, ze nemusi a podle zapojeni, ktere mam na mysli, urcite nemusi. Verim tomu, ze se do prvosledovych vozidel mozna i montuje. Nevim nic o tom, ze uz to jezdi a funguje. Jestli to nekdo mate na aute a mate stim nejake zkusenosti, tak se ozvete. Jinak dosah na direkt zavisi na mnoha okolnostech - profil a clenitost terenu, pritomnost budov, pocasi a denni doba. Neverim tomu, ze dal nez do 5 km ve volnem terenu. Pockejte, az Matru jednou budete muset pouzivat. Jeste radi zavzpominate na stare dobre....
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Na direkt se to bude chovat stejne blbe, jako jakakoliv rdst pro 70cm pasmo - takove trochu zbytnele PMRko... to sice ma jen maly vykon, ale zase netrpi temi problemy digitalni radiokomunikace. Tj. Matry co nazenou vykonem, ztrati diky digitalu. Pokud to nebude ve vlonem terenu nebo nekde nakopecku, tak bych to moc nevidel. Preci jen tohle pasmio je vhodnejsi pro prevadecovy provoz...Nakonec jiste zkusenosti s direktnim provozem uz jsou - a to jak u cetniku, tak u ZZSHMP, ktera ma par prenosnych terminalu a zkouma, k cemu by je pouzivala, kdyz uz je ma. Zatim stacili zjistit, ze k direktovemu provozu asi neee )).
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16.02.2004 11:17
Příspěvek od Kvak » 12.05.2008 15:18
Tak co já vím tak jich je namontováno celkem dost ale nejsou zatím doprogramovány Motoroly. Mělo by to fungovat jako crossband 160/350MHz. Předpokládám že jedinou ochranou bude DPL na vstupu na Motorole. Jde o to aby se na místě zásahu mohly být použíty stávající RDST ve 160MH. (Tyhle radia budou vysílat na directu a přes převodník ve voze se bude moct spojit s OPISem.)
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16.02.2004 11:17
Příspěvek od Kvak » 12.05.2008 15:18
Tak co já vím tak jich je namontováno celkem dost ale nejsou zatím doprogramovány Motoroly. Mělo by to fungovat jako crossband 160/350MHz. Předpokládám že jedinou ochranou bude DPL na vstupu na Motorole. Jde o to aby se na místě zásahu mohly být použíty stávající RDST ve 160MH. (Tyhle radia budou vysílat na directu a přes převodník ve voze se bude moct spojit s OPISem.)
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 12.03.2004 20:07
Příspěvek od Pavel Všelko » 12.05.2008 15:18
Osobně s tím zkušenost zatím nemá, ale mohu se podělit o to co vím od našeho technika. V Klatovech na to prý už jedou a zatím nic moc. Po zapnutí matry trvá 5 - 8 minut její kontrola systému a připojení k síti. Síť je tvořena soustavou převaděčů a záleží kolika kanálový jsou, tolik se přihlásí rdst. V praxi - máte 8 kanálový převaděč a na místo přijedete devátý tak máte smůlu dokud se někdo neodhlásí. Kluci v KT prý jedou normálně na analogu, kvůli tomu přihlášení (5-8 minut). A PČR to má blokovaný takže se na zase nedoboucháme.
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
Kvaku, co je to dost aut to ma...? Mas na mysli jedno v kraji, ctyri v republice nebo jak je to? Mimochodem, od 1.1.2006 se vCR muze ve 160-ce vyuzivat pouze rdst. s kanalovou rozteci 12,5 kHz. Co budete delat se svymi GM 300 s 25kHz zdvihem??? A co udelaji mnozi dobraci se svymi Teslami ??? Jestli ma byt na vstupu DPL, tak snad neni problem tu Motorolu GM 300 naprogramovat ne (stejne tak i GP 300) ? Promin, ale nejak mi to cele prijde cele nesystemove.
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
nepomlouvej furt tu ubohou 70-ku. Ja se na direct domluvim na 5-10 km s vykonem, 4,8 W a vcelku s tim nemam problemy. Mluvis o PMR s vykonem 0,5 W - to je rozdil - zvlast, kdyz si PMR koupis v akci nekde v hypermarketu (dostanes k nim zdarma nahlavky, protoze i vyrobce tusi, ze za akcnich 999,-Kč nemuze hyrit na kvalitnim reproduktoru a mikrofonu), tak si za tu "usporu" primo zaslouzis, abys nic neslysel. Mej se !!!
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 10.03.2004 16:31
- Bydliště: Nasavrky
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Michal Bareš » 12.05.2008 15:18
Osobně dávám 70-ce přednost před 2m. Pokud jde o spojení s ruční stanicí, tak se sedmdesátce nemůže 2m vyrovnat. Tam kde na 2m je relace sotva čitelná, je na 70-ce za 59+. Účinnost antény se zkrátka nezapře.
http://www.rescueinfo.org
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
kazdy kmitocet ma sve klady i zapory. 160-ka je vhodna na otevreny teren a dosahuje i do slusne vzalenosti, 70-ka(450MHz) ma dobrou prostupnost zelezobetonovymi konstrukcemi, odrazi se a nedela stiny, 80-ka (drive nebo nekde stale v sanitkach) ma lepsi dosah na vetsi vzdalenost, "ohyba se" i za kopec, ale dela stiny a hure se odrazi. Pokud ale pouzivate rucni rdst., ktera parkrat padla na antenu, neni pravidelne udrzovana (kontrola naladeni apod.) je to uplne jedno, protoze v kazdem zarizeni plati, ze kvalita prijmu je zavisla na kvalite nejslabsiho clanku - co je mi platne, ze si koupim super Hi-fi DVD recorder se sedmikanalovym zvukem , kdyz to poustim pres dve reprobedny z magnetaku po babicce.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 30.07.2005 10:05
Příspěvek od Pepa Hasic » 12.05.2008 15:18
před měsícem jsem přišel z kurzu a matry jsme se učily obsluhovat, a jejich princip atd. pěvaděče CSSaSSC nebo nějak tak se montují do každých prvních vozů. jestli můžu poradit tak dost se dozvíte na www.zachrannasluzba.cz/odborna/0310_radsite.htm
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Naaaahodou... PMRka Alinco, co mam, stala skoro ctyri litry, coz je na tahle zarizeni docela dost. A neni to ani cistokrevna PMRka, je to puvodem radioamaterska stanice, akorat ma jinak naprogramovany procesor a je naladena primo na 446. Ale ma taky mj. prepinani na 10mW vykonu a to je teprve mazec - ale presto z HK na Snezku za 59 )). Pokud je to na primou viditelnost, nema 70cm chybu. Ale kdo mluvil o PMR? Ja psal o tom, ze slavna Matra ma problemy s direktem i na par desitek metru shora z baraku dolu do auta... Jooo, kdyz pustim petiwatt do Zachovky za kominem, tak mi to taky lita jak divy... natoz pak, kdyz to nejmenovani vytecnici honej 20W pres GMky, ze...
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
vo tom tady snad ani nepis )). Jinak ja jsem se s ruckou na 4,8W naprosto ciste jasne a srozumitelne nabrnknul nekolikrat z Jestedu na prazsky trunk ve 450-ce. To neni zadny problem. Porad si myslim, ze jde o to myslet na kvalitu anteny vic nez na zbytecne zvedani vykonu. A panu kolegovi s jeho CSS a SSC mozna jenom - co takhle si ten kurz strihnout jeste jednou???
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Vzdyt zakladni poucka zni, ze antena je nejlepsi zesilovac. Navic co je platny vysoky vykon, kdyz na prijem je antena hlucha? No a na techhle pasmech uz je treba myslet i na antenni kabel, jehoz cena uz mnohdy dosahuje ci prevysuje cenu anteny. Mimochodem, co rikas na ty hasicske Hustlerky? Delaj se i v dualbandu pro HAM - nebo jako monobandky s uzkym rozsahem - idealni do toho prazskeho bordelu. Jen na 2m band jsou asi ctyri verze s odlisnym naladenim. Jen ta cena, herdek...Heh, koukam, ze jsme se od prevodniku dostali kamsi jinamsi . Jo a info pro vsechny, HZS Brno uz je taky na Pegasu - mozna uz komplet provoz.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16.02.2004 11:17
Příspěvek od Kvak » 12.05.2008 15:18
Lucky-Ducky těch aut je namontovaná možná už stovka. Karlovarský kraj, Olomoucký kraj. Akorát nejsou ty RDST naprogramovaný. Jinak měl jsem tu čest vidět technologii BTS pro MATRU a jak říká kolega „Balšaja technika“ něco tak velkého jsem už dlouho nevyděl a těch kontrolek
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA