Převodník Matra-Motorola?
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
...takovej problem preprogramovat par Motorol GM3xx. Nekde GM 300, nekde i GM 360 ??? Nechapu:((.
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
chces tim naznacit, ze pri prechodu na Matru dostanete hromadu rucek a vozidlovek s tim, ze si zaridite programovani dle potreb ??? To snad ne??!! Pokud tomu tedy dobre rozumim Stat by mel zajistit - pokud tedy chce abyste vyuzivali sit Pegas-smysluplne programovani terminalu-radiostanic dle predem pripravenych planu. To je jako kdybych si koupil auto bez volantu a cekal az nekdo nekdy prijde a namontuje mi ho. A jestli je na to nedostatek lidi, nebo to jeste neumeji, tak to je peknej prusvih. Podle meho nazoru-kdyz si poridim radiostanici, tak za prve vim, k cemu ji chci vyuzivat a za druhe chci, abych ji zapnul a fungovalo vse tak, jak potrebuji. Takze tim rozumim, ze je v autech "prvniho sledu" jedna (vlastne dve) krabice navic, ktere jen zabiraji misto. To je uzasny.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16.02.2004 11:17
Příspěvek od Kvak » 12.05.2008 15:18
Ono je to o tom že HZS jako taková má skoro celou síť RDST ve 160Mhz. Ta síť funguje je doladěná je tam hromada ruček vozidlovek a tak. No a teď ti někdo direktivou nařídí používat systém který není pořádně dobudovaný atd.. kde nejzákladnější RDST stojí kolem 80000,- a nic nevydrží a ještě jich je málo. Tak vymyslely chytré hlavy převodníky aby se daly používat klasické RDST pro spojení do jiného segmentu. Jen to někdo (správci systému MATRA) musí naprogramovat a ti asi nestíhaj PS:Jak to dopadlo s Drozdem?
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
Ja Ti rozumim, Kvaku. Ono chtit ze dne na den spustit novou sit a vyuzit do ni to, co vsichni dosud maji a bez vetsich problemu vyuzivaji, muze byt slozite. Nicmene Matra tu je a co s ni ??? System ma obrovsky potencial vyuziti - na druhou stranu vyzaduje obrovske naklady, aby se dala efektivne pouzit. Problem byl v dlouhe dobe realizace cele akce, otazkou je, co bychom dnes rikali, kdyby tehdy zvitezil system SMART ZONE od Motoroly. Mozna bychom jej dnes menili za TETRU. Pravda je, ze dnes jsme diky prudkemu rozvoji GSM technologii, narocnymi uzivateli s velkymi pozodavky na system i na koncova zarizeni. Je treba si uvedomit, ze mobilni operatori disponuji daleko vetsimi pocty uzivatelu nez uzavrene systemy, jakymi jsou napr. Matra. IZS musi mit sve nezavisle spojeni, otazkou je, co za to.Neni mi vsak jasne, proc se neco, co stalo takove prachy vyuziva jen napul (nebo ani napul??). Muj soukromy nazor je : 160MHz pro dobraky a dobrovolniky v prime zavislosti na OPIS, ktery dale bude zajistovat radioprovoz a profikum Matry, Tetry, Petry a Sparty, ale plne funkcni. Ve vozidlech prvniho vyjezdu funkcni crossband a moznost dokryti repeatry, pripadne moznost konfigurace lokalniho prevadece, ktery je mozno vradit do systemu kdekoli. Otazkou je, jestli nutit do Matry armadu, sanitky a dalsi podle zakona o IZS a za jakych podminek. Na Tvou druhou otazku, co pan Drozd?, pouze tolik, ze za ten rok a ctyri mesice, co ma prodlevu s uhradou za odkup radiostanic, pan Drozd nekolikrat zmenil bydliste a cislo mobilniho telefonu, hraje mrtveho brouka a pokud vim, dale tropi sve vesele kousky. Pokud mas o tomto panovi nejake info, sdel mi prosim bud sem, nebo na muj mail. Rad bych se s panem Drozdem osobne dohodl na dalsim postupu v teto veci. Vzhledem k tomu, ze jiz dnes vcetne uroku dela skoda, kterou mi svym jednanim zpusobil castku presahujici 71.tis Kc, melo by byt i v jeho zajmu prestat ze sebe delat blbecka a zacit se chovat jako dospely clovek. Rozumim, ze muze mit financni problemy (za ktere si vesmes muze sam), ale i to se da resit. Ja mam ted pomerne dost prace, ale pocitam s tim, ze ho do konce prazdnin nekde potkam.
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Lucky, myslím si, že přechod hasičů pod Matry je blbost. Ano rozumím, že systém stál mnoho, ale stejně ještě hezkejch pár let bude trvat než bude na skutečně plně využitelné úrovni. A s tím souvisí provoz, dokoupení rdst a upgrade stávajících, aby složky IZS měly min. stejně kvalitní stanice jako používají teď. A k čemu to všechno? Prosím tě, proklamované propojení všech složek IZS je BLBOST! Která dutá hlava to furt propaguje? Dokaže si snad někdo představit jak na "bojovym" (použito terminologie hasičů) kanále bude u velkýho požáru třeba padesátka hasičů domlouvajících se mezi sebou, OPISy HZS, ZZS, PČR, MP dovolávajících se svých jednotek na místě zásahu + několik vizidel ZZS svolávajících se mezi sebou a předávajících si údajů o pacientech a do toho PČR "K..jva Franto gde seš, tady musíme uzavřít komunikaci ať sem ti čumilové nejezděj..."? Dokážeš si představit ten galimatyáš? Kdo musí být na místě zásahu ve spojení jsou VELITELÉ zásahu všech složek zásahu na místě. HZS, ZZS, možná PČR. K tomu ti postačí 3 (slovy tři) Matry. Jednotlivé složky IZS komunikují se svým! velitelem zásahu, který rozhoduje a koordinuje postup se ostatnímy složkamy IZS a podle vydává rozhodnutí. Takže pak nechápu proč mohutně vybavovat složky Matrami a primárně na ně přecházet. Pokud každá složka zachová svůj systém a Matra bude jen ke spojení mezy štáby, či veliteli, pak se nepřetíží systém a zachová se dostatečná propustnost sítě. Takhle se bude hroutit i při běžném provozu, pokud bude fungovat jako GSM. Což je otázka, protože se zatím zhusta používá převaděčového provozu. Takže je nejvyšší čas ujasnit si co od Matry požadujem. Plně na digi musí přejít PČR z důvodu utajení, což je jasný. Ale zbytek? Stačí po ručce na auto pro vozy, které by mohly velet zásahu. Ušteří to dost výdajů do budoucna.
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
kde jsem mel moznost delat radiokomunikacni podporu : velitelum tymu jsem rozdal GP 300 a clenum tymu PMR 446. Tim bylo zajisteno nekolik hovorovych skupin, aniz by se rusily. Povely z mobilniho radiodispecinku sly od velitele zasahu k velitelum tymu a Ti resily se svym tymem po PMR. Soucasne radiodispecink monitoroval PMR, aby mel zpetnou kontrolu, zda nedoslo ke zkresleni zprav. Podle meho nazoru-nejjednodussi reseni.
-
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.07.2004 18:27
Příspěvek od Hlinka Tadeáš » 12.05.2008 15:18
Co ja mam informace tak pres matru by meli jet jen Ostravaci.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 03.11.2003 16:50
Příspěvek od Emanuel Došlík » 12.05.2008 15:18
vozidlovky namontovane. ručky(pro hasiče u proudnice užasny stroj) se sem tam nabijou a čeká se až se to spusti(asi konec roku?). Všichni se těšime
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Praha jede stale jeste pres ten svuj prevadec, ackoliv uz kdejaka vrana na smetisti kraka cosi o zari tohoto roku (uprimnou soustrast). Kazdopadne stanice se uz prej taky fasujou. V siti Pegas uz by meli mj. pracovat hasici kraje Vysocina a minimalne zcasti Brno.No, nevim, jak kde, ale u nas presli kliftoni taky na ten zazrak - a rychle zase zacal druhej z hlidky zase nosit klasickou "osmdesatku" . Hasouni si mohou o prevadeci nechat jen zdat, takze si snad tak moc nepohorsi... uvidime. Zachranky o tom nechteji ani slyset, ackoliv samy prechazeji na rizeni pres KOPIS. Tudiz si vesele buduji hejna prevadecu na VHF pasmu - kousicek od (stale jeste) soucasnych hasicskych kmitoctu... aspon, ze je veselo .
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Myslím, že jsi můj příspěvek pochopil. Možná jsem ho napsal ostřejc, ale nebyl to míněný na tebe (pokud jsi to tak vzal - tak sorry:o)), ale dodnes jsem nepochopil co tenhle stát od tohodle systému čeká a mám spíš pocit, že když už vybudovali tak zoufale drahý systém, tak se snaží jej využít zajakoukoliv cenu. Ale ten tvůj radiodispečink - to jen potvrzuje moje slova. Metoda rozděl a panuj. Takže fakt nechápu proč by každý člen IZS měl mít u sebe Matru. V autě ano. Jako záložní spojení, když z nějakého důvodu nepůjde primární radiosíť a mobily budou v kolapsu (viz při povodni, nebo pochod Praha - Prčice). Navíc musíme mít na pamětí, že některá radiosíť může být napadena. A tím nemyslím Bina Ládina, ale třeba nějakej debílek, kterej se dostane k Motorole na nějaký burze a ze zlomyslnosti bude rušit třeba hasičský frekvence. Pak nastává nutnost náhraního spojení. Ale opět většinou zásah - OPIS a ne členové různých IZS mezi sebou.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Ono uplne staci, ze nekdo ten prevadec slohne. To mate dve Motoroly, Zetron, duplexer, zdroj a ted si to spocitejte. Zrovna nedavno... ale to sem nepatri .
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
Coxi, Tvuj prispevek se mne nedoktnul, naopak si tady vcelku rozumine. Vlastoffko,nedrazdi kobru bosou nohou !!! Necitim se byt odbornikem na Matru, nicmene asi bude neco pravdy na tom, ze Matra je tady, stala spoustu penez a ted je potreba ji nejak vyuzit. Rozumim i tomu, ze v dobe, kdy se o jejim vybudovani a porizeni uvazovalo (rok 1993) tu krome MB pro PČR a 160-ky pro hasice nebylo nic. Bylo potreba neco udelat a malokdo vedel presne, co by to melo byt. Problem nastal pri realizaci celeho systemu - byl to hlavne cas. Za tu dobu, co se Matra realizovala, dosahly GSM site takoveho rozmachu, ze se dnes kazdy uzivatel radiove site diva na moznosti systemu ocima uzivatele mobilniho telefonu. Vzdyt i nove modely radiostanic, ktere se daji ocekavat v brzke budoucnosti, budou mit barevne displaye, spoustu funkci (kalkulacka, diar, zaznamnik, "SMS"apod), ktere jsou dnes v "povinne vybave" mobilu. Jedina dle meho nazoru smysluplna vybava techto novych rdst. je integrovany GPS-modul s moznosti posilat aktualni polohu rdst. po siti. Stanice budou plne duplexni, coz bude umoznovat spoustu dalsich moznosti vyuziti. Je to o tom, ze nikdo z vyrobcu se nechce nechat odstrcit na vedlejsi kolej a vsichni vyvijeji. Svete div se, ale rok 2004 byl pro Motorolu obchodne nejuspesnejsim rokem v historii firmy-mam na mysli divizi radiostanic. Podobne lze ocekavat rok 2007 nebo 2008, kdy se daji ocekavat velke prodeje vyse popsanych novych typu rdst. A co maji k dispozici uzivatele Matry? System vyvinuty v 80.-tych letech minuleho stoleti, nedostatecne servisni zazemi, nedostatecnou kapacitu akumulatoru, uzivatelsky komplikovane ovladani rdst. Na druhou stranu je otazka, co by bylo, kdyby byla dnes na miste Matry Tetra. Myslim, ze obsah teto diskuse naznacil, co je spatne, naznacil, co by se dalo udelat, naznacil logiku z pohledu "selskeho rozumu" ale rozhodne zde nelze neco vyresit. To by meli delat Ti, co jsou za to placeni. Souhlasim s Vami, panove, ze neco nejprve poridit a pak premyslet o vyuziti nebo toto vyuziti dokonce direktivne vyzadovat (viz ZZS) je nesmysl.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Dokonce co si pamatuju, tak nekdy loni (?) jsem videl mapku rozsireni radiovych siti Tetra/Motorola a Tetrapol/Matra-Nortel (u nas pod nazvem PEGAS) v Evrope. V naproste vetsine statu maji Tetru, jen sem tam se pustili do te zabozrouti technologie (jako u nas). Je ovsem vice, nez zajimave, ze temer vsude tam, kde maji ten Tetrapol, buduji i konkurencni americkou Tetru (vcetne CR). Co z toho vyplyva, si domysli kazdy sam. Me by jen zajimalo, jestli uz EU uznala Tetrapol / Matra-Nortel jako svuj standard. Tetra je standardem EU uz davno.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA