Bavíme se pořád o té stejné, která na Územko F-M přijela někde přelom únor - březen? A jezdila mezi stanicemi na kukandu?radek barwik píše: ↑13.11.2024 15:00No nevím odkud máš takovou informací?! Vozidlo bylo dodané na uzemko FM jako plnohodnotné a mělo jít na výjezd. Po problémech byl poslední termin od 1.12 a i ten je asi nereálný. Ale pokud dojde ke změně tak určitě hodíme info.Ladislav Vitásek píše: ↑13.11.2024 08:16Anybody. píše: ↑08.11.2024 09:19Jestli ti jako argument nestačí přes 15 tis. km najeto a ani 1 ostrý výjezd tak nevím co..
Co je na tom prototypu špatně?
Úplně všechno.
Počínaje místem vepředu kdy chlap s 190 cm už si nedá přilbu na hlavu tak aby při skoku na díře nebyl ve stropu. ( a to dneska u příslušníků není vyjímečná výška spíš naopak prakticky na každé směně je člověk okolo 190)
Nefungující převodovka a komunikace s motorem - tady by se dal psát referát o tom kolikrát to auto bylo v servise.
Nefungující propojení auta s nástavbou - nedá se zapnout čerpadlo, nebo vysokotlak apod.
To že to auto hořelo na garáži a hasili ho ručním hasícím přístrojem a slyšel jsem že už snad 2x.
Zadřené servo po cestě na pyros kdy to museli v noci dovést na podvalu protože na tom super displeji nebyla vidět kontrolka přes sluníčko..
Řeknu ti to tak. Na tom územku nesloužím a nechci tu ze sebe dělat člověka s patentem na rozum a že jsem u všeho byl.
Nicméně těch informací, které prosakují a některé se i nahlas řvou jsou desítky.
To že to auto po více jak roce po předání ještě nebylo na výjezdu je holý fakt.
Prakticky všichni se modlí aby terry a nebo ještě ideálně terrna měli co nejdýl na stanici. Ne že by to byla taková výhra v loterii, ale oproti force to je jednooký mezi slepými.
No a víš, proč po 15tis km, nemá za sebou ostrý výjezd? Protože na Územko bylo dáno jen čistě k testování, nikoli jako auto k výjezdu .... Stačí takhle?
Dotace na CAS - GŘ HZS
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: 17.02.2009 13:54
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Ladislav Vitásek » 13.11.2024 15:13
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.01.2012 07:39
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Otto Novotný » 13.11.2024 15:25
OTÁZKOU TEDY ZŮSTÁVÁ, KOLIK JICH VLASTNĚ JE VYROBENÝCH A DODANÝCH. ZEPTÁM SE TEDY JEŠTĚ, PROČ ŠLA NA ZKOUŠKU K VÁM? KVŮLI VÝROBCI PODVOZKU, ABY BYLA "DOMA"?Ladislav Vitásek píše: ↑13.11.2024 15:13Bavíme se pořád o té stejné, která na Územko F-M přijela někde přelom únor - březen? A jezdila mezi stanicemi na kukandu?radek barwik píše: ↑13.11.2024 15:00No nevím odkud máš takovou informací?! Vozidlo bylo dodané na uzemko FM jako plnohodnotné a mělo jít na výjezd. Po problémech byl poslední termin od 1.12 a i ten je asi nereálný. Ale pokud dojde ke změně tak určitě hodíme info.Ladislav Vitásek píše: ↑13.11.2024 08:16
No a víš, proč po 15tis km, nemá za sebou ostrý výjezd? Protože na Územko bylo dáno jen čistě k testování, nikoli jako auto k výjezdu .... Stačí takhle?
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Anybody. » 13.11.2024 19:12
Byl předán k ostrému provozu jako 1.vůz stanice Frýdek Místek, ale nikdy nevyjel protože ho nedokázalo THT + Tatra zprovoznit do stavu kdy s ním hasiči chtějí jezdit.
Od té doby jezdí trasu tht - tatra servis- stanice FM - zbytek územka FM a co vím tak už stál i pod plachtou v ostravě a čekal na servis. Auto je nefunkční. Dodnes není vyroben jediný opravdu funkční vůz pro hasiče CAS 20 Tatra Force 4x4 s dlouhou kabinou.
To je holý fakt
Mimochodem jestli si myslíte že kombinace výborné převodovky Allison a opravdu špatného auta Tatra bude někdy fungovat tak se podívejte jak funguje po x letech v řadě Terra to hovoří za vše.
Mimochodem kolik toho najezdíte u JSDH? Opravdu potřebujete Allison za 500 tisíc příplatek a k tomu řádově dražší servis převodovky za desetitisíce? na těch 3 tis. km ročně? Mimochodem 6 rychlostí se taky moc neosvědčilo v autě co váží 20 tun.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22.03.2016 12:41
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Martin Bednář » 13.11.2024 19:49
Rozdíl ceny je cca 300 k a to je při ceně vozu 11 mil+ asi už udržitelná částka pokud to bude sloužit
Je to jak kupovat zajíce v pytli.
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Anybody. » 13.11.2024 21:06
Nelži. Rozdíl ceny je tak jak jsem psal výše a nyní kvůli tobě dohledal v rámcové smlouvě ( https://smlouvy.gov.cz/smlouva/25518931 )Martin Bednář píše: ↑13.11.2024 19:49Když si máte "musíte" vybrat ZF která je zatím jediná na F3 v MSK a allisnem tak co uděláte? Vyberete lepší zlo. Nikdo zatím nenapsal jak komunikuje motor tatra 340kw s elektronikou. .
Rozdíl ceny je cca 300 k a to je při ceně vozu 11 mil+ asi už udržitelná částka pokud to bude sloužit
Je to jak kupovat zajíce v pytli.
strana 21 cituji "Převodovka bez hydrodynamického měniče (cenový rozdíl od požadovaného řešeni) - 413 561,00 Kč bez DPH - 500 412,44 Kč s DPH"
jedná se ovšem o rok starou rámcovou smlouvu - tedy se dá očekávát že dnes bude ta cena ještě vyšší.
Zajíce v pytli kupují všichni, protože je tam jiný motor a nikdo neví jak to bude fungovat. (Když se podepisovala ta smlouva tak to nevěděla ani Tatra)
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 05.11.2004 08:46
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Tomáš Augusta » 13.11.2024 21:11
Převodovka Allison je za příplatek 340ti. bez DPH.
Když půjdeme do důsledku,tak automatizovaná převodovka typu opticruise nebo zf také není žádná výhra."Šikovný" řidič ji dokáže taky lehce udělat,a že jich ve sboru je....
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22.03.2016 12:41
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Martin Bednář » 13.11.2024 21:38
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Anybody. » 14.11.2024 08:25
Nevím jak ji chceš "udělat" ?
Tomáši pošli aktuální ceník podle rámcové dohody prosím. Stačí odkaz já si to v něm najdu díky.
Můj názor je ten, že za allison nemá cenu připlácet pro účely JSDH, pokud nejste jedna z mála JPO II co jezdí 300 výjezdů za rok.
Pokud kupujete auto za své mimo rámcovou dohodu tak si kupte něco jiného než je Tatra v automatu.
Jestli kupujete Tatru za své tak si kupte manuál.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 05.11.2004 08:46
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Tomáš Augusta » 14.11.2024 09:53
Proto se dnes tlačí tyto převodovky,a v civilním sektoru již od 7/2024 nákladní vozidla dle balíčku GSR mimo jiné nelze objednat s manuální převodovkou.
Jaká je situace v zde řešeném tendru - nám byla nabídnuta pouze možnost Traxon anebo Allison ,a tam prostě volím to co už funguje.(Jinak ceníkový příplatek za All je 340 tis. bez DPH.jestli chceš ceník,pošli mail).
Z reálné zkušenosti v civilním provozu máme "udělanou spojku "na Opticruise.
Nevýhodou automatizovaných převodovek je slabší spojka oproti manuálu,tam se prostě nepočítá s možností že dostane záhul od řidiče s neposednou levou nohou.
Nicméně v určité situaci konkrétně třeba při uvíznutí v bahně snahou o výjezd docházi k rychlému zahřívání lamel a pálení spojky.Je to ne uplně obvyklý případ,ale reálný i hasičině.
Jistě,jde objednat posílenou spojku,jen netuším zda i u podvozků do 18tun 4x4 (umí Scania ,M.B,...ale Daf to opravdu netuším)
Tatra-jsem tatrovák,i nějaké Tatry mám,provází mne celý profesní život od armády,přes červené až po civilní sektor.
V současné chvíly kdy přišla řada na obměnu témeř dvacetiletého Terrna, a jedniná možnost je auto,které prakticky do teď nikdo pořádně neviděl ale je to Tatra a každý trochu duší čech a patriot na domácí značku prostě slyší.
Němci také jedou stříbrnou hvězdu nebo Man,ostatních značek je tam minimum i u nás tak trochu glorifikovaných Scanii.
Jinak za mě,vypsat tendr desítky,či stovky aut která prakticky nejezdí (prototyp,je prototyp )to chce hodně jisté kramfleky nebo nulový pud sebezáchovy.
Možnost koupit novou Tatru za cca 10 mil s dotací 4,5 nebo Scanii za 8 bez koruny subvence je celkem jednoduchý počet.A navíc ještě v době kdy každá investice z městského rozpočtu je podmíněna dotací.
Na CAS 20 Force ,a vůbec všeobecně i současně používané podvozky Scania s delším rozvorem a kabinou CP31 je nejhorší ta skutečnost že obludně narostli až do rozměrů staré CAS 32 815,a venkovské jednotky,kde se motáte po lese,v chatových koloniích atd.Tam oceníte víc než prostor v kabině kompaktnější rozměr.
Proto kdyby byla možnost volby,asi jdu do podvozku s grifinem a kabinou CP28 + rozvor 4150 +allison,viz auto pro JSDH Dolní Jirčany.(Beru současnou nabídku,jinak Terrno je terno).
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.01.2012 07:39
Re: Dotace na CAS - GŘ HZS
Příspěvek od Otto Novotný » 14.11.2024 10:19
Díky za kvalifikovaný názor který má váhu. Je to prostě tak jak píšete. Chcete autos dotaci? Tak tady máme tatru jinak jděte o dům dál. Za nás jsme za Tatru rádi, také jdeme do Allisonu i další příplatky. Děkuji obci že nás podpořila novým autem. Jít do starého nechtěla a já se jím nedivím. Sousedné obce si nechala dovézt 30 let starého Dafa. Po roční záruce jim kompletně odešla elektronika a ovládání čerpadla. Stálo je to řadu tisíců na opravu. A co se týká právě nové CAS 20, tak aža provoz nám ukáže co s ním bude dobrého.Tomáš Augusta píše: ↑14.11.2024 09:53Tak automatické a automatizované převodovky jsou od toho aby je dokázal ovládat i člověk co nikdy neseděl v náklaďáku a dnes je strojnikem.(Bohužel smutná realita u HZS i JSDH,a co si budeme povídat i v civilu ale to je na uplně jinou diskuzi).
Proto se dnes tlačí tyto převodovky,a v civilním sektoru již od 7/2024 nákladní vozidla dle balíčku GSR mimo jiné nelze objednat s manuální převodovkou.
Jaká je situace v zde řešeném tendru - nám byla nabídnuta pouze možnost Traxon anebo Allison ,a tam prostě volím to co už funguje.(Jinak ceníkový příplatek za All je 340 tis. bez DPH.jestli chceš ceník,pošli mail).
Z reálné zkušenosti v civilním provozu máme "udělanou spojku "na Opticruise.
Nevýhodou automatizovaných převodovek je slabší spojka oproti manuálu,tam se prostě nepočítá s možností že dostane záhul od řidiče s neposednou levou nohou.
Nicméně v určité situaci konkrétně třeba při uvíznutí v bahně snahou o výjezd docházi k rychlému zahřívání lamel a pálení spojky.Je to ne uplně obvyklý případ,ale reálný i hasičině.
Jistě,jde objednat posílenou spojku,jen netuším zda i u podvozků do 18tun 4x4 (umí Scania ,M.B,...ale Daf to opravdu netuším)
Tatra-jsem tatrovák,i nějaké Tatry mám,provází mne celý profesní život od armády,přes červené až po civilní sektor.
V současné chvíly kdy přišla řada na obměnu témeř dvacetiletého Terrna, a jedniná možnost je auto,které prakticky do teď nikdo pořádně neviděl ale je to Tatra a každý trochu duší čech a patriot na domácí značku prostě slyší.
Němci také jedou stříbrnou hvězdu nebo Man,ostatních značek je tam minimum i u nás tak trochu glorifikovaných Scanii.
Jinak za mě,vypsat tendr desítky,či stovky aut která prakticky nejezdí (prototyp,je prototyp )to chce hodně jisté kramfleky nebo nulový pud sebezáchovy.
Možnost koupit novou Tatru za cca 10 mil s dotací 4,5 nebo Scanii za 8 bez koruny subvence je celkem jednoduchý počet.A navíc ještě v době kdy každá investice z městského rozpočtu je podmíněna dotací.
Na CAS 20 Force ,a vůbec všeobecně i současně používané podvozky Scania s delším rozvorem a kabinou CP31 je nejhorší ta skutečnost že obludně narostli až do rozměrů staré CAS 32 815,a venkovské jednotky,kde se motáte po lese,v chatových koloniích atd.Tam oceníte víc než prostor v kabině kompaktnější rozměr.
Proto kdyby byla možnost volby,asi jdu do podvozku s grifinem a kabinou CP28 + rozvor 4150 +allison,viz auto pro JSDH Dolní Jirčany.(Beru současnou nabídku,jinak Terrno je terno).
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA