Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Antonín Zeman
- Příspěvky: 7
- Registrován: 12.09.2014 11:21
Příspěvek
od Antonín Zeman » 03.11.2015 15:44
Spolupráce s ing. arch. Patrikem Kotasem přinesla do našeho konceptu integrované hasičské nástavby originální design chráněný průmyslovým vzorem.
-
Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Příspěvek
od Anybody. » 03.11.2015 17:17
ještě zvýšit už tak vysokou tatru takovým nesmyslem jako je ta rampa? nechápu že to vůbec někoho může napadnout to nikdo z vás není řidič náklaďáku? o těch stupačkách a zmenšení nájezdového úhlu se ani nebavím 2-3 požáry v lese a budete opravovat majáky a svařovat novou stupačku
-
Project
- Příspěvky: 219
- Registrován: 15.03.2005 20:28
Příspěvek
od Project » 03.11.2015 19:04
Mně se to líbí. Ty stupačky, pravda, nejsou moc šťastné, ale to bys tam musel dát nějaký silný řetěz, nebo tak něco, aby to nebylo napevno. Pak se bude ovšem dost hůř nastupovat a vystupovat... A rampa mi nevadí. Dali sme namísto rotačního majáku zábleskovou rampu VxL od Holomého, sami svařili ochranný rám (takže je trošičku větší) a původní lafeta je stále o asi 15-20 cm výš, než ten rám... Postaru byl ochranný rám majáku a lafeta přibližně ve stejné výšce...
-
Hanz
- Příspěvky: 37
- Registrován: 08.12.2010 19:24
Příspěvek
od Hanz » 03.11.2015 21:00
Jak se bude vyndávat rezervní kolo? Nebo tam nebude?
-
Sobiho
Příspěvek
od Sobiho » 03.11.2015 21:19
Pro odlehčení: No to víš architekt, to je na stavbě větší neštěstí, než ožralej jeřábník! :-D
Třeba se to někomu líbí, ale je to nepraktický, např. předsunuté stupačky, zbytečné zvýšení výšky vozidla, rezerva kde? A pokud to "madlo" na Tatru je majáková rampa, tak z boku nebude vidět a budeš to muset doplnit a tím pádem to ztratí smysl... Může to být chráněno třeba božím zákonem, ale pochybuji že si tohle někdo koupí s "architektonickou" přirážkou, když každý řeší peníze.
-
Renegado
- Příspěvky: 42
- Registrován: 12.12.2014 07:57
Příspěvek
od Renegado » 03.11.2015 21:57
Přiložil bych více důrazu na slovo "koncept" pánové .´-)
-
Antonín Zeman
- Příspěvky: 7
- Registrován: 12.09.2014 11:21
Příspěvek
od Antonín Zeman » 04.11.2015 11:42
Co se týče výšky rampy za kabinou, tak bude pravděpodobně výrazně snížena. Tatra je opravdu už tak dost vysoká. Pak postrádá i smysl, zde instalovat pomocná světla, která budou v zákrytu a hluboko za přední hranou kabiny. Bude upraven i lem na střeše kabiny, aby byla dobrá viditelnost na přední majákovou rampu. Stupačky jsou zcela sériové bez úprav, na přiloženém obrázku je jejich zjednodušený nákres. Rezervní kolo zde není, místo něho je instalovaný tlumič výfuku.
-
Sobiho
Příspěvek
od Sobiho » 04.11.2015 12:29
První je funkčnost a účelnost, pak je funkčnost a účelnost, na konec přijde funkčnost a účelnost a pak teprve "architektonický design". V tomto případě je to přesně naprosto opačně.
Pokud se snažíte hezky zabalit to co hasiči potřebují, tak je to fajn. Ale zde nakreslíte hračku a pak se do ní budete snažit napasovat to co bude potřeba a to je špatně. A výrok ohledně toho, že tam není rezerva hraničí až s blbostí, což potvrzuje můj původní výrok. Pokud si chcete s panem architektem kreslit hračky pro děti tak klidně, ale jinak je to nereálné...
-
Renegado
- Příspěvky: 42
- Registrován: 12.12.2014 07:57
Příspěvek
od Renegado » 04.11.2015 16:25
Sobiho: máš pravdu, hlavní je funkčnost, proto opět opakuji, jde očividně pouze a pouze o koncept. Však si někdy viděl jak vypadal koncept v nějakém projektu a jak jeho finální podoba? Kolikrát se tomu výsledek ani kouskem nepodobal =) Dej tomu tady trochu šanci, ať se může podoba měnit a představivost dostane trochu prostoru .´-)
-
Bosko Davídek
- Příspěvky: 58
- Registrován: 23.08.2011 20:45
Příspěvek
od Bosko Davídek » 04.11.2015 16:31
Za mně spíše než vylepšení, zhoršení. Tohle je možná moderní vzhled, každopádně praktičnost nulová. Myslím si že 815tek jezdí dost a praktické jsou (pokud ne, každej sbor či jednotka si je stejně upraví k obrazu svému), tohle je ptákovina.
-
Drábek Michal
- Příspěvky: 26
- Registrován: 04.04.2012 20:50
Příspěvek
od Drábek Michal » 04.11.2015 17:41
Zdravím pánové, za mě jen pár slov, pan architekt a podobní dobrodruzi by se měli hlásit u bran Pana Una a tam můžou projektovat až do vyčerpání. Nerozumím proč se na staré mrše pořád něco ladí, ty auta jsou už po smrti. Proč někdo ne vyprojektuje něco nového funkčního a tak dál,
-
Martin Kopecký
- Příspěvky: 201
- Registrován: 30.01.2012 23:51
- Bydliště: Domažlicko
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Martin Kopecký » 04.11.2015 20:10
Projekt jako takový se mi nelíbí, na první pohled to vypadá, že to kreslil člověk, který toho o hasičině a technice moc neví...
Musím se ale ohradit oproti tvrzení Michala Drábka, že jsou tyto auta již po smrti. To v žádném případě není dle mého názoru pravda. Plnohodnotná náhrada za starou CAS 32 T815 přišla až nedávno, a to 815-7, která samozřejmě nedokáže z mnoha důvodů (hlavně finančních) sloužící "staré mrchy" nahradit. Stará CAS 32 se dá i dnes velmi pěkně a účelně repasovat a dovolím si tvrdit, že pokud se taková Tatra udržuje, bude plně konkurenceschopná a vyhovující minimálně ještě za 5-10 let. Mluvím o použití v JSDH, konkrétně kategorie JPO II, III někde v menším městě.
-
Antonín Zeman
- Příspěvky: 7
- Registrován: 12.09.2014 11:21
Příspěvek
od Antonín Zeman » 05.11.2015 14:10
Děkuji za reakce. Souhlasím, že funkčnost a praktičnost by měla být u tohoto typu účelového vozidla zcela na prvním místě. Při vývoji jsme začali vnitřím uspořádáním nástavby, design je až na posledním místě. Máme skoro hotový model nástavby bez jakýkoliv "designových" prvků i s rezervou a tato nástavba by pak mohla být ve finále až o tunu lehčí než sériová konstrukce při zachování vysoké tuhosti. To může být pro někoho zajímavé zda bude chtít více vody v nádrži nebo mít lehčí vozidlo. Myslím, že tato stará Tatra tu s námi ještě několik let bude, rozhodně u menších jednotek.
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Martin Petržela » 06.11.2015 13:16
Zajímavé, kolik názorů vzdudí jedna jediná 3D skica :-). Jednu věc vidím v tomhle "konceptu" zásadní. Lidově řečeno - kdo by za to ty prachy dal ?......
Chodí to dobře, ale neseje to...
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“