Zajímavá hádka
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.06.2007 16:32
Příspěvek od Pavel Dobeš » 12.05.2008 15:25
Nedávno jsme s kamarády řešili velmi zajímavou a ošemetnou věc. Pokud dojde k dopravní nehodě ať už na dálnici či na jakékoliv jiné silnici, která linka se má volat první? Můj názor - 155 čili záchranka. Kamarád nesouhlasil trvdil že policie. Třetí kamarád nesouhlasil ani s jedním a trval na tom že 112.. a teď babo raď Máte na to nějaký názor?
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 01.12.2007 19:16
Příspěvek od Michal Repiščák » 12.05.2008 15:25
podľa môjho názoru by som volal najskôr 150, čiže hasičov. Ak dôjde k DN, tak vo viacerých prípadoch bývajú osoby zakliesnené vo vrakoch. Ak prídu hasiči ako 1., tak do doby, kým príde záchranka možno otvoria vrak vozidla a pomôžu zraneného vyprostiť a poskytnúť mu 1. pomoc. Možno by bolo najlepšie zavolať 112, ale keďže som zo SR a u nás 112 nie vždy funguje správne, tak by som volal najskôr hasičov, potom záchranku a nakoniec políciu. Políciu nakoniec preto, lebo ak sú zranení, tak najskôr sa koná ich záchrana, až potom vyšetrovanie DN. A niekedy usmerňovanie dopravy zvládnu aj hasiči
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 17.04.2008 08:33
Příspěvek od mad boy » 12.05.2008 15:25
myslím si, že systém fungování čísla 112 u nás je už celkem vyřešen a měl by fugovat správně, tak bych volal tam. když někdo nedůvěřuje, tak je podle mě lepší opravdu volat hasiče, viz kolega přee mnou a opis si na místo pošle záchranku. . . no a policisty bych volal až úplně poslední až by bylo po všem, ti totiž do každé krizové situace vnáší jen zmatek a to pořádný každý hasič dokáže nějak tu dopravu odřídit, ne?
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 23.11.2002 11:34
Příspěvek od David Horák » 12.05.2008 15:25
Pokud to bude bez zranění apod.(únik phm, poražené stromy...) tak je přeci zbytečný volat hasiče nebo záchranku. A pokud to je se zraněním, tak na policajty je přeci času dost, nehodovka má stejnak dlouhý dojezdový časy. Jiná věc je, pokud by to třeba bylo v tunelu, tam bych spíš volal 150ku, aby se operační spojil s obsluhou tunelu a ta odklonila(zastavila) provoz.
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: 22.11.2007 17:28
Příspěvek od Martin » 12.05.2008 15:25
O 112ce si myslim své.Je to asi měsíc co jsem jako první přijel k nehodě kdy kamion nevybral kruhový objezd a převrátil se.Řidič byl lehce zraněnej(pořezanej od skla a potlučenej) z tahače tekl olej a nafta.Hned jsem volal 112 vše sem jim vysvětlil a žádal je o hasiče a záchranku.S hasičema to nebyl problém ale pak mi bylo řečeno ať zavolam na 155ku a zopakuji to i tam.Po této zkušenosti už 112ku využívat nebudu.A tento bordel je v Ústí nad Labem.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Pavel Zeman » 12.05.2008 15:25
Ano souhlasím s tím,že by se měla volat první složka která u nehody její činnost převažuje,ne všude 112 funguje jak má a jednotlivé základní složky IZS si zprávu mezi s sebou většinou předají.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Pavel Zeman » 12.05.2008 15:25
Podle mě by na místě DN měla být PČR už jen kvůli řízení dopravy,oni by tam měli být přeci od toho, pro bezepčnost zachránců i zachraňujících. Je to jejich úkol a myslím že záchranka nebo hasiči mají plné ruce práce. Bohužel ne vždy se děje:-(
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 18.07.2007 11:44
Příspěvek od Jaroslav Tesař » 12.05.2008 15:25
Podle mě bylo nejlepší, aby to všude měli jako v Moravskoslezském kraji. Zkrátka vše v jednom. http://www.ctvmo.cz/
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 17.04.2008 08:33
Příspěvek od mad boy » 12.05.2008 15:25
máš pravdu, ale já to myslel trochi jinak. u nás je taková situace, že policajti udělají na místě zásahu více škody jak užitku.
příklad z našich zásahů:
DN oa vs. motocykl, 1xmrtvý, 1 zraněný, jedotky IZS: 1x hzs, 1x jpoII (my), 1x RZP, 2x policie (dopraváci+normální policajti), byla to ošklivá dn, nrchci popisovat detaily, no prostě po příjezdu na místo události skoro zároveň s hzs a rzp začali záchrané práce. na výjezdy nás jezdí pravidelně celkem dost, tak 2 moji kluci uzavřeli cestu v obou směrech a hlídali dopravu ostaní pomáhkali při záchranách pracech, cca po 20 min. zásahu přijela pčr a dopraváci v počtu 6 ks, vyhnali moje kluky od řízení dopravy a stoupli si po 2 na každý konec (asi aby jim nebylo smutno) a jali se řízení dopravy po svém, zbylé 2 ks postávali a vesele se bavili. aniž by proběhla konzultace s velitelem zásahu, začali pouštět dopravu přes místo události, na dotaz vz bylo řečeno, že nemohou poslouchat ty lidi co si stěžujou, že to je doba atd. po slovní výměně mezi vz a dp byla doprava opět zastavena a za dalších 20 min došlo k další dn, protože páni příslušníci začali dopravu odklánět přes les a to přes polní cestu v obou směrech aniž by se mezi sebou domlouvali vysílačkama. takže tak to vypadá . . .
no a abych nezapomněl: 1.1.6:30 ráno DN 1x OA vs strom - nic vážného jen plechy (š120), no a po příjezdu pčr se příslušníci začali vsázet kolik nadýchá?
takže to jsou mé zkušenosti z pčr u zásahu. věřím, že v jiných koutech republiky to funguje jinak, ale u nás to je tak . . .
ps. za možné chyby v textu se omlouvám
Příspěvek od » 12.05.2008 15:25
Z mého pohledu (ZZS) je to celkem jedno. Dvouminutový rozdíl v nahlášení na jednotlivá operační střediska se může zkrátit nebo prodloužit dle schopností jednotlivých řidičů. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že někteří mí kolegové jezdí rychleji a jiní pomaleji. Na 10 km to klidně udělá něco přes minutu. Navíc záleží i na rozmístění výjezdových stanovišť, když to bude mít na místo HZS 5 km a ZZS 15 (nebo naopak), tak je první složka na místě události celkem jasně předpověditelná. Co se profesionality týče, idioti se vyskytují úplně všude a jsou nevymítitelní.
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 14.02.2007 20:33
Příspěvek od medved ledni » 12.05.2008 15:26
V celku bych mohl souhlasit ře PČR je na místě zásahu ku škodě. V našich končinách se příslušníci PČR spíše klidí stranou a vyčkávají co jim VZ řekne(přidělí za práci). Z tvého příkladu lze bohužel soudit že situaci na místě nezvládl VZ. Ten je tam svatej a poldové musí šoupat nohama. Jinak k dotazu. Tam bych řekl že pokud je člověk, který to nahlašuje použije pokud možno trušku chladnou hlavu, pokud je místní, využije místní znalosti( dojezdová vzdálenost jedntlivých složek IZS) a pak hlavně určit alespon trošku co bude potřba udělat nejdříve. Když bude raněný, ale přístup k němu bude dobrý volám nejdřív RZS a po té HZS. Pokud bude někdo zaklíněn tak volám nejdřív HZS, přeci jenom s tím velkým červeným autem nedosáhne takové rychlosti jako sanitka.
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 14.02.2007 20:33
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 04.12.2006 11:43
Příspěvek od jiří martinek » 12.05.2008 15:26
Vz je nejvyšší a policisté musí poslechnout na slovo a dělat bez komentáře to, co jim řekne.Problém může být v tom, že si VZ nechce udělat u policie "zlou krev", protože se s nimi potkává a bude potkávat.Také všichni policisté bohužel nejsou natolik inteligentní, aby správně pochopili svoje povinnosti a plnili je.Hlavně zapomínají, že u DN nejsou páni, ale kmáni.(Nejsem proti policii - naopak).
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
Příspěvek od Ex-professo » 12.05.2008 15:26
Možná už ve všech případech KOPIS se dovoláte číslem 150 a112 na stejný telefon, čili na 112 ( je to zřejmě součástí plánu vytlačit národní tísňová čísla). Takže v tomto směru si moc vybírat nemůžete.
Na místě zásahu má VZ největší pravomoce, ale velí ta složka, jejíž činnost na místě převažuje. Hasičský velitel to jaksi zastřešuje (aby měl kdo vůbec napsat zprávu ).
A propo - velení u zásahu je věc rozumu, kdy VZ zná možnosti zasahujících složek a ne dokazování si důležitosti.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: 21.07.2004 22:35
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11.08.2004 03:25
Zpět na „Hasiči na veřejnosti“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA