Náhrada mates, T148
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
Příspěvek od Ex-professo » 31.05.2009 20:41
[Hynek Obroučka - 31.05.2009 20:25] Já jsem toho, bohužel, svědkem nebyl Ale to je přece jedno. Nebylo by lepší si tu pro tuto debatu stanovit pár kritérií a podle toho vybírat. Vy se tu prezentujete jako odborník na auta, tak nějaké ty podmínky náhradního vozu uveďte. Pak bude výběr zajímavější a neskončí to u názoru,"co není Tatra, je špatné"
Navrhuji:
kabina pro 1+3, nádrž min. 5000 l, podvozek 4x4 (když je 6X6 dlouhý), víc nechám dalších.
Navrhuji:
kabina pro 1+3, nádrž min. 5000 l, podvozek 4x4 (když je 6X6 dlouhý), víc nechám dalších.
Ex-p
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 31.05.2009 21:15
[Fireman Ex-professo - 31.05.2009 20:41] Já se tu tak neprezentuju, snažím se přispět svou trochou znalostí a poznatků do mlýna Podle mě je nesmysl univerzální auto, které nahradí jak T148, tak erťák, byť takové existuje v podobě Terrna "Pečky", ale to je auto, které se díky své délce příliš nehodí do lesa, nicméně pro sbor v rovinaté nebo mírně kopcovité oblasti je to dobré řešení. Neber moje další úvahy jako prosazování Tatry za každou cenu, kdybych já měl možnost nakupovat a zadávat pro hypotetický sbor, vypadalo by to takto:
1) Buď chci auto pro družstvo, které nahradí erťák,
a) chtěl bych osmnáctitunu - pak bych bral Terrno 4x4, kabina 1+5, nádrž 4000 l vody + potřebné vybavení
b) chtěl bych čtrnáctitunu - pak bych asi sáhl po MANu 4x4 s nízkou, ale dlouhou kabinou od Wittlicha nebo Zieglera (nikdy, opakuji nikdy bych nechtěl originál kabinu MAN, protože je to vysoké a malé) s nádrží do 3000 l vody.
2) Nebo chci velkou cisternu, pak bych sáhl po ternu 6x6 CAS 30 okolo devíti kubíků, ale nebudu u něj počítat s tím, že bude lítat po krkolomných cestách zejména díky větší váze způsobené objemem hasiv. Určitým řešením upravujícím toto auto do těžšího terénu by byly terénní balony známé z řady Armax, ale objem nádrže bych pak snížil na 7-8 kubíků...
3) Pokud bych chtěl auto do lesa, pak by mé kroky vedly Vámi naznačenou cestou, tedy 4x4, 1+3, 5000 l vody, podvozek buď Unimog U5000 4x4 nebo T815-7 4x4. Další "lesní" alternativou s větším objemem nádrží bych viděl T815-7 6x6 (1+3) s rozvorem 3700 + 1320 mm na tuplákách vzadu a nízkotlaké pneu vepředu, nádrž kolem 7000 l... Mimochodem to by byla opravdu plnohodnotná náhrada T148... Tedy nikoli to, co vymyslelo a letos nechává stavět GŘ a hodlá to vydávat za lesní speciál (rozvor 4090 + 1320 mm a nádž na 9000 l..).
Toliko lehké nastínění mých představ. Záměrně se nezmiňuji o výrobci nástaveb, to je věcí každého soudruha, že Nicméně i tady mám několik favoritů. Základem je však vždy kvalitně to auto navrhnout a zadat a po celou dobu konstrukce a výroby spolupracovat s vybraným nástavbářem, viz například Terrno Chodov, MAN Brno Husovice, Terrno Železná Ruda a další...
1) Buď chci auto pro družstvo, které nahradí erťák,
a) chtěl bych osmnáctitunu - pak bych bral Terrno 4x4, kabina 1+5, nádrž 4000 l vody + potřebné vybavení
b) chtěl bych čtrnáctitunu - pak bych asi sáhl po MANu 4x4 s nízkou, ale dlouhou kabinou od Wittlicha nebo Zieglera (nikdy, opakuji nikdy bych nechtěl originál kabinu MAN, protože je to vysoké a malé) s nádrží do 3000 l vody.
2) Nebo chci velkou cisternu, pak bych sáhl po ternu 6x6 CAS 30 okolo devíti kubíků, ale nebudu u něj počítat s tím, že bude lítat po krkolomných cestách zejména díky větší váze způsobené objemem hasiv. Určitým řešením upravujícím toto auto do těžšího terénu by byly terénní balony známé z řady Armax, ale objem nádrže bych pak snížil na 7-8 kubíků...
3) Pokud bych chtěl auto do lesa, pak by mé kroky vedly Vámi naznačenou cestou, tedy 4x4, 1+3, 5000 l vody, podvozek buď Unimog U5000 4x4 nebo T815-7 4x4. Další "lesní" alternativou s větším objemem nádrží bych viděl T815-7 6x6 (1+3) s rozvorem 3700 + 1320 mm na tuplákách vzadu a nízkotlaké pneu vepředu, nádrž kolem 7000 l... Mimochodem to by byla opravdu plnohodnotná náhrada T148... Tedy nikoli to, co vymyslelo a letos nechává stavět GŘ a hodlá to vydávat za lesní speciál (rozvor 4090 + 1320 mm a nádž na 9000 l..).
Toliko lehké nastínění mých představ. Záměrně se nezmiňuji o výrobci nástaveb, to je věcí každého soudruha, že Nicméně i tady mám několik favoritů. Základem je však vždy kvalitně to auto navrhnout a zadat a po celou dobu konstrukce a výroby spolupracovat s vybraným nástavbářem, viz například Terrno Chodov, MAN Brno Husovice, Terrno Železná Ruda a další...
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 31.05.2009 21:25
[Hynek Obroučka - 31.05.2009 21:15] Hynku 8x8 480 PS 13000 1000 to je ten správný rybník ne sice do lesa ale
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 31.05.2009 21:28
[Petr Slavíček - 31.05.2009 21:25] K dobrákům to ale není... To je auto do fabriky a ne na běžnou silnici...
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
Příspěvek od Ex-professo » 31.05.2009 22:36
[Hynek Obroučka - 31.05.2009 21:15] Souhlasím. V tomto směru máte více pod čepicí a já musím dát na Vás. Zaměřit se na nákup speciálů v podmínkách JSDH ve většině případech je holý nesmysl a brát tedy něco "stejného" jako T 148, je, podle mě, hloupost.
O dohledu při výrobě souhlasím taktéž.
O dohledu při výrobě souhlasím taktéž.
Ex-p
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 31.05.2009 23:08
A ještě si dovolím malou vizi, ať je tady moje představa kompletní... V případě, že potřebuje jednotka DA, které se dnes stejně čím dál více blíží k technickému automobilu, mám dvě rozdílné představy
1) Vozidlo alá JSDH Prostějov - Vrahovice, tedy dodávka do 3,5 t (kvůli ŘP), ale variabilní, tedy jednoduše přestavitelné na
a) výjezdové vozidlo 1+5 s veškerým vybavením
b) dopravní vozidlo na soutěže, činnost s dětmi nebo pro střídání hasičů u zásahu
2) víceúčelové auto 10-14 t s kabinou alespoň 1+5 (lépe 1+7 - tedy třeba zrovna ten MAN od Wittlicha/Zieglera), za kabinou po obou stranách jedna roleta s vybavením jako DA (stříkačka + předepsané vybavení) a za tím relativně krátká valníková plošina s plachtou a hydraulickým čelem vzadu, které by umožňovalo naložení různě vybavených typizovaných vozíků, které by bylo možno měnit přesně dle potřeby, případně třeba delších podélných kontejnerů s hadicemi pro dálkovou dopravu vody apod. Ostatně tento systém netřeba vymýšlet, běžně funguje jak u našich rakouských a německých kolegů, tak třeba u THW, mnoho obdobných vozidel bylo k vidění na cvičení Albis 2008 v Litoměřicích. Odpadá nákladnost kontejnerového systému, pouze se podle potřeby přikupují a vybavují další vozíky. Pro takové vozidlo pak není problém přivézt třeba motorového koně...
1) Vozidlo alá JSDH Prostějov - Vrahovice, tedy dodávka do 3,5 t (kvůli ŘP), ale variabilní, tedy jednoduše přestavitelné na
a) výjezdové vozidlo 1+5 s veškerým vybavením
b) dopravní vozidlo na soutěže, činnost s dětmi nebo pro střídání hasičů u zásahu
2) víceúčelové auto 10-14 t s kabinou alespoň 1+5 (lépe 1+7 - tedy třeba zrovna ten MAN od Wittlicha/Zieglera), za kabinou po obou stranách jedna roleta s vybavením jako DA (stříkačka + předepsané vybavení) a za tím relativně krátká valníková plošina s plachtou a hydraulickým čelem vzadu, které by umožňovalo naložení různě vybavených typizovaných vozíků, které by bylo možno měnit přesně dle potřeby, případně třeba delších podélných kontejnerů s hadicemi pro dálkovou dopravu vody apod. Ostatně tento systém netřeba vymýšlet, běžně funguje jak u našich rakouských a německých kolegů, tak třeba u THW, mnoho obdobných vozidel bylo k vidění na cvičení Albis 2008 v Litoměřicích. Odpadá nákladnost kontejnerového systému, pouze se podle potřeby přikupují a vybavují další vozíky. Pro takové vozidlo pak není problém přivézt třeba motorového koně...
- Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek od Filip Foukal » 01.06.2009 11:26
Takže taky přileju vodu na mlýn. Mercedesy už máme dva, jednoho Actrose (náhrada za T815 ) a jednoho malýho Sprintera. Pokud tu někdo mluví o poruchovosti, nevím o čem mluví, zatím jezdí bez poruch a bez problémů a musím říct narovinu, že z Actrose se pomalu stává nejvytíženější vůz u nás. Zatím všude dojel a projel. Chystáme se na i na Unimoga od THT, projede i tam, kde tatry a actros stojí a Camiva už má vyděláno. Kdo se Unimogem nesvez, neví co říká, měl sem možnost mu dát opravdu do těla (prej když ho převrátim, nic se neděje) a zmákl projet i cesty pro buldozery, teprve až byly kola úplně ponořený v blátě, zapínal sem uzávěrky. Takže z mýho pohledu, Unimog je perfektní náhrada za stařičkou tatru i za matesa. Ale jinak říkám, pokud tatru 148 máte, za nic na světě ji nedávejte pryč!
A k těm potřebám toho neuvěřitelného množství vody, naučte se s ní šetřit a přestaňte bourat lesy céčkama, většinou to není ani třeba, někteří by vylili do lesa nejspíš i Labe, kdyby teklo kolem.
A k těm potřebám toho neuvěřitelného množství vody, naučte se s ní šetřit a přestaňte bourat lesy céčkama, většinou to není ani třeba, někteří by vylili do lesa nejspíš i Labe, kdyby teklo kolem.
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 01.06.2009 11:53
[Filip Foukal - 01.06.2009 11:26] Mercedes- jen z mého nejbližšího okolí co znám- 70000km najeto a třetí chladič. Po 15000výměna turba a po dalších 20000 další.Ložiska na zadku taky moc nevydržej. Jinak UNIMOG je absolutně něco jinýho. Do toho bych klidně šel.
Nikdy se nehádej s blbcem-klesneš tím na jeho úroveň a tam tě on porazí, páč v tom má větší zkušenosti!
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA