Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Vojta Kid
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22.12.2008 22:27
Příspěvek
od Vojta Kid » 30.05.2009 21:45
[Cletus - 30.05.2009 21:22] Jo, tak to jsou pěkný auta tam, to s tebou musím souhlasit, o tom žádná. Možná je problém s cenou, ale o tom přehled nemám, takže nevím.
-
Vojta Kid
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22.12.2008 22:27
Příspěvek
od Vojta Kid » 30.05.2009 21:57
[Cletus - 30.05.2009 21:22] Jen ještě doplním, že měten kubík nevadí a pokud se díváme jen na oběm nádrže, tak ta náhrada za trambus by se našla. Jenže pokud by většina sborů vyměnila T 138/148 za ty many a mercedesy co teď jdou ke státním, tak mám fakt obavy, že u zásahů bude problém s vodou. Je to sice jen úvaha, ale jestli se poměry nezmění tak za pár let je docela reálná.
-
Cletus
- Příspěvky: 61
- Registrován: 13.09.2008 12:15
Příspěvek
od Cletus » 30.05.2009 22:18
[Vojta Kid - 30.05.2009 21:57]
Problém není v počtu kubíků na autě ale co s nima dokážeš udělat. Problémy s vodou jsou u nás pořád protože to nikdo neřídí. V lese není problém aby velkokapacitní CAS stála na kraji a jedna skupina vozila vodu do ní a druhá skupina s malýma autama jezdila po lese nebo jinde a vysokotlakem hasila. na to mají v Kladně tu Scanii a v Chrudimi Actrose. Jinak je ti velkokapacitní CAS celkem na houby.
-
Vojta Kid
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22.12.2008 22:27
Příspěvek
od Vojta Kid » 31.05.2009 10:12
[Cletus - 30.05.2009 22:18] Já nevím, z jakého jsi kraje, ale já jsem z beskyd a pokud by tady někde (nedej Bože) začlo hořet uprostřed lesa ve svahu kopce, tak jsme rádi za každý kubík vody, co jsme k ohni dovést, protože je to podstatně rychlejší, než od kraje lesa tahat vedení od velkokapacitní CAS a čekat na další cisterny. které by mi tuto CAS zásobovaly, to by nemusolo dobře dopadnout
-
Cletus
- Příspěvky: 61
- Registrován: 13.09.2008 12:15
Příspěvek
od Cletus » 31.05.2009 11:09
[Vojta Kid - 31.05.2009 10:12]
Pořád mluvíš o lesích ale lesní speciály nechcete. Taháte do lesa 148 a 815 co jsou na letiště. Ech vím jiné nemáte a snad asi ani jiné nechcete. Potřebujete spoustu kubíků a co pak s tím těžkým nemotorným autem v lese na popisovaných úzkých lesních cestách.
To co u nás řešíte tak jinde už mají vyřešené.Včetně toho systému, který jsem popsal.
http://www.bos-fahrzeuge.info/detai...
http://www.bos-fahrzeuge.info/detai...
tohle není ono že tak raději tohle
http://www.bos-fahrzeuge.info/detai... to je ideální do každé dědinky na takovéto domáci lesní hašení 18 kubíků to je maso. Mám dojem, že si děláš starosti s něčím co tě vůbec trápit nemusí.
-
Dastin
- Příspěvky: 20
- Registrován: 07.06.2008 17:45
Příspěvek
od Dastin » 31.05.2009 11:58
Unimog do lesa? Ano, pokud se nestane, že by cesta náhodou zmokla... Trocha bláta a tahá se...
-
Vojta Kid
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22.12.2008 22:27
Příspěvek
od Vojta Kid » 31.05.2009 12:24
[Cletus - 31.05.2009 11:09] Ale já bych klidně bral dobrý lesní speciál, jenže na něj nemám. A je sice pravda, že tatry byly původně koncipovány na letiště, ale se svými parametry a schopnostmi jsou u nás při hašení lesních požárů nejvytíženější. A osobně se mi nezdá např. Unimog dostatečná náhrada u sborů, kde mají ve výjezdu právě jen Tatru.
-
Petr BORKA
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.11.2005 21:55
Příspěvek
od Petr BORKA » 31.05.2009 12:43
Re Dastin
Tak to jsem na šachtě viděl jezdit asi jiné Unimogy, než jsi viděl ty.
-
Cletus
- Příspěvky: 61
- Registrován: 13.09.2008 12:15
Příspěvek
od Cletus » 31.05.2009 13:40
[Petr BORKA - 31.05.2009 12:43]
Zdravím tě Petře. Konečně někdo kdo unimogy zná a ví co dokážou. To jsou názory co - unimog do lesa ? Nezdá se mi jako náhrada tatry málo kubíků, nemám na něj ale na tatru ano atd. tak já nevím.
-
Cletus
- Příspěvky: 61
- Registrován: 13.09.2008 12:15
Příspěvek
od Cletus » 31.05.2009 13:48
[Vojta Kid - 31.05.2009 12:24]
Vojto Kide jel jsi někdy v tom unimogu ? Doporučuju zajet někam kde ho mají a zkusit si to.
-
Vojta Kid
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22.12.2008 22:27
Příspěvek
od Vojta Kid » 31.05.2009 13:52
[Cletus - 31.05.2009 13:40] Přiznám se, že unimogy neznám, netvrdím, že se do lesa nehodí, s tou cenou jsem asi ťápnul. Myslel jsem jen, že pro dobrovolné jednotky, které nejezdí jen na lesní požáry, ale i na jiné události, především pak na doplňování vody profesionálům, tak na tyto typy událostí se lesní speciál nehodí. A sbory právě potřebují auta, která jsou co nejvíce univerzální na různé typy zásahů. Kdyby měly sbory dost peněz a místa, tak by si klidně pořídili speciál do lesa a třeba ten Actros na dopravu vody.
-
Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Václav Danita(bonita) » 31.05.2009 14:44
[Vojta Kid - 31.05.2009 13:52] Actros?? Pánbůh s námi a zlý pryč. Mercedes je tak poruchovej, že se vyplatí ho mít jen dokud je záruka. Potom to položí městskou pokladnu.
-
Ex-professo
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
Příspěvek
od Ex-professo » 31.05.2009 18:29
Je to tu jako v politice - STA (strana tatrovácké autokracie) X svět
Nevšiml jsem si, že by někomu u nás Tatra chyběla. Dobráci mají momentálně většinou MANy a jde to. I v lese. Ono zase těch výjezdů do lesa moc není.
Když si to někdy "smažím" na kole po lese, často potkávám "klaďáky". Ale na podvozku Tatry nejsou. MB, MANy, Scanie i Renaulti. Taky to v lese zvládnou. Jak je toto možné?
Je mi jasné, že Tatra by to zvládla lépe. Ale potřebujeme to?
Aternativa za "matesa" i 148 dohromady je, podle mě, 6X6 s dlouhou kabinou a min 6000 l vody. Výběr podvozků je v dnešní době dostatečný.
Ex-p
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 31.05.2009 19:19
Ač jsem ze skalních příznivců Tatry, v tomto souhlasím s kolegy, kteří zde zmínili Unimog, je to asi jediný Mercedes, u kterého připouštím určité kvality (ostatně dělá se na jiné výrobní lince v menším počtu než běžná produkce, stejně jako Zetros). Co se týká terénních kvalit Unimogu, tam v současnosti jen stěží nachází konkurenci a kolegy zmíněná CASka s pěti kubíky je kvalitní náhradou za T148 do lesa. Ostatně pokud se nepletu, cosi v tomto smyslu by se mělo chystat pro JSDH Kadaň... Osobně jsem zvědav, kdo první u nás postaví CASku na Zetrosu, to je taky celkem zajímavé autíčko...
Add Fireman ex-professo - podvozek 6x6 v konfiguraci dlouhá bouda a 6000 l vody je sice kvalitní náhradou trambusu a T148 dohromady, ale právě díky tomu se jedná o příliš dlouhé auto na to, aby bylo vhodné do lesa.
Jinak co se týká souprav pro odvoz dříví, tak do lesa jako takového tyto soupravy nejezdí, jezdí jen po zpevněných cestách, kam dřevo přiblíží buď malé kloubové vyvážecí soupravy nebo právě starší Tatry, které jezdí i v tom těžkém terénu.
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 31.05.2009 19:20
[Dastin - 31.05.2009 11:58] to jsi ale nemyslel vazne vid , Unimog se prave pouziva v extremnich podminkach, pralesech apod. Ve sve kategorii asi nema konkurenci. JJS
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 31.05.2009 19:22
Tento příspěvek byl v rozporu s pravidly diskuzí a byl administrátorem odstraněn.
-
Vojta Kid
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22.12.2008 22:27
Příspěvek
od Vojta Kid » 31.05.2009 19:37
[Václav Danita(bonita) - 31.05.2009 14:44] Ten Actros jsem napsal jen příkladem. Když jsem se po odeslání posledního příspěvku zamyslel, tak sice ten unimog osobně neznám, ale takhle od pohledu i parametrově by to opravdu mohla být dostatečná náhrada za T 148 - takže nakonec v tomto musím souhlasit s Cletusem
-
Ex-professo
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
Příspěvek
od Ex-professo » 31.05.2009 20:13
[Hynek Obroučka - 31.05.2009 19:19] Tak to jezdím po jiném lese, než jsou u Vás.
Ex-p
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 31.05.2009 20:25
[Fireman Ex-professo - 31.05.2009 20:13] Nejen u nás Na šumavě jsem toho byl svědkem několikrát - Tatra přibližovala dřevo po úzkých lesních cestách ke zpevněné cestě, tam si ho nakládaly Scanie, Many, MB a Volva. Ono je to docela praktické - odrbaná a zabahněná Tatra z lesa nevyjíždí a odvozní soupravy se nezaserou od bahna, netahají ho na silnice. Navíc nehrozí odrbání zrcátek a stupaček zahraničních značek, u kterých jsou ty cenu poněkud jinde, než u té zatracované Tatry... Nechci tady donekonečna vychvalovat Tatru, píšu jen to, čeho jsem byl poněkolikráte v různých koutech republiky svědkem...
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“