O tom, že Tatra je Tatra
T148 nebo Š706
-
Jakub Kozák
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
O tom, že Tatra je Tatra
-
Ondřej Švec
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Ondřej Švec » 12.05.2008 15:20
K motoru se nedostaneš zas tak špatně,jen má některé součástky krapet schované.Třeba vyměnit startér,nebo přídavnou převodovku na čerpadlo,to aby jsi měl z rukou vánočku.A pak třeba chlazení.Pokud si to dobře pamatuju,tak se do trambusu vejde cca 24litrů vody. Takže před zimou nákup fridexu. Ale jinak jsem urtiče pro trambus.Nejsou to totiž tak závažné věci,a jak už psal "kix",tak je levnější na koupi i na provoz. A krom toho,že má míň vody,než tatra,se mi pro vás zkrátka zdá lepší. Protože pokud jste v JPO V,tak u toho požáru stejně nebudete sami,takže i kdyby se vám stalo,že tam budete první,tak než vystříkáte nádrž,tak je tam další auto z jiného sboru,které vás začne doplňovat.
-
Ondřej Švec
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Ondřej Švec » 12.05.2008 15:20
Samozřejmě,že je tatra svým způsobem lepší,ale pro jejich sbor si myslím,že je lepší trambus. Málo řidičů,málo peněz..... Myslím že by pro ně byla tatra zbytečně drahá.Jak na koupi,tak na provoz. A náhradní díly na trambusa seženou taky levněji a snáž,než na tatru. I když je pravda-tatra je tatra
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
Příspěvek od x.mates hasič » 12.05.2008 15:20
výhodou trambusu je že je prostornější pro uložení materiálu, kabina je takove malé obyvák, Nedávno jsem narazil na CAS 16 Š706 za 30 tis., vypadala pěkně ale měla jen zadní náhon a to je na houby... vidím to na na toho trambusa
-
Ondřej Švec
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Ondřej Švec » 12.05.2008 15:20
nechci nijak odrazovat,ale trambus bez předku a tím pádem i bez vzduchového posilovače říení,to by nebylo do lesa nejlepší rozhodnutí. Tady na požárech je nějaký trambus na prodej i v téhle rubrice a jeden je na www.prohasice.com na bazaru a ten je za 39.tis. Ale nevím jak jsou na tom. Jesti už jsou prodaný a v jakém jsou stavu.
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
Příspěvek od x.mates hasič » 12.05.2008 15:20
Bez předku bych auto nebral, jen že jsem na něj narazil! Jakou výšku má trambus, bez majáku a lafety?
-
Ondřej Švec
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Ondřej Švec » 12.05.2008 15:20
Rozměry Š 706 RTHP: Délka-7.550mm,šířka-2.425mm,výška-2.640mm. Kdyby jsi potřeboval jakékoliv jiné údaje,tak stačí napsat,nebo se domluvíme po e-mailu.
-
tatrablazen
- Příspěvky: 148
- Registrován: 10.04.2005 19:58
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od tatrablazen » 12.05.2008 15:20
při kilometrovém proběhu jakej máte bych věci jako gumy ani moc neřešil . byl bych pro tatru už jenom z toho důvodu , že erťáka jsem u hzs čd přelomil vejpůl a důvěra se vytratila. jinak to špatnej stroj nebyl
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
Příspěvek od x.mates hasič » 12.05.2008 15:20
Díky za info! Tak to by se nám ten trambus vlezl do garáže tak akorát, máme výšku vrat 2,87m. Mohl bych tě poprosit o ten e-mail?!
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
-
Jakub Kozák
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
Mám to o patro výš a už se mi nechce z postele, ale doporučuju mrknout, jestli je to výška i s lafetou popřípadě VRZem...
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
Příspěvek od x.mates hasič » 12.05.2008 15:20
to nemusíš hledat ted, klidně lež, to neni tak akutní!
Příspěvek od » 12.05.2008 15:20
Take mi muzes napsat pokud budes mit nejake dotazy, jinak jsem se ti snazil predhodit fakta, a dal jsem tam i svuj zaver, ale chtel bych, abys pouzil ta fakta a udelal si zaver sam. Nerad nekomu neco vnucuji, to fakt nechci, chtel bych, aby kazdy dostal objektivni informace a sam se mohl podle nich rozhodnout. Tatra se mi libi a je bezesporu dobra, ale kdz se na to podrobne podivam, tak vse ma sve pro a proti a mnohdy nektere proti nechteji nekteri zaryti tatrovaci vubec slyset. Jediny zaryty priznivce RTaka je tu Jakub (mozna je jediny i na celem svete). Ja se na to divam hlavne praknicky a ekonomicky, takze ani ne z pohledu ridice a pohledu blazna do tater. Opravdu jen ciste prakticky, studuji ekonomiku a vim, ze analiza se dela mozkem ne srdcem.
-
Ondřej Švec
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Ondřej Švec » 12.05.2008 15:20
Přesně tak,taky bych byl rád,kgdyby sis udělal názor sám. A už vůbec nechci něco vnucovat(ale trambus je lepší,ale psssssst). Podle knihy jsou ty rozměry bez majáku. Jinak můj mail je
-
Ondřej Švec
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
- Filip Foukal
- Příspěvky: 452
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek od Filip Foukal » 12.05.2008 15:20
Spíš by se hodilo víc specifikovat vybavení,výjezdy,dislokace apod.Potom bych třeba tvrdil opak
-
mega fire
- Příspěvky: 18
- Registrován: 06.05.2006 14:42
Příspěvek od mega fire » 12.05.2008 15:20
My vlastníme T 148. Dá se na ní spolehnout. Ve vedlejší obci mají Š706 a kolikrát už ji přidřeli, hůř brzdí a tatra se dostane téměř všude. A u tatry nemáš chladič - takže bez zimní údržby. Vy jako JPO V nemáte určitě tolik zásahů, takže o pneumatiky bych neměl strach. A spotřeba PHM je stejná.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:20
Mel jsem moznost minimalne rok sledovat obe auta, ale tu T 148 je dnes opravdu tezke sehnat a sehnat ji za rozumnou cenu je prakticky nemozne. Navic Tatry maji mnohdy problem s prorezivelou nadrzi a dalsimi dily nastavby, nadrz na penidlo je poskozena agresivnim penidlem, ale pri trosce prace, oprave podvozku, oprave nastavbe a pripadne dodelani uloznych prostor je to docela dobre auto, ale nove neni. Kulaky na hrdlech jsou take velmi prijemnou konstrukcni zalezitosti, ale museji byt v poradku. Tatra ma jednu podstatnou vyhodu, je mozne z ni velice snadno udelat nove auto a to i ze staricke T138, pokud ma alespon trosku rozumnou nastavbu (podrobnosti na emailu). To u Rtaku nejde tak snadno a jedinou moznosti je nakladna generalni oprava.
RTak se da sehnat celkem snadno a je to nejcastejsi technika, ktere se JPO II a JPO III zbavuji pri nakupu noveho auta. Dokonce bych rekl, ze je to jedine auto, kde nabidka prevysuje poptavku, nasledkem toho je jeho cena velmi nizka. I starsi kousky maji mnohdy funkcni primesovac na penidlo a dost casto take penidlovou nadrz. Pokud ji nemaji, tak maji nejakou nadobu na nastavbe a nejakou hadicku z primesovace k te nadobe.
Auto neni male, ale neni problem s nim projet vsude, kde je potreba. Tatra je dost dlouha a chce to trosku odhad. Pokud ma ale ridic dobry odhad a nema problem se "vlezt" kam potrebuje, Tatra ho odmeni vybornymi jizdnimi vlastnostmi a jednoduchym ovladanim (pokud nehodla pouzivat uzavery). Navic Tatra celkem odpousti chyby, napr. pokud pri odjezdu od pozaru zapomenete vypustit uplne nadrz, nic se nedeje. Pokud na to zapomenete u RTaka, mate velke problemy. K tomu se jete u RTaka pridavaji problemy s nedostatkem vzduchu v narocnejsim terenu (kopce a zatacky jsou jen pro zkusene ridice). To muze byt nekdy hodne nebezpecne. Naopak tatra ma zase problemy s rucni brzdou, zaberzdit ji v kopci neni jednoduche.
Shrnuto: Tatra je sice jednodussi na ovladani, ale je dlouha a chce to dobry odhad. Odpousti chyby, pokud teda do neceho nenajedete (pokud se vam nekomu podari prevratit tatru na strechu, dejte mi vedet). Tohle vse toto auto predurcuje na narocnejsi zasahy a mnozstvi vody je vynikajici na dopravu vody pri vetsich pozarech. JPO V ale zasahuje podle predpisu (treba 226/2005 sb.) pouze v katastru svoji obce. Z toho jasne plyne, ze pokud u vas neexistuje nejaka zvlastnost ktera by opodstatnovala nakup takto kapacitni CASky, je lepis se zamerit na to na co budete vyjizdet nejcasteji, tzn. technicke pomoci a mensi pozary (vetsinou jen I. stupen pozarniho poplachu). Pokud to k vam JPO I (tedy HZS) ma dal, je mozne ze u pozaru budete asi byvat prvni. Ale zacatek zasahu je ve znameni vyhledavani a mapovani mista zasahu (pruzkum), pripadne budete delat takove ukony, abyste umoznili dalsi ucinny zasah (odstranovani prekazek, stromu, zamku, vyhledavani osob v horicim objektu, tahani hadic atd.). Protoze jste jen JPO V, poplachovy plan pocita s dalsimi jednotkami a je velmi pravdepodobne, ze prijedou drive, nez vubec pustite vodu (lafeta se bezne rozumnych jednotek nepouzva). Myslim si, ze je vhodne se zamyslet nad tim, jestli neni lepsi z usetrenych penez za CASku kterou nevyuzijete koupit nejake dalsi vybaveni, treba motorovou pilu, elektrocentralu nebo dychaci techniku.
Omlouvam se za pripadne chyby, uz na to nevidim, jdu spat.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:20
Vidíš nevidíš, ale napsal jsi to hezky
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA
