No les tady hoří tak průměrně 2x do roka, jinak nějaká ta tráva atd. Ta Avia se nám spíš vyplatí na ty soutěže a na "jarní povodně" a tak... S tím našem stavem řidičů nevím jestli by DAčko bylo schopny vyjet, někdy se sejdou všichni (že se potom hádají kdo pojede
T148 nebo Š706
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
Příspěvek od x.mates hasič » 12.05.2008 15:20
No les tady hoří tak průměrně 2x do roka, jinak nějaká ta tráva atd. Ta Avia se nám spíš vyplatí na ty soutěže a na "jarní povodně" a tak... S tím našem stavem řidičů nevím jestli by DAčko bylo schopny vyjet, někdy se sejdou všichni (že se potom hádají kdo pojede
- Marek Bělský
- Příspěvky: 98
- Registrován: 26.06.2006 12:03
Příspěvek od Marek Bělský » 12.05.2008 15:20
Noo zajímavá diskuse.Mně se zdá ideálnější spojení DA12+CAS32T148.
-
Vladislav K.
- Příspěvky: 85
- Registrován: 22.01.2007 18:50
Příspěvek od Vladislav K. » 12.05.2008 15:20
Jak píšete,Tatra je Tatra.Do lesa ideální vozítko.Že pojme méně lidí,to nevadí.Když se vás sejde více tak stejně naskáčete do Avie a hurá na požářiště.A hned sebou vezeš PS-12,stačí pak najít vhodný vodní zdroj a máš zajištěnou dodávku vody.My osobně máme rapasovanýho Matýska a jsme s ním spokojení.Když není požár moc v hlouby lesa tak nám satačí 60m vysokotlaký hadice(pokud to tedy není velký požár) a stejnak za náma jede zbytek opozdilců taky s Avií.
-
Martin Prokop
- Příspěvky: 76
- Registrován: 25.11.2006 14:45
Příspěvek od Martin Prokop » 12.05.2008 15:20
Taky sem pro Tatru, ne proto, ze ji mame, ale proto, ze na las je urcite lepsi a jak znamo, tak hasicska ma vyjimku na zmensene druzstvo 1+3.A ty vody, co si vezes, a vsude dojedes.
-
Jakub Kozák
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
T148 je 1+2, jen pro info, jinak nelze nez souhlasit, Tatra je Tatra
-
Martin Prokop
- Příspěvky: 76
- Registrován: 25.11.2006 14:45
Příspěvek od Martin Prokop » 12.05.2008 15:20
Sam v ni jezdim, a mame v technicaku 1+3 a i tak jezdime a bez problemu.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:20
148 je to neznicitelny stroj motorove na dobre urovni sice zadny velky rychlostni rekord s ni nezlomite ale vzdyt to byl ve sve dobe vojensky letistni special a uz tenkrat mela synchronizovanou prevodovku navic ma dvoustupnove cerpadlo ktere dokaze dat spoustu vody pri luxusnim tlaku a neco pres 6 kubiku vody v nadrzi parada jo ono nejlepsi by bylo koupit oba a bylo by po problemu
Příspěvek od » 12.05.2008 15:20
jo no ono se dopredu v pohode vejde 1+3 a puvodne byly mista i vzadu na te plosince ted nevim jestli pro 2 nebo pro 4 ale musel to byt docela adrenalin takhle jet no a jeste jednu vyhodu to ma vzhledem k tomu ze cerpadlo je uprostred nejdou k nemu z prevodovky zadne kardany protoze je primo na centralce a taky se daji na nastavbu dat krasne hadice jak to maji amici hodim koncovku a nadherne si natahu vedeni a nemusim se tahat z hadicema takovy malinky hadicak
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
Příspěvek od x.mates hasič » 12.05.2008 15:20
pro opozdilce Avia, otázka jestli by byl řidič! Jak jsem víše uvedl naše jednotka je JPO V a máme pouze 12 členů v ZJ. A vyjíždět s oběma auty by se nevyplatilo!
Příspěvek od » 12.05.2008 15:20
Gratuluji Vám k tomu, že si můžete vybrat budoucí vozidlo
Měli jsme Š706 a nyní vlastníme T148 (k přechodu k tatře vedl technický stav trambusu). Taky JPO III. Výhoda trambusu byla, že se tam vlezlo více lidí. Zatím jste v JPO V, a tak myslím, že někde poblíž je ještě nějaký ten v JPO III s vozidlem, které při lesním požáru přijede s vodou na pomoc.
My jsme dříve jezdili jen s trambusem a když se sešlo více lidí ( např. se jelo do lesa), jela i Avia. Teď zkrátka Avia musí taky. Tři lidi v tatře mi přijde málo.
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
Příspěvek od x.mates hasič » 12.05.2008 15:20
Kdyby jsme měli jezdit pokaždé s oběma auty, tak by se nám to asi prodražilo! z těch 50 000,- se platí PHM, vybavení atd. takže trambus by byl výhodnější a když by jsme si trochu předělali nástavu tak by se nám tam vlezlo poměrně dost věcí!
-
Jiří Moravec
- Příspěvky: 6
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Jiří Moravec » 12.05.2008 15:20
Ja myslím že T 148 je ideální rybník do lesa. Nevýhodu vidím v tom ze T je delší a kolikrát nám to dělalo velkej problém se točit mezi stromy ale vždycky se to nějak provedlo. Jinak v technickém směru nepřekonatelná. A ty gumy? Když je člověk alespoň trošku snaživej tak od vojáků se občas ješte za slušnou kačku da sehnat. Tak že Blekota jednaznačně hlasuje pro 14osmu, TATRA NEZNÁ BRATRA!cus bus
-
Ondřej Švec
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Ondřej Švec » 12.05.2008 15:20
Jak už tu bylo párkrát řečeno,každé auto má své přednosti. Měl jsem možnost řídit obě vozidla trambus mi pro vaše potřeby přijde krapet lepší. Dá se do něj uložit podstatně víc materiálu,víc lidí a uvidíš,jak se ti to vše bude hodit,až ti nepřijde třeba další řidič. A pokud jezdíte na soutěže,tak kdyby se vám stalo něco s ávkou,tak za trambusa zapřáhneš podvozek s mašinou a je to.To u tatry nejde. Navíc trambus se dá sehnat doleko levněji. Jinak musím souhlasit,že tatra je na údržbu trošku jednodušší. Ale jinak jsem s trambusem projel i tam,kde se tatra zahrabala.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:20
Pokud porovnate vsechna pro a proti, tak pro vas bude asi lepsi S706 RTHP. Maly souhrn:
Porizovaci cena: T148: 100 - 200 000 kc, S 706 RTHP 20-100 000 kc
Provozni naklady mimo nafty: T 148 - 50 000 kc / rok, S 706 35 000kc / rok
Pocel prepravovanych lidi: T 148 - 3 lide, S 706 az 8 lidi
Voda T 148 6000l, S 706 3500l
Ulozne prostory: T 148 strecha nastavby, zadni cast, nic neni uzavrene tudiz nevhodne pro nektery material; S 706 - do kabiny na motor lze umistit "choulostve" vybaveni, prostor na kabaty, prilby po upravach i DT, V nastavbe skrin na vybaveni (mozno DT, naradi, po upravach i elektrocentralu), nejaky prostor v zadni casti kolem cerpadla (zalezi kde jsou umistena hrdla), prostor na strese nastavby, pripadne mozno vyuzit prostor po penidlove nadrzi, pokud ji nebudete pouzivat.
Jizdni vlastnosti: Tatra ma o neco lepsi, je vsak nejdelsim vozidlem a to muze byt problem. Take to muze zpusobovat psychycky odpor nekterych ridicu. Pulky jsou nespornou vyhodou. Opravy cerpadla atd nelze provadet bez demontaze nastavby (je potreba jerab), Tatra krasne drzi na silnici i s poloprazdnou nadrzi, je nizsi (ma nize teziste).
secteno a podtrzeno: Tatra ma lepsi jizdni vlastnosti, ale nebyla vyvynuta jako univerzalni cisterna, ale jako letistni special na dopravu vody, naopka RTka je pri trose snahy a nejakych tech upravach schopen slouzit jao zakladni CASka a je tak mozne splnit podminku vyhlasky 226/2005 sb. na vybaveni JPO II/ JPO III zakladni CASkou. To tatra nikdy nesplni.
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
Příspěvek od x.mates hasič » 12.05.2008 15:20
Já jsem měl možnost pouze se svést v obou autech, ale nic víc... Co je na trambusu složitější na údržbu, že má horší přístup k motoru?! Jinak začínám být téhož názoru, že trambus by se nám vyplatil víc než tatra! ale tatra je tatra...
-
kamil dofek
- Příspěvky: 14
- Registrován: 22.03.2007 10:41
Příspěvek od kamil dofek » 12.05.2008 15:20
určitě bych zvolil T 148. Družstvo 1+2 není to moc ale do lesa na první hašení to stačí a zbytek družstva se tam nějak dopraví. Určitě bych zvolil T 148 to auto nezničíš a provozní náklady jsou skoro stejní jak u Trambusu na přepravu družstva máte DA 12 a na material a hašební látky máte T 148 idealní kombynace být váma zvolil bych T 148.
-
x.mates hasič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 30.09.2008 13:47
Příspěvek od x.mates hasič » 12.05.2008 15:20
Díky za výstižný příspěvek! Když si to tak porovnám, tak se přikláním k trambusu. A pro nás by to asi bylo ideální. Kdy by jsme nekam přijeli, tak nějakou vodu máme a další někdo doveze!
-
Jakub Kozák
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
Taky bych se přiklonil ke Kixovi. Říkáš že máte málo řidičů, taky jeden z důvodů. Když dobře vyberete, opdle mě neprohloupíte. My máme RTHPčko 1984, což je "nejnovější", T148 v tomhle věku neseženeš, její výroba skončila na konci roku 82 i když se nebráním názoru, že vydrží víc
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA
