Příspěvek
od standa Šimral » 12.05.2008 15:18
Pérování tatra
Nazdárek lidičky tady Standa z Chodova věčný zastánce TatryK těm převráceným tatrám: Co vím, tak Ternna padli 2, jedna na severu Moravy tuším ve Frídku, ale nejsem si jistý a podle toho co vím od šéfa servisu přímo v Tatře, tak se v 90 snažil odbočit do pravého úhlu, přelítl tři pruhy a po opření bočně o vysoký obrubník padl.Zde ve Slaném byl zřejmě stejný problém, podotýkám zřejmě, nejsem jasnovidec a ve Slaném nikoho neznám, abych tam mohl zavolat a pokecat. Pokud je ta událost teď čerstvá tak přeji hlavně brzské uzdravení a plechy, ty zaplatí pojišťovna a pokud šla ta tatra přes boudu, tak dopadla co se týče crash testu dobře.Nechci komukoliv sahat do svědomí, ale řidič je plně zodpovědný za jízdu k zásahu, Ternnovka sedí na silnici jako přibitá. Zde bude problém v tom, že má přebytek výkonu a proto všechny své strojníky vedu k tomu, že nemusí jezdit jako blázni. Když potřebují tak to auto jede, nemusí projíždět zatáčky a křižovatky naplno, aby neztratili rychlost. Ternno je komfortem, silou a lehkostí ovládání už spíše osobák, ale má 16 tun.Co se týče odpružení: Staré tatry ať čtyřkolky nebo šestikolky měly svisle uložené měchy bez torzních stabilizátorů. Byl tu také rozdíl mezi čtyřkolkou s krátkou a dlouhou kabinou. Zde byl rozdíl v těžišti a u dlouhých kabin v náchylnosti na hořší dorovnávání bočních náklonů. Nejhorší jsou sebevražedné pokusy s 6x6 skrácenou na 4x4 - jízdní vlastnosti katastrofa. Teď k dnešní tatře:Chtěl jsem pro lepší názornost dát obrázky. ale nějak mi to nejde. Škoda1. Přední náprava 6x6 i 4x4 zkrutné tyče teleskopické tlumiče pérování.2 Zadní náprava(y): a) Listové pružiny bez lumičů - odklon kol 6st. 40min. b) Listové pružiny v kombinaci s měchy - oklon kol 1st. 40min. c) Pružiny King Frame - což je právě typ používaný u čtyřkolek Tatra které jsou doplněny teleskopickými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem.Zde se jedná o vzduchový měch ve kterém je uložena vinutá pružina, takže základní pružení zajišťuje pružina a měch dorovnáná další zatížení. Další věcí je to, že jsou uloženy šikmo pod úhlem asi 35 st. nad centrální rourou, tudíž jsou mechanicky nepoškoditelné oproti předchozím typům a předpokládám že také déle vydrží pružina, která je z venčí drží.Tolik k pérováníStanda Chodov