Jen jestli nas tady kolega Vavros nahodou nepoburuje!
Vrtulníky pro IZS?
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Jen jestli nas tady kolega Vavros nahodou nepoburuje!
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
To není pobuřování,ale poukazání na nesmyslné rozhodnutí vnitra(mimochodem máme už 15 let demokracii).Sám jsem zažil,kdy policie byla na místě nehody jako první(i když se to nestává často) a podávala (podle svého mínění) první pomoc.Řeknu jedním slovem-hrůza.Jak jsem se dozvěděl o projektu ZZS Plzeň a PČR MŘ Plzeň,tak jsem byl rád,že se něco pro to bude dělat,aby i policisté byli proškoleni přímo v terénu,protože praxe je praxe.Šokoval mě,ale přístup vnitra k tomuto projektu a nesmyslné zdůvodnění.Na jedné straně má MV plnou hubu IZS,ale na druhé straně hází klacky pod nohy projektům,které by byli pro spolupráci jednotlivých složek velice prospěšné.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Ale vzdyt to je jen hec, jinak mam stejny nazor, kdyz uz nekdo zacne neco uzitecneho delat, musi byt po zasluze potrestan... a argumenty MV, ze "by se nekdo mohl domnivat..." atd. uz ani nejsou k smichu a pomalu uz ne ani k placi. Zacinaji me pomalu napadat myslenky na defenestraci... A pokud se ohaneji nejakym "zakonem", je treba jej zmenit. Ne jen neustale hledat duvody, proc neco nejde.
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Mě ty stáže přijdou jako super nápad. A reakci úřadů jsem vůbec nepochopil. Jak bych byl rád, kdyby v Praze na ZZS jezdili stážující "četníci". Když pak vylezete u nějakýho opilýho obejdy na kterýho nějaký aktivista zavolal záchranku (vobčas mám pocit, že v Praze záchranka suluje policii a odklízí "bordel" z ulic), tak dojde ke konfliktu hned. Jen na něj šáhnete už jí skoro koupíte a co teď? Takže by to zvětšilo i respekt záchranářů, protože by se lidi rychle naučili, že teď si k nim už nemůžou tolik dovolit a kluci od PČR by se mohli v praxi naučit jak řešit různé zdravotní komplikace v terénu. Zrovna tak bych uvítal výměné stáže mezi ZZS a hasiči. Pokud HZS myslí skutečně vážně, že budou mít na vozech cosi jako paramediky, tak je praxe skutečná nutnost. A pouze na záchrance při té pestré skladbě a velkém počtu výjezdů se dá dost naučit. A v mezičase by holt na autě u hasičů byl kluk od ZZS, který by tu práci zastal a zároveň by se naučil jakožto zdravotník víc o koordinaci práce s hasiči. Myslím si, že spolupráce u zásahu je občas vachrlatá, protože někdy neví kdo na koho se obrátit.
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Stáže Hasičů na ZZS není problém.U nás v Ostravě jezdí Hasiči v osádkách ZZS už 11 let.N akaždém výjezdovém voze Dennis Rapiér je vždy jeden člen se zdravotnickou kvalifikací.V Plzni byl problém,že policisté jezdili v uniformně.Kdyby mněli červené hadry,tak se jezdí dál.No,žijeme v Česku.
-
Václav Pěchouček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 21.07.2005 22:27
Příspěvek od Václav Pěchouček » 12.05.2008 15:18
A co priradit mestskou policii k vyjezdum u ZZS ? Prece patri spadaji pod mesto a maji stejne pravomoce jako ZZS urciteho mesta. Samozdrejme ze policie by pusobila pouze ve meste, v praze to myslim neni problem.
-
Michal Bareš
- Příspěvky: 151
- Registrován: 10.03.2004 16:31
- Bydliště: Nasavrky
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Michal Bareš » 12.05.2008 15:18
trošku je, že MP spadá pod město, ale ZZS je krajská.
http://www.rescueinfo.org
-
Václav Pěchouček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 21.07.2005 22:27
Příspěvek od Václav Pěchouček » 12.05.2008 15:18
Tak si zajdem na nejblizsi krajsky urad a zeptame se, nebo primo posleme projekt
- Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Porkát » 12.05.2008 15:18
Jestli to dobře chápu, tak rozumíte vrtulníkům a vyznáte se v jejich provozních předpisech. Můžete mi prosím napsat na mail vaclav.porkat@pozary.cz odpověd na otázku, proč Bell 412 nesplňuje provozní předpis JAR 29 OPS 3 a je tudíž nevyhovující? A v čem je lepší EC 135? Já se v těchto předpisech moc nevyznám a ani nevím, kde bych je měl hledat. Děkuji. ....Na Belliny jsem slyšel jen pochvalná slova...
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
A proč to nenapsat sem o co přesně jde? LHS: Zase LHS.
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Na hašení požáru ve Vysokých Tatrách se podíleli 3 vrtulníky Mi 8/17/171 (armáda SR,Ministerstvo vnitra a společnost ATE).Dále zde zasahovali letadla Z 37 Čmelák a Dromedár soukromých provozovatelů.Určitě by zde byl užitečnější i náš vrtulník Bell 412,ale ten byl použit na monitorování protiprávního zásahu policie na technopárty.
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Padla tu zmínka o malý nádrži u Čmeláka. Tak jsem si pro info našel odpověď na stránkách firmy AirSpecial:Čmelák unese 600 kg chemikálií, An-2 je upravena o vnitřní zástavbu nádrže na 1400 l chemických kapalin nebo na 1 200 kg práškových hmot, PZL M-18 Dromader pojme do nádrží chemikálií 2 450 l aplikační látky nebo může nést až 2 100 kg sypkých hmot.
-
george.ch helicopter
- Příspěvky: 23
- Registrován: 15.03.2007 23:28
Příspěvek od george.ch helicopter » 12.05.2008 15:18
Zdravim. Koukal jsem na fotky letadel z Ruska. Pochybuju že by se u nás mohli používat některé typy ( např. IL-76, Be 300 ). Na ty je potřeba větší vodní plocha a taky nevim kdo by povolil provoz na nějaké nádrži aby se zajistilo bezproblémové fungování těchto letadel. Pro nás by asi byli lepší letadla která používají např. Francie, Turecko, Řeckohttp://www.airliners.net/search/photo.search?r ... entry=true
-
george.ch helicopter
- Příspěvky: 23
- Registrován: 15.03.2007 23:28
Příspěvek od george.ch helicopter » 12.05.2008 15:18
Promiň zapoměl jsem napsat ten typ. Jde o letadlo Canadair CL215 nebo 415. Ještě jsem chtěl trochu reagovat na záběry z dnešní letecké nehody ultralihgtu v Praze. Podle mě byli všichni přítomní dost blízko troskám letounu. Vím že taktika zásahu na letecké nehody ještě neni stanovena. Já osobně jsem zažil několik leteckých nehod a byli jsme ve větší vzdálenosti. Teď v září by se měla sejít hasičská vrchnost a dát tomu jasný rámec. Jenom doufám že budou brát v potaz zkušenosti ze zahraničí nebo od hasičů z českých letišť, kde vím že májí výjezdy na různé stupně poplachu na události v leteckém provozu. Dík ahoj. Odjíždím na dovolenou a letecky. Doufám že se v pohodě vrátím. Ale protože vím že ve světě za celý rok je mnoho nehod letadel a ne všechny musí skončit katastrofou, tak zase někdy něčim přispěju do diskuze.
-
Michal Bareš
- Příspěvky: 151
- Registrován: 10.03.2004 16:31
- Bydliště: Nasavrky
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Michal Bareš » 12.05.2008 15:18
Ještě se vrátím jednou otázkou k té dnešní nehodě. Na iDnes píšou: "...sdělil iDNES vyšetřovací dispečer pražských hasičů." Přiznám se, že tenhle název slyším poprve. Mysleli tím operačního, nebo koho? Nebo něco takového existuje?
http://www.rescueinfo.org
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Neboli reakce na Georga...Co se týče zásahu Iljušinu, toť otázka do diskuze. Ale nemusí zasahovat jen u nás. Třeba v Portugalsku by udělal podlě mě sakra kus dobrý práce. Ale co se mě líbí je ta myšlenka mezinárodní databáze sil a prostředků, takže v případě nějakého velkýho průseru by se povolávaly další síly dle "poplachového" plánu stejně jako v případě národních složek. A takovej mamutí Iljušin je schopnej doletět prakticky kamkoliv a rovnou z chodu začít pracovat. Takže pracovat ve dvou - třech vlnách. Malý letadla a vrtulníky síly okamžitého zásahu, rychlá reakce, vč, dotankování, středně velký "bombardéry" -dolet a práce s určitým spožděním, střední dosah, delší doba na dotankování no a v třetí vlně by už doletěli velké letouny (nasazované skutečně jen u opravdu velkých případů), sice se dlouho dotankovávají, ale jestliže rozhodují max. kapacity + čas do prvního zásahu, tak tam potom délka do dalšího nasazení už není tak rozhodující. Protože než by ze vzdálených zemí doletěli menší letouny, které by museli ještě dotankovat cestou, tak by docházelo k velkým časovým prodlevám. Mě se totiž líbí ta myšlenka mezinárodního záchranného týmu. A nejen na lesní požáry.Jinak o požáru v Portugalsku: Celý článek , vč. ukázkových fotografií najdete na stránkách nonstop zpravodajství ČT .
-
J P
- Příspěvky: 155
- Registrován: 21.07.2004 22:35
Příspěvek od J P » 12.05.2008 15:18
Nevím, podle čeho g.ch. h. soudí, že "všichni přítomní byli dost blízko troskám letounu". Na snímcích sice je jeden požární automobil (odborníci nechť si doplní značku a typ) relativně blízko havarovaného UL, a přesto, že třeba já osobně bych určitě nechal odstavit techniku o něco dál, v tomto případě nevidím závažný důvod, proč komentovat toto rozhodnutí VZ. Stejně podle těch obrázků nelze usoudit, jestli se tam tak postavil hned po příjezdu, anebo přijel blíž, když už bylo místo zabezpečeno proti vzniku požáru. Jinak co se přítomných osob týče, stejně u takové nehody se musí jít tak jako tak až dovnitř trosek - ať už se jedná o pomoc osobám, které uvnitř zůstaly nebo průzkum z hlediska úniku leteckého benzínu, a jeho následného vznícení nebo možnosti kontaminace zeminy. A vyšetřovatelé, ať už z PČR nebo ze SLI (státní letecká inspekce) také nebudou svá šetření provádět zpovzdálí.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA
