Nazdar Martine, vše nejlepší do nového roku.A teď ty kuželky. Furt přemejšlim, jestli by u přistání na silnici (dálnici) při větším pohybu vozidel a delším stání vrtulníku nebylo lepší dát pod konce rotorů na zem kuželky. Třeba pučených od hasičů. Nemusí pak všichni hlídat, jestli se jim někdo blbě nemotá okolo, aby si neškrt. Docela bych nerad zažil situaci, kdy bych si škrtnul.
Vrtulníky pro IZS?
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Nazdar Martine, vše nejlepší do nového roku.A teď ty kuželky. Furt přemejšlim, jestli by u přistání na silnici (dálnici) při větším pohybu vozidel a delším stání vrtulníku nebylo lepší dát pod konce rotorů na zem kuželky. Třeba pučených od hasičů. Nemusí pak všichni hlídat, jestli se jim někdo blbě nemotá okolo, aby si neškrt. Docela bych nerad zažil situaci, kdy bych si škrtnul.
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Zdravím Tě a taky přeji vše nejlepší v Novém roce.Určitě se to s těma kuželkama dá udělat a možná i dělá,ale já by spíš zaterasil cestu hasičským vozem.Víš jací "řidiči" u nás jezdí.Od 1.1. 2005 provozuje vrtulník LZS v Brně Policie ČR s mašinou EC 135 T2.Týkají se nás předpisy EU?Vypadá to tak,že asi ne.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Ty se nás týkají jen potud, pokud se na ně nějaký zhůvěřilý úředník či politik může ( a to stejně většinou neoprávněně) vymlouvat... Howgh.
-
Dusan Stuchlik
- Příspěvky: 87
- Registrován: 21.05.2004 13:58
Příspěvek od Dusan Stuchlik » 12.05.2008 15:18
Zdravim vas panove, koukam na veticku:" Od 1.1. 2005 provozuje vrtulník LZS v Brně Policie ČR s mašinou EC 135 T2.Týkají se nás předpisy EU?Vypadá to tak,že asi ne...."Muzu se zeptat o co jde? Co ma ta masina v Brne v rozporu s predpisy EU? Nebo jde o neco jineho ? Predem diky za odpoved...
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Jak už jsem několikrát v tomto diskusním fóru uváděl,tak státní provozovatelé (policie,vojáci) nesplňují předpis EU - JAR 29 OPS 3,který se týká obchodní přepravy vrtulníky.LZS je hodnocena jako obchodní přeprava,jejíž provozovatel spadá mimo jiné pod civilního vyšetřovatele leteckých nehod.Vrtulníky policie sice splňují,na rozdíl od vojáků přísné technické parametry(vrtulník kategorie 1A),ale ostatní ustanovení tohoto předpisu už ne.
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Tak co rejpalové,jak se vám líbí barvy vrtulníků EC 135 T2 Delty system air?Kamufláž odpovídá západním provozovatelům LZS.Naše milá policie a armáda úplně kašle na nějakou Evropskou unii-neplní ani základní předpisy,které jsou dané pro provoz LZS.Do dneška nenasadili do provozu vrtulník kategorie A1.Samozřemě,že to platí pro Prahu a Plzeň,ať mne někdo neobviňuje z nekorektnosti.Policie tento vrtulník má,ale dělá si na něm jiné akce,než je provoz LZS,pro který je určen.Je to podobná situace,jako byla loni,kdy policie všude publikovala,že zavedla do LZS v Hradci Králové nový vrtulník EC 135 T2-a potom jim ho pořád brala.Tady vidím,že policii ani tak na záchraně lidských životů nezáleží,protože jim hlavně jde o co největší dotace od státu.Nestátní provozovatel DSA teď zveřejnil cenu za letovou hodinu,do které nezapočítal cenu vrtulníku,protože právě tuto cenu si musí nestátní provozovatel k ceně za hodinu připočítat.Policie vždy nekorektně uvádí letovou hodinu,bez odpisu vrtulníku(i když ho má o skoro 1000000 Euro dražší).Cena je 18000 Kč/hod. a policie bere 33000 Kč/hod.(i když by nemněla brát ani korunu od MZ).Mám obavy,aby to v našem policejním státě nedopadlo s LZS špatně.Jeden vrtulník by lítal jak pro policejní,tak zdravotnické úkoly.Podobný systém mají ve Velké Británii.Myslím si,že to je absolutní degradace zdravotnické záchranné služby.
-
george.ch helicopter
- Příspěvky: 23
- Registrován: 15.03.2007 23:28
Příspěvek od george.ch helicopter » 12.05.2008 15:18
Zdravim Martina.Barvy jsou lepší. Konečně něco fajn. Pořád mluvíš o cenách, že provoz státních platí poplatníci státu, ale soukromníkům to platí MZD kam jdou peníze taky od každýho občana tohoto státu. Takže si platíme věškerou LZS všichni dohromady. Čau
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Zdravím,já vím,že to platí vše daňoví poplatníci,ale vadí mi to,že policie chce ještě nějaké peníze po MZ.Netaktně taky policie proklamuje,že lítá za 33000 Kč a soukromník za 137000 Kč,protože nepromítá do ceny za hodinu nákupní cenu vrtulníku,kterou si soukromník musí přičíst.Nestátní provozovatelé si spočítali,že když nezapočítají cenu vrtulníku,tak cena vychází na 18000 Kč za letovou hodinu.
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Ať se bavim o LZS s kýmkoliv, pořád mi nikdo nedokázal vysvětlit, proč je tak strašně důležité předat LZS státu? Je to to samý co se záchrankami. Každý si výklad o tom, že záchranu života musí zajišťovat stát vykládá různě. Pokud tedy chceme býti důslední, pak by Horská služba ČR měla být zrušena a stát by měl vlastními prostředky vybudovat státní organizaci, která se bude touto činností zabývat. V době, kdy na přehradách funguje záchrana pouze díky iniciativě některých nevládních (a tudíž nestátních) organizací, jinak topící se občan nikoho nezajímá, mi připadá celá tato snaha okolo LZS velice směšná. Myslím si, že potíž je v tom, že v tom lítají strašný peníze. A v tu chvíli vždycky vyskočí jak čertík z krabičky někdo, kdo najednou má patent na rozum a začne si budovat pomníček. Pokud možno to bude dělat neprůhledně a když ne nezákonně, tak aspoň tak sporně, aby to vzbouřilo emoce. Stejně to s arogancí sobě vlastní smete pod stůl. On je stát, on má moc a tudíž i pravdu. Problém je v tom, že to potom zavání korupcí a buhvíčím dalším a to rozhodně nebudí důvěru. Doteď snad nikdo nadokázal předložit skutečně objektivní rozvahu nákladů do LZS. Ono totiž s čísly v účetnictví se dá sqěle čarovat. Takže stát který na jeden vrtulník bude mít na směnu třeba 20 mech. bude vždycky při zásahu levnější než soukromník se dvěma (tyhle úvahy jsem si vymyslel jen pro ilustraci). Zajímavé že? Jenom přesouváním výdajových položek mezi MV, státnímy dotacemi, platbami MZ za zásahy lze při šíři činnosti státních složek LS PČR a ACŘ dělat úplný kouzla. Nemám rád radikální řezy. Nesouhlasil jsem ze stejného důvodu náhlým přechodem plzeňské LZS od armády pod soukromníka, jako nesouhlasím se současnou snahou přejití plně pod stát. Dokud vše nebude dostatečně transparentní, nesouhlas. Další věc je, jak jsou psané smlouvy se soukromníky a kdy vyprší. Protože letecká technika je velice níkladná a tudíž po rozsáhlých investicích vám při předčasném vypovězení smlouvy nastane velká finanční ztráta.Jinak zdravim Martina V.
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Díky za pozdrav.Touto diskuzí chci říct,že mnoho věcí u nás platí zbytečně daňový poplatník.Proč pořád vymyšlíme svou cestu,když vše do nejmenších detailů vymysleli v cizině.Jediná schůdná cesta je vytvořit nezískový princip provozu LZS.Já už se ani nedivím,proč máme tak velké daně.Stát chce vše pod sebe,ale to stojí ohromné peníze,které by se dali využít někde jinde.
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Myslím si, že současný stav je docela vyhovující. Vzhledem k tomu, že PČR a armáda musí mít vrtulníky v pohotovosti, piloti musí lítat a obě složky plní některé dost specifické úkoly, nevadí mi když budou mít též některé stanoviště, tak jak je mají teď. Koneckonců vzhledem k tomu, že army musí mít hotovost pro SAR, tak je blbost, aby zároveň nelítali. Ale brát další stanoviště soukromníkům, kde jsou zavedení je podle mne blbost. Navíc se tím ztrácí možnost výběrových řízení a tím pádem určité konkurence, která ve svém důsledku stlačuje ceny trochu dolů. Ale to je na dlouhou debatu.
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Jsme členy EU,do kterého jsme vstoupili po veřejném referendu a tak musíme ctít i její zákony a vyhlášky.Bohužel existuje mnou už tolikrát citovaný předpis JAR 29 OPS 3 o provozování vrtulníkové techniky v rámci LZS,kde se jasně hovoří o technice a podmínkách pro provozovatelé této činnosti.Všechny okolní státy požádali o vyjímku do roku 2009,ale my ne,takže nedá se svítit.Kdyby se alespoň Policie řídila oddílem o letecké technice,ale ani to se neděje.V Praze pořád slouží nevyhovující vrtulník Bell 412,který absolutně tento předpis nesplňuje(zvlášť verze naší policie).Mají vyhovující vrtulník EC 135,ale používají ho k něčemu jinému.Vím,že to bude pro středisko LZS Praha trošičku problém,protože byli zvyklí na velkou mašinu,ale vše je jen otázkou zvyku.Kdyby v tomto státě opravdu dělal každý jen,to co má,tak by jsme byli už úplně někde jinde.Armáda a Policie taky musí lítat,ale když člověk vidí jaké hovadiny se někdy s vrtulníkovou technikou dělají,tak je naštvaný jak se jeho daně ztrácejí v nenávratnu.Ohromila mne zpráva,že armáda bude kupovat nové vrtulníky pro VIP.Je to nehoráznost,protože například vrtulníky SOKOL nejsou využity na 100%.Kdyby je upravili do této konfigurace,tak by náš stát určitě nějakou tu stovku miliónů ušetřil.Však Sokolů ve verzi EMS(verze SAR u nás není) je upravených šest.Kdyby opravdu každý dělal jen to co má,ale to už jsem několikrát říkal.
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
V tom máš Martine plnou pravdu. Kdyby každý u nás dělal to co má. Ale s LZS a vrtulníky obecně je to jako se vším v tej naší banánovej republice. Je to ohromný politický loby a i hroznej kšeft jako takový. To je to co mě nejvíc se... Že právě ti naši mocipáni nedělaj jenom to co maj...
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
A když jsme už o IZS, co LHS (letecká hasičská služba), využili jste již jejich služeb? A jak to funguje u vás? Zatím jsem na hasební zásahy ze vzduchu narazil jen sporadicky a nejsem si jist jestli funguje jak má. Jak jste byli spokojeni s kvalitou zásahu? PČR teď kupuje nový vrtulníky. Ale jde o to aby za hodně peněz pak nebylo málo muziky. Protože IZS jste i vy hasiči. Jestli pak víte, že prevenci a zásahy provádí pro lesy ČR v místech s vysokým rizikem požáru smluvně soukromá firma? V ostatních místech pak na vyžádání PČR. Co jsem zaslechl, tak kvalita spojení s vrtulníkem během zásahu nebyla nic moc.
-
Martin Vavroš
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Letecká hasičská služba u nás funguje v omezeném rozsahu(plní ji letouny Z 37 Čmelák).Byla někdy kolem roku 1999 omezena.Lítat preventivní činnost vrtulníkem je obrovský luxus.Na tuto práci stačí ultalight.I na kontrolu dopravy by stačil,ale jsme přece bohatý stát.
-
george.ch helicopter
- Příspěvky: 23
- Registrován: 15.03.2007 23:28
Příspěvek od george.ch helicopter » 12.05.2008 15:18
Nevim jak u vás, ale nám hasí mimo Z37T i An2 ( Andula ). Potom i PČR podle požadavků OPIS. Preventivní lety provádějí standartně jako všude v replublice ale máme i dobrý vztahy z piloty ultra i sportovních letounů kteří hlásí většinu lesních požárů. Funguje to na informačních tocích : letoun, TWR, HZS letiště, HZS kraje.
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Já vím Martine, že to je trochu od tématu, ale chci trošku tuto službu zpopularizovat. A tím mmj. zároveň udržet tuto diskuz.
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
část citace: Letecká hasičská službaLetecká hasičská služba (dále jen „LHS“) je službou vlastníkům lesů, zabezpečovanou Ministerstvem zemědělství ve smyslu ustanovení § 46 odst. 1 písm. g), i) zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon). Je zajišťována ve všech lesích na území ČR s výjimkou lesů v působnosti Ministerstva obrany a Ministerstva životního prostředí v návaznosti na ustanovení § 5 a § 7 odst. 2 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů.Ve spolupráci MV-generálního ředitelství HZS ČR s Ministerstvem zemědělství byla zpracována Směrnice o hlídkové činnosti prováděné leteckou technikou a hašení lesních požárů . Provádění letecké hlídkové činnosti a hašení lesních požárů v hlavní sezóně lesních požárů je umožněno díky existenci Dohody o spolupráci při zajišťování letecké hasičské služby mezi Ministerstvem vnitra a Ministerstvem zemědělství a Smlouvy o zajišťování letecké hasičské služby mezi Ministerstvem zemědělství a soukromým provozovatelem letecké techniky na základě proběhnuté obchodní veřejné soutěže. Žádost o pomoc při leteckém hašení lesních požárů lze také uplatnit celoročně a celorepublikově na operačním a informačním středisku MV-generálního ředitelství HZS ČR, které má pravomoc vyzvat Leteckou službu Policie ČR k poskytnutí vrtulníku vybaveného závěsným zařízením k odhozu hasební látky.P.S: Jen na okraj. Standartnímu využití UL pro hlídkovou činnost by mohla bránit legislativa. Tyto letouny, co já vím se nesmí využívat pro komerční činnost a těžko by někdo trávil část života tím, že by jen za náklady pravidelně vykonával jako hobby tuto činnost.
-
Pavel Cox
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
ze dne 28. června 1999 č. 672 + Pk organizačnímu a materiálnímu zajištění leteckých činnostív Integrovaném záchranném systémuI. ZásadyZásada č. 1 Letecké činnosti pokrývají pohotovostní potřeby všech základních složekIntegrovaného záchranného systému (dále jen “IZS”), tj. Hasičského záchranného sboru ČR, Policie ČR a zdravotnické záchranné služby včetně letecké záchranné služby (dále jen “LZS”).Zásada č. 2 Letecké činnosti v IZS poskytuje především Ministerstvo vnitra, ve vymezeném rozsahu též Ministerstvo obrany. V případě, že jejich síly a prostředky nepostačují, je najat nestátní provozovatel letadla.... Znamená to tedy, že Leteckou hasičskou službu bude provozovat stát svojimy prostředky? Mě to připada, že jen stát s nějakým mohutným loby za zády se snaží urvat jenom služby, které jsou vidět a kde se hlavně točí veliký peníze. Protože o poskytování LHS se nezmíní vubec nikdo. Proto by mě zajímalo. Kdo má takový zájem a proč, aby Letecká záchranka přešla pod stát za jakoukoliv cenu? Zajímavý úryvek:Zásada č. 3 Ministerstvo vnitra a Ministerstvo obrany budou při poskytování leteckých činností státními letadly v IZS postupovat přiměřeně podle civilních leteckých předpisů.Nasazením letadel Ministerstva vnitra a Ministerstva obrany do záchranné činnosti nejsou dotčeny jejich ostatní úkoly.
-
george.ch helicopter
- Příspěvky: 23
- Registrován: 15.03.2007 23:28
Příspěvek od george.ch helicopter » 12.05.2008 15:18
S těma UL a sportovníma letadlama to je tak, že není nic nasmlouvaného ani neprovádějí preventivní lety. Prostě létájí pro sport a zábavu a protože se většina zná s hasiči na letišti, tak nahlásí požár který zjistí ze vzduchu na řídící věž letového provozu ta následně informuje hasiče. Znám se osobně s mnoha piloty UL i sport. letadel a oni ví že jejich informování je přínosem. Jinak se stránkama HEMS mám stejný názor.Za pár dní bude Air Ambulance show a nikde ani zmínka.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA
