Vrtulníky pro IZS?
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Tak to je teda pekny... jestli pocitam dobre ty nuly, byl to milion Euro na kus? Tj. za tri stroje pro LZS policie utratila navic skoro sto milionu Kc? A to treba udajne vubec nemaji podvesy? Zato ten stary "pohrebni" od Delty ho ma! K cemu budou pri povodnich? Protoze doktori udajne nesmeji na podvesu pracovat, tak ho nemaji? Ale co pouziti hasicu? Budou viset za lyzinu jako opice? Nebo co?Sto melounu... to je skoro ctyricet modernich sanitek typu krabice (Coxi, dovedes si to predstavit, treba by byly od Miesena a ne z Velimi). Kdyz vidim, s cim taky jeste po republice zachranky jezdi zachranovat lidi... Nebo dobrejch par vyjezdovejch stanovist v oblastech, kde tolik schazeji... Nebo toho vybaveni pro posadky. Pneumatiky pro policejni vozy radsi pocitat ani nebudu. Tech i ojetych, ale presto jeste dobrych a repase schopnych nakladaku pro dobraky... Atd...Jen me napada, ze v dobach, kdy se o tom rozhodovalo, si mozna stat myslel, ze z LZS soukromniky vyzene a bude to provozovat sam...??? No a pak uz z kontraktu nemohli couvnout, jen zmenili pozadavky...? Asi si to moc idealizuju, co? Nejspis je to jen zase nejaka lumparna. Ale mozna to po nas chtel tajne velky bratr, aby nas mohl z tech vrtulniku sledovat...Btw... odkud bude Delta s tim novym strojem litat? A jeste - jakou ma barvu? Ten ostravsky je opravdu tak akorat pro pohrebni sluzbu, takhle ze ma vypadat zachranarsky vrtulnik? Bal bych se s tim pristavat na silnici, takove ero ma byt zlute nebo zlutocervene, tak, jak to maji jinde. Chapu, ze to tak uz koupili a na prestrikani nejsou love, tak snad ten novy uz na tom bude lepe.
-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 18.10.2002 09:05
Příspěvek od Martin » 12.05.2008 15:18
jak to tak vypadá,tak si naše "chytrá" vláda v čele s blbem kalouskem koupou vlastni hrob,nebude to dlouho trvat a nastanou staré dobré časy komunismu,kdy se o PO pečovalo úplně jinak,ono každej na ně nadává,ale v tý době to byl budto STBák a nebo řádnej člen strany,komunismus není špatná ideologie,jen to má nějaký ty mouchy,chterý je nutno vychytat a taky pár děr,který je nutno nazlastrovat.k vrtulníkum:ten ostravskej je takovej dohněda no http://www.lzs.unas.cz/lzsostrava.htmltakže to je fakt vohubu s tim např přistát třebas na dálnici,páč bych se bál že spíš než do doktora to někdo narve do vrtulníku,jinak u Policie a celkově dnešního ministerstva vnitra se není čemu divit,vemte si poslance,proč si zvyšujou platy?dit maj všecko...tři baráky,dvě vily,pět aut tak co jim ještě chybí?zabezpečený sou taky,místo aby si zvedaly ptaly,tak at daj radsi prachy na potrebny veci,nebo kdyz uz si ty platy zvedaj,tak at trebas udelaj nejakej fond na kterej budou vsichni odvádět nějakou tu stejnoiu sumu,a pak se to každej měsíc nebo půlrok přerozdělí mezi hasiče,doktory a policajty,vždiť i nemocnice sou v žalostným stavu a to má bejt vizitka načeho státu!dit když se sem dostane cizinec,tak de bud na fízlárnu že ho vokradou a nebo do nemocnice,že dostal po čuni když ho okradli......systém tohodle státu nemá logiku,ale absolutně žádnou!
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 20.01.2004 13:07
Příspěvek od Ondra Lasák » 12.05.2008 15:18
Jen tak pro upresneni. Ono ostravsky vrtulnik zatim na nejake te dalnici asi pristavat nebude. Ono jih v blizkosti moc neni (teda zatim zadna). Takze nez bude dalnice postavena, tak myslim staci jeste nejaky ten vrtulnik vystridat.

-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 18.10.2002 09:05
Příspěvek od Martin » 12.05.2008 15:18
myslím si že v čr neni jen jedna dálnice

-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Děkuji za zapojení do diskuze.Opravdu je rozdíl v ceně mezi policejním EC-éčkem a mašinou Delty zhruba 1000000 Eur.Policejní vrtulník má i prostředky pro noční vidění (NVG),které se dají na trhu pořídit zhruba za 150000-200000 Euro.Ostatní vybavení je opravdu neadekvátní.Zajímavé na nákupu je i to,že obchod nebyl uskutečněn přes oficiálního dealera Eurocopteru u nás,ale přez firmu Omnipol (která inkasovala velmi tučnou provizi).A teď k odpovědím.I policejní vrtulníky mají podvěsy.LZS Ostrava je akreditovaným pracovištěm,kde se může provádět činnost na laně pod vrtulníkem(podvěs).Posádky (lékaři a zachranáři) jsou každoročně školeny pro tuto činnost.Myslím si,že to patří k základním činnostem,které se provádějí na LZS.Je zbytečné,aby se na této činnosti museli při zásahu podílet jiné posádky,než tým z vrtulníku.Pro infomaci-firma Christian Miesen vyhlásila letos bankrot.Táto firma nikdy nedělala sanitní moduly (krabice).Pro ní toto vyráběla firma Kögel (i jiní výrobci) a Miesen prováděl jen vnitřní zástavbu.Nové vrtulníky společnosti Delta systém air budou sloužit na střediscích LZS Liberec, Ústí nad Labem.Třetí kus byl určen do Brna,ale dojde zde asi k ZESTÁTNĚNÍ LZS (v EU to nemá obdoby a legislativní oporu už vůbec ne),ale co se dá dělat.U nás se dělá podle EU jen to,co vyhovuje našim politikům.Takže,třetí EC 135 T2 půjde s největší pravděpodobnosti do Ostravy,kde nahradí starší stroj EC 135 T1,který bude sloužit ,jako záloha(o tom se v současné době rozhoduje).Fotografie nových vrtulníků EC 135 T2 DSA můžete vidět na našich stránkách www.vrtulnik.cz-jsou žluté s modrými doplňky.A ještě vysvětlení,proč ostravský vrtulník je v hnědé metalíze.Tento stroj létal původně ve verzi VIP (převoz důležitých osob) v Chile.Nový nástřik stojí ohromné peníze.
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Martine, ta poznámka o bednách Miesenu byl jen vtip od Vlašťovky a narážka na naše krabice.



-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 15.03.2007 23:28
Příspěvek od george.ch helicopter » 12.05.2008 15:18
Začal jsem sledovat tuto diskuzi, protože se dost zajmám o vrtulníky.Pracoval jsem jako hasič záchrannář na mezinárodnim letišti, teď u HZS, kde jsem se osm let setkával s vrtulníky většiny kategorií a s lidmi kteří snimi pracují. Musim říc že pro někoho kdo je v nouzi tak je jedno jestli letí státní nebo nestátní provozovatel. Když vemu náklady tak se stále bavíte jen o pořizovacích cenách. Je pravda že celkové náklady jsou u státních větší, ale to souvisí jak z údržbou tak s provozem na akcích při kterých se používají. Soukromí provozovatelé používají vrtulníky na LZS ale i na přepravu soukromníků. Samozřejmě tady kdo platí ten letí. Výměna starých za nové je pochopitelná. Policie ukončila provoz dost starých a dost na provoz finačně drahých vrtulníků sovětské výroby Mi-8. Setkal jsem se s mnoha provozovateli ze zahraničí. Bylo zmíněno Rakousko a musim oponovat tak tam létají LZS i státní vrtulníky. Když vemu naše vojáky a policii tak většinou je každý kritizuje ale neřekne úplně všechno. Třeba že tyto posádky musí létat stejně tyto akce i jako výcvik a létáním pro LZS prohlubujou své dovednosti. Kdyby létali jen výcvik a nestátní firmy vedle nich záchranku tak v součtu to bude stát víc než teď. Posuzování typů EC135 a Bell412 vůbec nerozdělujete kategorie a k jakému účelu slouží. Samozřejmě že třeba AS355 je levnější a na LZS se hodí ale chtěl bych vidět jak se do něho vejde speciální policejní jednotka nebo hasiči s vybavením. Pro akce typu SAR mají záchrannáři hodně vybavení. Protože vést jen hasiče bez vybavení je zbytečný. Spíš poveze jen to vybavení pro hasiče ( třeba robota uveze až Bell412, větší stroj policie nevlastní a požadovat o armády je časově náročné ). Potom naše republika je vázána mezinárodníma smlouvama že pro situace SAR bude mít vyčleněno několik strojů s určitou výbavou. Takže když musí být připraveni na zásahy LZS a SAR tak musí mít připraveny nejméně dva stroje plus něco v záloze. Další jsou vyčleněny pro hasiče na hašení ( jen Bell412 a soukromníci co si to nechaj od státu dobře zaplatit ), nevim jak jste obeznámeni se stavem letadel na hašení v republice ( nic moc ), a další pro policejní akce ( doprava, pátrání po osobách, zásahy speciálních jednotek apod.) Potom jsou další na revizích po určitých odlétaných hodinách. Takže dohromady to dělá dost na počet strojů.Nevim jak znáte leteckou techniku ale Gross byl na pohřbu pana Hlinky typem Bell412 a ne EC135. Mám osobní zkušenost s jednou soukromou firmou která vrtulníkem LZS ( samozřejmě bez vybavení LZS, to si nikdo nedovolí ) převážela sportovce na společenskou akci.Teď už nebudu zdržovat, jen mě mrzí že na stánkách vrtulnik.cz ( dost často navštěvuji z odborného hlediska ) se nevěnují vrtulníkům tak aby nemuseli schazovat lidi kteří zachraňují ale politicky nerozhodují. Dík george helicopter
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
... že se objevil další zajímavý příspěvek v diskuzi.

-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Herzy » 12.05.2008 15:18
Můj názor je ten. Ať už je vrtulník koupen pro IZS nebo pro LZS a nebo pro policii, tak by hlavně měl sloužit pro lidi a to jsou i daňový poplatníci bohužel i ti co daně neplatí. Rozhodně by se neměla takováhle technika zneužívat k výletům některých mocipánu a nebo k dopravě na nějaká hlasování notabene v pracovní neschopnosti a skrývat to za účely výcviku pilotů. Copak oni hasiči nepotřebují trénovat a nebo kluci z letecké záchranky. Ti už to asi všechno umí, ale spíš se asi spoléhá na jejich dovednost a hlavně zapálenost pro svoji práci. Oni tihle všichni to nedělají proto aby se o nich mluvilo v mediích, jako o některých ... co se letí proletět a dávájí to všem naobdiv, ale proto, že pomáhají nám všem. Asi už neplatí těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Snad se najde někdo kdo udělá takovýmto výletům přítrž a tecnika začne sloužit tomu čemu má. Myslím, že se tím i ušetří na další potřebná vybavení.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Zdravím a děkuji za příspěvek.Omlouvám se za pozdní reakci,byl jsem na dovolené a neměl přístup k netu.Určitě,pokud jste si četl všechny mé příspěvky v tomto fóru pečlivě,tak jste si všiml,že uvádím VELKÝ POČET Bellů 412 (s avionikou,nad kterou se pozastavoval i výrobce),pro tak malý stát.Určitě chybí malé vrtulníky nižší střední třídy (např. AS 355/BELL 206) pro kontrolu dopravy a podobné činnosti,kde není třeba velké mašiny(i EC 135 je pro to velké). Strašně mne štve,jako daňového poplatníka,že republika je na huntě a mohutně se kupují vrtulníky v luxusní výbavě,kterou nemá ani např. německá policie(skleněný kokpit apod.).Je nesystémové,aby vrtulníky pro SAR byly zdvojené (jedny mněla policie a druhé armáda-která je mimochodem podle mezinárodních úmluv garantem této služby).Nevím jak staré máte informace o LZS v Rakousku,ale od léta roku 2003 jí výhradně zajišťuje nestátní provozovatel (ÖAMTC,DRF,KNAUS).Armáda a policie zde zasáhne pouze,pokud dojde k živelné pohromně,nebo k hromadnému neštěstí.V Německu je situace podobná-poslední dvě stanice armády slouží do konce tohoto roku a stanoviště,které zajišťovalo MV teď provozují pod správou ADAC a DRF.V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NECHCI SHAZOVAT LIDI,KTEŘÍ LÍTAJÍ A VYKONÁVAJÍ TYTO ČINNOSTI(KE KTERÝM DOSTALI ROZKAZ),ALE CHCI POUKÁZAT NA MNOHO NEPRAVOSTI V TOMTO SYSTÉMU.Na jedné straně MV nemá na zimní pneumatiky pro služební vozy,ale na straně druhé se kupují předražené helikoptéry.Ještě k panu Grossovi a pohřbu pana Hlinky- sám jsem tam nebyl,ale donesla se mi informace,že letěl EC 135.Pokud letěl Bellem 412,tak o to hůř pro daňového poplatníka.Vrtulníky soukromých provozovatelů provádějí i komerční činnost(váš příklad sportovců),protože jsou majetkem těchto firem,které si na ně vzaly úvěr(který splácejí z peněz,které dostaly od státu na LZS).Je to zase v systému a dohodě státu a nestátního provozovatele.Od začátku přištího roku zde platí bez vyjímek předpis JAR 29 OPS 3,KTERÉ HOVOŘÍ JEDNOZNAČNĚ-LZS JE OBCHODNÍ PŘEPRAVA A NEPŘÍSLUŠÍ STÁTU.Půjdeme zase proti EU?
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Cituji MVČR: Letecká záchranná služba plní základní funkci státu,tedy ochranu života a zdraví občanů.Policejní kompetence vyplývají ze zákonů o policii a IZS (viz.LIDOVÉ NOVINY 9.12. 2004).Pokud dobře chápu,je to jeden ze základních úkolů letky Policie ČR.Proto se ptám-proč chce MV peníze ještě po Ministerstvu zdravotnictví za provozování LZS? Policie i armáda tvrdí,že to dělá v rámci cvičných letů.Mám tomu rozumět tak,že výcvik pilotů policie i armády platí zčásti ministersvo zdravotnictví?
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Ale na fotkach z Hlinkova pohrbu byl jasne videt zaparkovany EC135! Snad jeste na tom nejsem tak spatne, abych ho nerozeznal od 412, ktera mi tu denne lita nad hlavou. Nehlede k tomu, ze se v tisku tehdy prave pouziti stroje tohoto typu, ktery vlastne jeste ani poradne neslouzil (kdyz pominu demonstracni prevoz ministra Svobody na hlasovani PS), znacne probiralo.Co se tyce podvesu, tak v jine diskusi ohledne novych EC135 pro PCR v zachranarske verzi (ne tech ciste policejnich) s urcitosti zaznelo, ze podvesy nemaji... mozna je maji ty ciste policejni verze...? Moc se mi to taky nezdalo, jak to tedy z urcitosti je?S tim Miesenem to opravdu bylo jen popichnuti Coxika ohledne notoricky znamych nedostatku "ceske cesty". Nabytkova stena patri do obyvaku (a to jeste jak do ktereho), ale ne do auta. A kdyz, tak ne z MDF

-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Ve světě lítá u LZS spoustu mašin v rozličných,až neskutečných barvách.Mnohdy by si člověk řekl,že to ani nemůže být záchranka.Vrtulník může na silnici a dálnici přistát jen tehdy,pokud je zastaven provoz.Proto pokládám diskuzi o barvách za bezpředmětnou.V současné době byly Policii ČR dodány vrtulníky EC 135 T2 ve verzi LZS(které mají podvěsy).Helikoptéry se speciálním policejním vybavením mají přijít až příští rok.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Tak vida, me to hned bylo divny, ze by tam takova jednoducha vec chybela. A co se tyce toho pristavani, jaxem uz psal, obcas se stane, ze masina musi dolu chtic nechtic (ne, ze bych nekomu ten zazitek pral) a pak ji nebo posadce napadna barva muze pomoci zachranit kuzi. A v tom nejhorsim pripade je to uzitecne i pro pripadne vyhledani po havarii - zkuste ze vzduchu hledat mezi stromy masinu v tmave barve. Zlutou uvidite daleko lepe.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Nemalujme čerta na zeď.Doufám,že havárie nepotká nikoho.Nové vrtulníky jsou vybavovány havarijním nouzovým vysílačem,který v případě havárie vysílá nouzový signál.DSA má pěkné žluťoučké vrtulníčky,tak věřím,že uspokojí šťouraly skrz barvy.Policie už tak výrazné barvy nemá a jsem zvědav,zda povolí záchrankám nějaké nápisy na mašiny,protože nelze rozeznat,jestli se jedná o záchrankovou helikoptéru,nebo mašinu pro dohled např. nad dopravou.
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Martine, při letech IFR budete (či můžete) přistávat mimo heliporty nebo ne? Já si třeba dokážu představit přistání na dálnici i v noci a pak nějaké reflexní polepy určitě pomůžou třeba přijíždějícím vozidlům záchrannářů. které můžou přijet i v protisměru. Jo a když už jsme u toho. co vozit nějaké lehké plastové výstražné kuželky? Vono, když se motáš někde u většího karambolu okolo zaparkovanýho vrtulníku, tak je dost těžký uhlídat listy rotoru. Kdyby pod jejich konci stály na zemy kuželky, tak ty uvidíš i ve zpětným zrcátku. Je to jen takovej nápad pro větší neštěstí, kde by ta vrtule stála dýl. Vono, když se motají dvě ambulance (zažil jsem i tři a dva vrtulníky na jednom heliportu) ve stísněným prostoru, tak se určitě víc lidí, než jenom já budou bát, aby nebola škoda veliká. Jasně, může vylýzt parťák a ukázat, ale zrovna v terénu u hromadnýho neštěstí by to mohlo urychlit práci. Nehledě na to, že tam pak bude nejenom záchranka. A hasiči zvlášť dobrovolní už nemusí mít zkušenosti s pohybem vozidel u vrtulníku. On ten rotor je až překvapivě velikej. A další složky, nebo soukromý zdrav. přepravci? Tam už bych se bál. Nikdy nevíš kdo skutečně sedí za volantem. A různej akčních střelců se vždycky najde dost...

-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
Já jenom že ten rotor není zast ak velký, mnohem větší jsou listy vrtule, že jo


-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Ahoj Coxi,lety IFR (let podle přístrojů) se uskutečňuje jen z letiště na letiště,které musí být k tomuto účelu homologované.Přistávat v noci na dálnici,nebo u dopravní nehody je obrovské riziko.U nás to dělají jen vojáci(s maskovaným Sokolem) a ve vyjímečných případech i Policie(s tmavě modrým Bellem).Osobně si myslím,že je to obrovské riziko sedat po soumraku v neznámém terénu (víš,jak máme zadrátovanou zemi) a bude se tak dít do prvního průseru.Ani v cizině se to moc nedělá.Opravdu se lítají jen sekundáry z heliportu na heliport.Někdy v roku 1995 dělala Americká asociace leteckých záchranných služeb studii,ohledně nehod vrtulníků LZS a dala doporučení zastavit primární lety LZS po soumraku.Někde se to ale lítá a probíhá to tak,že policie,nebo hasiči vytýčí místo přistání pomocí přenosné osvětlovací sady,až potom helikoptéra přistane.Co mám poslední zprávy z USA,tak došlo opravdu k velkému omezení této činnosti v noci(primárů-podle nových klasifikací letů HEMS).
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
No, jeste, ze maji EC135 fenestron. Jednak to lita krasne potichu a jednak je to daleko bezpecnejsi na zemi.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:18
Ano,je to výhoda,že posádka už nemusí dávat takový pozor,aby jim tam někdo nevlezl do ocasního rotoru.I piloti si to chválí.Tvrdí,že je fenestron účinější,než ocasní rotor,při řízení směru i vyrovnávání točivého momentu hlavního rotoru.Přeji všem Veselé vánoce a doufám,že zachováte svou přízeň tomuto diskuznímu fóru.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA