Použití zvukového výstražného zařízení x nikoliv zneužití
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 09.09.2008 21:24
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 09.09.2008 21:29
Příspěvek od miroslav JINDRA » 09.09.2008 21:36
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 12.03.2009 22:38
Příspěvek od Pájá » 10.09.2008 10:58
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 27.11.2008 18:59
Příspěvek od Jirka » 10.09.2008 11:37
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 10.09.2008 12:20
Co se týče houkání v noci, tak je to na uvážení a taky na naléhavosti případu. Pokud půjde opravdu třeba o požár s hlášenými osobami uvnitř, nebo o DN s vyprošťováním, tak bych osobně klidně houkal noc nenoc, obec neobec, i kdyby to měla být jen dědina. Nikdy nevíte, kde se vám tam vynoří nějaký cyklista nebo podroušený chodec, kterého přeci jen ta siréna může probrat do reality a varovat jej před nebezpečím, jež by jinak možná ani nezaregistroval. Jinak samozřejmě všude, kde bych houkal i ve dne (křižovatky bez přednosti stoprocentně a i ty s předností, ale méně přehledné alespoň prohouknout, kdyby tam měl nějaký pilot "nekalé" úmysly s tím, že v noci "mě policajti neuviděj". Jak už tu zaznělo - raději vzbudit pár lidí i za cenu případné stížnosti, než řešit dopravní nehodu a nedejpámbu nějaká zranění či úmrtí.
Ještě bych chtěl podotknout k té vyježděnosti - ona jedna věc je jezdit třeba na vedlejšku s náklaďákem a druhá věc je řídit CASku s VRZ k případu. Samozřejmě, praxe je nadmíru důležitá, ale přesto bych viděl nevýhodu u strojníků dobrovolných sborů v určité nevyježděnosti ve stresu pod majákem. Neplatí to samozřejmě o všech, dvojky i některé trojky toho mají kolikrát srovnatelně s pobočnými stanicemi útvarů. Ale přeci jen třeba zrovna u pětkových sborů, které tolik nejezdí, toto nebezpečí do jisté míry hrozí a i když to bude šofér, co s náklaďákem jezdí denně, může se pod majákem dopustit nějaké fatální chyby v odhadu situace, kterou při běžném řízení neřeší.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 01.08.2008 13:04
Příspěvek od Jakub Zima » 10.09.2008 13:32
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 01.08.2008 13:04
Příspěvek od Jakub Zima » 10.09.2008 13:34
Příspěvek od » 10.09.2008 13:50
S ohledem na to, že většina řidičů kouká hlavně před sebe, nejeden řidič, pokud je na hlavní či má zelenou, nevěnuje pozornost vedlejším silnicím a v "ideálním případě" jede dobře odhlučeným vozidlem s černými skly a ještě telefonuje, tak si myslím, že kdo jede i v minimálním provozu rychleji než ostatní a jen "bliká", ten si koleduje o DN a pak si může do smrti vyčítat, že auto před sebou ani "neprohouknnul" a nedal mu tak o sobě vědět. To samé platí o chodcích, kteří si s přecházením moc hlavu nelámou a lezou do silnice i na nepřehledných místech, kde dříve uslyší VRZ, než uvidí majáky.
Pokud jde o pohled řidičů, tak si myslím, většina se opravdu snaží udělat místo, pokud vidí, že někdo s VRZem spěchá, a přepínat na rychlejší tóny před křižovatkou a ve složitějších místech + použít Horn, když se zdá, že nás nějaký řidič nezaregistroval, nebo se chystá vjet nám do cesty, či nezajede ke straně, je myslím úplně normální a správný postup - proto tam taky ty různé tóny a horn jsou !!!
Pokud bych něco řešil, tak je to chování většiny řidičů sanitek "dopravy nemocných", kteří by za zneužívání VRZu měli dostat nějakou anticenu a ne řidiče SDH, který oprávněně použil VRZ a někomu se zdálo, že houkal "až moc"? )))
Příspěvek od » 10.09.2008 14:04
Tohle bych spíš řekl o většině sanitek, která dělá neakutní převozy s tím, že houkají proto, aby nemuseli čekat na semaforech a stihli tak odjezdit více kšeftů.
Nevím o nikom, kdo by měl nějaké výhrady k tomu, když zrovna vozidlo hasičů jede s vrzem - každej ví, že hasiči v naprosté většině případů spěchají někam, kde jsou třeba a kde jde někomu o život.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 07.05.2004 18:50
Příspěvek od Kapitán Kirk » 10.09.2008 17:30
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 07.05.2004 18:50
Příspěvek od Kapitán Kirk » 10.09.2008 17:35
Jinak k těm hasičům: já bych ani tak netvrdil, že většinou se pod vrzem jezdí k případům, kde se někdo zachraňuje. To je spíš veřejné mínění. Ale to už tak bývá a je to stejné myslím i u záchranky.
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.11.2006 15:36
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.11.2006 15:36
Příspěvek od Michal Franz » 10.09.2008 18:10
Copak je potřeba,když vezu např. důchodce na běžné vyšetření (např.rentgen) mýt na autě modrý majáky!
-
- Příspěvky: 129
- Registrován: 23.08.2008 12:13
Příspěvek od Jazykozpytec » 10.09.2008 18:18
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: 09.06.2008 11:14
Příspěvek od mad boy » 10.09.2008 18:33
ps: hlavně mi nenadávejte, že jsem vůl atd., poněvadž tomu (myslím elektrice v autech a takovým těm těchnickým věcem) vůbec, ale vůbec nerozumím, jsem totiž velitel co když přijedeme ze zásahu tak se starám o papíry a tomu podobné věci a techniku mají na starosti kluci strojničtí, co vždy říkali, když něčemu nerozumíš, tak se do toho "neser"
-
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek od Martin Petržela » 10.09.2008 18:34
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek od tatrablázen » 10.09.2008 20:47
jen bych přidal svůj názor. konkrétně třeba u hasičů se stává ,že strojník sice častěji jezdí na vrz, ale zase o autě toho vyjma příručky moc neví, prostě neni vyježděnej a . oproti tomu dobrák může bejt sice dobrej řidič, ale zase labilnější v krizový situaci
nicméně od cca 5.00 - 24.00 tráádááá na plný kule a ve zbejvající době dle situace. on zase nenebejvá takovej provoz a tudíž se nestratí tolik času opatrnější jízdou
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 11.09.2008 07:46
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 11.09.2008 07:53
Horší je, že polovičku z nich vidíš houkat, ačkoliv nikoho nevezou, jen honí"kšeft". Případně převáží špinavé prádlo ap.
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA