Příspěvek
od David Lange » 12.05.2008 15:25
Telefonky
Od roku 2002 mají k dispozici vedoucí ústředních orgánů státní správy, členové bezpečnostních rad a krizových štábů, vedoucí a vybraní pracovníci základních složek IZS , hejtmani krajů a starostové obcí k dispozici mobilní krizové telefony včetně služeb stím spojených.Telefon má zpravidla 2 čísla, na jednom z nich- krizovém- je kromě celé škály služeb operátora zajištěno zejména: předem zvolená priorita, tedy přednost volání v rámci provozované sítě, provoz mobilního telefonu i při omezení ostatních účastníků sítě při jejím přetížení, přenos datových informací, informační systém založený na informačním web serveru.krizáky zavedlo vnitro, je jich cca 19 tisíc.V době vyhlášení krizového stavu je provoz na těchto telefonech učástníky zdarma. Dle popsaných výhod je tedy na selském rozumu výše uvedených lidí , komu ty krizáky předají.Pokud starosta obce usuzuje, že je v pořádku, aby v době vzniku MU výše jmenovaní volali např. tedy ředitelce školy, nebo aby měla všechny uvedené výhody telefonu a v době krize si volala zadarmo s dalšíma, zatímco velitel jednotky si vyřizování za krizového stavu bude platit ze svého, pak asi není co na to říci. Telefony dostala obec, a myslím že pokud budu věcně argumentovat tím na co ty mobily slouží tak těžko zůstanou v ruce ředitelce, starostovi SDH atd a učelně se využijou např. právě pro velitele jednotky. Ten mobilek je totiž super věc, dokud se nic neděje, za krize nebo při vzniku MU ale na něj začnou volat lidé s myšlenkou že je ve správných rukou a že teda něco s někým vyřídí.Což je asi nejsilnější argument jak ho ziskat do rukou si myslím:-))