112 - klady a zápory
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
No OPISy jeste nejsou porusene na velkem uzemi republiky. Navic v OV jsou na CTV svedené všechny mobilní hovory, na OPISy vedou už jen pevné linky.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:20
V Ostravě je CTV a ostatní okresy myjí ještě OPISy,dokud nedojde k provozu krajského CTV.To nelze udělat ze dne na den.Vše se musí důmyslně vyprojektovat a vyzkoušet.Todle není akce hurá,jak udělali záchranky v některých krajích.Tam to je tak na několik velkých průserů.Tady musí být důmyslná logistická podpora,aby dispečer byl opravdu v reálu.Věděl odkud hovor přesně přichází,kde má jednotlivé složky apod.Lidé ale musí chtít.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 23.01.2008 22:34
Příspěvek od Leňa » 12.05.2008 15:20
Já jsem se byla v Ostravě podívat a řeknu Vám,nechtěla bych tam pracovat ani za nic!nevidím v tom nic moc zádné východy,všichi sedí spolu,ruší se tam výjezdama navzájem atd.Navíc tam není zvlášt 112 a zvlášt techik.Je to tam řešeno tak,že 112 si přebere událost a udělá si i výjezd.Operační důstojník tam vlasně nic nedělá.A několikrát se mi stalo,když jsem tam spojovala hovor na ¨hasiče,že mi to zvedla ženská ze záchranky a vůbec nevěděla co a jak,to taky není zrovna pokrok...
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
Kdyz jsi spojovala hasice a zvedla to zachranka, to jsi asi zmackla spatny cudlik
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:20
To je síla!
Martine - chápeš proč nejsem radikálním zastáncem ani jednoho řešení? Ono je to hlavně o tom, jak je to celé koncipováno. A pořád si myslím, že v dnešní době plné špičkových technologií není rozhodující fyzická vzdálenost dispečerů - rek, ale to JAK je to celé nastaveno. Připadne mi nesmyslné (pokud je to pravda s tim přetečenim), aby se hovor překlopil na úplně jinou složku IZS. Myslim si, že při dobře nastavenem dispeču není čekací doba zase až tak hrozná a dostane se nas tůl tam kam má...
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 17.07.2006 23:59
Příspěvek od 112 je brzda » 12.05.2008 15:20
Heuréka !!! Debeca mi otevřela oči....
No konečně vím (i bez exkurze) jak to funguje v Ostravě!!!
Nejsem kritikem myšlenky 112ky jako takové - naopak PRO CIZINCE je to jediné rozumné řešení, tam má 112ka svou pevnou pozici.
Co od počátku ale kritizuji je to, že dispečer 112ky nemá oprávnění vysílat jednotky a po vytěžení volajícího musí celou zprávu předat dalšímu člověku - ať už je to jakákoliv složka a jakákoliv forma (datová věta, telefon...). Tam vidím zdržení.
Teprve človíček na operačním středisku (či dispečinku) má zákoné oprávnění vysílat lidičky k řešení těchto mimořádných událostí.
Jak jsem již řekl, u cizinců a četnosti jejich volání se takové zdržení dá pochopit (tlumočnický servis).
A hle !!! V Ostravě povýšili dispečera 112ky na operačního důstojníka !!! Konečně chápu, proč jim to funguje a jsou spokojeni.
Zbytek republiky ale funguje jinak - a myslím, že právě ostraváci by pochopili kritiku ostatních, kdyby zaskočili do jiného (trochu členitějšího) kraje na exkurzi.
Pro mne zůstává na celém systému nepochopitelné to, proč by se nemohla 112ka vynechat při volání na 150ku.
Tak to alespoň funguje u nás v kraji ústeckém. Volám-li 150 - ozve se 112ka. Operační střediska hasičů (150) byla zvyklá přebírat události, měla s tím dlouholeté zkušenosti a co hlavně - byla oprávněna vysílat jednotky k řešení těchto událostí. Myslím, že nikdo nestál o to, aby za ně nabíral událost někdo na kraji (112ka) a pak jim ji předal k vyřešení.
Vrátím-li se k informacím od Debcy - v Ostravě jim to zřejmě také přišlo nelogické, tak se chopili vysílat jednotky samy..... Také řešení....
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:20
Na vaše odpovědi jsem přišel až teď a tak reaguji.Nevím,kdy jste v Ostravě byla.Jetli při zahájení provozu CTV,protože v současné chvíli každý dispečer umí příjmout příchozí výzvu,i když je určena jiné jednotce.Pokud voláte 150 a ozve se záchranka,tak to může být jedině v případě,že všichní operátoři HZS jsou obsazeni,tak se to automaticky přepne na jiného dispečera,což je obrovská výhoda.U jiných systémů by se nedovolali nikde.CTV pracuje na principech cool centera.Nikdy si nikdo nestěžoval,že by ho někdo rušil.Všichni dispečeři mají tzv.Heat sety,takže nezvedají sluchátka.Obrovskou výhodou tohoto řešení je to,že se vychází z jednotných informací a jednotné logistické potpory.Má to i ekonomickou výhodu.Tak by musel stát a kraj investovat do jednotlivých dispečinků.Však všichni víme,že SW je strašně drahý.U CTV se může použít pro všechny složky.Nikdy záchranka nebude mít takové prostředky,aby měla tak špičkový dispečink.Kdykoliv může technika selhat a lidé z různých složek se můžou domluvit,protože sedí vedle sebe,což u jiných systémů není možné.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:20
Jak člověk rychle píše na PC,tak občas se uklepne.Tato stránka není věnována českému jazyku.Všichni určitě ví,co jsem tím myslel.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 23.01.2008 22:34
Příspěvek od Leňa » 12.05.2008 15:20
Pár pripomínek mám.za prvé 150 je u nás svedena do 112,to znamená že je jedno,jestli člověk volá 150nebo 112 dovolá se pořád na jednoho člověka.
za druhé.operační technik 112 je i operační technik,který má právo vysílat jednotky k požáru,dělá vlastně to samé,co operační důstojník,jen mu to operační schválí-myslím tu vybranou techniku.někdy,když je málo lidí,tak si taky pár výjezdů udělám.
za třetí.Ty náhlavky máme taky a bezdrátové-nemusíme zvedat žádné sluchátko a to snad už není na 112nikde.pokud byste byli někde jinde,věděli byste,že hovor se vyzvedá sám automaticky.
za třetí.Kraj neplatí vše,pouze přispívá určitou částí,Hasiči mají takový systém,protože na to měli peníze,u záchranky to nefunguje,protože neměli finance na vybudování takového systému.Jakékoli připomínky přijímám s klidem...
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: 13.05.2004 23:57
Příspěvek od Martin Vavroš » 12.05.2008 15:20
Ano musí se združit prostředky státu,kraje,měst a vytvořit ucelený dispečerský systém,který bude fungovat.Ne jenom nadávat,že 112 je na ho... To je všechno o lidech a dobře fungující systém IZS je hlavně pro lidi! CTV je městský model takového systému,ale pracuje se na jeho aplikaci na kraj.Nic nejde bez omylů a problémů.To se ale musí řešit a nejenom kdákat na podobných fórech.Dovoluji si říct,že Ostrava je o spoustu let před jinými regióny v tvorbě IZS.Bohužel na mnoha místech se jenom o tom mluví,ale nic se nedělá.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 17.07.2006 23:59
Příspěvek od 112 je brzda » 12.05.2008 15:20
Debco prosim te, jak to konkretne u tebe resis s vysilanim jednotek (nechci ted resit pravni dusledky zavrenych operakovych oci), kdyz, pokud se nemylim, jde o dve rozdilne aplikace (myslim soft, pouzivany na 112 a na KOPIS)... diky za upresneni...
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: 25.10.2006 04:00
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA