112 - klady a zápory
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:20
Omyl. Právě jako cizinec v zahraničí spíše využiji 112, protože se tam domluvím anglicky a bude to i s případným (!!) zdržením mnohem rychlejší, jak něco lámat v jejich jazyce na národním nouzovém čísle (i když i tam může být jazykově vybavený operátor, ale nelze na to spoléhat). Ale pokud budu doma, zavolám si to postupně.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: 15.03.2005 20:28
Příspěvek od Project » 12.05.2008 15:20
No, u nás ve Zlínském kraji bych řekl, že velmi málo vytěžují volající. Když příjde na JSDH SMS o výjezdu a v ní obec, kde hoří, číslo popisné, ale místo majitele, nebo alespoň místní části je tam informace, že "jsou to 5 m vysoké plameny" ?! Snad ať se nelekneme? )
Ale už se to (doufám) řeší, upozorňovali sme na to některé nadřízené u HZS, takže uvidíme v budoucnu.
Ještě bych rád zmínil "tabulkové" výjezdy dle poplachového plánu. Samozřejmě jsem rád, že teď pod velením z KOPIS jezdíme mnohem častěji (JPO III) a má to něco do sebe, alespoň přestáváme jednat ve zbytečném stresu. Na druhou stranu, když přijedeme k zásahu a velitel HZS nás tam nechá stát více než dvě hodiny v záloze a nakonec si i s cisternou sami odjedou pro vodu (když už nic, tak aspoň tu vodu jsme jim mohli dát...), tak si říkáme, jestli má cenu se tak nějak o něco snažit.
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:20
A pro pana Rašku upřesnění. ANO právě pro cizince by toto číslo mělo zcela určitě být a myslím, že i mnozí kritici již dávno po 112-ce volali právě kvůli cizincům. Jenže celou tuhle vohromnou propagaci vedenou u nás a v českym jazyce asi nebude sledovat cizinec, který česky neumí ani žblebtnout že? )
No a tudíž to celé slouží jen k tomu, aby se línej čecháček naučil volat 112-ku i přes její zápory. A ty zápory jsou mnohokrát popsané. Naposledy příspěvek od proudnice.
A pokud by mi někdo náhodou chtěl argumentovat, že je jednodušší si zapamatovat jedno číslo, než tři a že můžeme být rádí, že díky tomu si volající aspoň v případě potřeby uvědomí, že vůbec nějaké tísňové číslo existuje, tak ani nemusí. Ono to totiž svědčí jen o jednom. O naprostém nezájmu veřejnosti. Protože se nejedná jen o znalosti tísňových čísel, ale i o znalostech poskytování PP. Je faktem, že DĚTI! mají v tomto více snahy a i znalostí než valná část dospělé populace. Takže si myslím, že jednostranné propagace již bylo dost, chtělo by to vyváženější reklamu s tím, že holt lidi se musí vychovávat. Nebo-li neustále upozorňovat, že je lepší si pamatovat národní čísla, výhody proč to tak dělat, vysvětlovat POSTUPY jak se chovat na místě události, základy PP a prosba co největší spolupráce se složkami IZS, aby nebylo bráno jako naprostá samozřejmost, že zavoláním jsem splnil občanskou povinnost a jedu dál. A co se týče znalosti čísel by bylo by podstatně smysluplnější, kdyby se na telefony, vč. mobilních nad displejem vyrazili barevně čísla ZZS, HZS a PČR a s tímto by se povinně muselli prodávat. Když jde nařídít reklama min. zdrav. na krabičkách cigaret, proč by nešlo toto?
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:20
Možná bynebylo na škodu udělat si takový "debriefing". Nevím sice, jestli n místě byli laici nyvigování dispečerkou z idpečinku ZZS při resuscitaci, ale fakt je, že proběhla. A pacient přežil:
23.10. Dopravní nehoda motocyklisty u Úval
Ve 13:20 nám byla nahlášena dopravní nehoda - střet motocyklisty a osobního auta na silnici z Úval směrem na Újezd nad lesy. K místu nehody vyjížděla posádka z Českého Brodu. Pětačtyřicetiletý motocyklista byl po příjezdu záchranné služby v bezvědomí a bez srdeční akce. Před naším příjezdem byla prověděná laická resuscitace, ve které jsme po příjezdu pokračovali. Po čase se nám podařilo obnovit srdeční akci. Pacientovi jsme zajistili základní životní funkce a předali ho Letecké záchranné služě z Prahy, kterou jsme požádali o asistenci k šetrnému transportu pacienta do nemocnice. Řidič osobního auta vyvázl bez zranění. Podobná pomoc svědků a účasníků nehody, jako je např. resuscitace do příjezdu záchranné služby, může mnohdy rozhodnout o životě pacienta.
Zdroj: USZS Středoč. kraj - http://www.uszssk.cz/
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:20
Omlouvám se, nevšiml jsem si, že hned další akce byla již naprosto ukázková:
22.10. Tonoucí se muž v Rožmitálu pod Třemšínem
V 15:35 vyjíždí rychlá lékařská služba do Rožmitálu pod Třemšínem, kde nám byl hlášem tonoucí se muž na místním koupališti. Ještě před naším příjezdem byl muž lidmi vytažen z vody ven (byl v bezvědomí a nedýchal) a podle instrukcí našich operátorek byla zahájena první pomoc - srdeční masáž a dýchání z úst do úst. Po našem příjezdu jsme pokračovali v rozšířené resuscitaci a úspěšně jsme obnovili srdeční akci. Pacienta na řízené ventilaci jsme transportovali na anesteziologicko - resuscitační oddělení v Příbrami. Podle informací naší posádky byl muž pravděpodobně pod vlivem alkoholu.
Zdroj tentýž jako předtím )
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11.08.2004 03:25
Příspěvek od Jan Raška » 12.05.2008 15:20
1) Vlaštovko s tvým příspěvkem souhlasím, tak nějak jsem to myslel v příspěvku i já, jenže jsem to psal jako negativně, ale asi jsem se špatně vyjádřil. Prostě jsem reagoval na argument "proudnice", že 112 je zdržení a že je lepší volat národní čísla. Pro cizince je samozřemjě 112 přístupnější ať je kdekoliv, nemá roaming, atd. Proto jsem proudnici radil ať si zjistí ty národní čísla jak se někam vydá na cesty, když se mu nelíbí že 112 zdržuje. A taky musím ještě dodat ať si přibalí slovník.
2) Cox: kampaň jsem nekomentoval, ale když jsi to nakousl, řekl bych že velkej obrázek s požárem, nebo taškou v metru/ vlaku a nad tím dvě slova EMERGENCY CALL a ještě větší číslo 112 pochopí snad každý průměrný cizinec.
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:20
Nechytej mě za slovo. ;o)
Já jsem chtěl říct, že 112-ka by měla být pro cizince, ale vetšinou to bylo spíš zaměřeno skutečně na čechy. A o národních číslech se hovoří zase jenom proto, že se ozvaly - a teď mě sežerete - záchranky. Teď se nebavím o tom, jak která spolupracuje na sjednocení s disp.na 112, ale díky nim se v masmédiích rozběhla ta polemika.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:20
To by člověk nevěřil, co je u nás možné - a kdyby to bylo jen v jedné tramvaji, ale už jsem to viděl mnohokrát úplně stejně . A za tohle se platí Dopravnímu podniku těžké peníze... mrkev v zimě D.
Tak se koukněte sem .
P.S. Jsem zvědav, jestli to bude fungovat...
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 17.07.2006 23:59
Příspěvek od 112 je brzda » 12.05.2008 15:20
Odpoví mi někdo ???? Proč je národní číslo 150 svedeno na TCTV112 ??? Že by čárky za potřebnost ??? Kdo stojí o servis spojovatele(ky) ???
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
A položme si další otázku - proč používat tolik otazníků? Proč by neměla být 150ka svedena na TCTV? Stejně jako ostatní krizová čísla? Přijeď někdy na exkurzi do CTV Ostrava, třeba to pochopíš...
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:20
A proč obecně zatracovat něco, co někde funguje jen proto, že z kdovíjakých příčin to jinde nefunguje? Tady bych viděl nejvíce otazníků - proč to v našem kraji nefunguje, když v jiném ano? A neplatí to jen o té nešťastné 112, ale o TCTV jako takových a potažmo o fungování celého IZS. Jistě, můžeme si říci, že stát se tu pustil do něčeho, pro co třeba tak úplně neměl připravenou půdu, ale pokud se k tomu budeme stavět apriori negativně, nikdy to pořádně fungovat nebude. O ZZS už vůbec nemluvě.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
Nesouhlasím. Ti, kterým to nefunguje, by se do Ostravy měli zajít naučit, jak se to dělá. Tak jsem to myslel. Jen proto, že to jinde "neumí" se přece tenhle projekt nezahodí, ne? Nic ve zlém, ale pořád nechápu, proč to někde jde a jinde ne? Nikdy jsem nepreferoval žádnou variantu (NTČ versus 112), ale prostě kritika není na místě, protože CTV OV ukázalo, že 112ka může fungovat a to velice dobře.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
Vím, že není jediná. Ale - v čem je specifiku m tísňového volání jiné než ve zbytku republiky, to bych prosil přiblížit.
A z druhé strany - pokud v celé republice "nadávají" a v OV je to OK, co brání se přijít poučit?
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 23.01.2008 22:34
Příspěvek od Leňa » 12.05.2008 15:20
pár názorů jsem si tu pročetla a myslím,že lidé nemají rádi 112,protože o tom nic neví,neví,jak to tam chodí,proto nadávají,že je to zdržení a ten názor,že předání trvá 6-9minut,to mě vážně pobavilo.Za prvé:volat 112 se vyplatí,pokud potřebujete najednou víc složek,protože 112 to dá vědět policii i záchrance i hasičům,pokud je třeba dopravní nehoda se szaněním a vyproštěním.Oznamovatel proto nemusí volat zvlášt 150,155 a 158.Zavolá jedno číslo a řekne to jen jednou.Pokud potřebujete jen jednu složku,volejte přímo její číslo,pokud si ho ovšem pamatujete.Mnohokrát se mi stalo,že lidí vytočili 150 a chtěli záchranku,takže problém je i v lidech... pro ně je jednodušší si zapamatovat jedno číslo.A ohledně předání 6-9minut.vytěžení situace a poslání datové věty společně s přepojením oznamovatele,pokud je to nutné,zpravidla jen na ZZS mi nezabere víc,než 2min.a to je maximální čas.Já už ale neovlivním,pokud se na ZZS nebo na PČR ptají oznamovatele znovu na informace,které jsem již zjistila a poslala jim v protokolu,kterýse jim zobrazí na PC.To je zdržení,ale z jejich strany...jsem zvědavá ,na vaše názory
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:20
Jednak se musí složky izs sladit, aby předávání a PŘEPOJOVÁNÍ hovorů fungovalo bezchybně. Pak se musí přestat propagovat 112 na úkor národních čísel, protože 112 by měla bejt primárně pro cizince. A za další. Musí se vyškolit jednotně oprátory 112-ky aby se odnaučili vytěžovat volající a nabírat práci pro jiné složky. Máte zdravotní problém? Fajn - přepojíme vás na záchranku. Max přeposlat tel. a jméno volajícího, kdyby spojení vypadlo. Na zzs sedí kvalifikovaný personál, který jediný smí rozhodnout jaké jednotky a v jakém počtu ze zzs pojedou a navíc - mohou volajícímu poradit jak postupovat do příjezdu zzs. Vemte si jak by jste reagovali, kdyby záchranka nabrala požár rodiného domu a jen vám to přeposlali s tím, že stačí jedna cas?
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
No takhle to ale nefunguje ani ted prece Ze by operatori 112ky vysilali sanitky, nezlob
Proste by se to prepojilo kolegovi vedle tebe nebo pred tebou, ktery je ze ZZS...
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA