Modernizace IZS ??
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:26
Presne tak, vsichni se tu zenou za tou nejvetsi CAS a pritom pak nemaji penize ani na poradnou lekarnicku. Hlavne ze maji 8000l vody, s kterymi jezdi ve vetsine pripadu jen sem a tam (na spadle vetve, na DN, na pozary popelnic, na uklid vozovky, na pozary sazi v komine, na utrzene plechy na strese, na cerpani sklepu,...). Pak se nahodou dostanou k velkem pozaru a neumi tu vodu z te cisterny dostat. Jindy vyjedou k nejakemu pozaru a protoze maji tech 8000l vody, tak maji vlastne vsechno a delaji vschno proto, aby tam nikdo jiny neprijel. "Je to jejich ohen" a nikoho k nemu nepusti. Ale to, ze nemaji DT, vysilacky atd. To jim je jedno. Proste se dovnitr nejde a napere se to tam oknem lafetou a je to, ne?
Vyhlaska rika neco o zakladni CAS a DA pro JPO II a JPO III. Tedy o CAS, ktera ma kabinu pro 6 nebo 9 lidi, ma pro vsechny cleny posadky DT a pro polovinu i nahradni lahve, veze zakladni vybaveni pro temer vsechny mozne zasahy (unik chemikalii, pozary, odstranovani padlych stromu, zahoreni elektroinstalace, cerpani vody (DAcko), zasahy u DN, u drobnych zraneni, provizorni opravy atd. ).
U nas je stanoveno minimum vody pro CAS 1700 l. To neni zrovna malo, ale uznavam, ze to neni ani moc. Je to proste tak akorat na vetsinu zasahu.
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 17.04.2008 08:33
Příspěvek od mad boy » 12.05.2008 15:26
hynek: to byla reakce celková ne jen na jeden příspěvek, jen mě prostě štvalo, že všichni se ženou za velkýma CAS-kama a přitom si neuvědomují, že nehasí jen požáry, ale jsou vysíláni i k jiným událostem, kde bude potřeba i jiná več než jen voda, ale i také nějaké vybavení, které se jim bohužel do CAS-ky nevejde a proto musí mít ještě min jedno další auto! asi tak! tím pak rostou náklady na jednotku atd atd . . . jinak s tabulkou výše uvedonou souhlasím . . .
a propo: nemůžem si tikat, když už jsme ti "bratři" hasiči? vykání mě nějak znervózňuje, nejsem na to zvyklí =)
freek: díky za pochopení . . . znám plno jednotek co mají CAS 32 T815 a myslí si bůhví jaký nejsou "kingové", ale skutek utek! velká tatra není vše, pánové, záleží na schopnostech a trochu a vybavení, jak jsem psal výše, pokud trochu u zásahu přemýšlíš, tak ti i těch ubohých necelých 2000 l vody v naší malé CAS8 A31 na prvotní zásah bohatě stačí! k čemu mi je 8000 l vody, když do auta nedám DT, plovoučku a ostatní jak jsem již psal výše, to potom mohu opravdu "prochcat" barák celou cisternou . . .
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Troufnu si říct, že do CAS-32 T815 nacpu dost hadic, plovačku, elektrocentrálu, pilu, rozbrus, 4x VDP a ještě mi zbude místo na další věci, Tatra má obrovský plac i na střeše... Tím samozřejmě nechci souhlasit s tím, že mít jen CAS-32 je dobré, viz můj "nástin situace", nicméně argument, že do ní nenacpu, co potřebuju neobstojí, spíš jde o množství lidí, to by řešil třeba Transporter pro šest až devět lidí vybavený dalšími věcnými prostředky, které by se eventuelně nevešly do Tatry...
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 17.04.2008 08:33
Příspěvek od mad boy » 12.05.2008 15:26
každopádně, ale pořád CAS 32 T815 6x6 není CAS 24 T815 4x4 či CAS 24 L101, kde je podstaně více místa jak pro lidi tak pro výbavu než v "šestikole", proto si myslím, pro nás dobráky jsou nejlepší CAS-ky typu "čtyřkola", kde se toho vejde více,jak ale říkám, jen můj názor . . .
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Samozřejmě, vždyť jsem to výše napsal, pokud budu mít jedno auto, tak budu chtít Terrno1 4x4 se 3400 l/ vody a hromadou vybavení v šesti roletách (ideál JSDH OVA.Radvanice), eventuleně provedení jen se čtyřmi roletmi se 4000 l vody, i do něj se dá nacpat spousta vybavení (viz Terrno JSDH Železná Ruda). Ovšem k tomuhle autu už bych si nevzal klasické DA-12, to mi pak přijde lepší kombinace DA-12 + CAS-32 nebo rovnou CAS 24 + CAS 32, ona by se totiž i do CAS-24 dala nacat přenosná stříkačka (viděl jsem to u nás zatím v jediném voze...)
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
Příspěvek od Ondřej Dostál- Oskar » 12.05.2008 15:26
PS jsem viděl už v minimálně 2 CAS-kách v ČR. i když je pravda, že u té jedné byla PS použita místo klasického čerpadla-mám na mysli T111 (nepamatuju si jednotku,ale bylo to tuším někde u Prahy-možná Jílové)
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:26
dovolím si opravu pokud je to cisterna a nemá klasické čerpadlo poháněné motorem vozidlo není to CAS a ani ji takto nelze klasifikovat a nahradit tímto vozem CASku
-
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16.09.2007 10:24
Příspěvek od Radek Vojík » 12.05.2008 15:26
Dle mého názoru pro CAS není nutná pevná montáž čerpadla. Vyhláška 35/2007 Sb. pouze říká, že: "Čerpací zařízení tvoří požární čerpadlo, zavodňovací zařízení požárního čerpadla, ventily a rozvody hasiva. Čerpací zařízení má pohon nezávislý na souběžné činnosti a pohonu ostatních zařízení." Pokud toto splní vyjímatelné čerpadlo s vlastním pohonem, tak by to snad šlo.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:26
položil jsem otázku zda jde postavit vozidlo klasifikované jako CAS na TUPO a bylo mi řečeno že toto vozidlo není CAS. Pokud by ale toto někdo změnil já jsem první který to bude kvitovat a pak bude vozidlo typu CAS reálné bez výbavy za cca .3-3,5 mil.
CAS 10 1700 vody podvozek IVECO Daily PIAS 4X4 tak takto by pak mohlo být třeba označeno
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 18.11.2002 19:41
Příspěvek od Adam Thomitzek » 12.05.2008 15:26
Nezlobte se ne mně, ale to přece není o vyhláškách ani o TUPO, ale o obecném hasičském názvosloví. Cisternová automobilová stříkačka je jednou cisterna s čerpadlem poháněným motorem automobilu a basta. Přes to prostě nejede vlak. Myslím, že není takový problém vymyslet novou kategorii automobilů (třeba DAC) a tuto nějakým způsobem zanést do legislativy, popř umožnit, aby tato byla rovnocennou náhradou CAS.
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: 17.07.2006 08:53
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Byla to LIAZka s první levou skříní protaženou dolů, samozřejmě má normální čerpadlo. Ta T111 slouží v Jirnech (Praha-východ) a je vedena jako CAS-12/7000, je tak zařazena jiř hodně moc let...
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 28.08.2007 23:01
Příspěvek od Miroslav Český » 12.05.2008 15:26
Ta CAS 25K L101 s PS-12 je z SDH Dolní Jirčany a přestavbu provedla fa.Sehat.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:26
Netřeba vymýšlet novou kategorii hasičských vozů. Zapomíná se stále na to, že zde byla utlumena kategorie AS - automobilová stříkačka. U našich Německých a Rakouských sousedů jsou tyto automobily běžné, mají označení LF. Mají ve výzbroji přenosnou střikačku a klasické čerpadlo pevně zabudované. Dávají ho jak dozadu tak i dopředu, což má jednu výhodu v tom, že pak je více místa na vybavení v zadní části. Některé typy mají i nádrž od 500l do 2000l. U nás v ČR tato kategorie skončila s AS IFA. Je to škoda, protože mnoho sborů by mělo dobrý automobil pro 9 lidí a výzbroj na vytvoření čerpacího stanoviště a hadice na dopravu vody k požáru a následnému hašení čerpadlo na voze.. V ČR se stále spoléhá na CAS 32 T 815 a ve většině případů je kyvadlovka zbytečná, protože stačí natáhnout jen 500m hadic/ to je jen 25 ks B/. To hasiči v česku neradi dělají, to motání je na houby, raději se vyřádí s Tatrou pod majákem k rybníku a zpátky. Ty německé navijáky na hadice na autě mají něco do sebe. Taky se domnívám, že všechny sbory nemusí mít CAS s 10 000 l.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.01.2008 23:24
Příspěvek od jiří Pokorný » 12.05.2008 15:26
Myslím ,že těch 100 mega nebude jen rozděleno na 2 megové dotace na nové auta.Zkuste si rozkliknout rek.banner ODS ,cituji:
100 mil. Kč pro dobrovolné hasičské sbory
+ provozní dotace
speciální projekt pro dobrovolné hasiče
+ výstroj
tak se budem ještě chvilku těšit co vymysleli......
-
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16.09.2007 10:24
Příspěvek od Radek Vojík » 12.05.2008 15:26
To by mne zajímalo (a myslím to upřímně, ne ironicky nebo zle), čím Ti na TUPO argumentovali, že toto není CAS? Pokud by ta odpověď byla rozsáhlá, prosím, pošli mi ji na e-mail. Díky
-
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16.09.2007 10:24
Příspěvek od Radek Vojík » 12.05.2008 15:26
Ještě jsem viděl upravenou Avii na PHM se zabudovanou PS-12 v té přední roletě. Tehdy tento vůz sloužil na Ústecku, myslím, že dokonce přímo u Ústí n. L. Bohužel jsem nenašel foto...
Zpět na „Hasiči na veřejnosti“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA