Zásah hasičů na brněnském autodromu
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: 01.08.2008 14:46
Příspěvek od Luboš Kundera » 24.05.2010 08:06
Vážený příteli ,ale tohle není dopravní nehoda s následným požárem... Pozor hodinky nejsou holinky i když se obojí natahuje...
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 01.04.2006 03:09
Příspěvek od Michal Hylas » 24.05.2010 08:20
Pokud se pletu prosím o vysvětlení co to tedy je.
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 01.04.2006 03:09
Příspěvek od Michal Hylas » 24.05.2010 08:24
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: 01.08.2008 14:46
Příspěvek od Luboš Kundera » 24.05.2010 08:53
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 22.04.2009 13:46
Příspěvek od Miroslav Kutík » 24.05.2010 09:12
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 22.04.2009 13:46
Příspěvek od Miroslav Kutík » 24.05.2010 09:14
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: 01.08.2008 14:46
Příspěvek od Luboš Kundera » 24.05.2010 09:45
Trošku neadekvátní reakce ne?? Ale to je právě ono ,tady nestačí obyčejná PG 6 , existují i jiné hasicí přístroje ,respektive náplně... Ty lidi musí být na takovou situaci připraveni , vybaveni a vyškoleni. Mám dojem ,že se tady jak je už zvykem hystericky reaguje na to, že si někdo dovolili kritizovat lidi kteří na sobě měli zásahovej oblek a Galletu. Jenže tak to není. Za prvé vůbec nevím koho si autodrom najímá , neznám kvalitu a ani poměr těchto lidí k autodromu.. ( dobrovolníci , nějaké sdružení nebo SDH ???, HZS asi těžko.. nevím ), neznám jak se školí ,jak jsou placeni , vybavení je jejich ? Technika jejich nebo autodromu ??? A taky ty lidi nesoudím , jestli jste si nevšiml. Ale jen říkám ,že nebyl chráněn pilot ,o kterého jde především. Moje první reakce byla ,že maá pilot vybavení a musí vydržet krátkodobý ošleh - zachranář měl mít takové vybavení a znalosti aby ho nenechal takovou dobu v přímém ohni. Za to podle mě ručí pořadatel ,tedy Autodrom. A to se nestalo .. Nic víc ,nic míń ... ale to je asi i tak moc , že? A mimochodem pořád mluvím o záchranářích a né hasičích , to pro další co se do mě chtěj pustit ,ale klidně o tom můžem debatovat dál. Jen si uvědomte ,že na toho chlapa ve vnitř taky někdo čekal v cíli... a pro něj byla každá vteřina dlouhá , o tom pilotovi nemluvě. Pro další chytrolíny a ukřivděný doporučuji v archivech vyhledat články o nehodě N. Laudy na Nuburgringu v roce 1976 ,o jeho vzpomínkách nebo taky něco o nehodě na 24 H Le Mans a celé té události.,kdy se vlastně stal ten závod legendou...
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 22.04.2009 13:46
Příspěvek od Miroslav Kutík » 24.05.2010 10:02
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: 01.08.2008 14:46
Příspěvek od Luboš Kundera » 24.05.2010 10:21
Ano ,taky se snažím říci svůj názor. Diváci ,televize vidí někoho oblečeného jako hasiče a tak jim prostě řekne hasič a nemusí to tak být. Já se snažím říct ,že prostě pořadatel je povinen zajistit kvalitní zachranáře. A taky i to ,že tady klasické zkušenosti a vybavení hasičů prostě nestačí. Přece když pořádám závod takového rozsahu a úrovně ,musím mít odpovídající zabezpečení . Tady to riziko je na každém rohu a ti co to zabezpečují si toho musí být vědomi. Prostě musí ! Je jasné ,že když někoho potkám někde a řeknu mu tady stůj a kdyby něco tak tady stříkej sem nestačí. Opět nechci říci ,že to takhle bylo. PPodle mě to je chyba pořadatele ,tudíž Autodromu. Můj názor je ,že to nebylo zabezpečené adekvátně ....
- Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Porkát » 24.05.2010 10:44
http://www.pozary.cz/rubriky/techni…_4915.html
Nebudu nikomu sahat do svedomi, ale zajisteni pri tomto druhu zavodu si predstauji opravdu jinak. Jak psal MH, byla to DN s naslednym pozarem, jen se nestala na bezne komunikaci, ale na zavodech, jiny rozdil v tom neni.
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 01.04.2006 03:09
Příspěvek od Michal Hylas » 24.05.2010 10:47
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: 01.08.2008 14:46
Příspěvek od Luboš Kundera » 24.05.2010 10:59
Jo takhle to vidím i já. Ty zachranáři by měli mít rovněž nomexové oblečení ,tady "klasika nestačí . Ty auta by měli mít třeba i větší práškovou náplň , nemusí vézt 3-4 m3 vody ,ale musí být rychlejší než klasická cisterna a podbně. Dá se říci že takhle to cítím i já.. Jenže se to zvrtlo ,že si někdo myslel ,že se pomlouvají hasiči...
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 08.04.2010 20:41
Příspěvek od Petr Hájek » 24.05.2010 11:05
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 01.04.2006 03:09
Příspěvek od Michal Hylas » 24.05.2010 11:43
Nevím, jak to funguje teď na okruhu, ale ideální z mého úhlu by byla investice do CAS (platil by ji okruh) a po zbytek roku by ji opečovávala nějaká blízká JSDH. Ta by po dobu závodů byla na okruhu a zajišťovala bezpečnost. RZA by mohlo být upravené závodní auto a hasiči by jej měli k dispozici po dobu závodů po té šup do garáže. Každý rok před závodama 2 až 3 cvičení, aby se osvojilináviky pilotů hasičů.
Doufám, že jsem to nenapsal moc krkolomně, neustále odbíhám a něco řeším.
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 01.04.2006 03:09
Příspěvek od Michal Hylas » 24.05.2010 11:44
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 01.04.2006 03:09
Příspěvek od Michal Hylas » 24.05.2010 11:47
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 24.05.2010 13:03
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 01.04.2006 03:09
Příspěvek od Michal Hylas » 24.05.2010 13:42
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 24.05.2010 13:44
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: 01.08.2008 14:46
Příspěvek od Luboš Kundera » 24.05.2010 13:59
Zpět na „Zásahy - rady a postupy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA