[Tomáš Otčenášek - 30.05.2010 12:54] No jo, copak ten váš mamut, ten už potrápil jezdců . Pásy - kdoví, možná se vytrhlo ramenní ukotvení a držely ho jen ty břišní...ale stávat by se to asi nemělo. Jinak jsem našel technické předpisy pro ten pohár - pásy jsou předepsány 6-ti bodové, automatické hasicí zařízení ne, jen hasicí přístroj, o nádrži ani zmínka.
A taky nějaká pozitivní reakce:
http://www.vrchy.com/brno2010_lambo…
Zásah hasičů na brněnském autodromu
Našli jste nový způsob hašení? Nebo chcete jen poradit?
-
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 12.04.2010 16:37
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Marek Toman » 31.05.2010 16:07
Také bych se rád vyjádřil.
V prvé řadě si myslím že by vedení AMD mělo něco udělat se začátkem boxové zídky,pakliže vozidlo na výjezdu z poslední zatáčky dostane smyk,trefí skoro vždy toto místo,tedy roh zídky.Jinak jsem se dřív zůčastňoval závodů ALS což jsou amaterské vytrvalostní závody.V Brně se jezdí 12h Le Brno a to vždy na začátku sezony,pronájem okruhu v tomto období stojí 500.000Kč na 12h.To jen pro představu o financích.
K vozdlu,dle mého mínění mělo bezpečnostní nádrž ATL o objemu 90L jelikož se jedná o sprint na 40min.Nadrž je sice bezpečnostní,ale nevydrží vše,pokud vozidlo ve 180Km/h narazí na roh betonové zdi je pravděpodné že dojde k její destrukci.Co se týče bezpečnostních pásu,zámek je konstruován tak aby došlo k rychlému rozepnutí v případě kdy je nutné rychle opustit vozidlo (např. požár) Je možné že řidič při nárazu zavadil o zámek a ten se rozepl.Každopádně mu to zachránilo život protože od počátu požáru byl trupem mimo vozidlo.
Nepatří mi hodnotit zásah ale rozhodně mi přišel jako dost zmatečný
.K té upravenosti,jsou různé soutěže kde ředitel závodu požaduje aby záchranné složky byli v max. pohotovosti.Posádka RZA plně oděna,včetně helmy a rukavic,navíc seděla v nastartovaném voze,tak by to mělo být všude.... Podle mého je hlavní problém v tom že si spousta lidí neuvědomuje rizika,pak když k něčemu dojde tak jsou překvapeni ...
V prvé řadě si myslím že by vedení AMD mělo něco udělat se začátkem boxové zídky,pakliže vozidlo na výjezdu z poslední zatáčky dostane smyk,trefí skoro vždy toto místo,tedy roh zídky.Jinak jsem se dřív zůčastňoval závodů ALS což jsou amaterské vytrvalostní závody.V Brně se jezdí 12h Le Brno a to vždy na začátku sezony,pronájem okruhu v tomto období stojí 500.000Kč na 12h.To jen pro představu o financích.
K vozdlu,dle mého mínění mělo bezpečnostní nádrž ATL o objemu 90L jelikož se jedná o sprint na 40min.Nadrž je sice bezpečnostní,ale nevydrží vše,pokud vozidlo ve 180Km/h narazí na roh betonové zdi je pravděpodné že dojde k její destrukci.Co se týče bezpečnostních pásu,zámek je konstruován tak aby došlo k rychlému rozepnutí v případě kdy je nutné rychle opustit vozidlo (např. požár) Je možné že řidič při nárazu zavadil o zámek a ten se rozepl.Každopádně mu to zachránilo život protože od počátu požáru byl trupem mimo vozidlo.
Nepatří mi hodnotit zásah ale rozhodně mi přišel jako dost zmatečný
.K té upravenosti,jsou různé soutěže kde ředitel závodu požaduje aby záchranné složky byli v max. pohotovosti.Posádka RZA plně oděna,včetně helmy a rukavic,navíc seděla v nastartovaném voze,tak by to mělo být všude.... Podle mého je hlavní problém v tom že si spousta lidí neuvědomuje rizika,pak když k něčemu dojde tak jsou překvapeni ...
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Marek Toman » 31.05.2010 16:21
orpava:k rozepnutí došlo zřejmě krátce po nárazu při nárazu samozřejmě nejdou pásy rozepout
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: 13.09.2008 12:15
Příspěvek od Cletus » 01.06.2010 19:50
[ Marek Toman - 31.05.2010 16:07] Ahoj Marku. Ty jsi uhodil hřebíček na hlavičku tím komentářem že si spousta lidí neuvědomuje rizika. Musím tě doplnit spousta lidí si je ani nepřipouští a ani s nimi nepočítají. A někteří hasiči a i zdravotníci co se nechají najímat na podobné akce jen vidí ty prachy za to že si to tam nějak přežijí a kdyby něco tak nic. Jeden příklad za všechny - bavil jsem se s kamarádem hasičem co dělal asistenci na leteckém dnu a na moji větu : To by byl hukot kdyby to spadlo co ? Mě opovrženě řekl : Prosím tě proč by to letadlo padalo? No a tak je to se vším.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.01.2011 19:11
Příspěvek od Jarda » 02.01.2011 19:18
Zdar všem hasičum!
Včera jsem omylem na soutěži obdržel pěknou dávku z vodního hasičáku přímo do očí...hned jsem si je samozřejmě šel vymýt a dál jsem to neřešil....ale dnes jsem zjistil že mě ty oči pořád pálí....nevíte co mám dělat? jestli neni ta potaš v hasičáku obsažená třeba žiravá a nemohla my oči nejak zničit? díky moc!!! Zdar!
Včera jsem omylem na soutěži obdržel pěknou dávku z vodního hasičáku přímo do očí...hned jsem si je samozřejmě šel vymýt a dál jsem to neřešil....ale dnes jsem zjistil že mě ty oči pořád pálí....nevíte co mám dělat? jestli neni ta potaš v hasičáku obsažená třeba žiravá a nemohla my oči nejak zničit? díky moc!!! Zdar!
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 02.01.2011 20:46
Potaš:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Uhličitan_draselný
Takže zítřejší návštěvou lékaře rozhodně nic nepokazíš. Případně můžeš zavolat na pohotovost, jestli u vás funguje. Pokud by se to nějak zhoršovalo, asi nezbude, než se nechat odvést do špitálu ještě v noci.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Uhličitan_draselný
Takže zítřejší návštěvou lékaře rozhodně nic nepokazíš. Případně můžeš zavolat na pohotovost, jestli u vás funguje. Pokud by se to nějak zhoršovalo, asi nezbude, než se nechat odvést do špitálu ještě v noci.
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!
Zpět na „Zásahy - rady a postupy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA