shozeni predmetu z oblohy
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: 09.05.2005 11:26
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od FiRan » 12.05.2008 15:23
Zdravim kolegove,
co si myslite o nasledujicim clanku? Cetl jsem ho na novinky.cz, s hasici nema az tak moc spolecneho, ale zaujal me.
http://www.novinky.cz/krimi/parasutisto ... 3pdlo.html
Kdo se utopí, ten se nespálí.
-
- Příspěvky: 387
- Registrován: 14.04.2007 14:08
Příspěvek od Daddy Yankee » 12.05.2008 15:23
No tak to musel bejt sok jako pra*e!!!! Stesti,ale fakt velky stesti,ze se nikomu nic nestalo.
Vazne by me zajimalo,jak by se to resilo,pokud by se neco prihodilo??
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: 09.05.2005 11:26
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 14.02.2007 20:33
Příspěvek od medved ledni » 12.05.2008 15:23
řekněme jak by to dopadlo kdyby pilotovi "větroně" upadlo z letadla něco, teď honem nevím co a spadlo na náměstí plný lidí. Nebo nouzově přistávající letadlo vypouštělo před přistáním nádrže a dole to udělalo nějakou paseku. Tady je každá rada drahá. Upozorňuji že s věcma co se sami pohybují ve vzduchu memám žádný zkušenosti spíš jsou to jen doměky jaké situace můžou nastat
P:S. Letadlo jsem viděl jen v televizi

-
- Příspěvky: 387
- Registrován: 14.04.2007 14:08
Příspěvek od Daddy Yankee » 12.05.2008 15:23
tak co se letadla tyce,tak bych si asi ke stolu poslal vyrobce......
Ale s tim parasutistem nevim,asi fakt obecny ohrozeni,ale je to jen muj laicky nazor......
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: 19.01.2003 13:44
Příspěvek od simír hasič » 12.05.2008 15:23
aby bylo možno kvalifikovat skutek jako tr. čin obecného ohrožení, je nutno naplnit všechny, zdůrazňuji VŠECHNY, znaky skutkové podstaty tohoto tr. činu. A to není jen tak. Pro bádavé a také šťouraly doporučuji tzv. Výklad trestního zákona, kde se dočtete vše potřebné. A to jak v zavinění úmyslném, tak nedbalostním.
-
- Příspěvky: 113
- Registrován: 09.08.2002 12:49
Příspěvek od Jiří Vítek » 12.05.2008 15:23
Soudce Dred by ho poslal za nedbalost do přestupkovém řízení (žádné kdyby se někomu něco stalo) prostě se nic nestalo. Pokuta 5000 Kč a 2800 Kč za znalecký posudek na uvedený tip výrobku (výstroje).
SOUDCE DRED je tvrdý, ale spravedlivý.
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 03.03.2006 16:35
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Tomáš Lach » 12.05.2008 15:23
No v tom článku je, že to zařízení je povinně pro podobné případy vybaveno vlastním padákem, který ale z důvodu technické závady selhal... Takže pokud někoho trestat, tak asi výrobce, nebo ne ?
-
- Příspěvky: 387
- Registrován: 14.04.2007 14:08
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 22.08.2007 14:07
Příspěvek od Jarda Kyks » 12.05.2008 15:23
Rozhodne tu kauzu budu dale sledovat a v pripade zverejneni novych informaci ci zaveru vysetrovatele sem hodim info.
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 31.07.2006 13:34
Příspěvek od Pavel Burda » 12.05.2008 15:23
upravuje mj. provoz letadel i létajících sportovních zařízení a samozřejmě náležitosti s tím související (tedy i co se v luftě smí a nesmí). Obecně se z letadla etc. za letu nesmí nic shazovat, či o tom rozhoduje úřad (ÚCL) - mluvíme o civilním letectví (armáda může ledacos a ve válečném stavu potom už vůbec). Vyjímkou je např. házení tzv. fléry (stuha z krepáku, zatížená kouskem drátu tak, aby klesala rychlostí obdobnou, jako padák s parašutistou - cca do 5m/sec), dle níž se odhaduje bod výsadku (rychlost a síla větru). Používala se hlavně pro kulaté padáky, dnes (padáky typu "křídlo") hlavně na soutěžích v přesnosti přistání.
Vypouštění paliva za letu je řešení nouzové situace (dosažení max. povolené přistávací váhy, když to spěchá) - ve výšce je palivo rozptýlené jako aerosol a škodlivé téměř podobně, jako zplodiny letadlových motorů obecně (pokud do oblaku vypuštěného paliva letadlo nevletí a nenasají ho motory - potom je velké bum, viz kdysi Il-62 Interflugu).
Za případné odpadlé součástky pochopitelně nese odpovědnost podle okolností buď výrobce (když se mu prokáže, že něco zvoral - např. výrobní vada), provozovatel či opravce (když se mu prokáže, že on něco zvoral - např. nedodržení technologických postupů při předepsaných pracích - prohlídkách, opravách atd.). Potom ještě existuje vyšší vůle (vis major), ale letět smí ze zákona pouze to, co je pojištěné proti škodám způsobeným třetím osobám. Skutečnost je taková, že prakticky každá mimořádná událost má svou příčinu a tedy i viníka. To platí obecně ve vzduchu, na zemi i na vodě (u ponorek také pod vodou).
Spadlé paragánovo prkno je předpokladem mimořádné události a určitě by ho měl někdo šetřit - minimálně příslušný inspektor Aeroklubu ČR - Přemysl Nosek. Otázkou je, proč se dotyčný parašutista dostal do nezvyklé polohy (zřejmě rotace) - tedy jestli vůbec měl zkušenosti opravňující ho k takovému seskoku (věc řídícího seskoků), zda použité prkno bylo v řádném technickém stavu, kdo ho vyrobil (home made?), kdo ho schválil do provozu, kdo ho kontroloval, případně opravoval, či upravoval a následně kontroloval ... aniž bych chtěl být zlý, tak během 25ti let, co jsem létal s výsadkovým letadlem a "vozil" paragány, jsem viděl opravdu příšerné věci. Mj. i první pokusy právě s takovým prknem a byl to děs. Udržet na tom stabilní polohu vyžaduje opravdu značné zkušenosti a umění. Nějak se ale začít musí a potom je to o technickém provedení zabezpečení onoho prkna. I to ale může selhat - a potom je to o štěstí, aby to nikoho netrefilo a o vyšetření příčin, aby se to neopakovalo, respektive ta možnost se minimalizovala. Připomenu ještě katastrofu Concordu - odpadlý malý kousek plechu z předchozího letadla na dráze (VPD), jenž odmrštěn pneumatikou napíchl té nebohé mašině palivovou nádrž a unikající palivo se vznítilo od motorů ve startovním režimu ... . pb
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:23
Gratuluji Pavlovi k hodnotnému příspěvku, kvůli kterým tento server existuje. Po kompostu na téma kix, freek & spol. jsem si při čtení tohoto příspěvku připadal jak v jiném světě...
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 31.07.2006 13:34
Příspěvek od Pavel Burda » 12.05.2008 15:23
Když se tak na to teď koukám, tak mám neodbytný pocit, že jsem to s délkou příspěvku dost přehnal. Navíc to není zrovna relevantní k tomuto serveru.
Ale některé záležitosti jsou obecně platné; co se týče odpovědnosti za své činy nebo práci samozřejmě také. A zrovna u hasičiny je potřeba hodně odpovědnosti, zkušeností a rozvahy - vždy je dost příležitostí k maléru.
Hodně nové techniky a dost peněz pro jednotky přeje pb
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:23
Tvůj příspěvek je odpovídá délkou kvalitě, není proč se kát

-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 31.07.2006 13:34
Příspěvek od Pavel Burda » 12.05.2008 15:23
>14.8.1972 havaroval německý Iljušin Il-62 Interfliub u Berlína, NDR. Krátce po startu letoun začal hořet. Zahynulo 156 lidí.<
Název společnosti je v této zprávě zkomolen - byl to východoněmecký (DDR) Interflug. Co si vzpomínám, tak měli po startu potíže a potřebovali s tím sednout zpátky. Tak vypouštěli v kroužení palivo a vlétli do oblaku vlastního akorát tak správně namíchaného kerosenu se vzduchem. Asi jim to ani nestačilo dojít ... . pb
Zpět na „Zásahy - rady a postupy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA