PRO SDH co by jste delali kdyby horelo a nemeli jste ridice?
PRO SDH co by jste delali kdyby horelo a nemeli jste ridice?
Příspěvek od Návštěvník » 13.07.2004 14:44
-
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.07.2004 18:27
Příspěvek od Hlinka Tadeáš » 12.05.2008 15:18
lidi prosim poradte co by jste delali fakz me to zajima protoze ted se to tu u nas hodne stava ze jsme bez ridice a jestli by jste to ryskli a odridili s hrozbou pruseru nebo ze by jste nejeli!dik a mej te se
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 06.01.2004 16:03
Příspěvek od Lukáš Vejvar » 12.05.2008 15:18
To se nedá nic dělat, povolal bych jiný sbor. V žádném případě bych nejezdil s řidičem, který nemá řídičák skupiny "C", poněvač kdyby se neco stalo, tak to pěkně odnese a nebudou se starat o to, zda jel v nouzi zachraňovat lidské životy nebo se jentak projed!?
-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 18.10.2002 09:05
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
Rozhodně bych neriskoval - nezapomínejme, že řidič hasičského auta musí mít kromě "C" ještě profesák na C+maják (čili proškolení ze zák. 247/2000 Sb. §48/1 písm. a) c)), protože bez profesáku je to stejném, jako by ten řidičák neměl. Takže bez řidiče nikdy, raději mít problémy s nevyjetím k požáru (o čemž můžeš OPIS informovat vysílačkou nebo telefonem a oni si povolají jiný sbor) než někde do někoho napálit nebo se nabourat s řidičem, co nemá v pořádku papíry. To je průser mnohem větší.
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: 11.09.2003 14:19
Příspěvek od Petr Kupka » 12.05.2008 15:18
Zdravím, u nás se to teď (v době dovolených) taky stává, že nemám šoféra. Jako velitel si tuto situaci stále rekognoskuji a pokud opravdu nikdo není, tak zavolám na OPIS, že bohužel nejsme schopni výjezdu,a že jim hned oznámím jak se situace změní. Petr.
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 16.10.2003 17:08
Příspěvek od Michal Šeps » 12.05.2008 15:18
Já si myslím že na území zmiňovaného okresu není nouze o jednotky SDH a pokud momentálně vypadne jedna jednotka z plošného pokrytí tak se jednoduše povolá jednotka která je další na seznamu. Jinak musím dát za pravdu všem co říkají že za volantem náklaďáku nemá řidič s"B" co dělat. Já osobně bych si to nerisknul ani v krajní nouzi. Náhodou do tebe někdo vlítne aniž by to byla tvoje vina a následky poneseš ty.
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Ono se za krajní nouzi taky schová lecos. Nebudu se teď bavit o tom co po zásahu. Správně by mělo zůstat vozidlo na místě a vyčkat příjezdu papírového řidiče. Ale hlavně. Nejde jen o to jestli má B, nebo C. Ono i ten profesák s proškolením na C+VRZ a praxe s modrejma je nutnost. Protože ono odřídit níklaďák ještě není takový problém jako jej odřídit v ostré jízdě na VRZ na zásah. Možná nad tím někteří mávnou rukou, ale ono to skutečně není tak jednoduché. Adrenalin, časová tíseň dělá nohu těžkou na plynu a umět se rozhodovat v nestandartních situacích chce čas a praxi. Při školení na VRZ se mimo jiné zdůrazňuje, že při jízdě na VRZ řidič není zbaven odpovědnosti a musí si počínat zvlášť opatrně. Přítomní řidiči mi jistě potvrdí, že to je nesmírně důležité. Protože pojedete v protisměru po koleji, budete předjíždět tramvaj stojící v zastávce a můžu vám garantovat, že přes veškeré houkání vám tam zaručeně někdo vylítne. A koneckonců jak ten chodec má tušit, že zpoza tramvaje vyletí trambus plnej vody? Nebo v Praze oblíbená Sokolská. Zkuste ji přejet napříč. Zkuste povystrčit na červenou čumák zpoza tramvaje. Jen jsem se o to pokusil, abych se kouknul a málem mi rypák ustřelila rozjetá Avie. Věřte tomu, že je to nesmírní zodpovědnost. A nemít papíry, tak to radši nejet než to svěřit někomu kdo s tím nemá zkušenosti. Aspoň papírový, dál si za to řidič zodpovídá sám.
-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 18.10.2002 09:05
Příspěvek od Martin » 12.05.2008 15:18
jinak se podívejte jak je to v USA,tak se todle stáva "papírovejm" řidičům každej den a né jen jednou,že je jen těsně mine nějaký auto,když jedou na zásah,největši hrozbou jsou řidiči nákladáků,což mám potvrzeno nejen od řidičů ZZS,ale také od velitelů HZS a SDH takže to nechce se vymlouvat na to,že neni řidič,ale prostě koukat nejen na sebe,ale i na ostatní,přeci jen:pomáhej bližnímu svému a myslím si že když do někoho ve 100km rychlosti vlítneš,tak mu už asi nepomůžeš
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 18.01.2006 18:21
Příspěvek od Jan Giertl » 12.05.2008 15:19
Jak by se řešila situace, kdyby člen výjezdovky (řidič) nepřijel a místo něj by to odřídil třeba ten zmiňovyný soused, který skupinu C vlastní, ale jel by bez majáků? De facto profesák+majáky by mít nemusel, nebo ano?Jednotka by dojela na místo sice o něco později, ale byla by tam a mohla by zahájit záchranné práce, nebo postavit cisternu jako útok a jiní by jí doplňovali.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:19
Musel by mít všechno. To že nehouká neznamená že nemusí mít profesák, řídí vozidlo vybavené VRZem. Navíc nezapomínej, že řidič CAS musí být strojník. A podle ŘSS by měl dokonce mít řidičák CE.
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 18.01.2006 18:21
Příspěvek od Jan Giertl » 12.05.2008 15:19
Díky za vysvětlení, neuvědomil jsem si ten VRZ, teď jsem si vzpomněl, že nám to velitel říkal.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:19
Mělo by to tak být, ale u nás jezdí lidi bez profesáku běžně. Totéž platí o strojnících, když u jednotky žádný není, tak těžko můžeme jet jinak než bez něj. Nikdo to nekontroluje. Byla tu dokonce kontrola z HZS a lidem v obci byla prezentována tak, ze bylo vše úplně v pořádku. Přitom jednotka nemá jediného strojníka už dlouho.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:19
No vsak az se to projevi, bude to stat za to...
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:19
Většina ano. A rozhodně jsou platné zákony, takže minimálně C+profesák. A měl by to být ten strojník.
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: 04.08.2002 17:13
Příspěvek od Luboš Samec » 12.05.2008 15:19
Předpisy HZS nejsou závazné pro SDH ale pro JPO zcela jistě. Navíc nutnost prof.osvědčení na jízdu s VRZ (ať je zapnutý, nebo vypnutý) je požadavek zákona o provozu na pozemních komunikacích, nikoliv nějaké vyhlášky HZS. A zákon je hodnotí ztrátou několika bodů, takže když to někdo riskne a náhodou ho zastaví policista tak má dotyčný řidič smůlu a může se vymlouvat na krajní nouzi jak chce , na tento případ se zcela jistě tato možnost nevztahuje.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:19
Ten hasiče většinou nezastaví. Megaproblém vyvstane ve chvíli, kdy někomu ustřelíš zrcátko nebo porychtuejš plot... Pak si to pár lidí bude pěkně dlouho vyčítat.
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 23.11.2002 11:34
Příspěvek od David Horák » 12.05.2008 15:20
Ukažte mi dobráky, kterejm když to houknou "párkrát" do roka, sejdou se v garáži bez řidiče a nikdo nemá profesák na signál tak že nepojedou, když bude hořet ve vsi. Vsadim boty, že by jel každej kdo s tim umí, aby si nenachali ujít zásah. Je samozřejmý, že tam za to nevleze někdo kdo to v životě neřídil a že se pojede opatrnějc. Vždyť to nemusí bejt "ostrá" jízda. MRTVEJ ZÁCHRANÁŘ, ŽÁDNEJ ZÁCHRANÁŘ!
Zpět na „Zásahy - rady a postupy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA