Co myslíte, dokázali by hasiči v ČR využívat vozidla na CNG jako je tomu třeba v tomto případě v USA?
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... KEOp_68c8J
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... KEOp_68c8J
Překlad z google překladače...
HME představil CNG-Powered hasičský vůz v Indianapolis
22.dubna 2010 | USA, Wyoming MI
HME je CNG-poháněl firetruck
Iniciativa potvrzuje bezpečnost CNG vozidel
HME, as, výrobce zakázkových nerezavějící oceli přístroje oheň a zakázkové postavené šasi, odhalil všichni-nový oheň, EMS a záchranné vozidlo na odpověď Hasiči instruktorů konferenci v Indianapolis, poháněný čisté emise, stlačený zemní plyn ( CNG) motoru Cummins Westport. HME říká, že je národ je první "zelené a Clean" Emergency Response Vehicle.
8,9-litrový motor produkuje CNG 320 koňských sil s 1000 lb-ft točivého momentu při jednání o EPA a CARB 2010 emise bez DEF a SCR systémy, které jsou nutné pro dieselové motory. Výfukový systém se skládá z jednoduchých tří-tak katalyzátor, který splňuje EPA užitečné-život a je požadavek údržby-free.
"Toto je milník pro požární službu," vysvětlil HME Ahrens-Fox ředitel marketingu Dave Fornell. "Nejen že jsme se zavádí vozidlo speciálně přizpůsobené pro vysokofrekvenční EMS, záchranné a požární běží, které dominují hasičů dnes, ale teď můžeme plnit své poslání ve vysoce šetrná k životnímu prostředí a nákladově-efektivním způsobem."
Souprava na displeji bude funkce z nerezové oceli, high-krychlový záběry záchranu styl tělo, 750-GPM čerpadlo, 500-tanku galonu, hydraulické generátor a pěnový systém, vše umístěno na exkluzivní SFO HME je, kompaktní podvozek, vybrané pro svou bezkonkurenční ovladatelnost a bezpečnost .
Hasičská technika na alternativní pohon....třeba CNG???
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11.07.2010 15:12
Hasičská technika na alternativní pohon....třeba CNG???
Příspěvek od Radek Kislinger » 06.06.2011 12:49
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Martin Petržela » 06.06.2011 16:39
Je otázka, kam při velikosti těch u nás provozovaných "prcků" umístit lahve na CNG. Nemluvě o logistice...V hodně daleké budoucnosti možná, ale to už budou i jiná alternativní paliva. Možná by k tomu něco mohl říct Zdenda 576, mám dojem, že Pražské služby mají na CNG pár Econiců.
Chodí to dobře, ale neseje to...
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11.07.2010 15:12
Příspěvek od Radek Kislinger » 06.06.2011 19:33
Stačí přes google dát ....nákladní vozidla cng...nechci tady dělat reklamu
Ohledně toho plnění se dnes dají udělat "plničky" přímo u hasičů ...pokud je v blízkosti dostatečné plynové potrubí...plus existují pomalejší domácí plničky... ve větších městech Praha, Ostrava, Brno není s plněním zas takový problém ....nechápu, že už se nad tím dávno někdo nezamyslel... nedávno jsem registroval diskuzi kolem kvalitní "zelené" nafty a jejím dopadem na motory techniky ... zas tak daleká budoucnost to nebude... o tom jsem přesvědčen ...viz neustálé šetření, ceny nafty atd...
Ohledně toho plnění se dnes dají udělat "plničky" přímo u hasičů ...pokud je v blízkosti dostatečné plynové potrubí...plus existují pomalejší domácí plničky... ve větších městech Praha, Ostrava, Brno není s plněním zas takový problém ....nechápu, že už se nad tím dávno někdo nezamyslel... nedávno jsem registroval diskuzi kolem kvalitní "zelené" nafty a jejím dopadem na motory techniky ... zas tak daleká budoucnost to nebude... o tom jsem přesvědčen ...viz neustálé šetření, ceny nafty atd...
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Martin Petržela » 06.06.2011 19:47
Je to spíš i věc dlouhodobější "eko"koncepce...třeba Anglie a NL, tam už dlouhá léta montují do výfukových systémů filtry pevných částic, ani to céengéčko není zase tak žhavá novinka... Je pravda, že ve větších městech lze už s tímhle systémem pravidelně vidět autobusy MHD, ale těch pár "ale" tam prostě je.
Chodí to dobře, ale neseje to...
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 06.06.2011 22:39
Ten strojový překlad je fantastický DD.
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!
-
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek od Tomáš Otčenášek » 07.06.2011 13:30
Jojo, to jsem psal uz u ostravskych Econicu, ze se divim, ze nebyl zvolen CNG pohon. Zrovna na Zabrehu s vlastni cerpaci stanici by to mel byt problem minimalni (mysleno dodelat stojan na dalsi palivo).
A spise nez ekologicke prinosy by me zajimala studie ekonomicka (treba kdyby vsechny stanice jezdily na Zabreh tankovat (coz ale asi jezdi i ted?) apod.
A spise nez ekologicke prinosy by me zajimala studie ekonomicka (treba kdyby vsechny stanice jezdily na Zabreh tankovat (coz ale asi jezdi i ted?) apod.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA