Stránka 1 z 2

Početní stavy na stanici P1

Napsal: 15.11.2023 20:53
od Endy
Narazil jsem na jednu ze stanic v Olomouckém kraji (Kounice). Tato stanice je typu P1, slouží na ní 5 hasičů na směně, přičemž všichni jsou zařazeni na prvním výjezdu. Krom toho ale stanice disponuje ještě CAS 30 a AZ. Přece nemůže vyjet 5 hasičů se třemi auty, navíc na stanici nebude dost strojníků. K čemu tam ta auta jsou, když s nimi stejně nemá kdo vyjíždět?


https://www.hzscr.cz/clanek/pozarni-stanice-konice.aspx

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 15.11.2023 23:37
od Aleš Bitter
Není to až tak nic neobvyklého. Stanice typu P1 má tabulkově 2 strojníky na směnu, takže může k zásahu vyjet až dvěma auty. Která auta to budou, to určí operační - buď jedna CAS, obě CAS, nebo CAS a AZ. Jednovýjezdová stanice je to proto, protože může současně zasahovat jen u jednoho zásahu (malý početní stav, pouze 1x VD), ne proto, že by musela vyjíždět jen jedním autem. Ten žebřík asi moc často jezdit nebude, protože podle fotky je to repasovaný žebřík bez koše (původně na podvozku IFA) a na většinu zásahů je dnes potřeba výšková technika s košem.
Obdobně je to i na větších stanicích, kde je aut pomalu víc než lidí. Když taková stanice typu C1 sloužící zrovna na minimálním stavu vyjede k většímu požáru - malá CAS, velká CAS, AZ/AP, VEA - tak je stanice bez lidí, přitom polovina garáží je ještě plná aut...

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 17.11.2023 19:37
od Kuba_T
Je to úplně běžná záležitost. U nás na centrále UO máme 8 aut a minimálně 2 strojníky na směně. A to nepočítám auta do 3,5t.

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 18.11.2023 13:34
od MSA
u nás je také normální 2 strojníci na 2 CAS a jednu AP bud se pošle 2x CAS nebo 1x CAS 20 a AP s tím, že dojedou JSDH.

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 18.11.2023 14:42
od Anybody.
Kuba_T píše:
17.11.2023 19:37
Je to úplně běžná záležitost. U nás na centrále UO máme 8 aut a minimálně 2 strojníky na směně. A to nepočítám auta do 3,5t.
Co to je za nesmysl?

Máte 2 organizované výjezdy tzn v tom nejhorším minimu by jste měli mít 3 strojníky kvůli rozdělení druhého vozu na II. a podčáru.

To si jako z 5 strojníků resp. 4+1 technik strojní služby vezmou 3 dovolenou najednou?

Tipuju ZLK, že?


Tabulky se stejně budou měnit.

Budoucnost je taková že pobočka bude minimálně 6 lidí a centrála minimálně 12. Otázka je do kdy bude proveden ten daný nábor a zvednutí stavů.

Přesně kvůli tomu aby nedocházelo k dělení posádek a k možnému využití speciální techniky.

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 18.11.2023 15:25
od Lu_cas
Myslím že je spíš otázka, kdy se na to uvolní peníze… 🤷🏻‍♂️ Pokud nebude z čeho ty lidi vybavit a hlavně zaplatit, tak se může plánovat co chce 😒

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 18.11.2023 16:28
od Kuba_T
Anybody. píše:
18.11.2023 14:42
Kuba_T píše:
17.11.2023 19:37
Je to úplně běžná záležitost. U nás na centrále UO máme 8 aut a minimálně 2 strojníky na směně. A to nepočítám auta do 3,5t.
Co to je za nesmysl?

Máte 2 organizované výjezdy tzn v tom nejhorším minimu by jste měli mít 3 strojníky kvůli rozdělení druhého vozu na II. a podčáru.

To si jako z 5 strojníků resp. 4+1 technik strojní služby vezmou 3 dovolenou najednou?

Tipuju ZLK, že?


Tabulky se stejně budou měnit.

Budoucnost je taková že pobočka bude minimálně 6 lidí a centrála minimálně 12. Otázka je do kdy bude proveden ten daný nábor a zvednutí stavů.

Přesně kvůli tomu aby nedocházelo k dělení posádek a k možnému využití speciální techniky.
Trefa, ZLK 😀

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 18.11.2023 20:02
od Endy
Anybody. píše:
18.11.2023 14:42

Tipuju ZLK, že?
Proč na první dobrou ZLK? To je nějaká zlínská specialita?
:-D

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 19.11.2023 21:17
od Anybody.
Endy píše:
18.11.2023 20:02
Anybody. píše:
18.11.2023 14:42

Tipuju ZLK, že?
Proč na první dobrou ZLK? To je nějaká zlínská specialita?
:-D
Mají určité specifika. V posledních letech vlivem velkých náborů a zvedání stavů během 3 let z P0 na P2 třeba.. se dějou různé věci nad kterými se dá jen kroutit hlavou.
Výjezd ve 3 bez velitele. Nebo složení auta strojník bez kurzu a to i bez nov velitel s papirama vzadu jeden hasič s papirama a druhý bez všeho.

Holt ZLK. Snad se to po tom co se všichni doškolí někam posune.

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 20.11.2023 08:58
od Kučera
V OLK je o Stanice KONICE ne Kounice :-)
Funguje to tak, že na směně jsou dva strojníci (a když je jen jeden, tak se nahlásí na KOPIS a ti počítají jen z výjezdem 1V a jede případně speciálka z Prostějova) a při výjedu 1v a specál se směna rozdělí na 1+1 a 1+1 ten pátý člověk nejčastěji na dovolené :-)

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 30.12.2023 22:35
od Endy
Po delší době jsem se vrátil k tomuto tématu a chtěl bych požádat ještě o vysvětlení těchto věcí:
Aleš Bitter píše:
15.11.2023 23:37
na většinu zásahů je dnes potřeba výšková technika s košem.
Chápu, že s košem bude život jednodušší, ale nelze většinu věcí provést (byť obtížněji) i bez koše? Ostatně dříve, nemýlím-li se, většina žebříků koš neměla.

Anybody. píše:
18.11.2023 14:42
Máte 2 organizované výjezdy tzn v tom nejhorším minimu by jste měli mít 3 strojníky kvůli rozdělení druhého vozu na II. a podčáru.
Co znamená zmíněná podčára?

Opět děkuji za odpovědi.

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 31.12.2023 08:29
od Sluníčko sedmitečné
Nelze, dnes už nejsme takoví střelci, že bychom hýbali s chlapem na špici žebříku, navíc se z něj dělá X-krát více prací, než jen stříkání do plamenů. To se naopak prakticky dělat přestalo...

Podčára je posádka na speciální techniku, obvykle dvoučlenná.
Právě proto, že stanice P1 podčáru nemají (jen družstvo), budou postupně zanikat, taktická hodnota stanice P1 byla prakticky na úrovni JPO II nebo III, jen s trochu rychlejším výjezdem a výrazně lepším výcvikem.

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 31.12.2023 11:12
od MSA
Je mozne, ze nektere venkovske stanice P1 u kterych se hlasalo rozsireni na pocetni stav 8 na smene, zacnou byt pouze jednovyjezdove s CAS20 ?

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 02.01.2024 10:33
od Endy
Sluníčko sedmitečné píše:
31.12.2023 08:29
Právě proto, že stanice P1 podčáru nemají (jen družstvo), budou postupně zanikat, taktická hodnota stanice P1 byla prakticky na úrovni JPO II nebo III, jen s trochu rychlejším výjezdem a výrazně lepším výcvikem.
Takže dojde k jejich zrušení bez náhrady? Nebo bude jejich početní stav doplněn tak, aby lidé vyšli i na onu podčáru?

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 02.01.2024 13:25
od Anybody.
probíhá nábor a zvedání stavu na P2 tedy 6 minimum 8 maximum. MSK již tento nábor dokončilo. Prahy se to vzhledem k jejich početním stavům netýká (tam jsou všechny pobočky větší) a zbytek republiky postupně roste.

Vesměs v MSK je koncepce taková že na menších pobočkách P2 je složení aut CAS 20, CAS 30, Výšková technika, OA velitel stanice, OA směna. Minimální početní stav je potom 6 - Velitel, Strojník 2x, 3x hasič v minimu. (neřeším že jeden hasič je strojník, ale tu směnu slouží jako číslo a druhý může být technik)

Potom je rozdělení na techniku 1+3 CAS 20 (1. vůz) a 1+1 CAS30/výšková technika, dle potřeby - když vím že hoří pole jede CAS 30 když vím že hoří střecha domu jede výšková.

V maximu jsou pak v 8 a v takovém složení buď můžou sloužit 1+3,1+1,1+1 ale to se zpravidla neděje a slouží 1+5,1+1, nebo 1+4, 1+2. To už je rozhodnutí VD o tom jak si poskládá směnu.

Celkově je potom počet na stanici 24 hasičů ve směnách + 1 velitel stanice.

Centrály v MSK jsou pak všechny zvednuté na stav C2, tedy 12/15 složení je v minimu prostě 2x pobočka tedy 4 strojníci, 2 velitelé, povinný jeden chemik, povinně minimálně 2 lezci na jednom z vozů 1+3, tedy 1. vůz nebo II. vůz

V budoucnu by maximum mělo být 16 místo současných 15 tedy přibude na směnu jeden člověk a měl by to být strojník tak aby strojníků bylo 7 maximum( i s technikem strojní služby) 4 minimum

Edit: krajská centrála je samozřejmě C3

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 02.01.2024 14:43
od Edison
Jestli už v MSK nábor dokončili tak jsem zvědav jestli na rybníku nebo vyškovce začnou jezdit v počtu 1+1 ještě loni přijížděl jen řidič.

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 02.01.2024 15:16
od rowan
Ve ZLK na technice jezdí skoro vždy jeden člověk.

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 02.01.2024 18:46
od Kuba_T
Anybody. píše:
02.01.2024 13:25
probíhá nábor a zvedání stavu na P2 tedy 6 minimum 8 maximum. MSK již tento nábor dokončilo. Prahy se to vzhledem k jejich početním stavům netýká (tam jsou všechny pobočky větší) a zbytek republiky postupně roste.

Vesměs v MSK je koncepce taková že na menších pobočkách P2 je složení aut CAS 20, CAS 30, Výšková technika, OA velitel stanice, OA směna. Minimální početní stav je potom 6 - Velitel, Strojník 2x, 3x hasič v minimu. (neřeším že jeden hasič je strojník, ale tu směnu slouží jako číslo a druhý může být technik)

Potom je rozdělení na techniku 1+3 CAS 20 (1. vůz) a 1+1 CAS30/výšková technika, dle potřeby - když vím že hoří pole jede CAS 30 když vím že hoří střecha domu jede výšková.

V maximu jsou pak v 8 a v takovém složení buď můžou sloužit 1+3,1+1,1+1 ale to se zpravidla neděje a slouží 1+5,1+1, nebo 1+4, 1+2. To už je rozhodnutí VD o tom jak si poskládá směnu.

Celkově je potom počet na stanici 24 hasičů ve směnách + 1 velitel stanice.

Centrály v MSK jsou pak všechny zvednuté na stav C2, tedy 12/15 složení je v minimu prostě 2x pobočka tedy 4 strojníci, 2 velitelé, povinný jeden chemik, povinně minimálně 2 lezci na jednom z vozů 1+3, tedy 1. vůz nebo II. vůz

V budoucnu by maximum mělo být 16 místo současných 15 tedy přibude na směnu jeden člověk a měl by to být strojník tak aby strojníků bylo 7 maximum( i s technikem strojní služby) 4 minimum

Edit: krajská centrála je samozřejmě C3
C2 má podle platné vyhlášky 10/15 ne?

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 02.01.2024 20:58
od Josef Stašiak
Kuba_T píše:
02.01.2024 18:46
Anybody. píše:
02.01.2024 13:25
probíhá nábor a zvedání stavu na P2 tedy 6 minimum 8 maximum. MSK již tento nábor dokončilo. Prahy se to vzhledem k jejich početním stavům netýká (tam jsou všechny pobočky větší) a zbytek republiky postupně roste.

Vesměs v MSK je koncepce taková že na menších pobočkách P2 je složení aut CAS 20, CAS 30, Výšková technika, OA velitel stanice, OA směna. Minimální početní stav je potom 6 - Velitel, Strojník 2x, 3x hasič v minimu. (neřeším že jeden hasič je strojník, ale tu směnu slouží jako číslo a druhý může být technik)

Potom je rozdělení na techniku 1+3 CAS 20 (1. vůz) a 1+1 CAS30/výšková technika, dle potřeby - když vím že hoří pole jede CAS 30 když vím že hoří střecha domu jede výšková.

V maximu jsou pak v 8 a v takovém složení buď můžou sloužit 1+3,1+1,1+1 ale to se zpravidla neděje a slouží 1+5,1+1, nebo 1+4, 1+2. To už je rozhodnutí VD o tom jak si poskládá směnu.

Celkově je potom počet na stanici 24 hasičů ve směnách + 1 velitel stanice.

Centrály v MSK jsou pak všechny zvednuté na stav C2, tedy 12/15 složení je v minimu prostě 2x pobočka tedy 4 strojníci, 2 velitelé, povinný jeden chemik, povinně minimálně 2 lezci na jednom z vozů 1+3, tedy 1. vůz nebo II. vůz

V budoucnu by maximum mělo být 16 místo současných 15 tedy přibude na směnu jeden člověk a měl by to být strojník tak aby strojníků bylo 7 maximum( i s technikem strojní služby) 4 minimum

Edit: krajská centrála je samozřejmě C3
C2 má podle platné vyhlášky 10/15 ne?
Co mám informace, tak ve ZLK je stanice Uherské Hradiště, která byla cca před dvěma lety zvýšena na C2 s navýšeným minimálním základním stavem 12 a ostatní C1 (ValMez a KM) se mají povyšovat na stejné počty.

Re: Početní stavy na stanici P1

Napsal: 02.01.2024 21:49
od Anybody.
C2 je od nového roku celorepublikovým nařízením stejně jako v MSK 12/15.
Nicméně se bude vyhláška měnit. Resp už by změněna snad i měla být. Právě na 12/16