Početní stavy na stanici P1
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 07.09.2023 19:20
Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Endy » 15.11.2023 20:53
https://www.hzscr.cz/clanek/pozarni-stanice-konice.aspx
-
- Příspěvky: 178
- Registrován: 10.01.2003 19:39
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Aleš Bitter » 15.11.2023 23:37
Obdobně je to i na větších stanicích, kde je aut pomalu víc než lidí. Když taková stanice typu C1 sloužící zrovna na minimálním stavu vyjede k většímu požáru - malá CAS, velká CAS, AZ/AP, VEA - tak je stanice bez lidí, přitom polovina garáží je ještě plná aut...
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Anybody. » 18.11.2023 14:42
Co to je za nesmysl?
Máte 2 organizované výjezdy tzn v tom nejhorším minimu by jste měli mít 3 strojníky kvůli rozdělení druhého vozu na II. a podčáru.
To si jako z 5 strojníků resp. 4+1 technik strojní služby vezmou 3 dovolenou najednou?
Tipuju ZLK, že?
Tabulky se stejně budou měnit.
Budoucnost je taková že pobočka bude minimálně 6 lidí a centrála minimálně 12. Otázka je do kdy bude proveden ten daný nábor a zvednutí stavů.
Přesně kvůli tomu aby nedocházelo k dělení posádek a k možnému využití speciální techniky.
-
- Příspěvky: 442
- Registrován: 17.03.2014 19:48
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Kuba_T » 18.11.2023 16:28
Trefa, ZLKAnybody. píše: ↑18.11.2023 14:42Co to je za nesmysl?
Máte 2 organizované výjezdy tzn v tom nejhorším minimu by jste měli mít 3 strojníky kvůli rozdělení druhého vozu na II. a podčáru.
To si jako z 5 strojníků resp. 4+1 technik strojní služby vezmou 3 dovolenou najednou?
Tipuju ZLK, že?
Tabulky se stejně budou měnit.
Budoucnost je taková že pobočka bude minimálně 6 lidí a centrála minimálně 12. Otázka je do kdy bude proveden ten daný nábor a zvednutí stavů.
Přesně kvůli tomu aby nedocházelo k dělení posádek a k možnému využití speciální techniky.
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Anybody. » 19.11.2023 21:17
Mají určité specifika. V posledních letech vlivem velkých náborů a zvedání stavů během 3 let z P0 na P2 třeba.. se dějou různé věci nad kterými se dá jen kroutit hlavou.
Výjezd ve 3 bez velitele. Nebo složení auta strojník bez kurzu a to i bez nov velitel s papirama vzadu jeden hasič s papirama a druhý bez všeho.
Holt ZLK. Snad se to po tom co se všichni doškolí někam posune.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 20.02.2015 20:01
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Kučera » 20.11.2023 08:58
Funguje to tak, že na směně jsou dva strojníci (a když je jen jeden, tak se nahlásí na KOPIS a ti počítají jen z výjezdem 1V a jede případně speciálka z Prostějova) a při výjedu 1v a specál se směna rozdělí na 1+1 a 1+1 ten pátý člověk nejčastěji na dovolené :-)
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 07.09.2023 19:20
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Endy » 30.12.2023 22:35
Chápu, že s košem bude život jednodušší, ale nelze většinu věcí provést (byť obtížněji) i bez koše? Ostatně dříve, nemýlím-li se, většina žebříků koš neměla.
Co znamená zmíněná podčára?
Opět děkuji za odpovědi.
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 16.06.2008 14:48
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Sluníčko sedmitečné » 31.12.2023 08:29
Podčára je posádka na speciální techniku, obvykle dvoučlenná.
Právě proto, že stanice P1 podčáru nemají (jen družstvo), budou postupně zanikat, taktická hodnota stanice P1 byla prakticky na úrovni JPO II nebo III, jen s trochu rychlejším výjezdem a výrazně lepším výcvikem.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 07.09.2023 19:20
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Endy » 02.01.2024 10:33
Takže dojde k jejich zrušení bez náhrady? Nebo bude jejich početní stav doplněn tak, aby lidé vyšli i na onu podčáru?Sluníčko sedmitečné píše: ↑31.12.2023 08:29Právě proto, že stanice P1 podčáru nemají (jen družstvo), budou postupně zanikat, taktická hodnota stanice P1 byla prakticky na úrovni JPO II nebo III, jen s trochu rychlejším výjezdem a výrazně lepším výcvikem.
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Anybody. » 02.01.2024 13:25
Vesměs v MSK je koncepce taková že na menších pobočkách P2 je složení aut CAS 20, CAS 30, Výšková technika, OA velitel stanice, OA směna. Minimální početní stav je potom 6 - Velitel, Strojník 2x, 3x hasič v minimu. (neřeším že jeden hasič je strojník, ale tu směnu slouží jako číslo a druhý může být technik)
Potom je rozdělení na techniku 1+3 CAS 20 (1. vůz) a 1+1 CAS30/výšková technika, dle potřeby - když vím že hoří pole jede CAS 30 když vím že hoří střecha domu jede výšková.
V maximu jsou pak v 8 a v takovém složení buď můžou sloužit 1+3,1+1,1+1 ale to se zpravidla neděje a slouží 1+5,1+1, nebo 1+4, 1+2. To už je rozhodnutí VD o tom jak si poskládá směnu.
Celkově je potom počet na stanici 24 hasičů ve směnách + 1 velitel stanice.
Centrály v MSK jsou pak všechny zvednuté na stav C2, tedy 12/15 složení je v minimu prostě 2x pobočka tedy 4 strojníci, 2 velitelé, povinný jeden chemik, povinně minimálně 2 lezci na jednom z vozů 1+3, tedy 1. vůz nebo II. vůz
V budoucnu by maximum mělo být 16 místo současných 15 tedy přibude na směnu jeden člověk a měl by to být strojník tak aby strojníků bylo 7 maximum( i s technikem strojní služby) 4 minimum
Edit: krajská centrála je samozřejmě C3
-
- Příspěvky: 442
- Registrován: 17.03.2014 19:48
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Kuba_T » 02.01.2024 18:46
C2 má podle platné vyhlášky 10/15 ne?Anybody. píše: ↑02.01.2024 13:25probíhá nábor a zvedání stavu na P2 tedy 6 minimum 8 maximum. MSK již tento nábor dokončilo. Prahy se to vzhledem k jejich početním stavům netýká (tam jsou všechny pobočky větší) a zbytek republiky postupně roste.
Vesměs v MSK je koncepce taková že na menších pobočkách P2 je složení aut CAS 20, CAS 30, Výšková technika, OA velitel stanice, OA směna. Minimální početní stav je potom 6 - Velitel, Strojník 2x, 3x hasič v minimu. (neřeším že jeden hasič je strojník, ale tu směnu slouží jako číslo a druhý může být technik)
Potom je rozdělení na techniku 1+3 CAS 20 (1. vůz) a 1+1 CAS30/výšková technika, dle potřeby - když vím že hoří pole jede CAS 30 když vím že hoří střecha domu jede výšková.
V maximu jsou pak v 8 a v takovém složení buď můžou sloužit 1+3,1+1,1+1 ale to se zpravidla neděje a slouží 1+5,1+1, nebo 1+4, 1+2. To už je rozhodnutí VD o tom jak si poskládá směnu.
Celkově je potom počet na stanici 24 hasičů ve směnách + 1 velitel stanice.
Centrály v MSK jsou pak všechny zvednuté na stav C2, tedy 12/15 složení je v minimu prostě 2x pobočka tedy 4 strojníci, 2 velitelé, povinný jeden chemik, povinně minimálně 2 lezci na jednom z vozů 1+3, tedy 1. vůz nebo II. vůz
V budoucnu by maximum mělo být 16 místo současných 15 tedy přibude na směnu jeden člověk a měl by to být strojník tak aby strojníků bylo 7 maximum( i s technikem strojní služby) 4 minimum
Edit: krajská centrála je samozřejmě C3
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 26.03.2013 08:21
Re: Početní stavy na stanici P1
Příspěvek od Josef Stašiak » 02.01.2024 20:58
Co mám informace, tak ve ZLK je stanice Uherské Hradiště, která byla cca před dvěma lety zvýšena na C2 s navýšeným minimálním základním stavem 12 a ostatní C1 (ValMez a KM) se mají povyšovat na stejné počty.Kuba_T píše: ↑02.01.2024 18:46C2 má podle platné vyhlášky 10/15 ne?Anybody. píše: ↑02.01.2024 13:25probíhá nábor a zvedání stavu na P2 tedy 6 minimum 8 maximum. MSK již tento nábor dokončilo. Prahy se to vzhledem k jejich početním stavům netýká (tam jsou všechny pobočky větší) a zbytek republiky postupně roste.
Vesměs v MSK je koncepce taková že na menších pobočkách P2 je složení aut CAS 20, CAS 30, Výšková technika, OA velitel stanice, OA směna. Minimální početní stav je potom 6 - Velitel, Strojník 2x, 3x hasič v minimu. (neřeším že jeden hasič je strojník, ale tu směnu slouží jako číslo a druhý může být technik)
Potom je rozdělení na techniku 1+3 CAS 20 (1. vůz) a 1+1 CAS30/výšková technika, dle potřeby - když vím že hoří pole jede CAS 30 když vím že hoří střecha domu jede výšková.
V maximu jsou pak v 8 a v takovém složení buď můžou sloužit 1+3,1+1,1+1 ale to se zpravidla neděje a slouží 1+5,1+1, nebo 1+4, 1+2. To už je rozhodnutí VD o tom jak si poskládá směnu.
Celkově je potom počet na stanici 24 hasičů ve směnách + 1 velitel stanice.
Centrály v MSK jsou pak všechny zvednuté na stav C2, tedy 12/15 složení je v minimu prostě 2x pobočka tedy 4 strojníci, 2 velitelé, povinný jeden chemik, povinně minimálně 2 lezci na jednom z vozů 1+3, tedy 1. vůz nebo II. vůz
V budoucnu by maximum mělo být 16 místo současných 15 tedy přibude na směnu jeden člověk a měl by to být strojník tak aby strojníků bylo 7 maximum( i s technikem strojní služby) 4 minimum
Edit: krajská centrála je samozřejmě C3
Zpět na „Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA