Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 31.01.2010 15:20
Zdravím všechny,
mám dotaz. Máte někdo zkušenosti s převozem člunu, raftu na místo zásahu na nástavbě vozu, konkrétně na nástavbě CAS. Vím, že mnoho jednotek i profesionálních to tak praktikuje. Zajímá mě proto jak řešíte uchycení a hlavně co ostré hrany na nástavbě, Al bedny, lafety, žebříky atp...
-
Anonymní Anonym
- Příspěvky: 13
- Registrován: 21.12.2008 14:33
Příspěvek
od Anonymní Anonym » 31.01.2010 22:28
Nazdar Honzo my máme člun DINGHY 330 a převážíme ho normálně na nástavbě. Jedno rameno člunu je na ALU bedně a druhé je položené na nastavovacích žebřících. Uvazujeme ho k ohraničení nástavby "zábradlí" vazakama a převáží se to úplně v pohodě. Jinak člun máme zavěšený ke stropu nad CAS.
-
Anonymní Anonym
- Příspěvky: 13
- Registrován: 21.12.2008 14:33
Příspěvek
od Anonymní Anonym » 31.01.2010 22:28
Nazdar Honzo my máme člun DINGHY 330 a převážíme ho normálně na nástavbě. Jedno rameno člunu je na ALU bedně a druhé je položené na nastavovacích žebřících. Uvazujeme ho k ohraničení nástavby "zábradlí" vazakama a převáží se to úplně v pohodě. Jinak člun máme zavěšený ke stropu nad CAS.
-
Honza Tihelka
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.03.2009 12:00
- Bydliště: Kopřivnice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Honza Tihelka » 01.02.2010 20:45
[Anonymní Anonym - 31.01.2010 22:28] A není nějaký problém třeba s proříznutím člunu o ostré hrany AL plechu např. u držáku nastavovacího žebříku? Co máte za CASku?
-
Bob
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Bob » 01.02.2010 21:39
JO a ještě pár poznatků:
když vyjedeš z teplé garáže a venku je trochu chladněji tak se člun ochladí a rapidně zmenší svůj objem( nebo taky jízdou ), .takže pokud ho blbě přikurtuješ, můžeš ho kliďo i ztratit.Dále pokud ho máš nabuřenej na max. a venku je naopak parno, přijedeš na místo a necháč člun na střeše auta, tak jediné co zaslechneš je velká rána, a už si nezajezdíš.....
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 01.02.2010 22:55
Máme gumový člun na střeše vozidla přestavěného pro čerpání a zásahy na vodě (ex-satalická CASka Iveco EuroCargo 4x4), je tam položený dnem vzhůru a přitažený dvěmi kurtami. Takto tam je pořád, musí se akorát dávat pozor na průjezdní výšku, auto má se člunem 3,5 m. Z rapidním poklesem tlaku bych si dovolil nesouhlasit, ani ve velké zimě prakticky nezměkne.
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 01.02.2010 23:28
[Hynek Obroučka - 01.02.2010 22:55] Jejda oprava - ne gumový člun, ale raft s textilním opletem
-
Honza Tihelka
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.03.2009 12:00
- Bydliště: Kopřivnice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Honza Tihelka » 02.02.2010 07:11
[Hynek Obroučka - 01.02.2010 23:28] No ztm všichni se bavíte o raftech s textilním opletem, jenomže my máme gumové Colorado, takmám celkem strach, že se to o nějakou hranu řízne... Nebo myslíte, že ne?
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 02.02.2010 09:11
[Honza Tihelka - 02.02.2010 07:11] Gumák (tuším ZOOM) vozí na střeše jejich Iveca TurboDaily na vodní zásahy na stanici 4 Chodov...
-
Anonymní Anonym
- Příspěvky: 13
- Registrován: 21.12.2008 14:33
Příspěvek
od Anonymní Anonym » 02.02.2010 10:06
[Honza Tihelka - 01.02.2010 20:45] Máme CAS 24 Tatra 815 TERRNO. Vozíme ho taky dnem vzhůru tak jak psal Hynek. Jinak jak jsem říkal je to položené na té bedně a co se týče žebříku tak ty držáky jsou o něco níže než žebříky. Je pravda, že ho máme taky stím textilním opletem tak to má větší odolnost. Vozíme ho né úplně nafoukaný a sebou vozíme starou láhev od saturna na které je přimontována klasická zelená hadice a tím to dofouknem je to otázka minuty.
-
Bob
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Bob » 02.02.2010 17:27
[Hynek Obroučka - 01.02.2010 22:55] souhlasit nemusis, jednou se mi snizil tlak natolik, ze vyklouzl pod zatazenyma kurtnama....jo jo, bylo to za chladneho pocasi.Ostatne to mame ve spojeni s vodou radi...viz clanek o potaplici
-
Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek
od Filip Foukal » 02.02.2010 18:10
Já si dovolím taky zmínit poznatek, že vlivem teplot se mění objem člunu, ostatně nám to potvrdil i zkušený člen VZS, u kterých máme člun v létě uskladněný. Jinak ho vozíme na přívěsu a u JSDH ho máme přivázaný na stropě nad CAS, odkud ho v prípadě potřeby stáhnem na vozík a čtyřkolka ho na místo zásahu doveze. Je to dosti nešťastné řešení z důvodu časové náročnosti, ale chystáme přístavbu pro přívěs, takže bude trvale připraven na vozíku...
-
Bob
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Bob » 02.02.2010 19:06
[Filip Foukal - 02.02.2010 18:10] taky jsme to tak mivali,muzu te uklidnit,pokud pojedes k tonoucimu,nestihnes to ani kdyby si se pos...ral to by musela byt nahoda jako prase.Mame ted uplne jine prostredky, je to daleko vetsi fofr, nez nakladat clun a stejne je to nekdy marny boj. jo jinak pro nektere: STAVOVA ROVNICE PLYNU: (P1*V1)/T1=(P2*V2)/T2 .... P jsou tlaky v At, V jsou objemy a T je teplota v KELVINECH.tak si to schvalne muzete zkusit zpocitat jaky je ubytek tlaku pri rozdilu teplot...
-
Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek
od Filip Foukal » 02.02.2010 19:36
[Bob - 02.02.2010 19:06] U nás se jedná o časovou prodlevu přes deset minut a to je hodně
-
Bob
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Bob » 02.02.2010 21:52
[Filip Foukal - 02.02.2010 19:36] i kdyby si vyjel za 10 vterin a cesta na misto zasahu ti trvala 2 minuty....NEMAS SANCI,,,VER MI!!! techto pripadu jsem uz zazil dost, at uz jako potapec HZS, clen vodackeho druzstva, nebo clen VZS ve volnu.vzdy jsem uz jen vyhledaval....smutne.....a nekdy mi chybely doslova minuty a vteriny...
-
Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek
od Filip Foukal » 02.02.2010 21:58
[Bob - 02.02.2010 21:52] Já byl zas svědkem události, kdy by těch deset minut topenému zvířeti pomohlo. Člun využíváme i k zásahu na ledu, a tam je deset minut taky znát, kdy tonoucí(probořený) se stébla(lana, větve) chytá a deset minut udělá hodně
Navíc k sundání člunu je potřeba čtyř lidí, a to je hodně nepraktické, proto bude člun na vozíku a basta
-
Tomáš Otčenášek
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek
od Tomáš Otčenášek » 03.02.2010 00:08
[Bob - 02.02.2010 21:52] Nemas sanci? A to jsi hasic? Vzdy je sance, musi byt sance i kdyby v okamziku otevirani vrat fakt osoba nejevila znamky zivota...pri takovych recech si vzdy vzpomenu na pisnicku Daniela Landy - Kouzelnik.
-
Bob
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Bob » 03.02.2010 08:58
[Tomáš Otčenášek - 03.02.2010 00:08] vzdy se snazim,co umim, ale po pravde...proste vzdycky prijdes pozde!!! mam techto typu zasahu za sebou spoustu, tak vim o cem mluvim.clun na voziku neni spatny,nehadam se.taky jsme to tak meli.U zvirat sanci mas,vydrzi vic.Ale po pravde...zkus si skocit do ledove vody v obleceni a vydrz tam 2min. my jsme to skouseli pred tydnem...po 10vterinach uz je konec.vzdy jsem uz jen vyhledaval utonule...tady muzete mrknout na cviceni ktere delame
http://bobal.rajce.idnes.cz/Vycvik_…onu/#album
to bylo loni, letos je clanek na pozarech o potaplici.
http://bobal.rajce.idnes.cz/cviceni…
-
Tomáš Otčenášek
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek
od Tomáš Otčenášek » 03.02.2010 09:39
[Bob - 03.02.2010 08:58] Jak se snazis, tak to okay. Zkusenosti nepopiram
Znelo mi to trosku jinak puvodne
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“