zkušenost s plošinami od firmy Magirus
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 11.01.2011 14:46
zkušenost s plošinami od firmy Magirus
Příspěvek od Hasici SDH Josef Novák » 11.02.2014 14:34
ahoj plánujem si pořídit dovozem plošinu Magirus, Nemá prosím s týmto typem plošiny zkušenosti? Jak je to s revizníma správami? Neporadí někdo vhodného technika? Děkuji za každou, dobrou radu. J.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 11.02.2014 16:12
Plošinu nebo automobilový žebřík? Pokud plošinu, tak vřele doporučuju dát od toho hodně rychle ruce pryč. Jedna je v Praze na útvaru, toho času již trvale vyřazena z výjezdu, od jejího pořízení kolem roku 1999 v podstatě nikdy kloudně nefungovala a je neskutečně poruchová - ostatně proto je již definitivně odstavena. Další dvě jsou u HZS Plzeňského kraje v Plzni a Tachově a pokud vím, zkušenosti jsou s tím spíše špatné až velmi špatné. Je to přesně naopak než s automobilovými žebříky Magirus, to je záruka kvality, plošiny jsou však totální katastrofou - nebrat, nebrat, nebrat. Co se týká revizí - každoroční revize AZ Magirus je tuším něco kolem 50.000,-, revize plošiny bývají dražší - třeba u Bronta je něco kolem 100.000,- Jestli je to ta co je tu na bazaru od Stankoviče, je to prakticky stejně staré jako naše pražská a tipoval bych to na stejnou spolehlivost. Pokud už na tom nebyla od nového provedena výměna komplet hydraulických hadic, počítejte s tím jako s dalšími náklady a nejsou zrovna malé, musí to dělat Magirus, jinak to nedostane revizi. Mimochodem plošiny Magirus těchto roků výroby mají s Magirusem společnou jen značku, jsou to anglické plošiny Simon. Praha původně koupila plošinu Simon Scania, ktrerá nefungovala, tak dorazila v rámci reklamace další, stejná, ta opět nefungovala, proto dorazila velmi podobná, ale nižší taky na Scanii a když i ta byla vrácena výrobci, kterého zrovna v tu dobu spolkl koncern Magirus, došla už pod názvem Magirus ALP 340 plošina, která sice taky nikdy kloudně nezačala fungovat, ale už ji bohužel nikdo nereklamoval (zřejmě díky tehdejším nadstandardním vztahům s firmou Magirus, která tehdy do Prahy dodala půlku nového autoparku - přes 30 CASek a žebříků). Osobně bych se tomu vyhnul obrovským obloukem a sehnal z Německa starší AZ...
Na bazaru je tady aktuálně AZ 37 Magirus z pražského letiště, to bych považoval za velmi dobrý kup, cena je lehce přes 4 mega...
Na bazaru je tady aktuálně AZ 37 Magirus z pražského letiště, to bych považoval za velmi dobrý kup, cena je lehce přes 4 mega...
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 11.01.2011 14:46
Příspěvek od Hasici SDH Josef Novák » 11.02.2014 17:07
děkuji za obsáhlou odpověď, tato je do Poláka. Jak čtu ten Váš příspěvek asi od toho dáme ruce pryč. Vám kdo dělá na tu plošinu revize? Je to opravdu potřebné dělat každým rokem? J
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.02.2014 11:10
Ano revize je dle požadavků ITI na vyhrazené zdvihací zařízení třeba každý rok a dělá se ve stejném rozsahu. Jezdí na ni přímo servisní technici firmy Magirus, je celkem zvykem, že když tu několikrát do roka jsou, doveze se několik žebříků na strašnickou stanici (už jsem tam viděl berounský i rychnovský žebřík). Také je třeba každé dva roky všechny obsluhovatele (dělí se na obsluhovatele celého zařízení - strojníci a obsluhovatele z koše - ostatní) proškolit oprávněnou osobou - revizním technikem pro výškovou techniku...
EDIT: A je celkem pravidlem, že se na žebříku při revizi najde něco, co je třeba opravit nebo vyměnit, což jsou další náklady - přeci jen už ta technika není nejnovější.
V Praze v bazaru stojí 40 m plošina Bronto na T815 6x6 z roku 1990 z Chemopetrolu Litvínov, chce za něj tuším 4 miliony. Je to neprodejné, protože je na něm třeba udělat kompletní GO nástavby - kompletní výměna hydrauliky a dalších věcí, to jsou další miliony, musí to navíc do Finska nebo Švýcarka do Bronta... Bacha i na něj. Pražská T815 Bronto se kvůli tomu před třema lety vyřadila, nevyplatilo se jí generálkovat, ostatně Chemopetrol si taky radši koupil nové Bronto.
EDIT: A je celkem pravidlem, že se na žebříku při revizi najde něco, co je třeba opravit nebo vyměnit, což jsou další náklady - přeci jen už ta technika není nejnovější.
V Praze v bazaru stojí 40 m plošina Bronto na T815 6x6 z roku 1990 z Chemopetrolu Litvínov, chce za něj tuším 4 miliony. Je to neprodejné, protože je na něm třeba udělat kompletní GO nástavby - kompletní výměna hydrauliky a dalších věcí, to jsou další miliony, musí to navíc do Finska nebo Švýcarka do Bronta... Bacha i na něj. Pražská T815 Bronto se kvůli tomu před třema lety vyřadila, nevyplatilo se jí generálkovat, ostatně Chemopetrol si taky radši koupil nové Bronto.
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Kůďa » 12.02.2014 12:19
berte mě s rezervou " já říkám stále, že není nad naší starou, ale osvědčenou plošinu PP 20 na podvozku Škoda 706". Bez eletroniky a šlape to stále. Revize 1x za rok, přezkoušení máme také 1x za rok /vše na HZS/ a je klid a pohoda. A práce se s ní také udělá fůra
-
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek od petr.194 » 12.02.2014 17:18
Přesně tak. Kamarád jí má- rozebral ji komplet i s podvozkem. Vyměnil hadice, elektriku, těsnění a ucpávky. Od té chvíle (10let) maká jak se sluší a patří. Jediné, co ho trochu štve je smrad při práci- přece jen to tak dobře nespaluje naftu, jako moderní motory, ale zase na druhou stranu si na tom opraví, co potřebuje.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA