Vojenská palivová alivová cisterna jako CAS
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.04.2007 11:46
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:22
Add Smazaný příspěvek
Smazal jsem kixův příspěvek s fotkama. Napřed je přeformátuj nebo dej jen odkaz...
Smazal jsem kixův příspěvek s fotkama. Napřed je přeformátuj nebo dej jen odkaz...
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:22
Casky z PHMek
V ČR je několik ex-vojenských a ex-Benziňáckých Tater 148 předělaných na CASku, nejmenší má 9 kubíků, největší 17 kubíků, ty jsou dokonce dvě. Celkem asi šest-sedm typů, T148 pro vojáky existovala jako plnič pozemní techniky CP12, plnič letecké techniky CAPL15 a přepravník paliv CA17, celkem tři verze byly vyrobeny i pro tehdejší s.p. Benzina s poměrně dost odlišnými nástavbami.
V ČR je několik ex-vojenských a ex-Benziňáckých Tater 148 předělaných na CASku, nejmenší má 9 kubíků, největší 17 kubíků, ty jsou dokonce dvě. Celkem asi šest-sedm typů, T148 pro vojáky existovala jako plnič pozemní techniky CP12, plnič letecké techniky CAPL15 a přepravník paliv CA17, celkem tři verze byly vyrobeny i pro tehdejší s.p. Benzina s poměrně dost odlišnými nástavbami.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:22
Re: kix
Tak dávej jen odkaz, tohle dělá bordel ve vzhledu stránky...
Tak dávej jen odkaz, tohle dělá bordel ve vzhledu stránky...
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:22
PMH cisterny
Váha se neřeší, hasiče nikdo neváží, rychle se s tím stejně jet nedá, musí se jet opatrně. Uložení výbavy je ve skříních, které většina těchhle cisteren má. Čerpadla jsou řešená různě, buďto jsou zachovaná původní (průtok až 1100 l/min), nebo jsou tam PS-12 anebo čerpadla z CAS-25 nebo CAS-32. Pohon ja také různý, někde řemenovou sadou, někde zapouzdřeným řetězovým převodem a někde hřídelí...) Jinak kromě cisterny CA17, který je z laminátu jsou všechny ocelové...
Váha se neřeší, hasiče nikdo neváží, rychle se s tím stejně jet nedá, musí se jet opatrně. Uložení výbavy je ve skříních, které většina těchhle cisteren má. Čerpadla jsou řešená různě, buďto jsou zachovaná původní (průtok až 1100 l/min), nebo jsou tam PS-12 anebo čerpadla z CAS-25 nebo CAS-32. Pohon ja také různý, někde řemenovou sadou, někde zapouzdřeným řetězovým převodem a někde hřídelí...) Jinak kromě cisterny CA17, který je z laminátu jsou všechny ocelové...
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:22
Re: kix
Já nic o problémech s pevností nepsal a vzhledem k tomu, že vím, že to v praxi u mnoha sborů funguje, i to využití skříní je mi jasné...
Já nic o problémech s pevností nepsal a vzhledem k tomu, že vím, že to v praxi u mnoha sborů funguje, i to využití skříní je mi jasné...
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 21.04.2006 14:47
Příspěvek od Jiří Brzobohatý » 12.05.2008 15:22
Papíry ?
V podstatě bych teď ten dotaz upřesnil. Zatím čistě teoreticky - pokud by se dala sehnat T815 CAP-6 převodem na obec jako nepotřebný majetek armády, jak je to s uvedením do provozu na pozemní komunikace, tj. získat oficiální doklady? Slyšel jsem že přihlásit převedný armádní majetek je hrozně komplikované (až nemožné). Jinak mi z diskuse vyplývá, že eventuální výměna armatur a čerpadel není po technické stránce až tak velký problém?
Btw.-dá se opravit ten mnou zprasený název diskuse?
V podstatě bych teď ten dotaz upřesnil. Zatím čistě teoreticky - pokud by se dala sehnat T815 CAP-6 převodem na obec jako nepotřebný majetek armády, jak je to s uvedením do provozu na pozemní komunikace, tj. získat oficiální doklady? Slyšel jsem že přihlásit převedný armádní majetek je hrozně komplikované (až nemožné). Jinak mi z diskuse vyplývá, že eventuální výměna armatur a čerpadel není po technické stránce až tak velký problém?
Btw.-dá se opravit ten mnou zprasený název diskuse?
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:22
Re: Jiří Brzobohatý
Problém dostat armádní auto na papíry je velký, většinou se to dělá formou přestavby, kdy se koupí roura s papírama a do auta se zamontuje, případně se to prostě přebouchá (tohle bych psát neměl
) Legálně to auto přihlásit nejde, neb nikdy nebylo schválené do provozu na pozemních komunikacích a nemá TP.
Problém dostat armádní auto na papíry je velký, většinou se to dělá formou přestavby, kdy se koupí roura s papírama a do auta se zamontuje, případně se to prostě přebouchá (tohle bych psát neměl

Příspěvek od » 12.05.2008 15:22
Re: Jiří Brzobohatý
Jestliže dostaneš od výrobce prohlášení o shodě, tak to jde přihlásit. Další možností je Přestavba na schválený typ, třetí možností je stavba. Rád bych, aby jsi mi napsal na rooman@email.cz. Dík.
Jestliže dostaneš od výrobce prohlášení o shodě, tak to jde přihlásit. Další možností je Přestavba na schválený typ, třetí možností je stavba. Rád bych, aby jsi mi napsal na rooman@email.cz. Dík.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA