Tam kam Tatra míří tam už MAN dávno vystřelil
-
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek od Martin Petržela » 20.02.2009 14:48
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek od tatrablázen » 20.02.2009 15:19
martine, kašlu na nějakej elektroventil v nástavbě když stačí vzít za páku a teče voda viz třeba nesmrtelnej erťák, kašlu na nějaký sběrnice kde může nastat porucha neznámo proč a neznámo kdy oproti mechanicky jednoduchejm věcem jako jsme uvedl
kam dovedlo pohodlí lidi se stačí rozhlédnou okolo sebe.
servis ?? ano jsou lidi co si vezmou měřák a odhalí. většina servisáků, ale končí tam kde jim počítač nic dál neřekne.
nesnášim zbytečnou elektriku v autech a navíc když třeba takový iveco dokáže zablokovat zvýšená vlhkost v kabeláži, tak jako to je nesmysl. mimo to prostě náklaďák se dělá na 5let a nazdar bazar. co stál naší firmu osmiletej actros je neskutečný a to kupodivy byly mechanický poruchy ne dráty na to je zázrak iveco s kterym jezdím. 4roky starý a kdesi cosi asi přehnilo. na tatře jsem takovou věc neřešil natáhl jsem novej kabel nebo si ho vytáhl třeba odjinud a byl klid. tohle ?? počítač celej obvod vypojí a šup 600/hod servis
to je jeden z podstatných důvodů proč tu do poslední chvíle budou moje komentáře ohledně techniky směřovat k tatře.
představ si že 5ti letou šlupku , třeba atego dostane nějaký SDH z rozpočtem 100 000 na rok a jenom 20 tisíc bude dávat pravidelně za syntetiku do motoru, filtry , prostě to co se dělá ať to jezdí nebo nejezdí. vše musí servis aby to odmázl z počítače a nesvítili ptákoviny na displeji.
takže ty si sice koupíš nějaký takovýhle auto , ale vždy jseš limitovanej tim co výrobce dovolí nastavenými daty. takže ho zaplatíš a pak platíš dál , za to že sis ho koupil.
to se na mě nezlob , ale mě to přijde jako pí. ovina největšího kalibru . v osobních vozech s es tím člověk potýká taky , ale přece jen za jiný peníze.
a cca 1500/hodin v mercedesu to je hodně silný kafe. kolik je u vás hodina práce ???
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek od Karel Hoření » 20.02.2009 15:19
Auta nabušená elektonikou jsou sice moc výhodná pro obsluhu,ale když se pitomej spoj nebo drátek rozpojí stojí celý auto. Na Manu už čtyři měsíce svítí kontotka poruchy motoru a v servisu si s tím nevědí rady.A to už to tam bylo několikrát. Konečné sdělení znělo,jezděte dál,až se závada projeví.
A teď mi řekni,co se asi stane,když to zrovna posypeš k zásahu. To,že jako koníčka opravuji tanky a vojenské náklaďáky mě jenom přesvědčilo,že jdou věci dělat jednoduše a při tom poskytnou posádce potřebný komfort.
Když jsme jednou měnili elektriku na Actrosu tak to byl pořádný záhul. A nějaký multimetr je ti na prd.
Koukal jsem také na srovnání ruské a americké letecké techniky. F 16 a SU 27. U prvního typu dáváš povely počítači a ten vyhodnotí zdali je prováděný manévr únosný (vše po bázi elektoniky) Druhý typ je řízen čtyřmi nezávislými hydraulickými okruhy a nepotřebuje prakticky žádnou údržbu. F 16 musí jít po každém letu na kontrolu datových údajů. A ten ruskej stroj lítá na veškeré druhy paliva. A jeho cena je více než třetinová. Takže nejsem pro rajčáky,ale zase to nechci s elektonikou přehánět. Bo za chvilku budem kvůli vadné elektonce stát.
A teď si mě Jazyk vychutná.
-
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek od Martin Petržela » 20.02.2009 18:18
Co se týče chyb na displeji řidiče, souhlasím, že bych jich většinu vyházel, na funkci občas nemají vliv a řidiče zbytečně znervózňujou. Kvůli legislativě musí být k dispozici akorát ty, co se týkají emisí (motor), a kvůli bezpečnosti ABS. A až začne něco nefungovat, pozná to řidič sám a nebude jezdit do servisu jen s tím, že „mi tam něco svítí“. Nevím, jak to má Atego se signalizací servisních intervalů (my na autech tohle nemáme). Ale je to vždycky o domluvě s výrobcem a servisem, ten interval by mohl jít upravit podle potřeby, případně ta signalizace úplně vypnout (určitě všechny Atega nejezdí na olej po stejném proběhu).
Jinak na zjištění závady v elektrickém obvodu většinou opravdu stačí mulťák, případně osciloskop (samozřejmě po alespoň základním načtení chyb přes PC).
Pořád se bavíme jen o poruchách…..Mě se tahle technologie prostě líbí, má to fůru možností – různý nastavování parametrů auta prakticky je přes PC, telematika – možnost sledování dat z provozu auta na dálku atd, třeba u kotoučovek s elektronikou můžeš aktivovat spoustu na první pohled „blbinek“, ale užitečných – brzda pro rozjezd do kopce, automatická regulace rychlosti jízdy z kopce, regulace rovnoměrného opotřebení destiček, sledování přehřátí a rovnoměrnou regulaci brzdný síly v závislosti na tom…. To jen tak pro příklad, že i elektronika není úplně na prd a věřte, že stejně si rád prolezu třeba i Tatru stojedenačtyřicítku.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek od tatrablázen » 20.02.2009 18:32
-
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek od Martin Petržela » 20.02.2009 18:35
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 04.10.2005 20:16
Příspěvek od Petr Haska » 20.02.2009 20:24
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek od Karel Hoření » 20.02.2009 20:27
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 20.02.2009 20:29
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: 20.02.2009 11:07
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 20.02.2009 20:37
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 20.02.2009 20:42
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 20.02.2009 20:45
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek od Karel Hoření » 20.02.2009 20:53
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA