STK u starších cisteren
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.01.2012 14:49
STK u starších cisteren
Příspěvek od Radim Haitl » 14.04.2022 14:03
Díky za postřehy, Radim
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: 25.11.2006 14:45
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od Martin Prokop » 14.04.2022 14:30
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 25.03.2019 22:34
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od tatra805 » 14.04.2022 21:33
-
- Příspěvky: 249
- Registrován: 18.10.2017 20:32
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od Edison » 14.04.2022 22:49
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 19.01.2019 08:41
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od CzPeta » 15.04.2022 07:44
Ano přísnější je dohled, jenže co já vím tak jde o to, že se přísněji sleduje samotný průběh měření. Jenže je to celé založené na tom, že máte auto napojené na diagnostice a právě to je sledované, jenže u těch našich pokladů jaksi diagnostika není kam připojit a pokud technik chce prostě tam na to měření postaví něco jiného :) zatím stále se tam to auto fotí a natáčí se celý průběh měření :) takže na fotce bude Tatra a po fotce už tam může stát co chce :)
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 25.03.2019 22:34
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od tatra805 » 15.04.2022 08:05
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.01.2012 14:49
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od Radim Haitl » 15.04.2022 09:19
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 25.03.2019 22:34
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od tatra805 » 15.04.2022 11:02
-
- Příspěvky: 446
- Registrován: 17.03.2014 19:48
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od Kuba_T » 15.04.2022 12:01
Ano, podvody se dělaly a dělat budou. Ale jak se zpřísňují limity, zpřísňují se i sankce a zmenšuje se množství techniků, kteří jsou ochotní to riziko podstoupit. Ruku na srdce ... riskovali byste práci a pokutu proto, abyste dobrákům napsali emise na 40 let starém stroji? Já určitě ne :)
A ano. Snad už se konečně blíží doba, kdy tyhle stroje doslouží, protože jsou už x let za zenitem naprosto ve všech nárocích, které v dnešní době na požární techniku jsou. A kdo mi bude tvrdit, že rád jezdí ve 148 nebo Erťáku, tak kecá :D :D
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 03.04.2016 09:40
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od hasič198 » 15.04.2022 17:15
Pravda pravda :-). Máme AVII a jestli by tohle mělo být pravda tak jim na to ti hasiči brzy :-) víte co. Jo a mimochodem oprášil bych koňku ale oni zvířata taky prdí a zamořují tak CO2 ovzduší tak vám nevím. Ještě že kolem hasičárny máme palouk aby bylo kde sušit seno. Chodím dobíjet baterky tak budu chodit krmit. Stejně AVIA v zimě blbě chytá tak se to vyřeší. Jo mimochodem jak byla kauza s pneu M+S. Tak má krásný příběh. Na jednoho velitele zamachroval jeden učený policista že si dá pozor na to jestli na VS obuji zmíněné pneu. Netrvalo 3 měsíce a dotyčný měl problém a potřeboval od jednotky pomoct. "Bohužel doposud se nám nepovedlo dojednat výjímku, fakt rádi by jsme pomohli ." Takže pitomím nápadům zdar
-
- Příspěvky: 416
- Registrován: 16.06.2008 14:48
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od Sluníčko sedmitečné » 15.04.2022 18:31
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 03.04.2016 09:40
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od hasič198 » 15.04.2022 19:40
Sluníčko sedmitečné píše: ↑15.04.2022 18:31Tak ty jsi ten velitel pěkně ztrapnil, protože výjimka vyjednaná byla a platila několik let. Bezpečnost není pitomý nápad, to si myslí jen pitomci.
[/quote
Jo pokud máte Terno lítáte s ním stovkou tak možná?? Ale u aut o kterých mluvím já je to vysloveně nesmysl. Auta na těchto kolech byli provozovány 50 let a myslím že to jistě nebylo hlavní příčinou nehod. Jinak pokud ta výjímka byla nechápu proč nemohla být dál. Pár lidí si na tom namastilo kapsu. Mě to stálo 15 000 Kč. Za dalších 20 000 Kč sada kol. Počet najetých km 60/rok. Neadekvátní náklady.
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: 05.12.2010 13:14
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od Ondra » 15.04.2022 21:52
hasič198 píše: ↑15.04.2022 19:40Sluníčko sedmitečné píše: ↑15.04.2022 18:31Tak ty jsi ten velitel pěkně ztrapnil, protože výjimka vyjednaná byla a platila několik let. Bezpečnost není pitomý nápad, to si myslí jen pitomci.
[/quote
Jo pokud máte Terno lítáte s ním stovkou tak možná?? Ale u aut o kterých mluvím já je to vysloveně nesmysl. Auta na těchto kolech byli provozovány 50 let a myslím že to jistě nebylo hlavní příčinou nehod. Jinak pokud ta výjímka byla nechápu proč nemohla být dál. Pár lidí si na tom namastilo kapsu. Mě to stálo 15 000 Kč. Za dalších 20 000 Kč sada kol. Počet najetých km 60/rok. Neadekvátní náklady.
Jen 60 km/rok? Vy nejezdíte kondiční jízdy?
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 19.01.2019 08:41
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od CzPeta » 16.04.2022 11:59
Pracovníci těch STK nejsou žádní podnikatele. Realita je prostě taková, že jsou to furt jenom zaměstnanci. Nic jiného. Takže ono když tam má ten člověk 20tis výplatu a dalších 15-20 mu jde bokem do kapsy nebudem si nalhávat už to prostě je pro toho zaměstnance zajímavé. Osobně jsem se v tomhle prostředí cca 10 let motal a nebuďte bláhový jeslti si myslíte, že reálně nějaká ta kontrola opravdu funguje. Vždycky, když ta kontrola měla přijít tak se moc dobře vědělo, že ta kontrola je na cestě... Takže tak asi ty slavné kontroly fungují... A ona prostě ani není politická vůle aby nějaké kontroly fungovali. Je to systém "vlk se nažral a koza zůstala celá" kdyby s tím někdo opravdu chtěl něco udělat tak by udělal a nebylo by to ani moc složité, ale jak říkám ta vůle tady prostě neníKuba_T píše: ↑15.04.2022 12:01No hlavně mi přijde, že pracovník zmíněné STK není moc dobrý podnikatel :D jemu může byt přece úplně jedno, jestli auto projde nebo ne. Peníze dostane stejné ....
Ano, podvody se dělaly a dělat budou. Ale jak se zpřísňují limity, zpřísňují se i sankce a zmenšuje se množství techniků, kteří jsou ochotní to riziko podstoupit. Ruku na srdce ... riskovali byste práci a pokutu proto, abyste dobrákům napsali emise na 40 let starém stroji? Já určitě ne :)
A ano. Snad už se konečně blíží doba, kdy tyhle stroje doslouží, protože jsou už x let za zenitem naprosto ve všech nárocích, které v dnešní době na požární techniku jsou. A kdo mi bude tvrdit, že rád jezdí ve 148 nebo Erťáku, tak kecá :D :D
A k té poznámce ohledně "staré techniky" neříkám, že nové stroje nejsou dobré, ale vidím to jak to ve finále funguje v praxi. Typicky požár lesa. Kluci přijedou k lesu, ale dovnitř se s tím novým auten nikomu moc nechce. No objeví se tam stará dobrá 148 a je ti to prostě jedno, že to někde orveš o větev. Že jsi urazil zrcátko protože nový stojí 500 a ne 20tis. Nemáš absolutně problém s tím skončit někde do bahna protože ta 148 to prostě projede... To samé Avia. Bylo by skvělé mít za ní náhradu, ale ukaž mě auto, které toho tolik projede. Uveze tolik materiálu a když je nejhůř bez větších problémů dovnitř dáš 12 dospělých lidí (jo vím, že se to nesmí, ale když je potřeba) chápu, že u JPO3 tahle starší technika už by pomalu měla být nahrazena, ale u JPO V jsou to plně dostačující i když 40let staré stroje a svojí práci zastanou a dle mě i v některých ohledech dodnes nemají ani žádnou schopnou náhradu.
-
- Příspěvky: 446
- Registrován: 17.03.2014 19:48
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od Kuba_T » 16.04.2022 12:43
Ja osobně nemám problém vjet s fungl novým autem do lesa. Je to auto na práci, ne na výstavu. Pokud je to zásah mimo katastr, případné škody jsou zpětně proplacené. Strojník má určitě pojistku na blbost. Pokud ho někde poškrábu nebo odřu ... No co, boty se taky časem okopou a přilba se taky časem zašpiní a poškrábeCzPeta píše: ↑16.04.2022 11:59Pracovníci těch STK nejsou žádní podnikatele. Realita je prostě taková, že jsou to furt jenom zaměstnanci. Nic jiného. Takže ono když tam má ten člověk 20tis výplatu a dalších 15-20 mu jde bokem do kapsy nebudem si nalhávat už to prostě je pro toho zaměstnance zajímavé. Osobně jsem se v tomhle prostředí cca 10 let motal a nebuďte bláhový jeslti si myslíte, že reálně nějaká ta kontrola opravdu funguje. Vždycky, když ta kontrola měla přijít tak se moc dobře vědělo, že ta kontrola je na cestě... Takže tak asi ty slavné kontroly fungují... A ona prostě ani není politická vůle aby nějaké kontroly fungovali. Je to systém "vlk se nažral a koza zůstala celá" kdyby s tím někdo opravdu chtěl něco udělat tak by udělal a nebylo by to ani moc složité, ale jak říkám ta vůle tady prostě neníKuba_T píše: ↑15.04.2022 12:01No hlavně mi přijde, že pracovník zmíněné STK není moc dobrý podnikatel :D jemu může byt přece úplně jedno, jestli auto projde nebo ne. Peníze dostane stejné ....
Ano, podvody se dělaly a dělat budou. Ale jak se zpřísňují limity, zpřísňují se i sankce a zmenšuje se množství techniků, kteří jsou ochotní to riziko podstoupit. Ruku na srdce ... riskovali byste práci a pokutu proto, abyste dobrákům napsali emise na 40 let starém stroji? Já určitě ne :)
A ano. Snad už se konečně blíží doba, kdy tyhle stroje doslouží, protože jsou už x let za zenitem naprosto ve všech nárocích, které v dnešní době na požární techniku jsou. A kdo mi bude tvrdit, že rád jezdí ve 148 nebo Erťáku, tak kecá :D :D
A k té poznámce ohledně "staré techniky" neříkám, že nové stroje nejsou dobré, ale vidím to jak to ve finále funguje v praxi. Typicky požár lesa. Kluci přijedou k lesu, ale dovnitř se s tím novým auten nikomu moc nechce. No objeví se tam stará dobrá 148 a je ti to prostě jedno, že to někde orveš o větev. Že jsi urazil zrcátko protože nový stojí 500 a ne 20tis. Nemáš absolutně problém s tím skončit někde do bahna protože ta 148 to prostě projede... To samé Avia. Bylo by skvělé mít za ní náhradu, ale ukaž mě auto, které toho tolik projede. Uveze tolik materiálu a když je nejhůř bez větších problémů dovnitř dáš 12 dospělých lidí (jo vím, že se to nesmí, ale když je potřeba) chápu, že u JPO3 tahle starší technika už by pomalu měla být nahrazena, ale u JPO V jsou to plně dostačující i když 40let staré stroje a svojí práci zastanou a dle mě i v některých ohledech dodnes nemají ani žádnou schopnou náhradu.
Upřímně tady ten vztah ke starým strojům absolutně nechápu. Smrdí to, uvnitř není slyšet vlastního slova, řazení se musí hledat po celé kabině, bezpečnost pro posádku nulová. Za 10 let jsem zažil jeden jediný požár, kdy jsme byli limitováni technikou a to jezdím několikrát ročně na lesní požáry. Drtivá většina jednotek nepotřebuje terénní podvozek, i když si to většinou myslí
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 25.03.2019 22:34
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od tatra805 » 16.04.2022 16:03
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 19.01.2019 08:41
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od CzPeta » 16.04.2022 17:20
-
- Příspěvky: 249
- Registrován: 18.10.2017 20:32
Re: STK u starších cisteren
Příspěvek od Edison » 16.04.2022 21:19
Jde vidět že jste Avii v terénu nezkoušeli my jo na poli s promočenou podmítkou úplný bažinec. A kopala se ale jela Ford by se utopil dávno. Je ale potřeba mít pořádně kostky a fungovat uzávěrka.tatra805 píše: ↑16.04.2022 16:03To s tou Avii a co všechno projede fakt pobavilo . Sráč k ničemu už v době výroby . Mám doma Tatru 805 . Ta opravdu projede všechno . Tak proč ty nezůstaly ve výjezdu ? No prostě je to 70 let starý auto . Doma jako veterán super , ale u hasičů na výjezdu ? A vyřazení čeká postupně na všechny starý stroje . Jak psal Kuba . Za Avii máme Forda . Po silnici nesrovnatelný , v terénu jsme ho ještě nezkoušeli , ale věřím , že taky lepší . No a až bude hořet zase les , tak zastavíme na kraji a dojdeme . Stejně jako s Avií .
A výjimka byla 10 let dost času na výměnu a že nejezdite kondicky tak bohužel nemáte nájezd km.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA