sanitní vůz Volha 24-02 Tamro
Opět otevírám diskusi zcela nehasičskou,ale přesto příbuznou.Oblíbené téma jedinečné sanitky,postavené na podvozku známé Volhy a vyráběné ve Finsku v 80.letech.Připomínám,že jediný exemplář v Čechách jezdil v Praze v letech cca 1984-1992.Při návštěvě německé firmy Apprich/jinak také AP Secur/,která produkuje pancéřová vozidla pro peněžní přepravu,jsem se setkal s bývalým vývojářem právě finského Tamra-podotýkám,že tamro již dnes neexistuje-který mi k Volze sdělil pár informací,které jsem ani do té doby nevěděl,a to si troufám říci,že to pražské auto mám dodnes v živé paměti.Například dva typy rozvorů náprav/až na fotografii,kterou mi ukázal Martin Vavroš,jsem pozbyl přesvědčení o prodlouženém rozvoru právě Volhy z Prahy,o níž jsem tvrdil,že právě tato ho měla-evidenční číslo bylo 176/,dále výbava pracoviště řidiče až po výbavu prostoru pro pacienta.Volha tedy podle informací byla vyráběna v celkem MALÉ sérii cca 70 vozů,z nichž většina jezdila v SSSR,Finsku,1X v Polsku a právě ta jedna v Praze.Dále se jednalo i v NDR,ale tu info si musím ověřit,jisté však je,že v Lipsku působila její sestra Latvija Tamro/originál/.Auto se tedy vyrábělo na podvozcích o dvou rozvorech náprav-klasická Volha combi/pražské auto/ a delší,jež je vyobrazeno v prospektu.Liší se jak z vnějšku/uspořádání oken v zástavbě,dveře do prostoru pacienta z obou stran/,tak i zevnitř/kabina-k delšímu vozu byla dodávána výbava ve spolupráci s Volvem včetně sportovního nastavitelného volantu,krátké byly typicky Volha bez úprav/Ve své podstatě v tehdejších evropských měřítkách šlo pouze o PŘEVOZOVOU sanitku neboli KTW,i když v exportní verzi byla označována jako TAMRO MINI AMBULANCE VOLGA.Tedy šlo o auto v kategorii jako např.Mercedes "Bonna"od Miesenu. V Praze však znamenala v 80.letech značný pokrok proti 1203,na tehdejší poměry v ČSSR šlo o "superambulanci".Když přišla,ještě byla hudba budoucnosti doba Mercedesů 308 a 311,které začaly v roce 1985.Tohle auto však jak přišlo s velkou pompou,stejně tak rychle bez památky zmizelo.Chci v budoucnu vytvořit stránku věnovanou výhradně tomuto vozu.Obracím se tudíž na všechny,co mají k Volze co říci,aby se buď připojili do fóra,nebo mi napsali na nifek@seznam.cz.Měl jsem zprávy,kde to auto skončilo,ale jsou tak z půlky důvěryhodné nebo neověřitelné.Zajímá mě,zda tento atyp vůbec ještě existuje a jakákoli byť jen vzpomínka,informace.
sanitní vůz Volha 24-02 Tamro
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 01.01.2010 01:01
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
RR
V te dobe uz davno u nas na jihu jezdily skvele sanitni vozy Range Rover Lomas, vedle kterych vypadaly dvanactset trosky jako spatny vtip ). Teda... v te dobe uz Roveru moc nejezdilo, protoze jich jednak bylo malo a slouzily uz od sedmdesatych let. Nekolik jich melo tezke havarie (hlavne v Budejicich), jine proste casem doslouzily. Posledni, dnes jiz historicky exemplar - a zrejme posledni v Evrope ve sluzbe) je po celkove rekonstrukci u ZZS Tabor (historie vozu a fotogalerie je na www.zzstabor.cz). Par jich slouzilo i na Slovensku a tusim jeden nekde v severnich nebo zapadnich Cechach. Na tehdejsi dobu to u nas bylo neco nevidaneho, vzdyt to auto melo hlinikovy osmivalec Chevrolet 3.0! A ten krasny zvuk motoru! Dodnes to slysim .Jinak Volhu Tamro (i Latvii Tamro) dobre pamatuji, Volha mela navic skvele zableskove VRZ v kalifornske modre!! ))
V te dobe uz davno u nas na jihu jezdily skvele sanitni vozy Range Rover Lomas, vedle kterych vypadaly dvanactset trosky jako spatny vtip ). Teda... v te dobe uz Roveru moc nejezdilo, protoze jich jednak bylo malo a slouzily uz od sedmdesatych let. Nekolik jich melo tezke havarie (hlavne v Budejicich), jine proste casem doslouzily. Posledni, dnes jiz historicky exemplar - a zrejme posledni v Evrope ve sluzbe) je po celkove rekonstrukci u ZZS Tabor (historie vozu a fotogalerie je na www.zzstabor.cz). Par jich slouzilo i na Slovensku a tusim jeden nekde v severnich nebo zapadnich Cechach. Na tehdejsi dobu to u nas bylo neco nevidaneho, vzdyt to auto melo hlinikovy osmivalec Chevrolet 3.0! A ten krasny zvuk motoru! Dodnes to slysim .Jinak Volhu Tamro (i Latvii Tamro) dobre pamatuji, Volha mela navic skvele zableskove VRZ v kalifornske modre!! ))
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:18
na Tamru jsem mel cest pracovat
v dobe kdy jsem byl ve tretim rocniku ucebniho oboru automechanik v prazskych strasnicich. Prvni co me upoutala byla skutecne skvela stroboskopicka rampa, na kterou jsme si pak v CR museli pockat temer 20 let . Ta rampa mela v kalifornske modri dve delsi strobo trubice se zadnim zrcadlem byla smerovana pouze celne v nastavbe. zadek mel nemylim-li se samostatny majak rotacni a mela krasny zvuk. Jinak ten podvozek volha mel s nastavbou te vysky dost problemy, hodne se to naklanelo - proste prednosti komfortu klasicke 24 se tady spise horsily. Fuj ale je to dost dlouho - rekl bych ze to bylo v roce 1982 coz nejak nesouhlasi s udaji v clanku?
v dobe kdy jsem byl ve tretim rocniku ucebniho oboru automechanik v prazskych strasnicich. Prvni co me upoutala byla skutecne skvela stroboskopicka rampa, na kterou jsme si pak v CR museli pockat temer 20 let . Ta rampa mela v kalifornske modri dve delsi strobo trubice se zadnim zrcadlem byla smerovana pouze celne v nastavbe. zadek mel nemylim-li se samostatny majak rotacni a mela krasny zvuk. Jinak ten podvozek volha mel s nastavbou te vysky dost problemy, hodne se to naklanelo - proste prednosti komfortu klasicke 24 se tady spise horsily. Fuj ale je to dost dlouho - rekl bych ze to bylo v roce 1982 coz nejak nesouhlasi s udaji v clanku?
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Michal Kolek » 12.05.2008 15:18
Pravda
Podle její-tedy Volhy 176-Státní poznávací značky,začínající na AS...,bych se nakonec k tomu 82.roku přiklonil,i když žlutou AS používaly až pražské autobusy karosa 731 druhé série o rok později.Každopádně děkuji za příspěvek,mohl bys napsat víc o práci na volze ve Strašnicích? Její ségra Latvija se tam připravovala také? Ta pak nějaký čas měla ověřovací zkoušky tuším na sídlišti Jižní Město,ještě tam byla na zkušebních značkách a existuje o ní dobový článek,kde je popsána jako Tamro Ambulance RAF,což je pravé jméno,něco jako bylo u Žiguli či Lada zkratka VAZ.Volha Tamro byla 176 a Latvija 177,takže mezi nimi nebyl velký časový rozdíl.
Podle její-tedy Volhy 176-Státní poznávací značky,začínající na AS...,bych se nakonec k tomu 82.roku přiklonil,i když žlutou AS používaly až pražské autobusy karosa 731 druhé série o rok později.Každopádně děkuji za příspěvek,mohl bys napsat víc o práci na volze ve Strašnicích? Její ségra Latvija se tam připravovala také? Ta pak nějaký čas měla ověřovací zkoušky tuším na sídlišti Jižní Město,ještě tam byla na zkušebních značkách a existuje o ní dobový článek,kde je popsána jako Tamro Ambulance RAF,což je pravé jméno,něco jako bylo u Žiguli či Lada zkratka VAZ.Volha Tamro byla 176 a Latvija 177,takže mezi nimi nebyl velký časový rozdíl.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: 13.11.2006 20:15
Příspěvek od pepa rychly » 12.05.2008 15:21
Volha
Táta s touto volhou, jezdil asi dva měsíce. Vždy mmi vyprávěl, jak to bylo fajnový auto.
Táta s touto volhou, jezdil asi dva měsíce. Vždy mmi vyprávěl, jak to bylo fajnový auto.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA