Probém s otypováním
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:21
Ty ceny co se tady zmiňujete jsou pro mnohá SDHáčka asi vysoké, co takhle DA od ZHT Mitsubishi Fuso Canter, řidič sk.B, posádka 1+6, dost prostoru v nástavbě pro všechno základní vybavení atd. a hlavně nové auto za 1,8 mil. , ta cena je s plnou výbavou. Bez výbavy se určitě cena sníží. Měl jsem možnost si toto vozidlo prohlédnout dost podrodně a moc se mi líbilo. Samozřejmě toto vozidlo prošlo i TUPEM. Už tady na webu bylo představeno v rubrice JSDH. Jinak, nástavba skýtá velký prostor pro různá vybavení podle typu jednotky, toť můj názor.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
v době příprav o dohad ohledně RZA jsme vybírali podvozek a Canter byl jedním z nich . Chtěli jsme v rámci unifikace najít podvozek s potencionální možnöstí a variabilitou pro osádku 1+4 až 1+5 a s potencionální možností 4x4 a vozidlo je do budoucna plánovano pro certifikaci jakio DA a TA s osadkou 1+5 což u VW T5 lze (je tu ale problém na který ještě stále nemám odpověd TUPO a kabina )a Craftera jsme v prvním kole vyřadily důvod?-velký nárůst ceny v případě varianty 4x4.Ale nyní ke Canteru prosím neberte že to auto chci pomlouvat ale pokusím se sdělit důvody proč u nás neprošel
1-toto auto se chová jako nákladák(převody odpružení zadní náprava na pérech) a třeba právě VW T5 ve verzi kterou dodáváme zadní náprava na vzduchu , uživatelský komfort, já vzhledem k tomu že jsem s tím autem už i něco najezdil tak je to taková mále raketka. Prostě radost řídit
2-koukli jste pod masku a pod předek auta??Tam je jeden z důvodů proč raději ne.Nechráněný chladič podezřele nízko
3-řekněme zvláštní kokpit řidiče
ano pěkná kabina
a pak dotaz vím že z důvodu prostoru nejlepší řešení ale proč je na tom kräbice jak od FEMILY FROST??
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:21
Myslím že v dnešní době není problém spodního krytu chladiče žádný , určitě jde dodělat a ten tvar kabiny? asi kompromis pro komfort družstva. Listová pera jsou zcela běžná u srovnatelných provedení podvozků, tam bych problém neviděl, určitě jsou jízdní vlastnosti o dvě generace lepší než u avie. Jinak ještě k ceně, tenta podvozek má klímu a odpruženou sedačku řidiče, kdyby nepožadoval zákazní klímu, tak cena je asi o 60 000 nižší.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
omlouvám se nemluvil jsem o kabině ale o nástavbě
a ten podvozek jsme prohlíželi do detailu a jak jsem zmínil výše považuji za vhodnější podvozek VW T5 a nebo Crafter a nad 5t MAN TGL
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Domnívám se,že cena bude rozhodující.Pro většinu JSDH,které potřebují nové auto,aby vůbec mohli fungovat je přijatelná cena do 1mil no spíš ještě míň však víte jak to chodí.Na trhu se objevila celkem zajímavá nabídka DA.Třeba je zajímavý DA Delfín s VT čerpadlem /500l vody/ nabízí jedna Liberecká firma je na ruském podvozku GAZZELA 4x4 /1+4.cena asi 1,5mil.Nástavba TITAL Ukrajina.Trpí asi tím,že je z ruska a lidi k tomu nemají důvěru.To samé furgon od stejného dodavatele.Taky si některé JSDH nechali dělat vestavby do dodávek Ford,LDV,MB Sprinter atp.Je to levnější koupit v akci auto a dobudovat.Tyto vestavby udělá dnes prakticky každá dobrá zámečnická firma.Další je ten CANTER taky dobrý,no zatím čeká na zákazníky.Problém je hlavně v tom,že spousta JSDH co tyhle auta potřebují je v kategorii V a tudíž nedosáhnou na žádné dotace a granty a kvůli systému nic nenutí obecní činitele,aby investovali peníze.Až na pár vyjímek.Chtělo by to projekt,který by to umožnil.No víte jaké problémy a tahanice mají JPO II a III.Tak to nebude lehké,když nařízení GŘ na ně nepamatuje.Přitom spousta JPO V funguje dobře a hlavně to ti lidi nedělají pro sebe.Taky je zde nutno zdůraznit,že spousta sborů má DA AVIA díky systému přidělování v minulém režimu.Takže všechno nebylo úplně špatné,kdyby ten systém přidělování vydržel technika by se neustále obmněnovala.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
Delfín
prosím vše snad jen ne Delfína a nebo Gazelu nejde o to že je to ruské ale jízdní vlastnosti , kvalita servis
prosím neznažme se šetřit za každou cenu nemá to cenu
ano určitě se najde někdo komu toto vozidlo vyhovuje
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Vídíte,trpí tím,že je z ruska.Ale ta koncepce toho vozu je zajímavá,voda 500l,VT čerpadlo,4x4.To by se vám mohlo podařit postavit na tom VW Transporter 4x4,na tom Crafteru by to mohlo být taky dobrý,ale asi 4x4 bude dražší.Jo a u hasičů se šetří za každou cenu i když to nemá cenu.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:21
Viděl jsi to zblízka? Já ano a musím souhlasit s ID Slade. To provedení bylo fakt dost hrozné, že jsem to poznal i já !
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Ano viděl jsem to zblízka taky mám ty dojmy jen se mi líbí ta koncepce.Taky jsem viděl zblízka to samé na Mercedes-Benz Vario 4x4 double Cab od ZIEGLERA to je jiný kafe ale asi i jiná cena.Pro srovnání DA16 na Iveco Daily 4x2 pro HZS JmK stálo kolem 3mil a je tam základ.Bez VT čerpadla.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
dotaz co by jste řekli na DA VW CRAFTER 1+5 cca kolem 2 mil.?
předokolku 4x4 jsou peníze na vrch a bylo by to včetně čerpadla
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:21
Vážení, nevím, jestli jste se s tím někdy někdo svezl, ale je vidět, že asi ne... Pak byste neplácali takové ptákoviny. Kolega ho má na firmě a jenom ho chválí, taky jsem se s tím svezl... Provedení hasičské nástavby je jiná věc, ale auto to rozhodně špatné není, ani spotřeba není vyšší jak u konkurence, nadto to narozdíl od ní snese i velmi tvrdé zacházení. Zapomeňte už konečně na to, že co je ruské, to je špatné. Není to pravda...
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Tak zkus přesvědčit zbytek hasičského národa.Já osobně jsem vlastnil 2 x Lada a 1x Moskvič.Byl jsem s nimi naprosto spokojen a mám na ně hezké vzpomínky,ale novou Ladu ani Moskviče bych si nekoupil.Prostě proč když můžu mít něco jiného.Právě takhle uvažuje spousta hasičů.Stejně tak by nechtěli ZIL i kdyby byl výhodný.Proti Gazzele-delfínu nic nemám,prolezl jsem to na BVV a líbí se mi ta koncepce a průchodnost terénem,ale hasičům tohle prostě nevysvětlíš.A těm co by se to líbilo a chtěli by to,tak se to zase nebude líbit těm co to platí právě z výše uvedených důvodů.Jedině,že by to nakoupilo GŘ hromadně a přidělilo by to JSDH,ale zase by hasiči napadli GŘ co to kupuje za zmetky.
S těmi VW CRAFTER by to mohlo být lepší kdyby se Sladeho firma KEB-EGE snažila a udělala pro GŘ HZS nabídku vzala jejich posly na nějakou předváděčku a zpracovala je tak by to bylo super.Udělala by se sériovka a bylo by to levnější atd. atd..Spousta JSDH V by za to byla vděčná.Prachy by se určitě našly /1 Gripen /.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
stran tohoto vozidla setkal jsem se človíčkem který se tímto vozem svezl a prohlásil že byl problém v 80km/h se udržet na silnici ano je možné to částečně přičíst obutí a pak jsem se setkal s chlapy které toto mají k dispozici v práci a neřekli nic hezkého co se týká spolehlivosti
a pak když jsme se hledali podvozek pro naše RZA i toto vozidlo bylo ve hře ale naprostá nemožnost dohodnout se na dodávkách vozidel a zajištění servisu byla posledním hřebíčkem pro rozhodnutí NE
a za další nejsem odpůrce ruských produktů (obdivuji např. jejich vojenskou techniku) ale bohužel si nemyslím že by to byl vhodný podvozek pro cokoli . stále neodpovídá době
taky jsem jezdil 120 cítkou a nyní mám taky škodu ale roomster ale je to nebe a dudy ale stále škodovka
nevím proč by měl jakýkolli hasič at JPO II a nebo třeba i V měl mít levnou a myslím si i třeba podřadnou techniku já si taky věci co si kupuji se snažím koupit i domů pro sebe nové a pokud možno to nejlepší tak nevím proč by jste se vy jako hasiči spokojovat se starým a použitým a nebo třeba nekvalitní ale levnou technikou vy si myslíte že by jste mělI?? se tímto spokojit?
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Uhodil jste hřebíček na hlavičku.Ta Gazella je nešťastná věc,připomíná mi to jak chtěli SPS-THZ dělat RZA z automobilu ARO.S tím jsem jel a hrůza.Je to jak píšete "stále neodpovídá době".No a co teda bude s tím CRAFTEREM??Musíte tomu udělat reklamu na GŘ jak jsem psal výše.A v terénu oslovit konkrétní SDH.pokud uspějete u pánů z GŘ tak pak tomu snad nebude nic stát v cestě i TÚPO to posvětí.Nevěříte - věřte.Přece jen jste stále"nová firma"co výrábí hasičskou techniku a potřebujete někoho kdo vám to na GŘ protlačí.Ale jak píšu všude-jsme to divná zeně.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
jen pro zajímavost oslovené firmy a jejich vyjádření červen 2006
byli osloveny prakticky všechny firmy prodávající podvozky potencionálně vhodné na stavbu RZA
mnocho z nich měnilo typovou řadu a nebyli schopni říci co kdy a jak
další neměli možnost výběru 4x2 a nebo 4x4 za příplatek pokud měli tak zase nebyli schopni kdy budou schopni zajistit dodávky 4x4 a nebo cena byla tak navýšena že se nám protočily panenky
i ARO jsme zkoušeli ale to je to samé co gazella a pak jde i o přístup prodejce a na ten si u VW nemohu stěžovat at je to náš současný dodavatel a nebo i ti co byli oslovení tak jak je hasič můj zákazník a já se snažím o něj starat s maximální pečí tak já jsem zákazník dodavatele podvozku a ten by se měl o mne starat nebo se domníváte někdo že by to tak nemělo být??
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
nevím jsem asi naivní blázen ale nemám konatkty na GŘ a jediné co mne zajímá je odvádět dobrou práci a ta se snad bude prodávat sama bez protekce ale taky doufám že mi nikdo nebude podrážet nohy a stavět mi do cesty překážky rád ukážu komukoli kdo si řekne naší práci rád každému nabídnu to co poptá a je jen na jeho zdravém usudku zda to po nás bude chtít vím o spoustě neštastných řečeních ohledně dodávek vozidel pro hasiče (např.sice splnujíc vyhlášku ale přeci jen podmotorovaná vozidla )
ale to je dlouhá diskuze a proty co nám jen trochu drží palce a seznámili s naší firmou a jejich produkty a projekty jsem připraven vyrobit téměř cokolli co bude v našich silách a technologických možnostech a věřte nebo ne první je pro mne zákazník a pak teprve problémy s kterými se potencionálně budeme potýkat ale vyřešíme je
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Já vám palce držím,ale taky bohužel vidím co se děje uvnitř HZS a jak se uzavírají kšeftíky s někým kdo se zrovna kamarádí s tím a tím a pak to vybírají lidi,kterým prodejci nakecají,že zrovna tohle potřebujeme.Nakoupí to hasičům a pak už nic nikam nepasuje není na to záruka a bez koncepce.Pár jedinců co tomu rozumí a fandí většinou nemají šanci.A tak bych mohl pokračovat.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
ne snad nelze aby bylo vše prohnilé v tomto státě
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
nelze tedy věřit tomu že vše se děje a koná pro dobro věci??
otázka zní co s tím??
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA