nová CAS na Rokycansku
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Vrchotovy Janovice mají ocelovou nádrž, je to totiž ex-civilní T148 Benzina, které se s laminátkami nedělaly ))) Stejně tak cisterna z Nového strašecí je ocelová, je to původně dekontaminační speciál TZ-74. Laminátovou nádrž měly jen vojenské CAPL 15 a CA 17. Řád strojní služby znám, nicméně za výjimečný případ lze považovat mj.to, že vozidlo by bylo přetížené např.pro výše diskutovanou jízdu v terénu... Jak jsem již dvakrát výše napsal, tyto cisterny již několik let v pohodě jezdí u iných sborů. Líbí semi, jak Ti došly argumenty, tak ses začal trefovat do mě, bavím se dobře, a co Ty???
A mimochodem strojníka dělám u HZS hl.m.Prahy
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.04.2007 11:46
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
mirdo, laminátové nádrže na T148 poznáš od těch ocelových tím, že jsou oválné (prakticky mají elipsovitý průřez), zatímco ty ocelové mají jen zaoblené rohy - je to kvůli odlišné pevnostní odolnosti použitého materiálu.
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 22.02.2005 14:48
Příspěvek od Václav Kladenský » 12.05.2008 15:26
Ještě bych se Tě zeptal, protože jsi mi bohužel neodpověděl..
Jak jsi to myslel s tím ZBYTEČNÝM vybavováním JSDH?
Samozřejmě nemyslím teď plošně, mám na mysli jen tuto konkrétní, kterejžto auto kritizuješ..
Díky za odpověď, VKL
Příspěvek od » 12.05.2008 15:26
Nehádejte se je máj lásky čas.S těmi velkoobjemovýmy CAS je to zajímavé určitě jsou potřeba, bohužel nové by byly nepředstavitelně drahé a pro JPO V, které by je mohli mít, jsou nové nedostupné. Je to taky chyba celé koncepce plošného pokrytí a to jsme zase u těch nahoře.Je to smutné, ale připadá mi to jako nějaká nová móda mít CAS s co největším objemem vody. Jako takový protest proti novým 40 CAS, my máme víc, heč. Jsem zvědavý, kdo přijde první s návěsem a min 30m2 vody. Víte sami, že všichni nemusí mít všechno, spoustě jednotek stačí, slušnější DA a jiná může mít hned dvě i více CAS. No ale v ČR je to spíše antikoncepce. A s tou dopravou vody při požáru Cirkusu jak tady popisujete, tak je jasné, že zase šlo o cca 500m, tj. 25 ks B ( 2 vedení 50B) a ty stroje co točily jak blázni mohly stát za sebou to je tzv. doprava ze stroje do stroje. Je to bezpečnější než řitící se CAS 706 a 815 a 148. Ty nepozorné řidiče měla umravnit policie a odklonit dopravu nebo ji kvalitně řídit.
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 22.02.2005 14:48
Příspěvek od Václav Kladenský » 12.05.2008 15:26
Bohužel jsem nepochopil, co jsi chtěl svým příspěvkem říci. Mohl by jsi to prosím napsat trochu víc srozumitelněji?
Co se týče cirkusu, myslíš si tedy, že vedení stroj-stroj by bylo lepší, než kyvadlovka?
VKL
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.04.2007 11:46
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Odpustí, když budou muset do těžšího terénu a nepojede to. Info od jednoho z uživatelů tohoto vozidla je však takové, že zatím nikdy odpouštět nemuseli, auto jelo i do krpálu po poli na malou jedna, ale jelo a vodu do lesa dovezlo. Ber to tak, že tenhle rybník nahradi téměř tři CAS-32 T148 nebo dvě T815... Kamarád vlastní (sice osmikolku), ale taky pomalou CAS-55 s osmnáctikubíkovou nádrží na podozku T813 a stále to jezdí (jako veterán), před tím to mnoho let jezdilo u podnikových hasičů ve Slovnaftu, kde byoi takovýchto mastodontů pět. Mimochodem i v právně mnohem lépe fungující zemi, jako je SRN jezdí několik CAPL-15, CA-17 T148 a dokonce několik CA-18 T815 6x6, z toho jedna i v zemské hasičské škole, až se zítra dostanu domů, mrknu ve které.
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 21.06.2007 09:07
Příspěvek od mirda » 12.05.2008 15:26
dit já jim ho neberu,at si s nim jezdí,jen je to zbytečně moc,pochop že prostě chtěli CAS za každou cenu,když jim to říkali strojníci HZS,ale i vedení,že je to zbytečnost tak nikoho neposlochali!Tak si to zaparkujou vedle toho furgonu,multikáry a trabanta!Jestli tam pojedeš uvidíš sám...
Nehledě na to že když se mluvilo na téma ,,váha" tak bylo vážně řečeno že nebudou vozit celou ale že budou jezdit s půlkou aby to neměli moc těžký...tak co si asi všichni potom začali myslet?
Příspěvek od » 12.05.2008 15:26
Jen tvrdím, že zřizovat kyvadlovku na pouhých 500m je zbytečný chaos a přepych. Hasiči zapomínají na hadice a vedení ze stroje do stroje, nebo z nádrže do nádrže to je základ. To jste snad museli všichni vidět ve školícím filmu z 80let min. stol. perfektně namluveným Janem Rosákem.Zmizeli HA a hadicové přívěsy z NDR. A hadice na autě, snad jich vozíte dost a další jednotka nebude hasit, ale dopravovat. No ano je nová doba a vymoženosti, ale základní postupy tohoto typu jsou platné a fungují, stejně jako školící film " Hašení při nedostatku vody". Nebo snad všechny sbory musí mít takhle veliké CAS ? V zahraničí také používají na dálkovou dopravu vody lehké hadice typu A 110mm na navijáku nebo v harmonice. A také tvrdím, že hasiči v ČR jsou líní motat hadice, protože jak je to víc jak max 5B a 4C tak je to nahouby. kolikrát také snaha zajet k ohni co nejblíž stojí strojníka 10min vypětí za volantem popř. rozbité auto a hasiči pak ušetří jen 3B. To jsou zkušenosti z praxe. Nevztahuj to prosím na sebe a popřemýšlej co se kde událo. Dost jednotek si taky do auta narve supermoderní vybavení ale na hadice se zapomíná.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Částečně máš pravdu, ale německým dobrákům hadicové automobily pořizují spolkové země, navíc potřebuješ čerpadlo, které Áčka ustrká, to také nebude zadarmo, ale za těžký peníz (milion a víc). To, že jsou hadice "A" lehké jsi předpokládám nemyslel vážně... Už 10m Áčko je pořádná váha. Souhlasím, že navijáky s "Béčky" (AS-16 IFA) nebo hadicové přívěsy (STA) k něčemu byly/jsou, ale vyplatilo by se to až při dlouhotrvajícím zásahu (lesy, seníky, průmyslové provozy, vysokopoložené hrady a objekty se špatným přístupem), při zásahu na hodinu je jejich použití nereálné, zprovoznění je minimálně na půl hodiny nehledě k rizku prasknutí hadice a zastavení dodávky vody na několik minut, což by v případě diskutovaného zásahu způsobilo další škody. I v tomto je rozhodnutí na VZ, zda se vyplatí kyvadlovka nebo hadicové vedení ze stroje do stroje.
freeka už ani nekomentuju, neb vše závisí na objektivních podmínkách zásahu, ne na paušalizaci všeho na základě předpisů bez praktické zkušenosti.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:26
Netajim se tim, ze jsem pro zruseni JPO V jako JPO. Jejich uroven je tak rozdilna, ze se pod JPO V schova skoro vsechno. Od jednotky, ktera skvele funguje po jednotku, ktera nefunguje. Takze zrusit kategorii JPO V uplne a je to vyresene.
Vetsina JPO V spis jen systemu bere penize .
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.04.2007 11:46
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Ty jsi do nebe volající pitomec, víc k Tvému poslednímu duševnímu zvratku psát nebudu...
Příspěvek od » 12.05.2008 15:26
Taky jste se koukali na film Smlouva s ďáblem na ČT 1. Ta Hurleyová je kóča co ? No např. hadice A 110mm/20m od firmy Ziegler jsou velmi lehké a normální hasič unese dvě, když jsou v nosiči tak to není vůbec problém. Ten nosič stojí cca 110kč a hadice podle toho od kterého překupníka ji bereš.Několik jednotek si je pořídilo ke kalovým čerpadlům Honda, kvůli průtoku a jsou s nimi spokojeni. Také jsem je viděl na povodních v roce 2002 měli je polské jednotky na velkých navijácích na náklaďáku STAR 6x6 k čerpací stanici na kontejneru, to byl Renault. Za 15min měli utvořené čerpací stanoviště a dvojité vedení cca 600m. To je asi ten problém, protože jim bylo jedno jestli čerpají vodu po povodních nebo ji vedou k požáru. Tady se investovalo do hadicových systému hlavně po povodních, obrovité čerpací stanice a hadicové kontejnery právě s těmi těžkými hadicemi.Na tom se někdo napakoval. Některé mají navíjecí systémy a tak je to jednoduché. Ten od fy SOMATI (Ostrava) dle katalogu a návodu obslouží 3 hasiči a vytvoří vedení vskutku v mžiku. Opětovné složení je taky mžik. Převládá názor, že jsou jen na povodně a ty nejsou naštěstí nebo bohužel tak často tak technika většinu času stojí a vytahuje se jen na výcvik či monstrózní PTC, pak jsou hasiči naštvaní a nesnáší motání a čištění hadic typu A. Přitom by se dala využít smysluplněji právě při těchto zásazích. Pokud je to jak píšeš, zásah na " hodinu" tak to není nic protože hodinu trvají skoro všechny běžné zásahy / DN 1xOA, otvíračka , výtah, kočka na stromě, požár kontejneru, maso v troubě /, pokud požár trvá jen hodinu tak ti stačí voda dovezená v CAS, nebo hydrant. Neviděl jsem, že by se na byťák i větší vyplácalo 10 000l, to by ten barák odplaval. Pokud hoří les nebo fabrika nebo statek tak je to jasné mám HA tak ho povolám a je to nemám tak se musím rozhodnout co dál, kyvadlovka se opravdu vyplácí nad více jak 2km. Jenže jsme u nás. To je rozhodující. Hasiči si na to zvykli a jsou schopni provozovat kyvadlovku klidně i na 200m od slabého hydrantu v obci. Taky někteří rádobyhasiči by se styděli kdyby v hospodě říkalí, že jen tahali šlauchy. Oni ale jezdili pro vodu. Další možností jsou nové nadzemní hydranty, některé mají vývod A DIN 110mm no ale JPO jimi nejsou vybaveny protože používají 110mm šroubení. Babo raď. Přijedu hoří obchoďák a já se nemůžu napojit a když se napojím tak není tlak protože vodárny na to kašlou, aby jim nepopraskalo 100lt staré vedení. A tak pořád dokola. Není tady koncepce a návaznost prevence na represi.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:26
Jo jen tak na okraj. Taky je bohužel jasné, že pokud by nějaký VZ při větším požáru přišel s tím, že zorganizuje dopravu hadicemi nebo ze stroje do stroje, tak ho minimálně většina bude mít za pitomce a budou frflat, že musí tahat ty hadice a proč nemůžou jet pro vodu. Další to nepochopí vůbec a ten zbytek to sám nezvládne. Dobrou noc a je máj lásky čas.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:26
Mas naprostou pravdu. Je lepsi povolat vsechny CAS 32 z uzemka a ze vsech sousednich, nez aby se to nekdo pokousel resit jinak.
Vsichni se pak zenou za co nejvetsimi CASkami. A kasle se na vsechno ostatni.
Nechapu treba koncepci, kdy na pozar travy prijedou 3 jednotky do 20ti minut a kdyz se hned vedle stane DN a umiraji tam lide, tak nekdo s potrebnym vybavenim prijede treba za 30 minut (nebo i dele) a do tech 30ti minut tam neprijede zadna jina jednotka. Ad zije system zamereny na dopravu vody v terenu pri pozarech lesnich porostu. Ekologove by meli radost, ze kousek lesa je dulezitejsi nez zivoty.
-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 18.10.2002 09:05
Příspěvek od Martin » 12.05.2008 15:26
Hynku, že se necháš vytočit, nenervuj se, praskne ti cévka a zas bude o jednoho hasiče míň.
Jinak na Německo bych se moc neodvolával, když opominu "americký" systém výjezdů, tak je třeba připomenout také financování JPO v Německu, které je mnohem vymakanější jak u nás, vždiť tam i pojišťovny ročně platí hasičům řekl bych nemalý peníz na novou techniku. Nehledě na to že v kdejaké "prdeli" mají postavenou novou hasičárnu a v ní minimálně zánovní auto.
Ale to jsme trošku odbočili od tématu
Zaráží mě pánové jak říkáte že to není naše starost, že nám do toho nic není ... tak se nechte objednat na vyšetření k chocholouškovi, dit to sou vaše peníze Vy blázni ! Z Vašich, resp. našich daní ! A když se na to vykašlem, tak to dopadne jako s veškerejma zákonama v republice, ano, někoho jsme si zvolili ... ten nám nasliboval hory doly, ale ted jim to musíme připomenout, protože nebude dlouho trvat a v týhle zkorumpovaný republice budebrzy zase převrat, o skrčkovi Cikrtovi s Julínkem netřeba diskutovat, ale tak by se dalo pokračovat dál a dál až by jsme se přes jména z poslanecké sněmovny přenesly na jména na našich obecních úřadech.
TAKŽE OZÝVEJME SE !!!!
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA