Dvoutónové podtlakovky
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
Dvoutónové podtlakovky
Mám (snad ještě ze staré Kačeny (T805)) dvoutónové podtlakovky - signál ho-ří. Ke každé trumpetě je jeden přívod vzduchu. Otázka tedy zde: jak to mám zapojit na matesa? Napadá mě elektroupneumatický ventil (konkrétně dva) a přerušovač, ale nemyslím si, že to na 805ce bylo udělané takhle Takže - je nějaké jiné, jednodušší řešení? Kromě manuálního mačkání dvou ventilů samozřejmě
Mám (snad ještě ze staré Kačeny (T805)) dvoutónové podtlakovky - signál ho-ří. Ke každé trumpetě je jeden přívod vzduchu. Otázka tedy zde: jak to mám zapojit na matesa? Napadá mě elektroupneumatický ventil (konkrétně dva) a přerušovač, ale nemyslím si, že to na 805ce bylo udělané takhle Takže - je nějaké jiné, jednodušší řešení? Kromě manuálního mačkání dvou ventilů samozřejmě
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
Ale...
... já s tím nechci za jízdy verglovat, chci to proste zapnout a az prestane jit rizeni a brzdy, tak to vypnout Proto me prave napadaji jenom ty elektropneumataky a prerusovac.
... já s tím nechci za jízdy verglovat, chci to proste zapnout a az prestane jit rizeni a brzdy, tak to vypnout Proto me prave napadaji jenom ty elektropneumataky a prerusovac.
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: 26.06.2006 23:51
Příspěvek od Štěpán Klička » 12.05.2008 15:20
A nejsou náhodou z Avie?
My jsme měli něco takového na DA12.Byl tam elektrický kompresor,který chvíli foukal do jedné dvojtrubky a chvíli do druhé.Bohužel to přepínání bylo mechanické a vzhledem ke stáří vozu (r.v. 1977) to už před lety odešlo do háje zeleného.Je ovšem možné,že celé zařízení bylo ještě starší než celá DA12.A ten přerušovač (pokud myslíš nějaký na blinkry auta) ti u elektroventilů možná nebude fungovat,mají malý proudový odběr a bude přepínat moc rychle,nebo pomalu,teď nevím přesně.Schválně vytáhni z blinkrů jednu žárovku a uvidíš )
My jsme měli něco takového na DA12.Byl tam elektrický kompresor,který chvíli foukal do jedné dvojtrubky a chvíli do druhé.Bohužel to přepínání bylo mechanické a vzhledem ke stáří vozu (r.v. 1977) to už před lety odešlo do háje zeleného.Je ovšem možné,že celé zařízení bylo ještě starší než celá DA12.A ten přerušovač (pokud myslíš nějaký na blinkry auta) ti u elektroventilů možná nebude fungovat,mají malý proudový odběr a bude přepínat moc rychle,nebo pomalu,teď nevím přesně.Schválně vytáhni z blinkrů jednu žárovku a uvidíš )
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
RE: Klikis
Jo, to je mi jasné, vím co to dělá, když jsem si na oosmikolce tunil výstražné blinkry, jeden z toho odešel do věčných lovišť Použi bych jakýkoli jiný,já jen jestli třeba někdo neví konkrétně, jak na to. Bude určitě fungovat něco, co bude přerušovaně pouštět elektriku do jednoho nebo druhého obvodu.
Jo, to je mi jasné, vím co to dělá, když jsem si na oosmikolce tunil výstražné blinkry, jeden z toho odešel do věčných lovišť Použi bych jakýkoli jiný,já jen jestli třeba někdo neví konkrétně, jak na to. Bude určitě fungovat něco, co bude přerušovaně pouštět elektriku do jednoho nebo druhého obvodu.
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: 26.06.2006 23:51
Příspěvek od Štěpán Klička » 12.05.2008 15:20
Re Jakub
Vzhledem k tomu,že do elektrotechniky trochu vidím,tak nejlepší (ale ne nejjednodušší) řešení by byl nějaký klopný obvod,který by přes tranzistory spínal jednotlivé ventily.Mnohem méně složité,o hodně levnější,ale takové jezeďácké řešení je použít ten přerušovač,navěsit na něj dvě nebo tři žárovky a k nim ještě relé s přepínacími kontakty (jsou třeba ve favoritu nebo felicii),které bude spínat ty ventily.Bude to mít větší odběr než ta elektronika a žárovky ti budou blikat někde třeba na nohy.Otázka taky je,jestli ti bude stačit ta doba,po kterou je přerušovač v sepnuté stavu.Jestli chceš,můžu ti to nakreslit a poslat na mail.Schema té elektroniky bych musel někde vyhrabat,ale to už bude chtít zručnějšího elektrikáře a ten to jistě najde doma taky.
Vzhledem k tomu,že do elektrotechniky trochu vidím,tak nejlepší (ale ne nejjednodušší) řešení by byl nějaký klopný obvod,který by přes tranzistory spínal jednotlivé ventily.Mnohem méně složité,o hodně levnější,ale takové jezeďácké řešení je použít ten přerušovač,navěsit na něj dvě nebo tři žárovky a k nim ještě relé s přepínacími kontakty (jsou třeba ve favoritu nebo felicii),které bude spínat ty ventily.Bude to mít větší odběr než ta elektronika a žárovky ti budou blikat někde třeba na nohy.Otázka taky je,jestli ti bude stačit ta doba,po kterou je přerušovač v sepnuté stavu.Jestli chceš,můžu ti to nakreslit a poslat na mail.Schema té elektroniky bych musel někde vyhrabat,ale to už bude chtít zručnějšího elektrikáře a ten to jistě najde doma taky.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: 16.02.2003 22:05
Příspěvek od sivá holubička » 12.05.2008 15:20
Troška humoru...
Byl jednou jeden řidič kamionu a "vytunil" si svoji lízu podtlakovkama z vlaku. No a jel tak jednou za osobákem a zrovna, když přejížděli železniční přejezd, rozhodl se trošku si zatroubit....jak to dopadlo? Lidi z osobáku vyskákali z auta, nechali ho na přejezdu a rozutekli se. No a milý řidič měl pak hodně horkou chvilku, aby osobák odstranil z přejezdu a posádku sehnal zpět k jejich autu...tolik humorný příběh ze života:-)
Byl jednou jeden řidič kamionu a "vytunil" si svoji lízu podtlakovkama z vlaku. No a jel tak jednou za osobákem a zrovna, když přejížděli železniční přejezd, rozhodl se trošku si zatroubit....jak to dopadlo? Lidi z osobáku vyskákali z auta, nechali ho na přejezdu a rozutekli se. No a milý řidič měl pak hodně horkou chvilku, aby osobák odstranil z přejezdu a posádku sehnal zpět k jejich autu...tolik humorný příběh ze života:-)
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Malec » 12.05.2008 15:20
Kozák - podtlakovky
Jenom připomínku, jestli můžu.Jedná se zřejmě o "podtlakovky" z produkce bývalé NDR.Pokud nemáš ten orig. motor, bude asi větší problém spíše s redukcí tlaku než s přepínáním.Těch realizovatelných nápadů tu je dost, (snad jen nastavení časování, aby to bylo opravdu Hó-řííí).U těch trumpet jsou použitý jazýčky z bronzu jako u harmonik , takže,při přímém napojení na vzduch u báby si možná vrznou, ale tím to asi skončí. Dají se lehce přefouknout .
Jenom připomínku, jestli můžu.Jedná se zřejmě o "podtlakovky" z produkce bývalé NDR.Pokud nemáš ten orig. motor, bude asi větší problém spíše s redukcí tlaku než s přepínáním.Těch realizovatelných nápadů tu je dost, (snad jen nastavení časování, aby to bylo opravdu Hó-řííí).U těch trumpet jsou použitý jazýčky z bronzu jako u harmonik , takže,při přímém napojení na vzduch u báby si možná vrznou, ale tím to asi skončí. Dají se lehce přefouknout .
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA