Vidíte to kluci. A stejně se najdou auta, které TÚPO nesplní.. Jak je to možné? Proč je to takový strašák když všechny ty krásné nablískané stroje ze západu jsou tak super?
Jak jsem psal výše. U auta, které je v pořádku není TÚPO žádný problém - jen taková větší a mnohem dražší technická, ale v porovnání s cenou auta zlomek..
U toho které TÚPO neprojde je to jasné a ve výjezdu být nemá.
Na Mr. Resnera asi nemá cenu moc reagovat už.. všichni HZS jsou zlí a pravidla porušují všichni tak co..
Divili by jste se co na západu, ale i u nás jezdí za čerpadla, prototypy made in india a podobně. Náhradní díly? Ano na Zieglera a Godivu snad seženete. Co třeba čerpadla od Angloco? Ty moc zieglerovsky ani godiva nevypadají..
Otázka jestli je lepší 10 let staré atego a nebo liazka? Z pohledu obce která očividně nemá na novější auto bych možná volil tu liazku, protože opravovat elektriku na starším mercedesu je zábava a ten servis ve výsledku stojí víc jak auto v některých případech a ty sbory moc dobře ví proč se toho zbavují..
Každá mince má rub a líc.
A já proti dovozu nic nemám, ale nechtěl bych vozidlo, které nesplňuje TÚPO už jen kvůli případné škodní události u pojišťovny..
Dovoz vozidla ze zahraničí
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Re: Dovoz vozidla ze zahraničí
Příspěvek od Marek Miklíček » 25.10.2021 10:49
CAS pod 1700 litrů neexistuje ale přesto tu jezdí, protože je sem jedna firma dovezla a papírově z toho udělala 1800 litrů, prý těch 300 litrů je v trubkách.
Když si koupím starou Liazku tak na TÚPO to jít nemusí ale přesto může mít čerpadlo po smrti úplně stejně.
Otázkou je co se na TÚPO u dovezených aut testuje. Když jsem se po tom poptával před pár lety tak mě někteří strašili, že jedna ze zkoušek je, že napojí CAS na dvě nádrže a nechají tam dlouhodobě honit vodu dokola na plný výkon a zkouší se jestli CAS vydrží. Nevím jestli se to opravdu dělá takto nebo to bylo jen strašení, každopádně je pravděpodobné, že 20 let stará CASka to nemusí vydržet a něco odejde.
Za mě je u toho nákupu důležitý selský rozum a zvážit si tyto věci dopředu jako tu píšete. Zamyslet se nad tím jestli je možnost a kolik bude stát servis auta, jestli bude možný servis čerpadla atd... Sami hasiči co vybírají by měli mít zájem koupit auto co plní požadavky norem a ne aby takové věci chytalo až TÚPO, nebo aby se snažili protlačit vrak do výjezdu.
Když si koupím starou Liazku tak na TÚPO to jít nemusí ale přesto může mít čerpadlo po smrti úplně stejně.
Otázkou je co se na TÚPO u dovezených aut testuje. Když jsem se po tom poptával před pár lety tak mě někteří strašili, že jedna ze zkoušek je, že napojí CAS na dvě nádrže a nechají tam dlouhodobě honit vodu dokola na plný výkon a zkouší se jestli CAS vydrží. Nevím jestli se to opravdu dělá takto nebo to bylo jen strašení, každopádně je pravděpodobné, že 20 let stará CASka to nemusí vydržet a něco odejde.
Za mě je u toho nákupu důležitý selský rozum a zvážit si tyto věci dopředu jako tu píšete. Zamyslet se nad tím jestli je možnost a kolik bude stát servis auta, jestli bude možný servis čerpadla atd... Sami hasiči co vybírají by měli mít zájem koupit auto co plní požadavky norem a ne aby takové věci chytalo až TÚPO, nebo aby se snažili protlačit vrak do výjezdu.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA