CAS 25K
-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 18.10.2002 09:05
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: 26.05.2005 21:36
Příspěvek od Adam » 12.05.2008 15:19
CAS K 25 - LIAZ 18.29 XA CISTERNOVÁ AUTOMOBILOVÁ STŘÍKAČKA
typ 3602
POPIS
Cisternová automobilová stříkačka CAS K 25 - LIAZ 18.29 XA mod. 06 je určena k přepravě požárního družstva 1 + 8 s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou z vlastních nebo cizích zdrojů hasicích látek. Rozsáhlé příslušenství vozidla umožňuje provedení nejjednoduššího zásahu přenosným hasícím přístrojem i technicky náročného zásahu nízkým i vysokým tlakem vody nebo pěny. Technické provedení vozidla umožňuje zásah i ve ztížených klimatických podmínkách.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Rozměry vozidla
Délka 7 790 mm
Šířka 2 500 mm
Výška v nezatíženém stavu 3 450 mm
Světlost při celkové hmotnosti 240 mm
Hmotnost vozidla dle ČSN ISO 1176
Pohotovostní 11 500 kg
Užitečná 4 500 kg
Celková 16 000 kg
Počet míst k sezení 1 + 8
Maximální rychlost vozidla 92 km/h
PODVOZEK
Typ LIAZ 18.29 XA mod.06
Typ motoru naftový, přeplňovaný
Čistý výkon motoru dle ISO 210 kW/2 000 min-1
Motor splňuje emisní normu EURO II.
Náhon 4x4 s vypínatelným předním náhonem
Převodovka Praga 10 PS 80.149.5, 10 stupňů vpřed, 2 vzad
Brzdový systém 4 na sobě nezávislé systémy, ABS
Napětí elektrického příslušenství 24 V (2 akumulátory 12 V 180 Ah)
Objem palivové nádrže 200 l
KABINA
Typ celokovová, panelová
NÁSTAVBA
skříňová s nádržemi, čerpacím zařízením a požárním příslušenstvím
NÁDRŽE
Nádrž na vodu 2 500 l
Nádrž na pěnidlo 400 l
ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ
Nízkotlak
Jmenovitý průtok vody 2 500 l/min
Jmenovitý pracovní tlak 0.8 MPa
Vysokotlak
Jmenovitý průtok vody 1 250 l/min
Jmenovitý pracovní tlak 1.6 MPa
Zvýšený tlak 2.4 MPa
Průtok při zvýšeném tlaku 750 l/min
Jmenovitá sací výška 1.5 m
Maximální sací výška 7.5 m
Maximální výkon přiměšovače pěnidla 120 l/min s ruční regulací
LAFETOVÁ PROUDNICE
Typ ručně ovládaná, s výměnnou vodní nebo pěnotvornou proudnicí
Průtok při pracovním tlaku 0.8 MPa
vodní proudnice 800 - 1200 - 1600 l/min - výměnné hubice
Pěnotvorná proudnice 800 l/min
PRŮTOKOVÝ NAVIJÁK
Rozměry hadice DN 25/60 m
Proudnice pistolová s možností regulace průtoku a výstřikového kužele
Zdroj: HZS KHK, ÚO Rychnov nad Kněžnou
http://www.hzsrk.tyhan.cz/
-
- Příspěvky: 137
- Registrován: 13.04.2005 17:30
Příspěvek od Martin Tonhauser » 12.05.2008 15:19
CAS K25 L-101.860. Tato Liazka vypadá úplně stejně jak je popisována v předchozím příspěvku. Jen rozměry jsou trochu odlišné.
délka: 7770 mm
šířka: 2500 mm
výška (v nezatíženém stavu): 3350 mm
světlost: 290 mm
Jinak co se týče objemů nádrží a toho všeho kolem je dobře rozepsané v předchozím příspěvku.
-
- Příspěvky: 137
- Registrován: 13.04.2005 17:30
Příspěvek od Martin Tonhauser » 12.05.2008 15:19
Ano samozřejmě liší v motoru. To už vyplívá s toho čísla za L.
-
- Příspěvky: 137
- Registrován: 13.04.2005 17:30
Příspěvek od Martin Tonhauser » 12.05.2008 15:19
Maximální výkon motoru u L-101.860 je 189 kW +-5%
-
- Příspěvky: 156
- Registrován: 10.07.2006 11:05
Příspěvek od Fanda Kletečka » 12.05.2008 15:19
chtěl bych se zeptat jestki někdo neví jaká je potřeba skupina na řidičáku pro řízení CAS K25 L101 s počtem míst 8+1?Nevím jestli stačí C nebo musí být D
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:19
Rozdílů je mnohem více, než jenom motor. Naprosto odlišné jsou obě nápravy (L18.29 má díky tomu menší poloměr otáčení), rozdíl je i v rámu, jiná je i převodovka (u L18.29 je plně synchronizovaná). Ještě k motoru - L101 má ležatý motor (tuším M640???), L18.29 stojatý LIAZ M1.2 o výkonu 290 kW. Z vnějšku je neznatelnější rozdíl v blatnících na kabině - u L101 jsou vysoko nad kolem, u L18 dosahují těsně nad pneu. Jinak více info a fotky jednotlivých vozidel na www.liaz.developstudio.com, v sekci speciály je článek o hasičských LIAZkách.
Jinak na LIAZku stačí skupina C, D je potřeba až od 1+9.
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 13.12.2004 08:34
Příspěvek od Michal Jančov » 12.05.2008 15:19
si oponovat. I L101 má stojatý motor, a už od typu Š 706 R mají motory Liaz ( Škoda) objem 11 781 cm3.
-
- Příspěvky: 156
- Registrován: 10.07.2006 11:05
Příspěvek od Fanda Kletečka » 12.05.2008 15:19
Tak jsem potěšen že na řízení Liazky stačí Cmám teda ještě jeden dotaz ohledně řidičáků jaká je potřeba skupina na AVIA A31 DA 12?
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:19
samozřejmě, že 101 má stojatý a 18.29 ležatý, nevím na co jsem myslel, když jsem to psal )
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:19
Taky musíš mít C. A u té LIAZky to C není doměnka, ale naprostá jistota, V zákoně je "8 míst + řidič"
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 13.10.2005 10:43
Příspěvek od Radek Svoboda » 12.05.2008 15:19
Ještě jsem to neměřil, ale výška se dá docela dost snížit užitím jiného majáku (rampy) a snížením či odpojením lafety (děla), stejně se skoro nepoužívá. Někdo také dělá, že předsune rampu před hranu střechy, pak se dostane prakticky na úroveň se střechou.
-
- Příspěvky: 156
- Registrován: 10.07.2006 11:05
Příspěvek od Fanda Kletečka » 12.05.2008 15:19
chtěl bych se zeptat jestli má někdo v CAS 25K L101 zabudované dejcháky SATURN v zadních sedačkách pokud ano pošlete mi nějakou fotečku nebo nějakou dokumentaci na email fajitema@seznam.cz
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA