Ach jo..
Uvědomte si že nová Force je jen a pouze výměna kabiny. Z deště rovnou pod okap.
Podvozek je to furt Terra
Převodovka - Allison v Teře ze začátku vůbec nefungoval a neuměl se domluvit. Dodneška je s tím problém - vzduchový motor není elektronicky řízený.
To se má u Force změnit a má být řízený elektronicky.
Rozdíl mezi automatizovanou a plně automatickou převodovkou je jen u pořízení půl milionu a většina jednotek v mém okolí na to sere, protože i následný servis je dražší.
Tatra je obecně dražší než Scanie.
Nová palubovka se teprve ukáže jestli je výhra - historka o tom jak po cestě na pyros zadřeli servo, protože na palubovce přes sluníčko neviděli kontrolku je dost legendární a už rok baví úplně všechny. Jak znám tatru tak to řešit nebudou vyměnili servo a život jde dál.
Terén/Silnice
GUMY!!! u S2 je limit těch aut vždy jen o gumách.
I horské jednotky jezdí 95% času hlavně po silnici.
Takže Tatru má smysl řešit jen u lesních speciálů a obecně terenních aut na podvozku v hasičském označení 3.
V CAS 20 S2 bude vždy lepší kdokoliv jiný a dojede stejně daleko jako ta slavná Tatra..
Servis - těch historek o tom jak nefunguje autorizovaný servis Tatry a všichni blahořečí Talosu Starý Jičín a jiné servisy s republice jsou stovky.
Neslyšel jsem nikdy tolik nadávek na servis Scania, Man, Mercedes, Iveco, Volvo jako na Tatru.
Brzdy -
u nového auta bude záležet na tom jestli si připlatíte za retárder, nebo ne.
Kotouče brzdí už hezky u terry, ale retardér je to co v tom autě dělá ten rozdíl oproti té vraždě s názvem Terrno.
Phoenix je utopie na kterou můžeš zapomenout - výškově je to auto nevhodné na první vůz CAS.
Místem pro strojníka a pohodlím nemůže Tatra konkurovat nikomu. Ani v kabině Force.
Mimochodem každý kdo jel s Force starší generace ví jaký je z toho auta rozhled - na hovno. Přes ten A sloupek nejde vidět značky.
Nastavitelný volant i sedačku má už i to Terrno tuto větu splní. Kdo s tím jel a jel s něčím moderním ví že je to v pralesní době. O vzduchovém odpružení si stále můžeme nechat zdát to Tatra od roku 1970 jaksi zapomněla pro většinu aut vyrábět.
Zrcátka obecně Tatrovácka tragédie vítejte v roce 2003.
Bezpečí se možná posunulo, ale airbagy a další výbavu, kterou už scanie standartně montuje to taky pořád nemá. Takže furt 15 let pozadu.
Suma sumárum. Tatru pouze a jen na lesní speciály a terénní auta. Třeba VYA, ale ne na CAS 20 tam to nemá smysl a negativa včetně toho hlavního a tím je cena jsou absolutně proti tomuto muzeu z Kopřivnice.
Tatra vs. Scania
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 06.11.2022 18:48
Re: Tatra vs. Scania
Příspěvek od PowPow » 27.02.2024 15:14
Phoenix spíš ani ne, pro TATRU není priorita prodávat hasičské phoenixy, tím se nikdy netajila. A existence novýho modelu Force to nezmění protože budou tlačit ten.Hasiči Merklín píše: ↑27.02.2024 11:24Když vezmu v potaz, že THT letos dodá poslední kusy CAS 30 Tatra Terra a nadále už bude jen Force nebo Phoenix, tak pro lidi/zřizovatele je směrodatné přeci koukat po těch dvou zmiňovaných modelech než po stařičké Terra. Kde každý souhlasí s výrokem, že kabina je bezpečností na bodu mrazu, nepohodlná a neodhlučněná. Jak někteří z vás uvádí převodovku Norgren - naprosto nesmysl převodovky, nepohodlí v Tatře a hluk v kabině... znám to víc než dobře v práci s tím jezdím dnes a denně.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 05.11.2004 08:46
Re: Tatra vs. Scania
Příspěvek od Tomáš Augusta » 01.03.2024 09:03
Žádný ceník opravdu neexistuje, ceník je možná na Dacie a Škodovky, u nákladních vozidel je to opravdu jinak.
Nechte si podvozek od požadované značky nacenit u lokálního dealera dle požadované specifikace a výbavy.
Na pohled stejný podvozek se dle výbavy může cenově lišit o desítky tisíc EUR.
Dle mého názoru opravdu nelze srovnávat Scanii a Tatru, v práci provozujeme mimo jiné i Scanie (plněpohoné podvozky, žádný kamion) u SDH Tatry.
Ani v jednom případě bych neměnil.
A srovnávat přetížený třináctitunový MAN s polskou nástavbou se Scanii či tatrou od THT/THZ je taky naprostá blbost.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.01.2023 16:42
Re: Tatra vs. Scania
Příspěvek od Pepazdepa » 01.03.2024 11:28
Špatně jsem položil otázku. To že to je individuální vím. Šlo mi o to jestli už někdy ty ceny k porovnání má a může je zveřejnit orientačně. Lišit se to ve statisících bude, ale pochybuji že bude tatra ve “stejné” konfiguraci levnější o mega.Tomáš Augusta píše: ↑01.03.2024 09:03
Žádný ceník opravdu neexistuje, ceník je možná na Dacie a Škodovky, u nákladních vozidel je to opravdu jinak.
Nechte si podvozek od požadované značky nacenit u lokálního dealera dle požadované specifikace a výbavy.
Na pohled stejný podvozek se dle výbavy může cenově lišit o desítky tisíc EUR.
Dle mého názoru opravdu nelze srovnávat Scanii a Tatru, v práci provozujeme mimo jiné i Scanie (plněpohoné podvozky, žádný kamion) u SDH Tatry.
Ani v jednom případě bych neměnil.
A srovnávat přetížený třináctitunový MAN s polskou nástavbou se Scanii či tatrou od THT/THZ je taky naprostá blbost.
A jakou práci se jedná ?
Děkuji.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22.03.2016 12:41
Re: Tatra vs. Scania
Příspěvek od Martin Bednář » 01.03.2024 12:25
Dnes nvm ale v roce 2017 byl podvozek obyč tatry oproti scánii s alisnem a retardérem o stovky tisíc dražší.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 05.11.2004 08:46
Re: Tatra vs. Scania
Příspěvek od Tomáš Augusta » 01.03.2024 14:04
Elektromontáže, taky jedeš x kilometrů po asfaltu a pak potřebuješ pár set metrů do terénu..Pepazdepa píše: ↑01.03.2024 11:28Špatně jsem položil otázku. To že to je individuální vím. Šlo mi o to jestli už někdy ty ceny k porovnání má a může je zveřejnit orientačně. Lišit se to ve statisících bude, ale pochybuji že bude tatra ve “stejné” konfiguraci levnější o mega.Tomáš Augusta píše: ↑01.03.2024 09:03
Žádný ceník opravdu neexistuje, ceník je možná na Dacie a Škodovky, u nákladních vozidel je to opravdu jinak.
Nechte si podvozek od požadované značky nacenit u lokálního dealera dle požadované specifikace a výbavy.
Na pohled stejný podvozek se dle výbavy může cenově lišit o desítky tisíc EUR.
Dle mého názoru opravdu nelze srovnávat Scanii a Tatru, v práci provozujeme mimo jiné i Scanie (plněpohoné podvozky, žádný kamion) u SDH Tatry.
Ani v jednom případě bych neměnil.
A srovnávat přetížený třináctitunový MAN s polskou nástavbou se Scanii či tatrou od THT/THZ je taky naprostá blbost.
A jakou práci se jedná ?
Děkuji.
Tatra bude vždy dražší,už jen z pricipu.Je to pořád kusová výroba.Scanie vyrobí za rok hasičských podvozků jako možná tatra všech aut za poslední dekádu.
Tak nikdy nebude cenově stejně.A ano,ten rozdíl u komerčních podvozků Phoenix kontra zbytek podvozkářů je v řádu 20-30 tis. EUR.
Zas dle mého názoru by kritická infrastruktura státu měla mít domácí podvozky....
Jo a čekáme na Force ze státní zakázky,půjde obměnou za Terrno z roku 2006- doposud spokojení uživatelé..
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA