Zajímavé je, že se tu strhla taková diskuze kvůli něčemu, na co se tazatel vůbec neptal
Předpokládám, že se bude jednat o DA v základní výbavě. Kdysi jsem nákup jednoho řešil :
- chtěj do první řady jen dvě sedačky. Pochybuju, že vás na výjezd někdy pojede 9.
- místo prostřední přední sedačky si nech udělat držák na dobíjení dvou svítilen a dvou vysílaček
- někdo tu zmiňoval, že je možné dát radia a světla pod spolujezdcovu sedačku. To je kravina. Jak se po cestě dovybavíš, když ti na tom bude sedět velitel?
- pokud máte DT, chtěj prostřední řadu orientovanou proti směru jízdy a nech si do opěrek namontovat integrované držáky DT
- mezi prostřední dvě řady sedadel si nech udělat další poličku na dvě světla a dvě rádia.
- dozadu si nech udělat dvě místa pro uložení plastových beden. V jedné měj stabilně lékárničku, vytyčovací pásku a ostatní věci ze základní výbavy, pokud na ně firma neudělá sólo uložení.
- chtěj RAL3024. I když budou někteří tvrdit opak, ten rozdíl ve viditelnosti je obrovský.
- na dobíjení akumulátoru chtěj ideálně rettbox
Tak nějak to máme my na našem Fordu. Samozřejmě záleží na rozpočtu a na ochotě krajského technika povolit výjimku v dané technické dokumentaci
DA-L1Z JPVO V zkušenosti
Ze života jednotky i sdružení...
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: 29.07.2011 08:10
Re: DA-L1Z JPVO V zkušenosti
Příspěvek od ogarazdediny » 05.11.2023 07:56
Samozřejmě, že nemůžes tahat těžší vozík než je maximální povolená hmotnost přívěsu uvedena v technickém průkazu auta! Ať už tam je kolik chce...Edison píše: ↑03.11.2023 22:24Výše je to krásně popsané s B můžeš mít auto 3500+750 . A pokud vám tvrdí školitel že ne tak mrkněte po někom kdo zná zákony. To je jak já se taky při školení hádal že můžu s B tahat vozík nad 750kg školitel tvrdil že na vozík nad 750kg už musí být B+E. Lidi v tom mají guláš jak je to s vozíky jsou i tací kteří tvrdí že když má auto psané třeba že může tahat nebrzděny 650kg a vozík je na 750kg tak ho nesmí člověk tahat. U těch hasičů je to tak dělané proto že ty dodávky už jsou plně zatízené a legálně do nich člověk nedá prakticky žádné vybavení proto jsou ty vozíky a je to dělané i tak aby na to stačilo B.petr96jsdh píše: ↑03.11.2023 09:49Každopádně zkusím se zeptat na dalším skoleni jestli nám to nahodou nevykladaji špatně… jde spis o to kdyby se něco stalo ať pak člověk není prekvapenej
-
- Příspěvky: 246
- Registrován: 18.10.2017 20:32
Re: DA-L1Z JPVO V zkušenosti
Příspěvek od Edison » 05.11.2023 16:35
Samozřejmě já to myslel tak že to berou podle TP je logické že vozík nenaberu do plna. Ale prý to dřív tak bylo že se bralo co je psané v TP.ogarazdediny píše: ↑05.11.2023 07:56Samozřejmě, že nemůžes tahat těžší vozík než je maximální povolená hmotnost přívěsu uvedena v technickém průkazu auta! Ať už tam je kolik chce...Edison píše: ↑03.11.2023 22:24Výše je to krásně popsané s B můžeš mít auto 3500+750 . A pokud vám tvrdí školitel že ne tak mrkněte po někom kdo zná zákony. To je jak já se taky při školení hádal že můžu s B tahat vozík nad 750kg školitel tvrdil že na vozík nad 750kg už musí být B+E. Lidi v tom mají guláš jak je to s vozíky jsou i tací kteří tvrdí že když má auto psané třeba že může tahat nebrzděny 650kg a vozík je na 750kg tak ho nesmí člověk tahat. U těch hasičů je to tak dělané proto že ty dodávky už jsou plně zatízené a legálně do nich člověk nedá prakticky žádné vybavení proto jsou ty vozíky a je to dělané i tak aby na to stačilo B.petr96jsdh píše: ↑03.11.2023 09:49Každopádně zkusím se zeptat na dalším skoleni jestli nám to nahodou nevykladaji špatně… jde spis o to kdyby se něco stalo ať pak člověk není prekvapenej
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 13.06.2019 20:04
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: DA-L1Z JPVO V zkušenosti
Příspěvek od Hasiči Merklín » 05.11.2023 19:03
Jestli mohu doporučit nikam nechvátejte. Každý rok berte dotace na co jen půjde. Když jste jako JPO V doteď byli bez techniky, tak nejprve zažádat MV ČR + kraj o dotaci na DA (v případě náklonosti jít vlastní cestou stavby např. Iveco Daily s vestavbou = nutnost dofinancování cca 400-700tis dle požadavků zadavatele). V opačném případě berte alespoň základ DA-L1Z co se vysoutěží centrálně. Následující roky žádat o přívěs do 750kg např. co dodává ZHT s měnitelnými moduly a PS Tohatsu. Ale vždy to záleží na finančních možnostech zřizovatele. Každopádně doporučuji navštívit velitele CHS HZS v kraji a hodit s ním řeč vzhledem k PPP i třeba případné předurčenosti. Když vezmu naší JPO kterou jsme převzali v roce 2014 jako JPO V pouze s DA 10-L1Z Avia A31, 1ks mřp a PS12 kdy na MU se jezdilo v PSII ♂️ každý rok se žádalo o co nejvíce věcí a dařilo se pořizovat a přicházeli i nové posily do jednotky.EA89 píše: ↑02.11.2023 09:14Dobrý den,
Budeme řešit automobil na dotace. U jednotky doteď žádný vůz nebyl, s obměnou zastupitelstva se po 20 letech začlo něco hýbat. Řešíme přes dotace DÁčko, bylo by jako jediné vozidlo u jednotky. Máte někdo zkušenosti např. s Tranzitem, Transporterem atd na dotace a jako jedné vozidlo? Co je dobré mít na autě kromě té základní přestavby podle normy? Za jakýkoliv rady a zkušenosti děkuji
Dnes JPO III s předurčeností na OOB s DA z dotací (r.v.2017) dále UTV (r.v.22) rovněž přes dotace. Cestou do JPO III (r.2021) tedy byl nákup CAS starší výroby r.85, ale dnes již víme že dostaneme novou CAS 20 T-Force. A to si na obci ani z obce (950obyvatel) taky nikdo před 8-9 lety nikdo nedokázal představit. Dnes jsou u nás hasiči nedílnou součástí každé veřejné akce
Zpět na „Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA