CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od Anybody. » 21.11.2018 12:40
@jezkovyvoci já tě vozit nebudu vytáhnu tě na veřejně přístupné letiště a svezeš se sám .. naložíme do auta kompresor a z elektrocentrály to dofoukáme.. Pokud si myslíš že jsem jeden z těch co vylezli ze školy s mokrým papírem a hned sedli za volant auta u hasičů tak to nejsem :-). Nicméně vím že s těma gumama prostě mám pravdu. Ty parametry zde uváděné byli pravda před 40 lety kdy to auto šlo do výroby a ty knížky vznikali. Možná pokud někdo je takový sebevrah a jezdí na tak starých gumách tak to stále fouká na takovou hodnotu.
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od Martin Petržela » 21.11.2018 18:57
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 23.11.2010 10:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od cokapid » 22.11.2018 06:26
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od Anybody. » 22.11.2018 11:17
@Kuba_T Hodně záleží podle stavu a podle toho jak ta guma vypadá. Osobně si myslím že 15 let je už hodně risk.. ty pneu potom ztrácí vlastnosti a stačí rychlejší nájezd do zatáčky a už ten tlak prostě nevydrží. Zrovna ty balóny na 815 se sjíždí docela rychle pokud s nima jezdíš po asfaltu převážně.. Nevím kolik u JSDH najezdíte a jak dlouho ještě tatru mít budete, ale jestli ta guma už je z boku poškubaná všemožně a vzorek stojí za nic tak bych to vyměnil.
@cokapid To muselo hrozně plavat na cestě pří vyšší rychlosti.. Hlavně že jste to nehodili do příkopu kvůli toho..
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od Martin Petržela » 22.11.2018 20:15
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od Anybody. » 22.11.2018 21:49
Kompresor součástí auta samozřejmě není (pokud nemyslíš ten co je pevně součástí motoru), ale mám ho na garáži a mám k němu manometr. Na hadici co je na dofuk u auta ten manometr prostě nemám.
A ty teda 815 foukáš na těch 8 barů co jsem tady radil? Jak je to tedy možné když to byla taková hovadina co se v knížkách píše na jiné tlaky?
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od Martin Petržela » 23.11.2018 01:04
Kde tady píšu něco o nějakých 550 kPa?Martin Petržela píše: ↑11.08.2018 20:18Důležité jsou údaje, udávané výrobcem konkrétní použité pneumatiky - tlak v závislosti na hmotnosti. Hodnoty na jedno kolo bývají uvedené přímo na pneumatice, jak pro jednomontáž, tak pro dvojmontáž (což u "balónů" nebude...) - viz. příspěvek cokapid.
Abych řekl pravdu, co jsem tak sledoval, myslím, že pokud vedle sebe postavíte různých 10 "dvaatřicítek", dočtete se nad zadní nápravou minimálně tři různé údaje :-). Mimochodem, měl jsme Tatru na "čínách" a když jsem zadek zkusmo nastavil na 500 kPa, udávaných dodavatelem přestavby na blatníku, rozhodně to nebylo na jízdu......
Ad huštění gum ze soustavy auta - běžná věc, nemá cenu rozebírat.
Sem to budu připojovat:
https://www.bvm.cz/sdruzeny-regulator-t ... -tatra-815
https://www.skarab.cz/cs/zbozi/plnic-pn ... rosa-81253
Tímhle to budu foukat:
http://atstrutnov.cz/prestashop/hadice- ... dk12m.html
A třeba tímhle to budu měřit:
https://www.autodilyjimo.cz/pneumeric-p ... ily-p10158
Za mě konec diskuse, ty klidně tahej kompresor z garáže s centrálou.....
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od Anybody. » 23.11.2018 20:37
Samozřejmě jak říkám hadici mám, vím kam ji napojit, ale nemám čím změřit kolik v gumě opravdu je.. což teoreticky není problém, protože vím že v tatře mám 8bar v soustavě max. a tak prostě můžu foukat dokud to nepřestane hustit..
Spíše bych použil kompresor pro rychlejší huštění a kvůli toho manometru přímo ať pánovi ukážu kolik je v gumě.
Dál si myslím že toto téma je zbytečné řešit.
- ну погоди
- Příspěvky: 42
- Registrován: 10.10.2007 19:09
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od ну погоди » 24.11.2018 12:29
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od Anybody. » 24.11.2018 16:23
- ну погоди
- Příspěvky: 42
- Registrován: 10.10.2007 19:09
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od ну погоди » 24.11.2018 16:47
- ну погоди
- Příspěvky: 42
- Registrován: 10.10.2007 19:09
Re: CAS 32 Tatra 815 a tlak v pneu.
Příspěvek od ну погоди » 24.11.2018 17:29
Barum-katalog pneumatik pro užitková vozidla. Str 16/17, šestý řádek pro BS 49-možno hustit od 450Kpa do 900kPa dle nosnosti pneu na osu.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA