Nenašli jste vhodnou kategorii, nebo máte dotaz úplně mimo hasičinu?
-
Edison
- Příspěvky: 246
- Registrován: 18.10.2017 20:32
Příspěvek
od Edison » 27.12.2017 10:06
Zdravím jak mate vyřešeno ve zbrojnici osvětlení místa převlékání v případě výpadku el. proudu? Máte něaké akumulátorové svítidlo nebo si svítíte jen mobilem? :D
-
Tomáš Rejzek
- Příspěvky: 75
- Registrován: 07.01.2015 18:54
Příspěvek
od Tomáš Rejzek » 27.12.2017 11:02
Zajimavej dotaz, jeste se mi to nestalo, pockam si na reakce :-D ja bych to resil asi mobilem
-
Čestmír
- Příspěvky: 257
- Registrován: 07.12.2010 09:15
Příspěvek
od Čestmír » 27.12.2017 11:05
Svitilna na prilbe ;)))
-
Jara
- Příspěvky: 19
- Registrován: 16.04.2011 18:30
Příspěvek
od Jara » 27.12.2017 11:09
Survivorku položim na zem nebo na lavku nechám svítit do stropu a světla je habaděj. Horší je to s vratama na el. pohon.
-
malda
- Příspěvky: 133
- Registrován: 26.12.2010 15:01
Příspěvek
od malda » 27.12.2017 15:52
Zapnul bych světla na autě nebo vyndám svitilnu s auta. Věšáky máme vedle auta. A když nešel proud tak jsem svítilnu pověsil na auto kdyby náhodou. Hořet začalo, když ho zapli. :-)
-
fireman234
- Příspěvky: 36
- Registrován: 09.05.2011 20:32
Příspěvek
od fireman234 » 27.12.2017 18:49
Máme nouzové osvětlení v celé zbrojnici poháněné akumulátory. Při výpadku se automaticky zapne i nad vraty venku. Jediný problém máme s vraty - ty musíme vytáhnout ručně řetízkem a potom zavřít. Je to doba :-)
-
Čestmír
- Příspěvky: 257
- Registrován: 07.12.2010 09:15
Příspěvek
od Čestmír » 27.12.2017 22:22
My mame vrata napojeny na UPS ( obycejne k PC ). Na nouzove otevreni a zavreni uplne staci.
-
Edison
- Příspěvky: 246
- Registrován: 18.10.2017 20:32
Příspěvek
od Edison » 27.12.2017 23:38
Tak vrata jsou v pohodě řešíme to tak že, když je výjezd tak nakopneme centrálu. Vrata vytáhneme ze zásuvky napojíme na prodlužku a tu do centrály v autě. Zvedneme vrata vyjedeme a zavřeme odpojíme z centrály a koncovku dáme k budově aby ji nikdo nepřejel nebo nerozšlápl. Jak se vrátíme opět napojíme na centrálu otevřeme couvneme a zavřeme. Je to rychlejší než točit klikou. A nebo stavět žebřík k vratům abychom zatáhly za lanko k odjištění a potom pomoci tyčky je dál zvednout a po výjezdu z novu stáhnout.
A klasické nouzové osvětlení je na houby to se automaticky zapne po výpadku el. energie a průměrně vydrží svítit cca. 45 minut. Spíše mě zajímalo jestli má někdo zkušenost sněakým nástěnným svítidlem na baterky s vypínačem nebo pohyb. čidlem. Zatím to řešíme tak, že zapneme boční světla na autě ale potom jak auto vyjede tak opozdilci se převlékají při svícení baterky mobilu či helmy.
-
Martin JMK
- Příspěvky: 152
- Registrován: 18.02.2011 12:23
Příspěvek
od Martin JMK » 28.12.2017 13:06
Edison píše: ↑27.12.2017 23:38
Tak vrata jsou v pohodě řešíme to tak že, když je výjezd tak nakopneme centrálu. Vrata vytáhneme ze zásuvky napojíme na prodlužku a tu do centrály v autě. Zvedneme vrata vyjedeme a zavřeme odpojíme z centrály a koncovku dáme k budově aby ji nikdo nepřejel nebo nerozšlápl. Jak se vrátíme opět napojíme na centrálu otevřeme couvneme a zavřeme. Je to rychlejší než točit klikou. A nebo stavět žebřík k vratům abychom zatáhly za lanko k odjištění a potom pomoci tyčky je dál zvednout a po výjezdu z novu stáhnout.
A klasické nouzové osvětlení je na houby to se automaticky zapne po výpadku el. energie a průměrně vydrží svítit cca. 45 minut. Spíše mě zajímalo jestli má někdo zkušenost sněakým nástěnným svítidlem na baterky s vypínačem nebo pohyb. čidlem. Zatím to řešíme tak, že zapneme boční světla na autě ale potom jak auto vyjede tak opozdilci se převlékají při svícení baterky mobilu či helmy.
[/quote
Ahoj, nejlevnější asi je led pásek, připojenej na autobaterku, která je nonstop připojená na automatickou nabíječku. Spouštění je pohybovým čidlem. V rámci toho aby aku pořád pracovala, tak na tom fungujeme pořád, ne jenom v případě výpadku proudu.
-
Kůďa
- Příspěvky: 954
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Kůďa » 28.12.2017 14:13
Jak uvádí Čestmír. Dá se to řešit několika způsoby. Elektropohony vrat u nás máme vyřešeny přes UPS a následně přes elrektrocentrálu. Nouzové osvětlení na chodbě, schodišti, v zasedačce a v šatnách jsou řešeny nouzovými světly s dobíjecími bateriemi /cca výdrž baterie 2,5 hodiny/. Garáže - jsou řešena dvěma způsoby jsou tam nouzové svítidla s batariemi o výdrži cca 60 minut. Dále po obvodu garáží, ve skladu a v dílně máme umístěny 4 nouzová světla, která jsou propojena s elektropohony vrat a v případě dlouhodobého výpadku proudu po nastartování elektrocentrály, kterou máme umístěnou ve skladu, jsou tyto zařízení poháněny proudem vyráběným z elektrocentrály. Takto nám to udělali již při výstavbě garáží.
-
Lukáš Svoboda
- Příspěvky: 94
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Lukáš Svoboda » 30.12.2017 06:06
U nás diesel s automatickým startem, který napájí celou zbrojnici, přes UPS máme jenom počítač a tiskárnu na výjezďáky.
Je to sice dražší varianta, ale max. spolehlivá.
-
Robert Petro
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.09.2013 23:06
Příspěvek
od Robert Petro » 03.01.2018 14:48
Zakoupené LED pásky zapojené na vyřazenou autobaterii která je pravidelně dobíjena a přes stykač zapojený do zásuvky 230 V. Při výpadku el. se stykač rozepne a sepne 12 V do LED pásek. Svítí krásně, cenově dostupné.
-
Robert Petro
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.09.2013 23:06
Příspěvek
od Robert Petro » 03.01.2018 14:53
Hasičárna, při výpadku el. pomocí EC 380 V, přes přepínač kterým se odpojí přívod ze sítě a odebírá se z EC, takže nám funguje celá hasičárna se vším všudy. Samozřejmě neutáhne některé větší spotřebiče, ale topení bez problémů, osvětlení také, rychlovarku atd.
-
Edison
- Příspěvky: 246
- Registrován: 18.10.2017 20:32
Příspěvek
od Edison » 03.01.2018 22:24
Díky uvidím ještě jak to vyřeším kdybychom do toho chtěly investovat, a měly jsme ve zbrojnici systém od jedné nejmenované firmy, která napojí cokoli na sepnutí při výjezdu. Tak bych to udělal že při výpadku el. energie a výjezdu by se nastartoval náhradní zdroj. a tím začala celá zbrojnice normálně fungovat a třeba po 15 minutách by se zase vypnula. To by bylo úplně dokonalý. Jinak teď bych to dal Volitelné buď na automat, že při výpadku el energie by se hned nahodil generátor. A nebo spíše na tlačítko hned za dveřmi a zase po 15 minutách by se to vypnulo. Celé bych to dokázal s rezervou udělat do 50 tisíc. Ale to je pro nás zbytečné. Toto má cenu u JPO II se stovkou výjezdu nebo u jednotky kde často vypadává elektřina.
-
TomFa
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05.01.2018 18:22
Příspěvek
od TomFa » 05.01.2018 22:02
Klasický LED pás natažený po celém regálu s mundury a napojený na autobaterii. Spínač typu "Tahem zapni, stiskem vypni". První hasič na zbrojnici nahmatá spínač, který je na boku regálu s mundury (regál je hned napravo, když vlezete do dveří).
Vydává to minimum světla, ale na převlečení to stačí, je to lepší než tma.
Zpět na „Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti“