Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Marek Miklíček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Marek Miklíček » 13.11.2016 10:05
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli někdo neřešil tenhle problém jako my. Snažíme se najít vhodný způsob jak temperovat přes zimu garáž s CASkou aby jsme ji nemuseli vypouštět, ve zbrojnici bohužel nemáme plyn, musíme tedy vymyslet něco na elektřinu. Hledal jsem na internetu a našel jsem že se vyrábějí infrapanely, které se zavěšují na strop a ohřívají věci pod ním. Všude jen samá chvála že provoz je levnější než plyn a že to neohřívá vzduch ale jen předměty. Pro nás by to bylo ideální ohřívat jen auto, jako JPO V výjezdů moc nemáme tak hledáme co nejekonomičtější variantu. Nemáme někdo zkušenosti s tímto způsobem vytápění? Popřípadě máte jiné zkušenosti s vytápěním elektřinou? Předem díky za odpovědi
Panely například tyhle:
https://shop.fenixgroup.cz/z126-ecosun-s-09-b
-
Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Příspěvek
od Anybody. » 13.11.2016 13:00
Nebude jednodušší auto kromě nádrže odvodnit a do nádrže zabudovat topné těleso elektrické topné těleso?
-
Marek Miklíček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Marek Miklíček » 13.11.2016 14:12
Je to jedna z možností jak by to bylo možné řešit, ale už se nám po letošní zimě, kdy jsme odvodnili celé auto, že nám přischlo těsnění na čerpadle a pak netěsnilo a tekla přes něj voda. Máme z toho strach aby jsme to nemuseli servisovat. Navíc v příštím roce budeme dělat nové sociálky a zde bude stejný problém jak je udržet použitelné i přes zimu. Takže radši by jsme to řešili celkově než jenom ohřívat vodu v nádrži.
-
MNB
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.10.2015 09:24
Příspěvek
od MNB » 14.11.2016 12:12
Ahoj, netuším, s jakými uvažuješ náklady - na pořízení a pak na následný provoz, ale rozdíl mezi klasickým přímotopem a infrapanelem je jen ve "vnímání" tepla, a to asi trambusu bude jedno.
Pokud mají oba panely stejný příkon /např. 2kW/, tak jejich provoz bude za stejný čas stát stejně. A na vytopení prostoru prostě nějakou energii potřebuješ - to je prostě fyzika. Budeš stejně temperovat na nějaký "nezámrz", typicky 5°C, tak pokud garáž není úplně děravá, tak by to nemělo být hrozné.
Více tech řešení by bylo tepelné čerpadlo vzduch - vzduch. Vypadá podobně jako klimatizace, cena taky podobná - hledej na webu. Při opravdových mrazech tam ale klesá účinnost - funguje už pak jen jako ten přímotop.
-
Marek Miklíček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Marek Miklíček » 14.11.2016 17:41
Náklady na pořízení zase tak důležité nejsou, jde mi spíš o to aby jsme za zimu když to budeme temperovat cca na těch 5° jak píšeš, neprotopili majland. Stím použitím infra mi šlo spíš o to že píšou že neohřívá vzduch ale předměty (tedy vzduch až sekundárně). Možné řešení by tedy bylo šupnout dva panely nad auto které by ho ohřívali aby nezamrzlo. Nedocházelo by tedy k tak moc velkému víření vzduchu a nám by neutíkalo tolik tepla nezateplenou zbrojnicí. Taková byla moje myšlenka jestli to tak bude nebo mám naivní představy, to nevím.
-
petr.194
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek
od petr.194 » 14.11.2016 18:28
Kdepak máte tuto zbrojnici? Vhodné by bylo vytápění pomocí kondenzačního kotle na plyn- velmi slušná účinnost, náklady na vytápění přiměřené... Anebo potom vytápění pomocí tepelného čerpadla vzduch-voda (teplá voda vydrží delší dobu hřát, než jen vzduch, navíc se dá napojit více topných těles a teplo rozvést dále... Dalším faktem je to, že při častém spínání v případě Tč odchází kompresory a některá čidla. Pokud budete mít o tuto možnost zájem, ozvěte se mi (jsem též hasič a zajímám se o tuto technologii- servis, montáž, atd). Dejte jen pozor na kvalitu montáže, je to poměrně složitější.
-
Marek Miklíček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Marek Miklíček » 14.11.2016 19:49
Na pomezí Zlínského a Jihomoravského kraje. Vytápění plynem není možné protože tam nemáme plynovou přípojku ani tak není potrubí aby bylo možné ji dodělat. Takže zbývá jen možnost topit elektřinou. Tepelná čerpadla vůbec neznám a nemám s tím zkušenosti, jen bych řekl že by byli velké náklady na pořízení což kvůli temperování jedné místnosti (zatím) v nezatepleném objektu je zbytečné. Zatím se mi jeví jako nejlepší ty sálavé panely.
-
Honza S.
- Příspěvky: 136
- Registrován: 08.01.2011 15:22
- Bydliště: Brno
Příspěvek
od Honza S. » 15.11.2016 11:33
K tvému rozhodování ti přidám pár bodů.
1) "Infrapanel" skutečně přes sálavou složku ohřívá nejvíce povrch předmětu na který to míří. Ale jedná se obecně o nejméně efektivní způsob přenosu tepla. Navíc hodláš ohřívat ocelovou nástavbu vozidla, která je značně tepeleně vodivá, takže nečekej, že se bude ohřívat pouze ta část na kterou to bude mířit. Prostě to absorobované teplo se bude dále tím plecehm šířit.
2) Nevím co máte za vozidlo, ale nezapomeň, že by jsi musel ohřívat přímo stěnu nádrže. Pokud to namíříš na nějaký krycí plech nástavby tak je opět přenos tepla diskutabilní, respektive minimální. Myslím, přenos přes krycí plech nádstavy - stěna nádrže - voda.
3) Pokud tam chcete dělat nějaké další stavební úpravy, tak prostě způsob vytápění budete muset nějak rozřešit. Každá budova má nějakou tepelnou bilanci, tj. aby jsi tam udržel určitou teplotu, musíš tam nějaké ty kW energie dodat. Pokud nemáte plynovou přípojku, pak jste odkázání na elektriku nebo tuhá paliva, nebo biomasu. Řešení je dnes spoustu. Je to otázka poměru pořizovacích nákladů a pak provozních nákladů a komfortu.
4) Asi nejlevnější na pořízení budou nějaké přímotopné tělesa na elektriku. Ale ano protopíte majlant..
5) Obecně bych doporučoval elektrokotel a klasickou teplovodní soustavu s radiátory.
6) Jako zdroj by bylo možné využít i tepelné čerpadlo vzduch-voda, které má však vyšší pořizovací náklady a venkovní jednotka prostě hlučí. Takže jsou místa kam vlastně nejde ani umístit.
7) Nejsem sice specialista na vytápění, ale stavařinu dělám. Kdyby jsi to chtěl dále konzultovat napiš svůj mail nebo soukr.zprávu.
-
Sobiho
Příspěvek
od Sobiho » 16.11.2016 09:53
To nejde takhle poradit od stolu, ale jinak to co napsal Honza s tím se dá souhlasit. Jinak již zmíněné tepelné čerpadlo je na pořízení obrovská investice (neplést s klimatizační jednotkou vybavenou el. přihříváním, jak se objevuje na netu za 40tkč). První je nutné zjistit tepelné ztráty objektu. Ty ti musí spočítat ten kdo dělá stavařinu nebo TZB. Pro jednoduchou mnemotechnickou pomůcku lze použít orientační výpočet, pro starý nezateplený dům objem vnitřního prostoru v m3 x 35 a vyjde ti tepelná ztráta ve W a podle toho ti vyjdou potřebné výkony topných těles a zdroje tepla. Je to orientační výpočet, nezohledňuje díry od ventilátorů a děravá velká vrata atd.! Nenahrazuje normový výpočet. U zatepleného objektu s těsnými dvoukomorovými okny počítám x 15W. Když jsem porovnával výpočty ze SW a porovnával to s tímto výpočtem tak se to celkem potkalo :-)
-
Frogyman
- Příspěvky: 4
- Registrován: 12.11.2016 22:51
Příspěvek
od Frogyman » 16.11.2016 19:28
jako elektrikář mám dobrou zkušenost s tzv. topnými kabely.. namotat na všecky armatury a okolo bandy, a přivést kabel , kterej by se při výjezdu odpojil, je to samoregulační na 5 °C akkorát to stojí peníze ale houby to žere
-
Sobiho
Příspěvek
od Sobiho » 16.11.2016 22:59
Ty chceš vyhřívat nadrž CAS omotaným topným kabelem? :-O Jaky je průřez vodiče, proud a vykon aby dokázal udržet 3m3 vody v kapalnem stavu v nádrži v nevytápěném objektu při externi teplotě -15°C?
-
Samik
- Příspěvky: 294
- Registrován: 22.03.2012 21:45
Příspěvek
od Samik » 17.11.2016 09:41
To si taky nedovedu představit omotat všechno kabelem. A stejně by to byly desítky metru kabelu a byly tam kde vždy obrovská spotřeba. Prostě pokud zbrojnice není zateplená a vraty táhne, tak jakým kolik způsobem protopíte majland.
My máme DA v nevytápěné zbrojnici ale už po rekonstrukci zateplené a ohříváme jen motor na 10°C. A i tak máme momentálně spotřebu 3KW denně.
Co se týče ohřevu přímo vody v nádrží, tak záleží co máte za auto. Hádám že Matesa. Ohřát to není problém topné těleso a voda je hned teplá. Problém nezateplená nádrž obrovské ztráty, zase protopený majland. Jedině topné panely možná by stačil 1 a umístit ho pod vozidlo. Teplo by stoupalo na horu a ohřívalo by to auto. Sice spotřeba by byla taky ale myslím si že s největší účinností.
-
Pavel Havelka
- Příspěvky: 135
- Registrován: 04.02.2013 19:26
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Pavel Havelka » 17.11.2016 10:20
U nás to řešit naštěstí nemusíme, temperujeme a v případě potřeby topíme plynem, ale pokud bych to měl řešit pomocí elektrické energie, tak bych navrhoval klimatizaci. Vzhledem k tomu, že klimatizace funguje na principu tepelného čerpadla, tak patří topení klimatizacemi mezi jedno z nejúčinnějších a nejekologičtějších forem topení vůbec. Ano pořizovací náklady jsou větší než např. u přímotopu, ale provozem se to určitě rychle zaplatí. Klimatizace co používám doma má příkon cca 1kW udělá tepla jako např. přímotop s příkonem 3kW. Na temperování garáže by postačilo určitě i méně. Samo, že to chce co nejlépe zateplit garáž, ale to v každém případě.
-
Vládík
- Příspěvky: 48
- Registrován: 14.11.2015 12:28
Příspěvek
od Vládík » 17.11.2016 19:33
Sleduju toto téma a jak tu kluci píší, tak nejdříve to chce zateplit garáž ať jsou úniky tepla minimální. Můžu říci za naši jednotku, že co jsme měli plechové vrata a nezateplenou budovu, tak jak bylo venku, tak bylo i ve vnitř! Teď již pár let máme zatepleno, sekční vrata, plastové okna. Zatím nebyla nějaké zima, ale co teď bylo -5 stupňů tak ve vnitř krásných 10 stupňů. Co jsem sledoval minulou zimu, tak nejmíň klesla teplota na 7-8 stupňů. Což jak zde píšete, je to v pohodě pro CAS, aby nezamrzla voda. Zatím to nějak moc neřešíme, ale pokud by byla v garáži CAS (zatím je ávia), tak by se něco pořešilo pro udržení minimální teploty 5 stupňů a ta klimatizace se mě osobně líbí - bohužel při opravě budovy se nemyslelo nějak na možnou temperaci garáže a stání a plyn ve zbrojnici není přiveden. Takže elektřina a určitě by se to časovalo při zapnutí v nízkém tarifu ... ale opět pro naši jednotku platí - čím více protopíme, tím méně je financí v rozpočtu, tak jak to má každá jednotka!
-
Marek Miklíček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Marek Miklíček » 17.11.2016 23:02
Tohle jsou přesně názory které jsem potřeboval, zateplení budovy je snad v plánu, minimálně však vrata by měli být příští rok. Tak možná bude lepší to ještě tuhle zimu vydržet bez vody a tlačit na starostu aby co nejdříve udělali zateplení. CASKu máme Volvo FL-6, není to mates takže s tím topným drátem případně nějaké topné těleso do nádrže by to nemuselo být vůbec špatné, horší to bude s přístupem do nádrže. Minulou zimu jsme se ve zbrojnici nedostali pod nulu (min cca 3°). Tak jsem doufal že nějaké topení které by to na těch 5° dotopilo by nemusel být problém ale je pravda že bude lepší počkat an zateplení a nekrátit tak náš rozpočet :)
Moc všem děkuji za názory, hodně mi to pomohlo.
-
vašák mirek
- Příspěvky: 249
- Registrován: 23.06.2012 22:26
- Bydliště: Petroupim
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od vašák mirek » 17.11.2016 23:43
My máme garáž na dvě stání a dvoje vrata. dali jsme tam celtové závěsy a je to v pohodě. topí se tam, ale jen v podstatě ohnutou trubkou do U.
-
hodajs
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17.12.2016 19:12
Příspěvek
od hodajs » 17.12.2016 19:23
Ahoj my máme klimatyzační jednotku jak v garáži tak v klubovně je tam funkce eko mod u ktere se nechá nastavit teplota od 6-12 stupnu nebo když chceš víc tak si dáš klasický mod a kde je tplota až do 30 máme dvě ty jednotky a na ten ekomod to sežere cca 6000Kč za topnou sezonu pořizovací naklad byl cca 60 000 Kč
http://www.klimavex.cz/klimatizace/nast ... imatizace/ jedem na ní už třetí rok a naštěstí ty časy kdy se přez zimu vypouštěla voda jsou pryč ;-)
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“