Odpojení autobaterie
Aktuální problémy, neshody, trable...
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08.11.2016 21:12
Odpojení autobaterie
Příspěvek od Petr Šudoma » 08.11.2016 21:14
Dobrý den,
Mohu se zeptat proč při autonehodách hasiči vyndavají autobaterii z havarovaného vozidla ?
Mohu se zeptat proč při autonehodách hasiči vyndavají autobaterii z havarovaného vozidla ?
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: 25.11.2006 14:45
Příspěvek od Martin Prokop » 08.11.2016 22:12
Protože ji někdo ze zasahujících potřebuje do svého auta :-D
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 05.01.2012 07:07
Příspěvek od Roman Jarabica » 09.11.2016 07:50
Že by ji odpojovali kvůli airbagům, možnému nebezpečí zahoření, ... ?? Vyndání baterie bych si dokázal představit třeba při nebezpečí vylití při manipulaci s vozidlem - převrácené, na boku, ... .
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: 08.01.2010 13:53
Příspěvek od Martin Kasal » 09.11.2016 12:01
Odpojení akumulátoru je součástí protipožárního zabezpečení vozidla po DN, kdy hrozí únik provozních kapalin z důvodu poškození palivového systému v havarovaném autě a rovněž při poškození elektroinstalace pak dojít ke zkratu a iniciaci výparů. Když to řeknu lidsky, tak zapojená baterka může hodit jiskru a unikající benzín (nafta, plyn...) může začít hořet.
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 22.03.2016 10:20
Příspěvek od losbanditos » 10.11.2016 08:20
A tak by nám Sobi ještě mohl napsat, jestli se prvně odpojuje na baterii + nebo - :DDD
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11.11.2016 23:57
Příspěvek od Jan Finda st. » 12.11.2016 00:26
Asi to nechápu. AKU má vždy sudý počet připojovacích pólů. Jeden + druhý - . V zásadě platí -Při odpojování AKU první - poté + . Při zapojování AKU první + poté -. To platí i u více AKU zapojených do série. Pokud je AKU vlivem DN poškozena tak na tom už zpravidla moc nezáleží.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22.03.2016 12:41
Příspěvek od Martin Bednář » 13.11.2016 19:06
Jako první se vždy odpojuje kostra. Je jedno který pol je ukostřen.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.10.2015 09:24
Příspěvek od MNB » 14.11.2016 12:17
Elektricky je to úplně jedno, který pol se odpojí dříve - prostě se přeruší obvod.
Prakticky se jako první odpojuje ukostřený pol - mínus. Je to z důvodu, když se nechtěně dotkneš klíčem karoserie - při odpojování kostry je to jedno, a při odpojování živého plusu už pak není baterie připojena mínusem ke kostře, tak nedojde ke zkratu.
Prakticky se jako první odpojuje ukostřený pol - mínus. Je to z důvodu, když se nechtěně dotkneš klíčem karoserie - při odpojování kostry je to jedno, a při odpojování živého plusu už pak není baterie připojena mínusem ke kostře, tak nedojde ke zkratu.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22.03.2016 12:41
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11.11.2016 23:57
Příspěvek od Jan Finda st. » 14.11.2016 21:37
Ano jak píše MNB je to jedno, při dodržení zásady- nedotknutí se vodivé části karoserie, můžete odpojit i + pól jako první. U hasičů se snad dodržuje bezpečnost práce a nařízené postupy. Pokud by někdo při DN porušil postup při odpojování AKB a došlo by k požáru dost by si to odskákal. K tomu ukostřenému + pólu se v našich končinách setkáte snad jen u veteránů a to do r.v. tuším 1950 a nebo u nákladních vozidel PV3S a S5T. Sloužím u HZS skoro 20 let a nikdy jsem se běžně nesetkal s ukostřeným + pólem. Před tím jsem sloužil 10 let u armády a tam těch vejtřasek byla kopa.
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA