Fenomén jménem 815–7
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: 26.01.2013 22:39
Fenomén jménem 815–7
Příspěvek od Demy » 30.09.2016 11:38
Patřím do skupiny lidí, který mají přesně opačný názor. Článek jsem dost nepochopil. Příjde mi jako antireklama na tatru. Je to tragický auto a všichni ho chtěji.
Tak to přece ale není. Všichni to auto chtějí protože právě vůbec tragický není. Drtivá většina jednotek (dobráků) má buď trambuse, liazku nebo 815 a po přesednutí do 815-7 se cítí jak v jiném světě. Jízda je spíš podobná osobáku. Terénní schopnosti naprosto nesrovnatelné. Popisovat to, že 2 prostřední cestující koukají do stropu? Ve starých 815 tak sedí všichni už 30 let a problém to nebyl. S autem nejezdíme na dovolenou do chorvatska, ale pár kilometrů od hasičárny.
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 16.06.2008 14:48
Příspěvek od Sluníčko sedmitečné » 30.09.2016 11:42
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Martin Petržela » 30.09.2016 21:25
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.12.2007 17:44
Příspěvek od Miroslav Český » 30.09.2016 22:18
Pouze nemohu souhlasit s názorem na T815-7 v provedení 4x4. Toto provedení si s kvalitní nástavbou dovedu představit jako lesní speciál, nebo CAS pro zásahy v těžko přístupném terénu.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17.12.2011 12:27
Re: Fenomén jménem 815–7
Příspěvek od Kapr » 30.09.2016 23:02
Kdyby nebylo takových "chytrolínů", nemusela skončit Avia, Praga a na řadě byla Tatra. A tak doufám, že se ani jeden velitel se toho dema nechytne a zůstane mu selský rozum a srdce... :-) A děkuju všem, kteří šli do Tatry, i když jim byl kladen aktivní odpor.
PS: Jiní výrobci žádnou přidanou hodnotu pro hasiče nenabízí - maximálně dražší servis a ohrožení místní ekonomiky...
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07.12.2013 14:36
Re: Fenomén jménem 815–7
Příspěvek od Josef Kuře » 01.10.2016 08:44
Bobeš
- Pavel Havelka
- Příspěvky: 135
- Registrován: 04.02.2013 19:26
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Pavel Havelka » 01.10.2016 09:25
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fenomén jménem 815–7
Příspěvek od Martin Petržela » 01.10.2016 19:04
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10.01.2012 18:28
Příspěvek od quick.rv » 01.10.2016 21:45
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 05.11.2004 08:46
Re: Fenomén jménem 815–7
Příspěvek od Tomáš Augusta » 03.10.2016 12:01
Vlk se nažral....Jinak souhlasím s názorem že každý má jiné potřeby a každý sbor svá specifika.
Pokud zasahujete většinou u požárů polí,luk a lesů,sem tam nějaký zemědělský objek a RD,v okolí nedostatek vodních zdrojů či dojezdy dalších JPO,má tahle velkokapacitní cisterna své plus.
Ani bych se nebál koncepce jediné cisterny sboru-pokud je v záloze schopné DA vhodné pro řešení technických zásahů a dopravu zbytku mužstva.Ruku na srdce pánové-kolik dobráku vám průměrně vyjíždí k událostem v "prvním sledu" venkovské JPO 2(3)?
Z vlastní zkušenosti vím že mnohdy to víc jak 1+3 nebývá.Zvláště v dopoledních hodinách.
Jinak souhlasím s autorem onoho článko,taky mám pocit že nástavba protažená až na střed osy kol a dlouhý zadní převis dost degradují teréní vlastnosti.
Terení speciál bych si na povozku 815/7 4x4 představoval asi jinak a ještě líp na povozku typu unimog,PV3S(možná i 810) nebo samotná Camiva kde jsou jiné hmotnostní a rozměrové kategorie často přímo ůměrné prostupnosti terénem.
K nahrazování klasických 815/CAS32 sedmičkou a zvláště do města-můj názor je takový,že je to vozidlo k řešení mimořádných událostí,povodní,atd..a není to první výjezd HZS-tak tam bych jako přednost viděl onu prostupnost,nízkou světlou výšku atd. oproti podvozkům 6x4 nebo 6x2....
To je jen můj názor,chápu že se sním někdo nemusí ztotožnit,proto ho také nikomu nevnucuji a případné kamenování mé osoby mě nechává zcela chladným. :-)
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 28.11.2011 21:40
Příspěvek od Domin » 03.10.2016 13:29
- článek sedmičkovou tatru nehaní, pouze poukazuje na nevhodnost jejího užití jako prvovýjezdové vozidlo u některých JSDH
- článek poukazuje na to, že se primárně jedná o těžký terénní automobil, tedy automobil do těžkého terénu, jehož vlastnosti většina JSDH nikdy nevyužije, navíc o tyto vlastnosti bývá často připraven zvoleným typem nástavby
- článek poukazuje na to, že s nasazením vozidla se počítalo zejména v ozbrojených silách a ty mají zásadně jiné požadavky na parametry vozidel, než složky záchranné, zejména co se týče rozměrů kabiny. O tom svědčí také, to, že civilní verze byla na trh uvedena později, protože se se 7čkou primárně počítalo jako s vojenským vozem.
a v neposlední řadě, článek nijak nezpochybňuje nasazení vozidla ve službách hasičů, ale poukazuje na to, že existují i jiné, v závislosti na potřebách konkrétní JSDH, mnohdy lepší volby. Zejména pokud má jednotka pouze jeden automobil. Nikdo nerozporuje umístění velkokapacitních cisteren na tomto podvozku na centrálních stanicích HZS, kde v případě potřeby mohou vyjet do terénu, nebo nasazení u JSDH v horských oblastech či u JSDH, které disponují větším počtem techniky, tedy kde by 7čka nebyla jako první výjezd.
.
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.06.2012 15:22
Příspěvek od JarekJanko » 03.10.2016 15:41
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fenomén jménem 815–7
Příspěvek od Martin Petržela » 04.10.2016 09:22
http://www.wiss.cz/Volvo%20FM%20(6x2)-sid_193.html
http://www.wiss.cz/Scania%20P380%20LB%2 ... d_113.html
http://www.autokarossrescue.se/sv/artik ... ls-ed.html
http://www.tht.cz/cs/zasahove-pozarni-a ... os-7041-97
Řada těch drahých, českým lidem práci beroucích značek, nabízí vzduchové pérování s možností nastavení různé jízdní výšky podvozku, včetně manuální regulace za jízdy, řízenou třetí nápravu pro snazší manévrování, atd…. a to k nám zatím moc nedorazilo, o automatických (ne automatizovaných !) převodovkách nemluvě.
Mimochodem, pokud vím, tak i sedmička je komplet na měchách, takže ani ta v článku kritizovaná výška podlahy nástavby nad zemí nemusí vadit. Stačí nabízet výše zmíněné ovládání jízdní výšky z kabiny, při vjezdu do terénu prostě zvednout na vzduchu a hotovo….
Nějaké houpání za jízdy a srovnávání jízdních vlastností s T815 PR2 neberu, konstrukce vzduchem odpružených podvozků se od těch dob podstatně změnila, používají se torzní stabilizátory, atd….
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.10.2015 09:24
Re: Fenomén jménem 815–7
Příspěvek od MNB » 04.10.2016 20:41
Pro vysvětlenou - nikomu novou techniku nezávidím, naopak už bylo načase, jen si myslím, že ty peníze mohly být využity účelněji. To je ale obecně problém všech dotací.
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 16.10.2014 13:59
Příspěvek od Jiri Juran » 20.10.2016 12:39
Terno je vetsi, sirsi, mohutnejsi. Ma vybornou akceleraci. Automatizovane razeni neni spatne, ale zlobi. Pri drivejsim pusteni spojky vyhodi chybu, ale jede dal, neni bohuzel prilis blbu/stresu vzdorne. Jednou se mi stalo, ze se uplne posralo pri ceste k zasahu na auto horici na benzince. Zastavit vypnout a znova nastartovat, ale myslel jsem ze to bude horsi. Ma odpojeny omezovac, takze rozkulit ho i na 130 jde. Bohuzel na muj vkus ma velice slabe brzdy - hlavni problem z meho pohledu. Sedi dobre v zatackach a odpruzeni je vyborne. Hasici v zadu maji mista spoustu naopak velitel i z duvodu sedadla s IDP a tabletu u kolena velice malo. Navic tablet v noci sviti tak blbe, ze misto do zrcatka se divam na odraz obrazovky ve skle. Vyska cerpadla super.
Stara 815 je jednoduse stara a tezka. Kdyz v ni clovek nesedi kazdy den 8 hodin tak szit se s ni je problem. Akcelerace nic moc, brzdy nic moc, v zatackach nic moc, odpruzeni super, razeni horor, vyska cerpadla super. Nerikam ze je to spatne auto, ale ma uz 1 ci 2 generace skluz.
A ted uz k diskutovane 815-7. Ve srovnani se starou 815 nebe a dudy. Ma dobrou akceleraci dobre brzdi, rekl bych ze o dost lepe nez Terno. Automatizovane razeni tak jako u Terna, ale asi tim, ze se s ni k zasahu az tak nespecha problemu tolik neni. Vyborne odpruzeni, dobre v zatackach, vyska cerpadla super. Na to ze je to celkem dlouhe auto tak se s nim jezdi vyborne. Da se s nim jet i neco pres 100, ale zaroven i bez problemu zabrzdit. Kabina je fakt mala. 4 sedadla jsouzbytecna, ale musi tam byt. Stejne jezdime ve dvou takze to az tak problem neni. Opet je problem se sedadlem s integrovanym IDP. Je o cca 20cm vice vpred a tak kdyz se strojnik podiva do zrcatka, tak vidi spise frnak spolujezdce. Kdyz ma prilbu a je skloneny do mapy tak vidi uplny guvajz. Tak by mohla mit vetsi rejd. Zatocit z hlavni cesty do uzke ulicky je velky problem a kdyz si clovek najede na chodnik ze zamkovky a tech 24t tam udela rygol, tak je dalsi problem. Taky nastavba umistena tak nizko neni uplne sikovne reseni 20-25cm vys by problem vyresilo.Libi se mi reseni u nekolika hasicskych aut pro USA a Australii.
Celkove ale muzu rict ze 815-7 je dobre auto a ne ze ne. Ale ne na 1. vyjezd.
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: 26.03.2008 09:57
Příspěvek od Honza k. » 20.10.2016 13:36
-
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16.09.2007 10:24
Příspěvek od Radek Vojík » 20.10.2016 15:36
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 16.10.2014 13:59
Re:
Příspěvek od Jiri Juran » 20.10.2016 15:56
No myslim ze si asi uplne nerozumime co definujes jako "1. vyjezd". Jako 1. vyjezd je vhodna napr. T815 Terno (ted uz Terra) dokonce i jako 2. vyjezd je porad vhodna T815 Terno :-D Vejde se tam spousta sil a prostredku a ma i prijatelne mnozstvi hasebni vody. T815-7 6x6 je vhodna jako velkokapacitni cisterna idealne s dvema hasici, ikdyz pravda, ma ctyri sedadla. T815-7 4x4 s kabinou a nastavbou jak ji vsichni zname je.......? Horko tezko se tam nacpe 1+3, neveze prlis prostredku a jako velkokapacitni cisterna je trosku malokapacitni. Ted jsem nekde videl prodlouzenou hranatou kabinu kde sedi jeste vzadu dva hasici kolmo ke smeru jizdy. Na 1. vyjezd to asi porad nebude to prave, ale myslim ze si timhle Tatrovka brousi zuby na Lesni special. Uvidime s cim fabrika a nastavbari vyrukuji.Honza k. píše:Jsou tu pěkné názory na to jak bych T815-7 neměla být v prvním výjezdu. Že by tam být neměla máte pravdu, ale když jednotky nemají jinou šanci jak se dostat k penězům tak co jim zbýva? Jezdit s matesem 40 let starým, pořád ho dávat dohromady a pracně shánět náhradní díly nebo dostat 90% dotace a jezdit s "novým" ikdyž není úplně podle Vašich představ. Podle tohohle, se dle mého názoru rozhodovalo hodně jednotek. Plno jednotek dnes jezdí s T148 a Avií, tak proč by nevyměnili T148 za T815-7. Toť můj názor.
Mozna ze se ted obevi i nejaka vetsi statni zakazecka Lesnich specialu kdyz uz maji pripravenou tu kabinu, ale to je jen takova moje trosku spiklenecka teorie ;-) Tatre zakazku ale samozrejme preju!
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA