udržovací zdroj vozidla
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 15.05.2016 18:59
udržovací zdroj vozidla
Příspěvek od Tomíkp » 25.07.2016 07:34
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, zda máte někdo zkušenosti s udržovacím zdrojem na CAS? jedná se o to, že máme k autu připojení zdroj Meanwell 27V/8A 240W a dochází nám k "vyvařování" baterií v autě. Zdroj jsem měřil a výstup ze zdroje je 27,1V. Dokážete mi někdo poradit? děkuji předem
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 03.10.2008 17:04
Příspěvek od Josef Černý » 25.07.2016 14:03
Nemáte vytaženo 12V. z jedné baterie pro svět. rampu, vysílačku - zda ano tak je to špatně.
-
- Příspěvky: 167
- Registrován: 01.10.2007 12:32
- Bydliště: Nové Dvory
Příspěvek od Honza » 25.07.2016 21:21
mělo by to být nejlépe přes měnič napětí 24V/12V aby byl odběr na obou aku stejný...když to máš jen z jedné, víc trpí a tím pádem je dřív k.o.
ještě když jsme měli erťáka,VRZ byl tažen z jedné aku a jedna aku byla namáhána víc...takže se to předělalo a byl klid...
ještě když jsme měli erťáka,VRZ byl tažen z jedné aku a jedna aku byla namáhána víc...takže se to předělalo a byl klid...
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: 16.04.2013 08:05
Re: udržovací zdroj vozidla
Příspěvek od Radim Štikar » 27.07.2016 22:32
Prosím o více informací. Vyvaří se pouze jedna baterie, nebo obě naráz ? Pokud jenom jedna, problém bude v nesymetrickém odběru, viz další komentáře. Jestli obě, příčin může být víc:Tomíkp píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat, zda máte někdo zkušenosti s udržovacím zdrojem na CAS? jedná se o to, že máme k autu připojení zdroj Meanwell 27V/8A 240W a dochází nám k "vyvařování" baterií v autě. Zdroj jsem měřil a výstup ze zdroje je 27,1V. Dokážete mi někdo poradit? děkuji předem
- Změřte napětí jiným voltmetrem, ideálně kalibrovaným. Osobní zkušenost: Lítal jsem okolo našeho udržováku jako kulový blesk, až jsem zjistil, že je vše OK - Pouze se se mnou rozloučil multimetr.
- Překontrolujte hustotu elektrolytu.
- Nechte otestovat skutečný stav baterií - Možná už to mají za sebou.
Jinak, za bezpečné udržovací napětí se považuje 26,8 - 27,2V do teploty baterie 30°C, při vyšší teplotě by se mělo napětí snižovat. Jestli máte časté výjezdy a na baterky jde teplo od motoru, může být problém i tady.
Ještě jeden nápad: Nepřebíjí vám alternátor ? Udržovák může být a pravděpodobně i je v pořádku, ale vyvařování může být způsobené vadnou regulací na altíku za chodu motoru.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 15.05.2016 18:59
Příspěvek od Tomíkp » 29.07.2016 06:59
Tak jsem včera udělal průzkum a zjistil jsem následující věci. Napětí udržovacího zdroje je 27,2V, napětí na bateriích je 27,1V. Dále jsem měřil napětí při chodu motoru a napětí se pohybuje 27,8V až 28V. Není toto tou příčinou? Dále se chci ještě zeptat, zda se v kabině vypíná před připojením udržovacího zdroje odpojovač baterií či nikoliv?
děkuji za informaci
děkuji za informaci
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Martin Petržela » 29.07.2016 07:24
Příčinou nejspíš budou baterky K.O. takhle se obvykle projeví při venkovních vyšších teplotách. Změř hustotu elektrolytu jednotlivých článků, jak ti už radili výše. V ideálním případě by měly všechny mít 1,27-1,30 kg/m3. V konzervátoru ani alternátoru bych v tomhle případě problém nehledal, baterky běžně snesou 28 - 28,2 V za chodu motoru.
Chodí to dobře, ale neseje to...
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 15.05.2016 18:59
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Martin Petržela » 09.08.2016 07:17
Abych při výjezdu odpojoval konzervátor a šátral pod nárazníkem po odpojovači, tak to opravdu ne :-), proto tam ten konzervátor je, aby se huplo a svištělo. Ta rozdílná hustota článků může být klidně problém, obzvlášť, jestli už byly baterky vyvařené (= v podstatě načaté) a dolévali jste je.
Chodí to dobře, ale neseje to...
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: 01.01.2011 21:40
Příspěvek od Jakub » 11.08.2016 13:27
Ahoj jak uz bylo psano baterije jsou načnute takze si radeji sezente nove pokud chcete mit auto na udrzovaci rozmlouvat vam to nebudu ale podstatne to zkracuje zivotnot baterie. U nas to mame vyresene ze v autech je udelan rozvod 230v pro nabijecky a na aute je zasuvka podobne to maji vyresene aji sanitky v pripade slabych bateriji mame startovaci vozik nebo kabely na propojeni z druhe cas sice to trosku trva ale zase to takove zdrzeni neni a kluci si uz aji zvykly šatrat pod narazník a zapinat baterijak ktery taky hodne udela :-)
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA