Registrační pokladny u SDH
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Registrační pokladny u SDH
Příspěvek od Mirek Steinz » 15.03.2016 06:18
nově jsem nastoupil do funkce starosty a nějak jsem teď narazil na registrační pokladny. Nikdo mi zatím nebyl schopen říci, zda pro SDH bude vyběhána nějaká výjimka či nikoli. Myslím si, že náš sbor není jediný, co pro svou obec zajišťuje mnoho kulturních, společenských a dětských akcí při kterých zajišťuje i základní občerstvení atd., na toto si založil živnost a nyní s návrhem "čapího krále" by měl i řešit registrační pokladnu. Neřešil jste to už někdo? Nebo nemáte o tom nějaké informace? Děkuji
Příspěvek od Sobiho » 15.03.2016 07:19
Zákon o registračních pokladnách
§ 1 Předmět úpravy
Tento daňový zákon stanoví způsob evidence plateb vedené fyzickými a právnickými osobami při provozování maloobchodu nebo hostinské činnosti na základě živnostenského oprávnění (dále jen "povinný subjekt") a upravuje další povinnosti související s evidencí plateb, a to pro účely správného a úplného zjištění a stanovení daňových povinností při výkonu správy daní.
SDH jsou právnickými osobami.
Máš živnostenské oprávnění na maloobchod nebo hostinskou činnost?
Příspěvek od Sobiho » 15.03.2016 07:32
http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=7&T=513
a
http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=7&T=514
Tady je další info:
http://www.novum.cz/cs/produktova-rada/ ... ence-trzeb
Příspěvek od Sobiho » 15.03.2016 13:23
(3) Evidovanou tržbou nejsou také tržby
h) z drobné vedlejší podnikatelské činnosti veřejně prospěšných poplatníků,
Zákon o daních z příjmů 586/1992 říká:
Veřejně prospěšný poplatník
(1) Veřejně prospěšným poplatníkem je poplatník, který v souladu se svým zakladatelským právním jednáním, statutem, stanovami, zákonem nebo rozhodnutím orgánu veřejné moci jako svou hlavní činnost vykonává činnost, která není podnikáním.
Takže si myslím, že by se to SDH nemělo týkat. Ale je to jen můj názor na další si musíme počkat. :-)
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Re: Registrační pokladny u SDH
Příspěvek od Mirek Steinz » 15.03.2016 18:58
Sbor má živnost na hostinskou činnost atd. pořádá plesy atd. a právě proto se ptám, zda už tu pokladnu někdo řešil či nikoli.
Příspěvek od Sobiho » 15.03.2016 20:21
Ten zákon ještě neprošel. Až vyjde, tak požádám ministerstvo financí, nebo příslušný finanční úřad o vyjádření. Ale dokud to nebude vydáno ve Sbírce zákonů, nikdo ti vyjádření nedá. Takže musíme počkat, ale věřím a doufám, že to bude tak jak jsem psal.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 19.03.2016 07:14
Příspěvek od Gapin » 19.03.2016 07:42
ale řeším stejný problém. V tom příspěvku od Sobiho s veřejně prospěšným poplatníkem se to trochu tluče. Když budu brát definici "veřejně prospěšný poplatník" tak jak je popsána, tak to na dobrovolný hasiče a nejen na ně (např. sokol. a mysliv. spolky asi taky) platí.
Ale ta věta předtím "z drobné vedlejší podnikatelské činnosti veřejných poplatníků" je podle mě kámen úrazu.
Když uspořádáte jako SDH pro děti Dětský den, prodáte tam nějakou limonádu a párek v rohlíku, a nemáte živnostenský list, tak bych to asi bral jako vedlejší podnikatelskou činnost.
Když to vztahnu konkrétně na náš sbor, tak máme živnostenské oprávnění, kde je činností několik jako hostinská činnost a atd atd... k nahlédnutí klidně zde http://vool.cz/IJ7jr
A to pořádáme bál, pouťovou zábavu, letní neckyjádu a v neposlední řadě je klubovna každý pátek otevřena jako normální hospoda. A to jsou spolky, který jsou podstatně aktivnější. Tohle už podle mě do vedlejší činnosti nespadá, zvláště když máme ten živnostenský list.
-
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Příspěvek od Mara264 » 19.03.2016 15:22
Také zde platí, že z povinnosti evidovat tržby budou vyloučeny takové příjmy, které bude možné označit jako příjmy ojedinělé, příjmy z drobné vedlejší podnikatelské činnosti veřejně prospěšných poplatníků nebo příjem nepocházející z podnikatelské činnosti. Dá se předpokládat, že pořádání každoročního výročního plesu nebo zábavy nemá povahu podnikání u veřejně prospěšného nebo zájmového spolku, i když se na něj vstupenky lidem prodávají a teoreticky z něj může spolek docílit zisk.
Zdroj:
http://www.financnisprava.cz/cs/financn ... ene-dotazy
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: 08.11.2013 09:34
Příspěvek od Thomash » 21.03.2016 19:53
Více info k mání zde: http://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/eet
Je tam i znění senátem schváleného zákona.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 04.03.2015 21:03
Re:
Příspěvek od Maňas » 10.03.2017 17:06
Asi před rokem, nebo už před dvěmi lety jsme měli školení hospodářů SDH. Tam nám bylo řečeno, že pokud prodáváme na plesech a jiných akcích občerstvení, musíme mít živnostenský list na hostinskou činnost, dále koncesi na prodej alkoholu a teď ještě snad nějakou živnost na stánkový prodej. Pokud příjmáme sponzorské dary, tak ať si uděláme živnost na reklamní činnost a fakturujeme "sponzorům" za reklamu, místo darovacích smluv, že si to lépe dají do nákladů. Taky jsme byli uklidněni, že se daně neplatí do 300tis. Kč zisku.Mara264 píše:Budou muset elektronicky evidovat nejrůznější spolky, které provedou jednou nebo dvakrát do roka ples nebo zábavu?
Také zde platí, že z povinnosti evidovat tržby budou vyloučeny takové příjmy, které bude možné označit jako příjmy ojedinělé, příjmy z drobné vedlejší podnikatelské činnosti veřejně prospěšných poplatníků nebo příjem nepocházející z podnikatelské činnosti. Dá se předpokládat, že pořádání každoročního výročního plesu nebo zábavy nemá povahu podnikání u veřejně prospěšného nebo zájmového spolku, i když se na něj vstupenky lidem prodávají a teoreticky z něj může spolek docílit zisk.
Zdroj:
http://www.financnisprava.cz/cs/financn ... ene-dotazy
Účetnictví vedeme poctivě a teď na to dopaltíme. Dle zákona o EET musíme evidovat tržby, pokud náš obrat je vyšší, než 175 tis. Kč ročně. Je to obrovský nesmysl a netuším, co je vedlo k této částce, když jako nezisková organizace jsme osvobozeni do 300 tis. Kč zisku!!! Když chceme mít kvalitní akce a chceme aby tam lidi chodili a bavili se, tak jim nemůžeme nabídnout jen párek s rohlíkem, limonádu, pivo a rum. Doba pokročila a je potřeba se snažit. Takže tím se zvedá i obrat na akcích, byť zisk je jen minimální. Pořádáme 6 kultůrních akcí pro veřejnost v roce. Většinou máme 3 stánky (jídlo, alko-nealko, pivo). To by pro nás znamenalo 3 pokladny (minimálně tedy chytré telefony) + tiskárny.
Řešil jsem to na finančním úřadě a dle tamních pracovníků a dle výkladu zákona spadáme do EET. Tím, že naše činnost je pravidelná, nikoliv ojedinělá. Pořádáme akce každý rok, i když jen 6 akcí, tak je to činnost pravidelná. Pokud bychom jednorázově prodali třeba mašinu z majetku SDH za hotové v hodnoťě třeba 200tis. Kč, tak toto je ona zmiňovaná ojedinělost a nemuseli bychom kvůli tomu evidovat tržby. Takže plesy a jiné akce pořádat můžeme , můžeme vybírat vstupné, ale nesmíme prodávat občerstvení. Tím by se nás EET netýkalo. Potom je ještě jedna formulace zákona a to taková, že "podnikání" se rozumí činnost za účelem dosažení zisku. Živnostenské listy máme proto, abychom neporušovali živnostenský zákon, ale mám za to, že nepodnikáme, neboť naší činnost neděláme za účelem dosažení zisku, byť na tom nějaký malý zisk máme. Věřím, že by to mohlo nalézt pochopení i u Hnízdo Barona, protože zisk 20 tis. Kč při obratu 250 tis. Kč, kdy se na akcích podílí cca 20 lidí, ktaří na tom stráví cca 200 hodin a investují do toho svoje prostředky (auta, PHM, telefony, atd..., je spíše charita, než podnikání. To ovšem musí posoudit finanční úřad za poplatek 1.000 Kč, kdy vydá závazné stanovisko, zda konkrétní spolek musí, či nemusí evidovat tržby. Je škoda, že to bude záležet na úředníkovi, taky na jeho momentální náladě a náklonnosti k dobrovolné činnosti sploků... Snad i na finanční správě pracují dobrovolní hasiči.... :-)
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Kůďa » 11.03.2017 13:56
těch 300.000,- je již čistý zisk po odpočtu nákladů /za rok, hrubý zisk pro hasiče za rok je do 3.000.000,- Kč .......
těch 175 tisíc je hrubý obrat /tj. hrubý příjem/ za rok a při hrubém zisku 175001 Kč v běžném roce by jste už museli pořídit registrační pokladnu. A jakmile se jednou do toho přihlásíš, tak už není úniku i když druhý rok budete mít hrubý obrat do 175 tisíc a musíš tuto pokladnu vést dál
Podle sdělení ministra financí při setkání se svazem starostů by mělo Generální finanční ředitelství Praha vydat nějaký bližší pokyn, co a jak u neziskovek, tam by měl být tento hrubý obrat navýšen nebo zrušen. Zatím nic nevyšlo, takže bohužel platí to co je dáno, že u hrubého obratu do 175 tisíc za rok nemusí být registrační pokladny - byl jsem také na školení hospodářů pořádané OSH, kde jsme se o tomto problému bavili.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 18.01.2016 14:10
Re: Registrační pokladny u SDH
Příspěvek od Xpajik » 04.04.2017 11:50
U daní platí těch 300 tisíc. Ale u drobné vedlejší podnikatelské činnosti, při tržbě za rok nad 175 tisíc, se musí pořídit EET pokladna.
Více info je v metodice FÚ strana 15... http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/ ... b_v1.0.pdf
A pak je tady ta konference 20. dubna v Praze... http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/ ... -04-20.pdf
Jen tak na okraj, chystáte se tam někdo?
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: 30.01.2012 23:51
- Bydliště: Domažlicko
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Martin Kopecký » 04.04.2017 12:27
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA